تور قشم از تهران با آفر های ویژه نهال گشت

تور قشم از تهران با آفر های ویژه نهال گشت
  • 1400/8/18
  • بهراد جاود
  • 0

پیدا کردن تور ارزان قشم از تهران کار چندان ساده‌ای نیست. حقیقت این است که تورهای کیش و قشم جزء گرانترین تورهای داخلی به شمار می‌روند. قشم جزیره‌ای بزرگ در آب‌های سرزمینی ایران است که به دلیل جاذبه‌های گردشگری و موقعیت تجاری ویژه‌ای که دارد، همواره مورد توجه تور گردان ایرانی قرار داشته است. از سوی دیگر قشم مقصدی است که به گردش‌های داخل و بین جزیره‌ای، تفریح‌های آبی و خرید شناخته می‌شود. هزینه جابه‌جایی در این جزیره نسبتا گران است البته نه به اندازه کیش، ولی به هر حال گران محسوب می‌شود. فست فودها قیمت‌هایی مناسب دارند ولی رستوران‌ها مخصوصا رستوران‌هایی که داخل سیتی سنترها قرار دارند به نسبت کیفیت، گران قیمت محسوب می‌شوند.

تور قشم با قطار

تهیه بلیط هواپیما و پیاده شدن در فرودگاه قشم ساده‌ترین و سریعترین راه سفر به قشم از فواصل دور است. راه سخت‌تری هم وجود دارد که البته به دلیل تفاوت قیمتش قابل بررسی است. می‌توانید از راه زمینی و با استفاده از قطار به بندرعباس بروید و از آنجا راهی قشم شوید. بدین منظور بعد از اینکه به سلامت به ایستگاه قطار بندرعباس رسیدید، با استفاده از تاکسی یا ون، به سمت اسکله شهید حقانی رفته و از آنجا سوار بر اتوبوس دریایی یا لنج‌های مسافربری به سمت قشم حرکت کنید. تور قشم با قطار به دلیل اینکه که بخشی از آن با قطار و بخش دیگر با لنج پیموده می‌شود، هیجان زیادی داشته، اما خستگی و مشکلات آن هم بیشتر است. خرید تور قشم با قطار با توجه به مبدا سفر دست خریدار را در انتخاب بهترین قطار بر طبق سلیقه خود باز می‌گذارد.

جزئیات تور قشم از تهران با قطار بندرعباس

فاصله تهران تا بندرعباس ۱,۲۷۶ کیلومتر و مدت ‌زمان سفر با قطار از تهران به بندرعباس بین ۱۵ تا ۱۸ ساعت است. این مسیر ریلی یکی از طولانی‌ترین مسیرهای ریلی کشور است اما به دلیل جاذبه‌های مسیر و راحتی سفر با قطار، این روش می‌تواند تجربه‌ای هیجان‌انگیز و جذاب باشد.

مسیر تهران به بندرعباس و بندرعباس به تهران هر روز چند قطار دارد. در نتیجه شما می‌توانید بهترین زمان حرکت و بهترین شرکت ریلی را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید. قطارهای که از شهر تهران به بندرعباس می‌روند شامل قطارهای رجا، غزال، بن‌ریل و جوپار است. هر کدام از این قطارها بسته به امکاناتی که دارند قیمت‌های متفاوتی هم دارند. در این مسیر طولانی ایستگاه‌های بین‌راهی متعددی وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کاشان، نائین، اردکان، میبد، یزد، بافق، سیرجان و بندرعباس اشاره کرد:

شرکت بن ریل

قطار غزال شرکت بن ریل را می‌توان تنها قطار لوکس این مسیر دانست که برای دوستان یا خانواده‌هایی که بصورت دسته جمعه سفر می‌روند بسیار مناسب است. کوپه‌های این قطار ۶ تخته بوده و برای هر واگن از قطار، مهماندار اختصاصی درنظر گرفته شده‌است.

شرکت رجا

شرکت رجا دارای قطارهای ۴ تخته امید، ۴ تخته سریر و ۴ تخته البرز است. این قطارها، علی‌رغم کیفیت بالا از نظر قیمت نیز گزینه‌ کاملا مناسبی هستند. امکانات این قطارها در حد قطارهای لوکس نیست، اما کاملا با کیفیت ارزیابی می‌شوند.

شرکت جوپار

قطار کویر شرکت جوپار، دارای کوپه‌های ۶ تخته است. شاید امکانات این قطار مانند امکانات قطارهای غزال و البرز در رده بسیار خوبی نباشد، اما باز هم در نوع خود یک قطار با کیفیت و البته قیمت مناسب محسوب می‌شود.

تهیه تور قشم از طریق آژنس‌های مسافرتی

تماس با آژانس‌های مسافرتی انتخابی مناسب برای خرید تور ارزان قشم است، زیرا تجربیات کارشناسان می‌تواند کیفیت سفر شما را بالاتر ببرد و سفرتان را تبدیل به خاطره‌ای خوش کند.

مناطق دیدنی جزیره قشم

تور قشم از تهران و یا سایر نقاط می‌تواند فرصتی برای بازدید از جاذبه‌های توریستی و اعجاب انگیز قشم باشد، همچنین تجربه‌ی لمس فرهنگ و سنت‌های مردمان این منطقه و آداب و رسوم آن‌ها از نزدیک به یاد ماندنی است. جزیره قشم مناظری فوق العاده دارد. حتما زمانی را به حضور در طبیعت مسحور کننده قشم اختصاص دهید.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری جزیره قشم عبارتنداز:

  • گنبد نمکی نمکدان – جنوب‌غربی جزیره
  • روستای برکه خلف – در فاصله پنج کیلومتری از ساحل جنوبی جزیره
  • دره ستارگان – در شمال روستای برکه خلف قرار دارد. در تاریکی اهالی روستا به این دره سر نمی‌زنند، به این دلیل که عامل سروصداهایی که در این دره می‌پیچد را ارواح و اجنه می‌دانند.
  • دژ پرتغالی‌ها – در شهر قشم و دژ دیگری در شرق لافت
  • ژئو پارک – در شهر قشم
  • پارک کروکودیل – جاده قشم درگهان
  • چاه‌های تلا – بندر لافت

غذاهای محلی

برای صرف غذا و وقت گذرانی احتیاجی نیست به رستوران‌های گران، کافه‌ها یا فست فودها بروید، در تور قشم می‌توانید غذاها و نوشیدنی‌های محلی لذیذ جزیره قشم را با قیمت‌هایی مناسب نوش جان کنید. نان تُمُشی، چایی شیر، خورش قلیه‌ماهی، هَوآری ماهی، هَوآری مرغ، هَوآری گوشت، زیبُن هَوور، زیبُن میگ، زیبُن، حَلا ماهی، حلیم گندم، مُفَلک، چِنگال، ماهی سور، کُلمبا، ماهی برشته، نان رِخته و نان بآدی از جمله غذاهای رایج در قشم است.

ارزانترین قیمت تور قشم در چه فصلی ارائه می شود؟

به جرات می توان گفت که تابستان فصل آفر تور قشم از تهران است. به دلیل کاهش سفر به قشم در تابستان هتل‌های برای جذب بیشتر مشتری، آفرهای ویژه‌ای را بر روی قیمت هتل اعمال می‌کنند. اگر به دنبال آفر هستید ماه‌های گرم را برای سفر به قشم برگزینید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *