شروع کسب و کار اینترنتی با سئو یا دیجیتال مارکتینگ؟

شروع کسب و کار اینترنتی با سئو یا دیجیتال مارکتینگ؟
  • 1400/8/29
  • زهرا معبودی
  • 0

در سال‌های اخیر پیشرفت تکنولوژی نقش قابل توجهی در رشد و توسعه اینترنت داشته است. می‌توان گفت توسعه اینترنت و افزایش کاربران آن از زمان پیدایش اولین کامپیوترها دیده شد، پس از آن نیز در پی پیشرفت علم و فناوری و افزایش سخت افزارهای هوشمند مانند: گوشی موبایل، تبلت، رایانه و سایر دسکتاپ‌ها روند استفاده از اینترنت سرعت بیشتری گرفت تا امروز که به هیچ وجه نمی‌توان نقش اینترنت را در زندگی روزمره افراد انکار کرد. این روزها استارت یک کسب و کار اینترنتی دغدغه بسیاری از افراد است اما از آنجا که اکثر افراد با شرایط کسب و کارهای اینترنتی آشنایی ندارند و یا توانایی های خود را در این عرصه دست کم می‌گیرند، شانس داشتن یک کسب و کار اینترنتی موفق را از خود دور می‌کنند.

کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی چیست؟

ابتدا بهتر است به صورت شفاف‌تر با این نوع کسب و کار آشنا شویم. اینترنت یک شبکه توسعه یافته جهانی است و از هیچ نظر محدودیت ندارد. شما به عنوان یک کاربر ایرانی همانقدر در بستر اینترنت سهیم هستید که کاربران کشورهای دیگر سهم دارند. در اینترنت هیچ مرز جغرافیایی و ملیت خاصی تعریف نشده است و تنها تبعیضی که موتور جست و جوی گوگل برای کاربران خود قائل است، دادن رتبه برتر به سایت‌هایی است که مورد تأیید گوگل و البته کاربران قرار دارند. شما می‌توانید در بستر اینترنت هر نوع کسب و کاری را راه اندازی کنید. این که شما یک متخصص تحصیل کرده در حوزه‌ای خاص باشید یا یک هنردوستی که کارهای هنری دستی تولید می‌کند، اصلا برای گوگل اهمیت ندارد. تنها کافی است در این بستر راه خود را بیابید تا بتوانید مشتریان و کاربران هدفتان را جذب کنید.

بنابراین کسب و کار اینترنتی شامل هر نوع فعالیت کاری در حوزه فروش محصول یا ارائه خدمات در بستر شبکه‌های تحت وب می‌شود. کسب و کارهای اینترنتی مزیت‌های بسیاری برای کارفرمایان دارند‌. شاید یکی ازمهم‌ترین دلایل افزایش نرخ بیکاری در کشوری چون ایران عدم توانایی مالی افراد برای استارت یک کسب و کار است. این در حالی است که مشاغل اینترنتی بدون سرمایه و البته با کمی دانش که در هر حوزه حتی مشاغل فیزیکی نیز لازم است، استارت می‌خورند. حتی اگر هزینه‌ای نیز صرف کنید با توجه به ویژگی بازگشت سرمایه در مشاغل اینترنتی، می‌توانید به سود چندین برابری سرمایه خود برسید. تخصص و دانش، لازمه داشتن یک کسب و کار در بستر وب است اما نکته اینجا است که این دانش به مرور زمان در فضای وب حاصل می‌شود. نکته مهم دیگر این است که با توجه به افزایش تعداد گوشی‌های هوشمند بین کاربران و افزایش مصرف اینترنت می‌توان با قطعیت گفت که آینده کسب و کارهای اینترنتی در ایران روشن است.

سرمایه و دانش مهم‌ترین فاکتورهای راه اندازی هر کسب و کاری هستند. حال که کسب و کار اینترنتی به سرمایه نیاز ندارد می‌توانید دانش آن را به مرور فراگیرید و در این مسیر از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ نیز خدمات و مشاوره دریافت کنید.‌ با توجه به این که این روزها تمام افراد نیازهای خود را از طریق اینترنت رفع می‌کنند و برای رسیدن به بهترین پاسخ در گوگل سرچ می‌کنند، کسب و کارهای آنلاین بیشتر مورد توجه قرار گرفته و مشاغل سنتی به حاشیه رفته‌اند. مسئله مهم اینجا است که با توجه به این که میدان رقابت بین کسب و کارهای آنلاین، بزرگ و دشوار است باید بتوانید به هر نحوی که شده سایت خود را در بین میلیون‌ها سایت بالا بکشید. گوگل همواره در تلاش است بهترین پاسخ را در نتیجه سرچ کاربران به آن‌ها ارائه دهد. در نتیجه اگر تمام استانداردهای داشتن یک سایت حرفه‌ای را رعایت کنید در صدر جدول گوگل قرار گرفته و پیروزی شما حتمی است.

سئو

سئو یا دیجیتال مارکتینگ؟

برای شروع یک کسب و کار اینترنتی باید به فکر طراحی سایت باشید اما طراحی و راه‌اندازی سایت تازه شروع ماجرای شما است. برای این که بتوانید حرفه‌ای عمل کنید باید با استراتژی‌ها و تکنیک‌های بسیاری آشنا باشید و با شناخت ابزارهای مختلف خود را به صورت حرفه‌ای به کاربران هدف معرفی کنید. سئو و دیجیتال مارکتینگ دو راهکار برای رسیدن به این هدف یعنی شناخت هر چه بیشتر کاربران نسبت به سایت و محصولات و خدمات شما و تبدیل مشتریان بالفعل به مشتریان بالقوه می‌باشند. اگر با این دو اصطلاح آشنا شوید، به خوبی تشخیص خواهید داد که کدام یک از این راهکارها برای رسیدن به هدفتان سودمند‌تر خواهند بود.

دیجیتال مارکتینگ

همه شما به خوبی با مفهوم بازاریابی و تبلیغات آشنا هستید. هر کسب و کاری چه در عرصه فیزیکی و چه در عرصه اینترنت برای شناخته شدن به تبلیغات احتیاج دارد. بازاریابی مفهومی است که تاریخچه دیرینه دارد اما نحوه اجرای آن در اینترنت و برای کسب و کار آنلاین کمی متفاوت‌تر و پیچیده‌تر است. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به تمام فاکتورها، ابزارها و شبکه‌های آنلاینی که تبلیغات در بستر آن‌ها صورت می‌گیرد، اطلاق می‌گردد. بازاریابی دیجیتال مهم‌ترین عنصر برای جذب مشتری و افزایش فروش و حتی در درجات برتر، عامل رسیدن به برندسازی شناخته می‌شود. در دیجیتال مارکتینگ استراتژی‌های بسیار زیادی وجود دارد که هر کسب و کار اینترنتی باید با توجه به نوع حرفه و نوع سایت خود آن‌ها را پیاده سازی کند. به عبارتی در دیجیتال مارکتینگ روش‌های بسیار زیادی برای تبلیغات و بازاریابی وجود دارد.

بازاریابی محتوا و تولید و ترویج محتوا با هدف آگاهی کاربران نسبت به حوزه کسب و کار شما، بازاریابی و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی  مانند اینستاگرام، افیلیت مارکتینگ‌ها یا تبلیغات عملکرد- محور، اتوماسیون بازاریابی و استفاده از نرم افزارهای انجام فعالیت خودکار بازاریابی، تبلیغات کلیکی، ویدئو مارکتینگ‌ها و تبلیغاتی از این قبیل جزو مهم‌ترین ابزارها و روش‌های بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ هستند اما نکته اینجا است که در کنار پیاده سازی تمام این ابزارها، بهینه سازی برای موتورهای جست و جو نقش غیر قابل انکاری در رشد و موفقیت کسب و کار اینترنتی دارد.

دیجیتال مارکتینگ

سئو

سئو به معنی بهینه سازی سایت برای موتور جست و جوی گوگل است و خود بخشی از فرآیند دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود. فرق سئو و سایر روش‌های بازاریابی در این است که شما از همان ابتدای طراحی سایت در انتخاب دامنه و هاست، انتخاب قالب سایت و تولید محتوا با سئو و خدمات آن سر و کار دارید و باید فعالیت‌های بهینه سازی را اجرا کنید اما در مورد روش‌های بازاریابی چنین نیست که کارفرما ناچار باشد تمام روش‌ها را امتحان کند. زمانی که احساس کردید بازدید از سایت کم است و صفحه شما به تبلیغات گسترده‌تر احتیاج دارد، باید بر حسب نیاز سایت یک استراتژی مناسب انتخاب کرده و آن را دنبال کنید تا به موفقیت برسید. سئو یک مبحث بسیار گسترده است و جای بحث بسیاری دارد. بهینه سازی سایت شامل خدمات بسیار متنوعی است که از لحاظ کیفی در سه دسته سئو کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری تقسیم می‌شوند.

بنابراین اگر می‌خواهید در دنس گوگل در رتبه اول قرار بگیرید و نرخ کلیک بر روی ساییتان بالا رود باید از خدمات سئو کلاه سفید و قانونی مطابق با استانداردهای گوگل استفاده کنید. برای یادگیری مطمئن سئو سایت باید با یک آموزشگاه معتبر شروع کنید.

مدیر وب اولین مرجع آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ

اگر در راه اندازی کسب و کار اینترنتی شک و تردید دارید و به دنبال مرجعی برای کسب اطلاعات جامع هستید و یا اگر به یک آموزشگاه مطمئن و معتبر با قیمت مناسب برای دریافت آموزش طراحی سایت، سئو و بازاریابی نتیجه گرا نیاز دارید، مدیر وب بهترین انتخاب برای شما است. مدیر وب با تجربه کافی در این حوزه و برخورداری از تیم متخصص و مجرب به خوبی شما را در این مسیر راهنمایی کرده و با ارائه خدمات و پشتیبانی تا زمان رسیدن به موفقیت همراه شما است. لینک زیر آدرس اینترنتی مدیر وب می‌باشد:

https://modireweb.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *