طراحی سایت، کلید رونق کسب و کار

طراحی سایت، کلید رونق کسب و کار
  • 1400/9/1
  • رقیه کرد
  • 0

وبسایت ها امروزه همه جا وجود دارند و طراحی سایت شاید اولین اقدامی باشد که برای توسعه کسب و کار خود به ذهنتان خواهد رسید. مهم نیست چه حوزه ای را مد نظر دارید. از پوشاک تا کالای دیجیتال و حتی خودرو نیز که بزرگترین صنعت دنیا به شمار میرود امروزه به صورت اینترنتی امکان خرید و فروش را دارد. توسعه کسب و کار های سنتی نیازمند یک تغییر اساسی است. تغییری که بتواند شیوه سنتی را با یک شیوه نوین جایگذین کند تا سبب یک فروش بی نظیر در کنار گسترش نام تجاری شما باشد. بدون شک طراحی سایت اولین گام و موثر ترین گام به شمار میرود.

اهمیت طراحی سایت چیست؟

به طور قطع می توان گفت داشتن یک وب سایت که بتواند خدمات و یا محصولات شما در تمامی کشور به نمایش درآورد نشان از پیشرفت بزرگی است. این کار مانند این است که شما در تمامی کشور و در تمامی شهرها یک بیلبورد برای نمایش داشته باشید و خدمات خود را بر روی آن بنویسید. بدین طریق تمامی افراد می توانند خدمات شما را مشاهده کنند و در صورت نیاز از آن بهره مند شوند. طراحی وبسایت به دلایل گوناگونی حائز اهمیت است. همانطور که پیش تر نیز ذکر کردیم، طراحی سایت را میتوانیم کلید رونق کسب و کار و ورود به دنیایی سود ده بدانی.

از ابتدای ظهور اینترنت، صفحات وب همواره در جهت تسهیل در رفع نیاز انسان ها کوشیده اند. به طوری که امروزه اگر به مطلبی نیاز داشته باشید دیگر نیازی نیست کتب مختلف را جستجو نمایید بلکه با جستجوی کلمه کلیدی و یا نام مطلب مورد نیاز خود در گوگل، میتوانید به آن دست یابید. وبسایت ها امروزه علاوه بر تسهیل در دریافت اطلاعات، به خرید و فروش محصولات نیز کمک میکنند. فروشگاه های اینترنتی تنها چند سال پس از ظهور شبکه جهانی اینترنت به وجود آمدند و تا به امروز، روز به روز به محبوبیت آنها افزوده شده است.

با شروع پاندمی کرونا، میزان استفاده از فروشگاه های اینترنتی تا حد چشمگیری افزایش داشته و افراد ترجیح میدهند از فروشگاه های اینترنتی خرید کنند و در خانه بمانند. علاوه بر حساسیت کرونا، زمان نیز مهم است. به گونه ای که خرید محصولات به صورت آنلاین علاوه بر تنوع کالا و خدمات بیشتر، زمان کمتری را از شما خواهد گرفت.

البته که طراحی وبسایت تنها به منظور فروش محصولات و خدمات انجام نمیشود و طراحی سایت فروشگاهی به تنهایی بخشی از خدمات طراحی سایت است. طراحی سایت میتواند به منظور حضور در دنیای وب یک شرکت و یا کمپانی باشد. چرا که امروزه کمپانی ها و شرکت های مختلف با حضور در دنیای وب سبب شده اند که ایجاد و طراحی یک وبسایت برای کسب و کار های معتبر یک نوع ضرورت به شمار آید. چرا که میتواند سبب افزایش اعتبار و شناخت شرکت و یا کسب و کار شود.

نکات مهم در طراحی سایت

وبسایتی که طراحی میشود علاوه بر مور پسند بودن برای شما و مخاطب، نیازمند رعایت برخی نکات است تا هم توسط گوگل بهینه شناسایی شود و هم بتواند مخاطب شما را در وبسایت نگاه دارد و از ررفتن به وبسایت های مشابه دیگر رقبا منصرف کند. زمانی که کابر وارد سایت شما میشود باید با محیطی آشنا روبرو شود که برای دسترسی به هر بخش نیاز به زحمت چندانی نداشته باشد و آزادانه بتواند وبسایت شما را مورد بررسی قرار دهد. این امکان باید برای هر دستگاهی وجود داشته باشد و اهمیتی نداشته باشد که کاربر با چه دستگاهی به وبسایت شما وارد میشود.

این قابلیت را ریسپانسیو بودن وبسایت مینامند و بسیار مورد اهمیت است. از طرفی وبسایت شما باید امن باشد. به همین منظور SSL وبسایت شما حتما باید  https://  تا بتواند خیال کاربران شما را از یک اتصال امن راحت کند. همچنین وبسایت شما باید دارای یک صفحه ۴۰۴ طراحی شده باشد تا بتواند کاربر را در صورت وارد نمودن آدرس اشتباه به درون وبسایت راهنمایی کند.

سئو چه نقشی در طراحی سایت دارد؟

در صورتی که تا به حال از گوگل استفاده نموده باشید، متوجه شده اید که وبسایت ها مرتب شده اند و از رتبه یک تا هر چند عدد پیجی که وجود داشته باشد قرار گرفته اند. حال فرض کنید که قصد خرید خدمات و یا کالایی را دارید و آن را در گوگل جستجو میکنید. از بین وبسایت هایی که پیش روی شما قرار گرفته اند کدامیک را انتخاب خواهید نمود؟ قطعا نگاهی به صفحه دوم نتایج نخواهید داشت و تنها به صفحه ابتدایی جستجوی گوگل توجه خواهید نمود آن هم تنها ۵ لینک ابتدایی.

پس از طراحی وبسایت، وبسایت شما رتبه ای را در گوگل به خود اختصاص خواهد داد و هرچه در صفحات بالاتر نشان داده شوید، امکان فروش خدمات و شناسایی برند شما توسط کاربران دنیای وب بیشتر است. جابجایی بین صفحات توسط یک سری اقدامات صورت میپذیرد و به مجموعه این اقدامات سئو گفته میشود. سئو وبسایت سبب میشود تا رتبه وبسایت شما کاهش یابد و به مرور زمان به جایگاهی که برای دیده شدن و فروش به آن نیاز دارید برسید. سئو سایت اقدامی مهم پس از طراحی سایت به شمار میرود چرا که مخاطب شماست که به برند شما ارزش میبخشد و بدون سئو سایت مخاطبی وجود نخواهد داشت.

سخن پایانی

حال که متوجه اهمیت طراحی سایت و سئو سایت شدید بهتر است برای طراحی سایت اختصاصی کسب و کار خود اقدام کنید. اما وبسایت مورد نیاز شما باید چگونه باشد؟ از کجا میتوانید شروع کنید؟ و یا اصلا وبسایت های رقیب شما کدام اند؟ بهتر است برای دریافت پاسخ این سوالات با کارشناسان تارینوتک تماس بگیرید. قیمت مناسب، کیفیت بی مثال وبسایت های طراحی شده، سئو حرفه ای تا رسیدن به صدر گوگل و پشتیبانی پاسخگو تا یک سال از ویژگی های تارینوتک به شمار میرود.

طراحی سایت تارینوتک به صورت تخصصی صورت میپذیرد و تمامی امکانات مورد نیاز شما در وبسایت مورد درخواست شما با بهترین کیفیت لحاظ خواهد شد. پس بهتر است زمان را ارزشمند بشمارید چرا که هر لحظه در اینترنت ممکن است مشتریان خود را در حال از دست دادن باشید. پس تلفن را بردارید و همنین الان با تارینوتک تماس بگیرید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *