آموزش تعویض فیلتر یخچال ساید‌ بای‌ ساید دوو

آموزش تعویض فیلتر یخچال ساید‌ بای‌ ساید دوو
  • 1400/9/3
  • لادن عوائدی
  • 1

فیلتر یخچال نقش مهمی در به حداقل رساندن میکروب‌های آب شهری دارد. برای آموزش تعویض فیلتر یخچال ساید بای‌ ساید دوو این مطلب را مطالعه کنید.

آموزش تعویض فیلتر یخچال ساید‌ بای‌ ساید دوو

نقش مهم فیلتر در یخچال‌های ساید بای‌ ساید دوو

امروزه یخچال‌های مدرن مانند یخچال‌های برند دوو دارای امکاناتی هستند که در گذشته وجود نداشتند. یخچال ساید بای‌ ساید دوو نمونه‌ای از محصولات برتر بازار در این زمینه می‌باشد که در چند سال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در داخل این یخچال امکانات مختلفی همانند فیلتر آب قرار داده شده تا کیفیت آب ورودی به یخچال افزایش پیدا کنید. برخی از اوقات این فیلترها خراب شده و نیاز به تعویض پیدا می‌کند. در چنین شرایطی حتما باید آموزش تعویض فیلتر یخچال ساید بای‌ ساید دوو را ببینید و بر اساس روش صحیح تعویض فیلتر را انجام دهید. در این صورت احتمالا نیازی به تماس با نمایندگی های تعمیرات و تعمیرگاه های مجاز در زمینه تعمیرات یخچال دوو نخواهید داشت.

انواع فیلتر در یخچال ساید بای‌ ساید دوو

فیلترهای متنوعی در ساختار یخچال‌های ساید قرار داده می‌شود که هر کدام از آن‌ها وظیفه خاصی را برعهده دارند. به طور کلی فیلترها در یخچال‌های ساید به دو نوع داخلی و بیرونی تقسیم می‌شوند. فیلتر بیرونی در قسمت پشت یخچال قرار گرفته و به صورت مستقیم به آب شهری اتصال می‌یابد. بعضی از یخچال‌ها دارای یک فیلتر اضافه نیز هستند که در داخل یخچال قرار گرفته است. این فیلتر معمولا در قسمت سقف یخچال قرار می‌گیرد و به تصفیه آب می‌پردازد و دارای نقش مکمل برای فیلتر اصلی است.

مدل‌های مختلفی از فیلترها توسط شرکت‌های سازنده یخچال تولید می‌شود. هر کدام از این فیلترها به عنوان یک وسیله مصرف عمر خاصی دارند. به طور قطع بعد از چند ماه استفاده این فیلترها خراب شده و باید تعویض گردند. شما می‌توانید انواع مختلفی از فیلترها را تهیه کرده و در کمترین زمان ممکن آن‌ها را تعویض کنید. معمولا هر برند تولیدکننده یخچال فیلترهای خود را به صورت جداگانه تهیه کرده و به بازار عرضه می‌کند. شما نیز با گذراندن آموزش تعویض فیلتر ساید بای‌ ساید دوو می‌توانید این قطعه را عوض کنید و عملکرد یخچال خود را به بهترین حالت ممکن تغییر دهید.

وظایف فیلتر یخچال ساید بای‌ ساید دوو چیست؟

داشتن آب سالم و پاک نقش بسیار مهمی در سلامت انسان دارد. ریشه بسیاری از بیماری‌های انسان مصرف آب ناسالم است که در بلندمدت آسیب‌های جبران‌ناپذیری به فرد خواهد زد. با توجه به حساسیت بالای این موضوع، در یخچال ساید بای‌ ساید دوو فیلتر آب قرار داده شده است. این فیلتر آب شهری را به خوبی تصفیه می‌کند و عناصر مضر و خطرناک آن را خارج خواهد کرد. معمولا برای ضدعفونی کردن آب شهری از کلر استفاده می‌کنند که مقدار زیاد آن برای سلامتی انسان مضر خواهد بود. خوشبختانه فیلتر یخچال ساید کلر را جذب کرده و در نتیجه شما آب آشامیدنی سالمی را دریافت می‌کنید.

آب شهری برای رسیدن به خانه شما از لوله‌های مختلفی عبور می‌کند که اکثر آن‌ها قدیمی و زنگ زده هستند. همین موضوع سبب می‌شود که انواع رسوبات وارد آب شهری شوند و آن را آلوده کنند. خوشبختانه با وجود فیلتر آب در یخچال ساید دوو نیازی به نگرانی در این مورد نخواهد بود. این فیلتر رسوبات مختلف را به خو جذب کرده و اجازه عبور را به آن‌ها نخواهد داد. در چنین شرایطی فرد با خیال راحت از آب سالم یخچال برخوردار خواهد شد. با توجه به اهمیت بالای این قطعه، حتما آموزش تعویض فیلتر ساید بای‌ ساید را ببینید تا در صورت لزوم آن را انجام دهید.

فیلتر یخچال ساید بای‌ ساید دوو چه زمانی باید تعویض شود؟

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که از کجا بفهمیم که باید تعویض فیلتر انجام شود؟ در واقع این موضوع نشانه‌هایی دارد که می‌توانید با بررسی جامع آن‌ها به این مشکل پی ببرید. اولین نشانه مهم برای تعویض فیلتر،‌ عوض شدن مزه آب است که به خوبی خود را نشان خواهد داد. اگر پس از چند ماه احساس کردید که مزه آب یخچال عوض شده است، عمر مفید فیلتر شما به اتمام رسیده و باید آن را تعویض کنید. کم شدن فشار آب یخچال نشانه دیگری از خراب شدن فیلتر است که باید به آن دقت کنید.

معمولا بعد از مدتی آلودگی های مختلف فضای داخلی فیلتر را می‌گیرند و فشار آب پایین می‌آید. بر روی یخچال ساید بای‌ ساید دوو یک نشانگر برای فیلتر وجود دارد که زمان تعویض آن را به شما اعلام خواهد کرد. معمولا در چنین مواقعی چراغ فیلتر به رنگ قرمز در‌می‌آید که باید تعویض فیلتر ساید بای‌ ساید انجام شود. در ادامه آموزش تعویض فیلتر ساید بای‌ ساید به شما داده می‌شود تا بتوانید این کار را به تنهایی انجام دهید.

آموزش تعویض فیلتر یخچال دوو

آموزش تعویض فیلتر یخچال ساید بای‌ ساید دوو به صورت حرفه‌ای

شما برای تعویض فیلتر باید چند مرحله را پشت سر بگذارید لذا حتما این نکات را جدی بگیرید. برای اینکه بهتر بتوانید عمل تعویض را انجام دهید، این مراحل را به صورت جداگانه برای شما شرح خواهیم داد.

جدا کردن فیلتر قدیمی

در اولین مرحله شما باید فیلتر قدیمی را از یخچال ساید جدا کنید. در ابتدا محل قرارگیری فیلتر را بیابید. بهتر است که با کمک صفحه لمسی یخ‌ساز را نیز خاموش کنید. معمولا فیلترهای خارجی در قسمت پشتی یخچال قرار داردکه با چشم خود آن را خواهید دید. جریان آب ورودی به یخچال را ببندید و شلنگ را از دو طرف فیلتر جدا کنید. فیلتر قدیمی دیگر کاربردی نخواهد داشت و باید آن را دور بیاندازید.

قرار دادن فیلتر جدید

فیلتر جدید را آماده کرده و دوباره دو سر آن را به شلنگ متصل نمایید. برای اطمینان بیشتر حتما شلنگ را کمی بچرخانید تا اصطلاحا آب‌بندی آن انجام شود و مشکلی مانند نشت آب وجود نیاید. این کار را برای دو سر فیلتر انجام دهید. شیر آب ورودی به یخچال را باز کنید و در نهایت یخ‌ساز را نیز روشن کنید. معمولا در چند روز اول بعد از قرار دادن فیلتر جدید، مزه آب کمی متفاوت است که به مرور زمان برطرف می‌شود. در هنگام نصب فیلتر جدید احتیاط لازم را انجام دهید تا فیلتر دچار آسیب نشود. بعد از نصب نهایی فیلتر حتما آن را تست کنید و از سلامت ان اطمینان به دست بیاورید. آموزش تعویض فیلتر ساید بای‌ ساید دوو به صورت ویژه به شما داده شد پس با استفاده از آن تعویض فیلتر را انجام دهید.

ریست کردن یخچال بعد از تعویض فیلتر

بعد از اینکه فیلتر جدید بر روی یخچال نصب شد،‌ باید آن را ریست کنید تا شروع به کار کند. نحوه ریست کردن با توجه به مدل یخچال متفاوت است. در بعضی از مدل‌های یخچال فریزر دوو، گزینه‌ای بنام فیلتر بر روی صفحه نمایش موجود است که در صورت فشار دادن آن به مدت سه ثانیه، ریست کردن یخچال انجام می شود. در برخی دیگر از مدل‌های یخچال یک دایره با تعدادی نقطه در داخل آن دیده می‌شود. این دکمه همان ریست است که با فشردن آن به مدت سه ثانیه یخچال ریست خواهد شد. این موارد نیز بخشی از آموزش تعویض فیلتر ساید بای‌ ساید دوو است پس آ‌ن‌ها را جدی بگیرید و اجرا کنید.

سخن پایانی

یخچال ساید بای‌ ساید دوو امکانات مختلفی دارد که تصفیه آب یکی از آن‌ها به شمار می‌آید. معمولا بعد از چند ماه فیلتر نیاز به تعویض پیدا می‌کند که باید برای آن اقدام کنید. در این مطلب که توسط نمایندگی تعمیرات دوو دیبا پشتیبان تهیه شده است به صورت ویژه آموزش تعویض فیلتر ساید بای‌ ساید دوو بیان شد که شما با کمک این راهنما تعویض را انجام خواهید داد. در هنگام انجام تعویض همه مراحل را به صورت دقیق و مرحله به مرحله انجام دهید. بعد از اینکه نصب فیلتر جدید به پایان رسید، تا چند ماه دیگر از آب آشامیدنی سالم در یخچال ساید دوو برخوردار خواهید بود. هر زمان که حس کردید عمر مفید فیلتر به اتمام رسیده است، آن را به یک فیلتر جدید و سالم تعویض کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *