خرید پیانو دست دوم

خرید پیانو دست دوم
  • 1400/9/7
  • فرید دانشفر
  • 0

تعداد محدودی از پیانو ها را با مراجعه به سایت کارخانه سازنده و با توجه به شماره سریال آن می‌توان سال ساخت آن را تشخیص داد مانند پیانو های اتریشی FEURICH . متاسفانه بخش اعظم این پیانوها چنین نیستند و چه یک سال از تاریخ خرید آن گذشته باشد و چه مثلا صد سال ، هر دو را پیانو دست دوم گویند .

 

نکاتی چند در ارتباط با خرید پیانو دست دوم!!!

بنابراین تشخیص کیفیت پیانو دست دوم حائز اهمیت بسیار می باشد.  از آنجا که بخش اعظم قطعات پیانو از چوب می باشد نحوه نگهداری قبلی پیانو بسیار مهم است و هرچه عمر پیانو بیشتر باشد این موضوع حادتر می‌شود. پیانو در حالت عادی باید در محیطی استفاده شود که در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد باید دارای رطوبت حدود ۳۵ درصد باشد در هوای با رطوبت ۹۰ درصد مثل شهرهای بندری جهان و یا مثلا در هوای باز تهران در تابستان که رطوبت به ۱۰ درصد می رسد و دمای هوا به ۴۰ درجه سانتی‌گراد ، بسیار به کیفیت قطعات چوبی آسیب رسیده و آنها را ازشکل اولیه خارج و باعث مشکلات تنظیم بسیار زیاد ( رگلاژ)  برای پیانو می شود.  حساسیت این موضوع برای قطعات کوچک و ظریف چوبی پیانو بسیار بیشتر می‌شود.

 

یکی دیگر از مسائل مهم در ارتباط با پیانو منابع تهیه آن می باشد از آنجا که واردات هر نوع کالای دست دوم در مقررات تجاری ایران ممنوع می باشد بنابراین اگر پیانو دست دوم از خارج آمده باشد تمام از مسیرهای قاچاق وارد شده است و کالای وارداتی قاچاق از مسیرهای غیرقانونی  حمل و نقل و انتقال داده شده . و عموما جابه جایی آنها به صورت دستی انجام میشود و با توجه به سنگین وزن بودن پیانوهای مکانیکی ، در طول مسیر حمل و نقل عموما آسیب های اساسی به آنها وارد میشود که گاها قابل تعمیر نبوده و اگر هم تعمیر شده باشد به صورت اساسی نبوده.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *