هرآنچه که باید راجع به تحصیل دندانپزشکی در ترکیه بدانید

هرآنچه که باید راجع به تحصیل دندانپزشکی در ترکیه بدانید
  • 1400/9/7
  • محمد عالی
  • 0

دندانپزشکی یکی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در ترکیه است، سالانه تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در این رشته در بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه اقدام می‌کنند.

دانشگاه‌های ترکیه در زمینه‌ی دندانپزشکی و به طور کلی پزشکی شهرت جهانی دارند، چرا که تحصیل دندانپزشکی در ترکیه علاوه بر پرطرفدار بودن، در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر از هزینه پایینی برخوردار است و در نتیجه طرفداران زیادی دارد.

بسیاری از افراد به دلیل محبوبیت این رشته، تمایل به ادامه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه دارند. در مطلب زیر اطلاعات کاملی در مورد تحصیل دندانپزشکی در ترکیه و هزینه‌های تحصیل و مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش در اختیار شما قرار می‌‌گیرد که امیدواریم برای شما مفید باشد.

تحصیل در ترکیه

مزایای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

امروزه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است و قدرت گواهینامه‌های پزشکی صادر شده توسط دانشگاه‌های ترکیه در سطح بین‌المللی می‌تواند یکی از مهمترین دلایل آن باشد.

سهولت در اخذ ویزای ورود یا امکان سفر به ترکیه بدون ویزا می‌تواند یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه باشد زیرا دانشجویان می‌توانند در بدو ورود اقامت تحصیلی دریافت کنند. از دیگر فواید تحصیل دندانپزشکی در ترکیه می‌توان به هزینه‌ی پایین زندگی و تحصیل در ترکیه نسبت به سایر کشورهای اروپایی اشاره کرد. از طرفی می‌توانید در ترکیه به دو زبان ترکی و انگلیسی تحصیل کنید و همزمان به تحصیل و کار ادامه دهید.

یکی دیگر از مزایای مهم تحصیل دندانپزشکی در ترکیه، ارائه کارت پزشکی بین المللی برای فارغ التحصیلان است که برای بسیاری از دانشجویانی که قصد کار در کشور خود یا خارج از کشور را دارند، مزیت بسیار خوبی محسوب می‌شود.

مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در ترکیه چقدر است؟

مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در ترکیه مانند بسیاری از کشورها ۵ سال طول می‌کشد. البته این مدت زمان، به دو بخش تقسیم می‌شود که بخش اول دو سال و بخش دوم سه سال است. در دوره‌ی دو ساله‌ی اول، هم دروس نظری و هم دروس عملی تدریس می‌شود. در دوره‌ی دوم که به مدت ۳ سال طول می‌کشد، دانشجویان در بیمارستان بستری می‌شوند و به صورت عملی آموزش داده می‌شود تا مهارت‌های لازم را به دست بیاورند.

البته ممکن است برخی از دانشگاه‌ها در تاریخ شروع سال تحصیلی با یکدیگر تفاوت داشته باشند، اما اکثر دانشگاه‌های ترکیه ترم اول خود را در سپتامبر و ترم دوم خود را در فوریه شروع می‌کنند.

موضوعات برنامه‌ی آموزشی در ترکیه برای تحصیل دندانپزشکی

از جمله برنامه‌های آموزش دندانپزشکی در ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اصطلاحات آتاتورک و تاریخچه اصطلاحات.
  • اطلاعات عمومی و فناوری.
  • مبحث اعضای مصنوعی.
  • مواد دندانپزشکی.
  • شیمی ارگانیک.
  • دوره‌های زبان انگلیسی.
  • زیست‌شناسی پزشکی.
  • آناتومی دندان.
  • بیوفیزیک.
  • فیزیولوژی و اهمیت سلامت در دندانپزشکی.
  • تحصیل دندانپزشکی در آلمان

مزایای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

تحصیل در ترکیه به طور کلی، مزایای زیادی دارد که از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سطح تحصیلات بالا.
  • امکانات آموزشی کافی با آزمایشگاه‌های مجهز.
  • شهریه پایین.
  • تحصیل به دو زبان انگلیسی و ترکی استانبولی
  • دریافت انواع بورسیه‌ها.
  • امکان کار هفتگی به مدت ۳۰ ساعت
  • امکان اخذ اقامت تحصیلی ترکیه.
  • دانشجویان می‌توانند با ارائه کارت دانشجویی از تخفیف حمل و نقل عمومی نیز بهره مند شوند.
  • هزینه‌های درمانی دانشجویان به دلیل وجود بیمه برای دانشجویان رایگان است.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه، متقاضی باید دارای مدرک دیپلم یا فارغ التحصیل دبیرستان باشد.

آزمون YOS

متقاضیان برای ورود به دانشگاه‌های پزشکی ترکیه باید در آزمون YOS شرکت کنید.

آزمون YOS از دو بخش تشکیل شده است.

بخش اول شامل سوالات مربوط به ریاضیات، هوش و مهندسی است. و بخش دوم ارزیابی سطح زبان ترکی است که به هر داوطلب با توجه به تسلط خود به زبان ترکی نمره A، B و C اعطا می‌شود.

آزمون SAT

برخی از دانشگاه های پزشکی ترکیه معیارهای پذیرش را برای آزمون دیگری به نام آزمون SAT که به زبان انگلیسی برگزار می شود، تعیین می کنند. متقاضیانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند می توانند در آزمون SAT شرکت کرده و نمرات مورد نیاز در دانشگاه های پذیرنده SAT را برای ورود به دانشگاه کسب کنند.

همچنین برای تحصیل پزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی، متقاضی باید حداقل ۶ نمره آیلتس را پس از قبولی در آزمون پذیرش ارائه دهد. اما آزمون YOS جامعتر از آزمون SAT است و به همین دلیل اکثر دانشگاه های ترکیه این آزمون را ملاک پذیرش قرار می دهند.

آزمون ALES

آزمون ALES آزمون دیگری است که برای دانشجویانی که قصد تحصیل دندانپزشکی در ترکیه را دارند در نظر گرفته شده است. این آزمون برای ورود به رشته دندانپزشکی در ترکیه در نظر گرفته شده است و زبان آزمون نیز ترکی است.

این آزمون دو بار در سال در اردیبهشت و شهریور برگزار می‌شود. این آزمون شامل ۱۲۰ سوال در ۱۵۰ دقیقه است. همچنین دارای دو بخش است که بخش اول دانش عمومی دندان و بخش دوم دانش بالینی را شامل می‌شود.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های دندانپزشکی ترکیه

پر کردن فرم درخواست پذیرش در دانشگاه‌ها.

دیپلم دبیرستان و ترجمه آن به ترکی یا انگلیسی.

کارنامه دبیرستان با ترجمه به انگلیسی یا ترکی.

گواهی مهارت زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل)

قبولی در آزمون ورودی دانشگاه.

پرداخت هزینه‌ی ثبت‌نام

تست‌های ورودی

مهاجرت تحصیلی به ترکیه با صباپلن

برخی دانشجویان (در واقع بیشتر دانشجویان) ترجیح می‌دهند که برای تحصیل در کشوری دیگر، از طریق یک موسسه‌ی مهاجرتی یا وکیل مهاجرتی معتبر اقدام کنند. کسی که در ازای دریافت مبلغی مشخص، تمام مدارک لازم جهت اخذ پذیرش شما را فراهم می‌کند، شما را در مسیر راهنمایی می‌کند و به کمک روابطی که با کشور مقصد دارد، برای شما اخذ پذیرش می‌گیرد.

اگر شما هم جزو همان دانشجویانی هستید که قصد دارد با کمک یک موسسه‌ی مهاجرتی معتبر جهت تحصیل در رشته‌ی دندانپزشکی در ترکیه، که رشته‌ای پررقیب و سخت است اقدام کند، پس کمک گرفتن از موسسه‌ی مهاجرتی صباپلن را به شما توصیه می‌کنیم.

صباپلن با ۱۰ سال سابقه‌ی مفید در زمینه‌ی مهاجرت تحصیلی، خرید ملک، سرمایه‌گذاری و …، به متقاضیان در مهاجرت به کشورهای محبوب و مطرح دنیا کمک کرده و تا ۹۷ درصد اخذ پذیرش و مهاجرت شما به ترکیه را تضمین می‌کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *