خنک نشدن یخچال: چگونه مشکلات یخچال را برطرف کنیم

خنک نشدن یخچال: چگونه مشکلات یخچال را برطرف کنیم
  • 1400/9/9
  • بهراد جاود
  • 0

یخچال خنک نمی شود؟ در اینجا نحوه تعمیر یخچال و برخی عیب یابی یخچال آورده شده است
یخچال فریزر سرد نیست و یخ نمی زند

در اینجا نحوه عیب یابی جهت تعمیر یخچال خراب که احساس یخ زدگی خود را از دست داده است، آورده شده است. این راهنمای گام به گام به شما نشان می دهد که چگونه مشکل را شناسایی کرده و احتمالاً خودتان آن را برطرف کنید. حتی اگر تعمیر نیاز به یک حرفه ای داشته باشد، می توانید مشکل را به آنها نشان دهید و در نتیجه در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید.

ابزار مورد نیاز
مجموعه سوکت / ضامن دار
سیم کش/برش
مواد مورد نیاز
فن اواپراتور و/یا فن کندانسور

مشکل: یخچال خنک نمی شود

زمانی که یخچال شیر شما را سرد یا بستنی شما را یخ زده نگه نمی دارد، دلایل مختلفی وجود دارد. قبل از انجام تعمیرات پیچیده تر، اگر یخچال شما خنک نمی شود و اگر فریزر شما کار نمی کند، این راه حل های ساده را امتحان کنید:مطمئن شوید که یخچال به برق وصل است و برق می گیرد. وقتی در را باز می کنید باید چراغ روشن شود.ترموستات را بررسی کنید تا مطمئن شوید که اشتباهاً پایین نیامده است. اگر ترموستات یخچال/فریزر شما کار نمی کند، این ترموستات های نصب آسان را در آمازون تهیه کنید.مطمئن شوید که دریچه‌های پشت محفظه فریزر توسط جعبه‌های بستنی یا سبزیجات منجمد مسدود نشده باشند – دریچه‌ها باید برای گردش هوای سرد باز باشند.کویل های زیر یا پشت یخچال را جاروبرقی بکشید. گرفتگی کویل ها می تواند باعث خنک شدن ضعیف شود.
مطمئن شوید که هیچ چیز در فن کندانسور گیر نکرده و آزادانه می‌چرخد (مدل‌هایی که کویل پشتی دارند، فن ندارند). برای این کار یخچال را از برق بکشید و بیرون بکشید. پره های فن را تمیز کنید و فن را با دست بچرخانید تا ببینید گیر کرده است یا خیر. یخچال را به برق وصل کنید و مطمئن شوید که فن زمانی که کمپرسور کار می کند کار می کند.

فن اواپراتور یخچال را تعویض کنید

 

در اینجا چند نکته برای عیب یابی یخچال آورده شده است که به شما کمک می کند اگر متوجه سرد نشدن یخچال خود شدید، مشکل را حل کنید. اگر صدای کارکرد کمپرسور را می شنوید اما یخچال خنک نمی شود، به احتمال زیاد مشکل از گرفتگی کویل های اواپراتور در اثر یخ زدگی یا فن اواپراتور گیر کرده یا خراب است. فن های اواپراتور اغلب وقتی شروع به خراب شدن می کنند جیغ یا جیغ می زنند. اگر با باز کردن درب فریزر صدا بلندتر شود، متوجه خواهید شد که این فن اواپراتور است. کویل های اواپراتور و فن در پشت یک پوشش در محفظه فریزر قرار دارند

تعمیر یخچال

اگر پوشش داخل فریزر را برداشتید و کلاف ها را کاملا پر از یخ زدید، همه چیز را از فریزر و یخچال خارج کنید، آن را از برق بکشید و اجازه دهید ۲۴ تا ۴۸ ساعت یخ بزند. چند حوله را برای جذب آب که ممکن است روی زمین نشت کند، در دسترس داشته باشید. وقتی همه یخ ها از بین رفت، یخچال را دوباره به برق وصل کنید. اگر کار کرد، ممکن است مشکل از تایمر یخ زدایی، بخاری یخ زدایی یا ترموستات یخ زدایی باشد. تعویض این قطعات سخت نیست، اما تشخیص اینکه کدام یک معیوب است نیاز به عیب یابی دارد که در اینجا به آن نمی پردازیم. اگر مشکوک به مشکل در این قطعات هستید با یک متخصص تعمیر یخچال فریزر تماس بگیرید.

معمولاً فن و کمپرسور کندانسور یخچال که در نزدیکی کف در پشت اکثر یخچال‌ها قرار دارند، زمانی روشن می‌شوند که ترموستات نیاز به خنک‌سازی بیشتر کند. اگر بعد از باز ماندن درب برای مدتی صدای کارکردن کمپرسور را نمی شنوید، ممکن است به این معنی باشد که فن کندانسور گیر کرده یا فرسوده شده یا رله یا کمپرسور خراب است. نحوه تعویض فن اواپراتور را در زیر بیاموزید.

تعمیر یخچال فریزر

 گام به گام در ۶ مرحله

مرحله ۱
پوشش را بردارید
پوشش یخچال را بردارید
برای بازرسی اواپراتور یخچال و دسترسی به فن اواپراتور درپوش را بردارید. پیچ ها ممکن است با شاخه های پلاستیکی پوشیده شده باشند که شما آنها را بیرون می آورید.

گام ۲
پوشش فن را بردارید
پوشش فن یخچال را بردارید
اگر یخچال شما دارای روکش فن است، پیچ هایی که آن را در جای خود نگه می دارند بردارید. سپس درپوش را بردارید تا به فن برسد.

گام ۳
فن اواپراتور را بردارید
فن اواپراتور فن یخچال فریزر را بردارید
اگر فن اواپراتور پر سر و صدا است یا نمی چرخد، آن را تعویض کنید. ابتدا یخچال را از برق بکشید. سپس پیچ های نگهدارنده فن را به دیواره فریزر باز کنید.

گام ۴
فن را تعویض کنید
فن کندانسور یخچال فریزر را تعویض و نصب کنید
فن قدیمی را با یک فن جدید تعویض کنید. براکت نصب را از فن قدیمی جدا کرده و به فن جدید وصل کنید. سیم ها را از برق بکشید و آنها را از فن قدیمی به فن جدید تغییر دهید. فن را مجدداً نصب کرده و درپوش آن را تعویض کنید.

گام ۵
یخچال و فریزر را تعویض کنید

یخچال را از دیوار جدا کنید، آن را از برق بکشید و پانل نازک پشتی نزدیک به پایین را بردارید تا به کمپرسور و فن کندانسور دسترسی پیدا کنید. بعد یخچال را به برق بزنید و منتظر بمانید تا کمپرسور روشن شود. فن هم باید بیاد. اگر کمپرسور کار می کند اما فن کار نمی کند، یا اگر فن نویز دارد، به یک فن جدید نیاز دارید. اگر هیچکدام کار نمی کند و کمپرسور داغ است، یخچال را از برق بکشید و یک فن یا سشوار را که روی «بدون گرما» تنظیم شده است، به سمت کمپرسور بگیرید. صبر کنید تا کمپرسور خنک شود و دوباره امتحان کنید. اگر کمپرسور کار کند اما فن کار نمی کند، فن خراب است. یخچال را از برق بکشید و فن را تعویض کنید (دستورالعمل های پروژه در زیر). اگر هیچ کدام کار نمی کند، ممکن است به یک رله یا کمپرسور جدید نیاز داشته باشید. با یک تکنسین تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید تا متوجه شوید.

زمان تعویض فن کندانسور
اگر فن کندانسور نویز دارد یا کار نمی کند، آن را تعویض کنید. بسته به تعمیر یخچال خود، ممکن است مجبور شوید ابتدا براکت فن را بردارید و سپس فن را از براکت باز کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *