چالش های آژانس های مسافرتی و رفع آن با تیپورت

چالش های آژانس های مسافرتی و رفع آن با تیپورت
  • 1400/9/9
  • هادی ساور سفلی
  • 0

مدیریت فروش و درآمد یک آژانس گردشگری روندی ویژه را می­طلبد. وابستگی به روش­های قدیمی و دستی موجب ایجاد چالش­های متعدد برای آژانس­های مسافرتی می­گردد. تا چندی قبل آژانس­ها جهت رزرو هتل برای مشتریان خود، چند هتل پیشنهاد می­دادند و سپس در صورت رضایت مشتری با برقراری تماس تلفنی با هتل و استعلام قیمت، اتاق موردنظر را رزرو می­نمودند. مشتریان نیز با اطلاعات بسیار مختصری از هتل و بدون آگاهی از شرایط و امکانات دقیق هتل ناچاراً اتاق را رزرو می­کردند. آژانس­های مسافرتی نیز با پروسه بسیار پیچیده­ای برای رزرو هتل مواجه بودند و تعداد محدودی از هتل­ها را برای پیشنهاد به مشتری در اختیار داشتند.

اما با گذشت زمان، به دلیل آنلاین شدن اکثر کارها، بالا رفتن سطح انتظارات مشتریان جهت تسریع در انجام کارها و وجود مشکل و چالش در مدیریت زمان و هزینه آژانس­های گردشگری، تکنولوژی در خدمت این حوزه نیز قرار گرفت. یکی از فناوری­هایی که به کمک آژانس­های مسافرتی و ذینفعان آن قرار گرفته است، چنل منیجر یا مدیریت کانال می­باشد. تیپورت در ادامه موضوع را برای شما روشن­تر خواهد ساخت.

مشکلات آژانس­های مسافرتی

از آن­جایی که بخش مسافرت و گردشگری در سرتاسر جهان رشد زیادی دارد، فروشندگان این بخش یعنی آژانس­های مسافرتی نیز می­بایست برای پیشرفت کار و درآمد خود همگام با این صنعت رشد کنند. در غیر این صورت با افزایش تقاضای سفر، آژانس­ها با چالش­ها و موانع متفاوتی روبرو می­گردند. ما در این محتوا سعی در بیان این چالش­ها و موانع داشته و راه حل این مشکلات را ارائه می­نماید.

کاهش اعتبار

عدم توانایی در رقابت

صنعت گردشگری یک صنعت کاملاً سودآور است و پتانسیل زیادی برای کسب درآمد دارد. با این حال برخی از آژانس­ها با تمام تلاش در عرصه رقابت کنار زده شده و جا می­مانند. این آژانس­ها توانایی رقابت با دیگر آژانس­ها و فروشندگان پیشرو در این صنعت را ندارند زیرا شناخته شده نیستند و روند کاری کندی دارند که منجر به نارضایتی مشتریان می­شوند. همچنین در میدان رقابت، بزرگترین چالش آژانس­های مسافرتی، حفظ اعتبار و دیده شدن آن­ها می­باشد. برخی از آژانس­ها به صورت آنلاین حضور موثری ندارند و از طرفی، فقط داشتن یک وب سایت برای افزایش بازدید کافی نیست. دور شدن از تکنولوژی و فناوری­های جدید، عدم حضور در پلتفرم­های رسانه اجتماعی و کمپین­ها و به طور کلی عدم بازاریابی و تبلیغات، اعتبار آژانس­های گردشگری را کاهش می­دهد.

فرآیند رزرو پیچیده

زندگی روزمره مردم پر از مشغولیت می­باشد؛ به حدی که اکثراً به سختی زمانی برای خرید احتیاجات خود پیدا می­کنند. پس بدیهی است که همه مردم به دنبال راهی برای انجام دادن سریع کارهای خود باشند. همچنین برای رزرو هتل نمی­خواهند فرآیندی پیچیده و طولانی را طی کنند. پس ترجیح می­دهند راهی را بیابند که این کار را سریع­تر و در مدت زمان کوتاه­تری انجام می­دهند. با این حال برخی از آژانس­ها فرآیندی زمان­بر را جهت رزرو هتل برای مشتریان به کار می­برند. تیپورت هم به مسافر و هم به آژانس شما کمک خواهد کرد در زمان و نیروی خود صرفه جویی نمایید.

عدم آگاهی از نیازهای مشتری

اغلب اوقات، آژانس­های مسافرتی از خواسته­های مشتریان خود بی اطلاع هستند. آژانس­هایی که برای درک نیازها و نیازهای مشتریان خود تلاش زیادی نمی­کنند، اغلب در رقابت عقب می­مانند و به سرعت مشتریان را از دست می­دهند. مشتریان زمانی احساس ارزشمندی می­کنند که آژانس مسافرتی گزینه­هایی را ارائه دهد که نه تنها نیاز آن­ها را برآورده می­کند بلکه فراتر از انتظارات آن­ها است. در تیپورت به راحتی این امکانات قابل ارائه می باشد.

مشکلات پرداخت و تسویه

مشتریان پس از رزرو اتاق هزینه را به صورت دستی یا واریز به حساب آژانس پرداخت می­کنند. از طرف دیگر آژانس­های مسافرتی بایستی هزینه­ها را به صورت دستی محاسبه کرده و به حساب هتل­های مختلف واریز نماید. این کارها موجب کند شدن روند پرداخت هزینه می­شود و در فرآیند تعامل مشتریان و مدیران هتل اختلال ایجاد می­نماید. تیپورت کمک خواهد کرد شما به صورت آنلاین با اقامتگاه ها تسویه حساب کنید

راهکار این چالش­ها در دستان پر قدرت تیپورت!

این دسته از چالش­ها با یک عملکرد استراتژیک قابل حل شدن است. استراتژی پرقدرتی به نام تیپورت قادر به رفع تمامی این مشکلات می­باشد. تیپورت یک چنل منیجر(Channel manager) یا مدیر کانال است که قادر به فروش کاملاً آنلاین و سریع انواع هتل می­باشد. تیپورت رابط میان آژانس­های گردشگری و هتل­ها است که دارای مزیت­های متعددی جهت رفع چالش­های آژانس­ها می­باشد. این مزیت­ها شامل موارد زیر می­باشد:

  • رزرو الکترونیکی و کاملاً آنلاین که نتیجه آن، تسریع در انجام فرآیند رزرو هتل می­گردد.
  • دریافت گزارشات ماهانه برای تقویت روحیه رقابت پذیری
  • سادگی فرآیند رزرو و پرداخت هزینه
  • اطلاع از نیازهای مشتری با پیشنهاد گزینه­های متنوع
  • پرداخت آنلاین و تسویه حساب آنی با هتل با کسر کمیسیون آژانس
  • ارائه انواع اقامتگاه به مشتریان اعم از هتل، هتل آپارتمان، بومگردی و…
  • به روزرسانی سریع اطلاعات و وضعیت اتاق­ها
  • مقایسه سریع قیمت اتاق­ها برای ارائه نزدیک­ترین پیشنهاد به مشتری
  • بهره­گیری ۲۴ ساعته از تیپورت در ۷ روز هفته
  • جلوگیری از رزرو بیش از حد ظرفیت هتل
  • افزایش سود و درآمد آژانس­های گردشگری در پی رضایت مشتریان

سخن پایانی

هر کسب‌وکاری در صنعت خود با چالش‌هایی روبه‌رو است، با این حال، نحوه مقابله با این چالش‌ها و تبدیل آن‌ها به فرصت‌ به عهده صاحب آن کسب‌وکار است. چالش‌هایی که پیش تر توسط تیپورت بیان شد، شبیه به فرصت‌هایی هستند که با بکار گیری استراتژی خوب مانند چنل منیجر می‌توان از آنها بهره برد. صنعت گردشگری دارای پتانسیل­های بسیار زیادی برای آژانس­های مسافرتی است. جهت دریافت مشاوره و هرگونه راهنمایی با شماره ۰۲۱۹۱۳۰۱۲۱۲ تماس حاصل نموده و یا به وب سایت Tport.ir مراجعه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *