عوامل موثر بر قیمت پنجره دو جداره

عوامل موثر بر قیمت پنجره دو جداره
  • 1400/9/15
  • محمد عالی
  • 0

همان‌طور که می‌دانید نصب در و پنجره های دو جداره برای خانه به مدرن شدن منزل کمک می‌کند. منظور ما از مدرن شدن، همگام بودن با روش‌های دوست‌دار محیط زیست و مصرف کم‌تر انرژی و البته همگام بودن با طراحی روز جهان است. با داشتن در و پنجره دو جداره هم از منافع در و پنجره های دو جداره مثل عایق انرژی و سر و صدا بهره مند می‌شوید، هم پنجره‌هایی با طول عمر بیشتر و طراحی زیباتر دارید. اما هنگامی که تصمیم می‌گیریم پنجره یو پی وی سی تهیه و نصب کنیم، قیمت پنجره دو جداره در تصمیم‌گیری ما تاثیرگذار است. بنابراین بهتر است با عوامل موثر بر قیمت پنجره دو جداره آشنا شویم. با این مطلب آکادمی هافمن همراه باشید.

اجزای مورد استفاده در پنجره های دو جداره

در و پنجره های دو جداره در انواع گوناگون تولید می‌شوند و نوع یو پی وی سی یکی از این انواع است. مثلا نوع آلومینیومی هم وجود دارد اما یو پی وی سی بیشتر مورد اقبال قرار گرفته چون با وجود این‌که ماده‌ای ارزان‌تر نسبت به آلومینیوم است، خاصیت رسانایی آلومینیوم را ندارد و در نتیجه برای گرما و سرما عایق مناسبی است. پنجره دو جداره در ساختمان خود اجزای قاب، شیشه، براق‌آلات، لاستیک آب‌بندی و گاز آرگون دارد و شیشه‌ها هم بین ۴ میل و ۶ میل معمولا انتخاب می‌شوند. قیمت پنجره دو جداره بسته به کیفیت اجزایی که در آن استفاده شده، متفاوت است اما ساده‌ترین دلیلی که قیمت پنجره دو جداره را بیشتر از پنجره معمولی می‌کند، به کار رفتن یک صفحه شیشه بیشتر در مقایسه با پنجره معمولی است. اندازه پنجره شما نیز قیمت را تغییر می‌دهد چون میزان پروفیل به کار رفته، اندازه شیشه‌ها، تعداد یراق و مقدار لاستیک متغیر است. برای دریافت طرح‌های قیمتی هافمن بر اساس ابعاد پنجره خود می‌توانید با شماره ۱۶۴۴ تماس بگیرید و از زمان تماس تا دریافت پلن‌های پیشنهادی کاردان‌های هافمن، پروسه مشاوره رایگان است.

تاثیر پروفیل در و پنجره در قیمت پنجره دو جداره

از مهم‌ترین اجزای به کار رفته در پنجره های دو جداره پروفیل در و پنجره است. معمولا برای پنجره های عایق از پروفیل upvc استفاده می‌شود. کیفیت یا جنس و مقدار پروفیل به کار رفته تاثیر مستقیمی بر قیمت نهایی پنجره شما دارد. خوش‌بختانه با وجود کارایی بالا، پروفیل در و پنجره یو پی وی سی قیمت عجیب و غریبی ندارد و استفاده از آن به نسبت کارایی‌اش، عقلانی به نظر می‌رسد. در نظر داشته باشید هر قدر پنجره شما بزرگ‌تر باشد طبیعتاً پروفیل بیشتری در آن استفاده می‌شود.

هنگام تصمیم‌گیری برای خرید لازم است در نظر داشته باشید از ویژگی‌های یک پروفیل با کیفیت، نفوذناپذیری و استحکام آن در مقابل آلاینده‌ها، رطوبت، تابش نور خورشید و دیگر موارد این چنینی است. پروفیل اگر با کیفیت بالا باشد عمر طولانی دارد و نیاز شما به تعویض را به حداقل می‌رساند. البته نگهداری مناسب از پنجره دو جداره هم ضروری است که در دیگر مطالب آکادمی هافمن به آن پرداخته ایم. خوب است بدانید پروفیل یو پی وی سی هافمن ۲۵ سال ضمانت دفرمه نشدن و تغییر نکردن رنگ دارد. این را نیز بدانید که برای پنجره های سه جداره به دلیل وزن بیشتر پروفیل قوی‌تری نیاز دارید و در نتیجه در پنجره سه جداره هزینه پروفیل بیشتر است. خالص بودن مواد اولیه در پروفیل هم قیمت را تغییر می‌دهد. وقتی پروفیل خلوص بیشتری داشته باشد مشتعل نمی‌شود و در صورت آتش‌سوزی، آن را گسترش نمی‌دهد.

تاثیر یراق آلات در قیمت پنجره دو جداره

برای قطعاتی مثل دستگیره در و پنجره ها یا لولای کابینت ها از کلمه یراق آلات استفاده می‌کنیم. یراق آلات در و پنجره دو جداره شامل یراق تک حالته، دو حالته، کشویی، لغزشی نیمه اتوماتیک، کشویی تمام اتوماتیک و تاشو می‌شود. این‌که یراق آلات ساخت چه کشوری یا برندی باشد و چه فناوری در آن به کار رفته، محصول را متفاوت می‌کند و بر قیمت پنجره شما اثر می‌گذارد. یراق آلات لازم است وزن را به‌خوبی تحمل کنند، باعث شوند پنجره به‌خوبی و آسانی باز و بسته شود و مقاومت خوبی در وضعیت‌های آب و هوایی مختلف داشته باشند و مثلا پوسیده نشوند.

شیشه پنجره و قیمت آن

همان‌طور که بالاتر به آن اشاره کردیم، تعداد صفحات شیشه که استفاده می‌شود و جنس هر صفحه‌ی شیشه در قیمت پنجره دو جداره شما تاثیر مستقیم دارد. شیشه ها در ضخامت های مختلف هم وجود دارند که این نیز بر قیمت آن‌ها اثرگذار است. نظر کاردان های هافمن را در این باره می‌توانید براساس نیاز منزل خود جویا شوید.

لاستیک پنجره

وجود لاستیک ها است که عایق بودن پنجره شما را تکمیل می‌کند. اگر از مواد خوبی استفاده شود، این لاستیک ها عمر بالایی خواهند داشت و در شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم خواهند بود و مثلا مانع از ورود باران به خانه شما می‌شوند.

دیگر چه مواردی بر قیمت پنجره دو جداره اثرگذارند؟

همان‌طور که می‌دانید در تولید این پنجره ها از ابزارآلات خاصی استفاده می‌شود. مثلا به کمک ابزار فضای بین صفحات شیشه را خالی می‌کنند و در این خلأ گاز آرگون را تزریق می‌کنند. اگر ابزار مناسب و متخصص کاردان برای چنین کاری استفاده نشود، شیشه‌ها در آینده بخارگرفته می‌شوند و عایق آن‌ها از بین می‌رود. پس کارخانه تولیدکننده و ابزار و متخصصان آن نیز در قیمت نهایی محصول مورد نظر شما تاثیر دارد.

سخن پایانی

در این مطلب با عوامل موثر بر قیمت پنجره دو جداره آشنا شدیم و خوشحال می‌شویم بازخورد شما را در این زمینه بخوانیم و بشنویم. همچنین اگر سوال دارید یا به راهنمایی نیاز دارید، همیشه می‌توانید روی هافمن سرویس حساب کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *