خرید لوله داربست با قیمت مناسب

خرید لوله داربست با قیمت مناسب
  • 1400/9/16
  • محمد عالی
  • 0

ساختمان سازی و ساخت ساختمان های بلند و چند طبقه بدون داربست خیلی کار پرخطر و دشواری می باشد. داربست ها از به هم اتصال دادن لوله های کوچک و بزرگ در محل کار ساخته می شود. قیمت لوله داربست به عوامل زیادی بستگی دارد.استفاده از این داربست ها به مهندسین و کارگران برای ساخت یک ساختمان کمک زیادی می کنند. داربست ها از چندین قطعه تشکیل شده‌اند، که در میان این قطعات لوله های داربست نقش زیادی در بستن داربست دارند.

در ادامه مطلب به مشخصات لوله داربست و چگونگی تعیین قیمت لوله داربست می‌پردازیم.

لوله داربست چیست؟

این نوع لوله ها از جنس فولاد درزدار می‌باشند، که به صورت مخصوص برای استفاده لوله داربست تولید می شود. لوله داربست معمولا از جنس فولاد زنگ‌ نزن نمی باشد و به خاطر اینکه برای مصرف صنعتی و موقت مورد استفاده می باشند در شرایط آب و هوایی مختلف مورد آزمایش قرار نمی گیرند. از این نوع لوله ها نباید برای انتقال سیالات استفاده کرد، زیرا برای این کار طراحی نشده اند. لوله های داربستی بسته به نوع کار آنها به دو شکل سبک و سنگین تولید می شود، که نوع سنگین آن در پروژه های مهم و بزرگ استفاده زیادی دارد. باید این را هم متذکر شویم که لوله های داربست در ابعاد، سایز و اندازه های مختلف به همراه پیچ و بست مخصوص خود آن، تولید می شوند و در اختیار مصرف کننده ها قرار می گیرند.

مشخصات این نوع لوله ها و تاثیر آن بر قیمت لوله داربست:

ارتفاع لوله های داربست متغیر است که معمولاً بین ۳ الی ۶ متر می باشد. قطر داخلی این نوع لوله ها ۴۸ میلی متر و ضخامت آنها معمولاً ۵ میلیمتر می باشد، به خاطر همین ضخامت و قطر این لوله ها به آنها لوله ۵ نیز گفته می شود. لوله های گالوانیزه برای شرایط آب و هوایی مرطوب که باعث خوردگی و فرسایش لوله ها می شود، به کار برده می شوند. همچنین در بعضی از موارد برای دیدن بهتر لوله های داربستی، از لوله های رنگی نیز می توان استفاده کرد، که همه این موارد می‌تواند در قیمت لوله داربست تاثیر زیادی داشته باشد. پس می‌توان گفت که مشخصات لوله های داربست معیاری برای سنجش قیمت لوله داربست می باشند.

قیمت لوله داربست:

معیارهای مختلفی برای قیمت لوله داربست تعیین کننده هستند. از این مشخصات و معیارها می‌توان به ضخامت لوله داربست، قطر و طول آن اشاره کرد. با توجه به این مشخصات قیمت لوله داربست را می توان برآورد کرد. همچنین با توجه به این که این لوله ها تنوع زیادی دارند و در اندازه های مختلفی تولید می شوند، قیمت مشخصی ندارند. هر کدام از این لوله ها به طور جداگانه قیمت‌ گذاری می‌شوند. هرچند که کیفیت، استحکام و جنس لوله داربستی یکی از عوامل مهم در قیمت آنها می باشد، عوامل دیگر از قبیل گالوانیزه بودن یا نبودن لوله داربستی و رنگ لوله ها، اجزای تشکیل دهنده داربست مثل کفشک ها، بست ها و نوع داربستی که اجرا می‌شود نیز در قیمت لوله داربست تاثیر زیادی دارد. در انجام اجرای یک پروژه داربست اهمیت زیادی دارد، که نبود آن انجام یک پروژه را به تأخیر می‌اندازد. ساخت لوله ها به صورت استاندارد و همچنین بستن لوله های داربستی توسط افراد متخصص از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. می توان گفت این نکته خیلی حائز اهمیت است که برای خرید لوله های داربستی باید قیمت لوله داربست را از منابع مورد اطمینان و معتبر استعلام و خریداری کرد.

فرمول محاسبه وزن لوله داربستی:

با استفاده از این فرمول می‌توان به راحتی وزن و قیمت لوله داربست را حساب نمود.

قطر خارجی لوله(میلی متر)×۱۴۷×ضخامت لوله(میلی متر)÷۱۰۰۰=وزن شاخه ۶متری

معمولاً وزن داربست ۶ متری با ضخامت ۲ میلیمتر حدود ۱۴/۵ کیلوگرم می باشد و همچنین وزن لوله داربست ۶ متری با ضخامت ۲/۵ میلی متر حدود ۱۷/۵ کیلو گرم است.

نکات مهم در هنگام نصب داربست

در اجرای یک داربست پایه های عمودی در مقاوم بودن داربست نقش زیادی دارند. همچنین باید فاصله بین پایه ها به صورت استاندارد در نظر گرفته شود. معمولاً فاصله بین پایه ها دو متر می‌باشد. هنگامی اجرای یک داربست، استاندارد، مقاوم و با کیفیت محسوب می شود که پایه ها بعد از نصب در یک مسیر مستقیم دیده شوند. مقدار باری که یک داربست بعد از اجرا می‌تواند تحمل کند باید چهار برابر بار اعمال شده بر روی داربست باشد. لوله های افقی به کار رفته در داربست ها برای استوار ماندن لوله های عمودی و تحمل میزان بار بیشتر در داربست ها می باشند. بست های به کار رفته برای اتصال لوله های عمودی به افقی باید همیشه روغن کاری شوند.

قیمت و وزن لوله های داربستی:

امروزه به خاطر اینکه نرخ ارز دائماً در حال تغییر است، قیمت لوله  داربست ثابت نمی باشد. شما می توانید  برای اطلاع از قیمت لوله داربست به سایت ما به آدرس modernsazan.com مراجعه کرده و با تماس با مشاورین مجموعه مدرن سازان به شماره های درج شده در سایت از قیمت روز لوله های داربست مطلع شوید.

جک سقفی

جک سقفی یا جک ساختمانی یکی دیگر از تجهیزاتی است که برای ثابت نگه داشتن باری که سقف ایجاد می کند به کار برده می شود. زمانی که سقف یک ساختمان ساخته می شود نیاز به یک تکیه گاه و نگهدارنده خواهد داشت که از فرو ریختن آن جلوگیری نماید. برای پایداری تمام سقف های ساختمان ها از جمله تیرچه بلوک، یونولیت و طاق نیاز به یک نگهدارنده داریم که جک سقفی می تواند به خوبی این کار را برای ما انجام دهد.

قالب فلزی

امروزه در صنعت ساختمانی قالب فلزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.از قالب فلزی برای ثابت نگه داشتن بتن خیس تا وقتی که کاملا خشک شود، استفاده می کنند.قالب های بتنی دارای انواع زیادی هستند که در میان این قالب ها، قالب فلزی به دلیل مقاومت، استحکام بیشتر و قیمت مناسب تری که دارد، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. قالب های فلزی باید به صورتی طراحی شوند که در حین کار دچار شکست نشوند به همین خاطر معمولا این قالب ها به صورت بدون درز ساخته می شوند. عملکرد قالب های فلزی بسیار حساس می باشد به همین دلیل باید نوع با کیفیت آن را به کار برد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *