خدمات شبکه

خدمات شبکه
  • 1400/9/21
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در حال حاضر یکی از کاربردی ترین و مهمترین عناصر سازمان ها و کسب و کارهای امروزی که به طور تقریبی جز لاینفک یک مجموعه محسوب می شود، شبکه می باشد هدف از ایجاد یک شبکه مورد استفاده قرار دادن سورس های مختلف به صورت مشترک همانند اطلاعات مختلف است.

از خصوصیات ویژه و مهم شبکه این می باشد که؛ داده ها و اطلاعات در یک شبکه کامپیوتری به طور کامل طبقه‌ بندی شده و تمامی اطلاعات در هر لحظه به صورت به روز رسانی شده در اختیار کاربران شبکه قرار خواهد گرفت. از دیگر مزایای شبکه های کامپیوتری تبادل هرچه سریعتر داده‌ها و اطلاعات است که در حال حاضر از مهم‌ ترین امور در کسب و کارها و همچنین سازمان ها می باشد.

امروزه در کشور مجموعه های مختلفی وجود دارند که خدمات شبکه را ارائه می دهند‌ مهم ترین خدمات شبکه شامل خدمات پشتیبانی شبکه، نصب و راه اندازی سخت افزاری شبکه، نگهداری شبکه و  راه اندازی نرم افزاری شبکه است. در مجموعه نوین نت تمامی خدمات ذکر شده با جدیدترین متد روز به مشتریان عزیز ارائه می شود و تمامی شبکه ها به صورت ۲۴ ساعته توسط متخصصان شبکه در هر روز هفته پشتیبانی می گردد. هر یک از امورات مربوط به خدمات شبکه دارای کاربرد و جایگاه ویژه خود هستند و هر کدام از آنها دارای اهمیت بسیار ویژه می باشند.

انواع خدمات شبکه کامپیوتری

اگر بخواهیم به بیانی ساده خدمات شبکه و انواع خدمات شبکه های کامپیوتری را تعریف کنیم، شبکه های کامپیوتری با متصل شدن دو عدد کابل و یا به صورت وایرلس ایجاد می‌شوند و میتوان پس از آن انواع خدمات شبکه را روی آنها پیاده سازی نمود.

تا به الان شبکه‌های کامپیوتر مختلفی ایجاد شده اند و پیاده سازی هر کدام از آنها در سازمان ها و کسب و کارها به نوع و نیاز سازمان مربوط شده و بستگی خواهد داشت. به دلیل این که رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی حجم اطلاعات و داده ها که باید بین سیستم ها جابجا شود افزایشی یافت، دیگر فلش ها و یا دیسک ها پاسخگو این میزان از حجم داده و اطلاعات نبودند . بنابراین برای بهبود این وضعیت به یک شبکه وسیع و نامحدود نیاز بود تمامی این نیازها موجب ایجاد شبکه های کامپیوتری شد.

به دلیل کاربرد بسیار زیاد شبکه های کامپیوتر و نیاز سازمان ها و کسب و کارها به استفاده اطلاعات مشترک و به روز و همچنین خدمات شبکه های کامپیوتری مختلف ایجاد شدند، خدمات شبکه دارای انواع مختلفی است که وجود هر یک از آنها برای شبکه های کامپیوتری بسیار لازم و ضروری است در ادامه هر یک از خدمات شبکه را به شما معرفی کرده و به اختصار توضیحاتی را شرح خواهیم داد.

مشاوره و طراحی شبکه

به دلیل رشد بسیار زیاد تجهیزات کامپیوتری داده ها و اطلاعات از چند سال گذشته تا به الان نیاز سازمانها به شبکه های کامپیوتری بسیار افزایش پیدا کرده است. صاحبان یک کسب و کار جهت اینکه بتواند خود را با این میزان رشد هماهنگ نمایند باید حتماً شرکت خود را به تجهیزات شبکه مجهز نمایند.

با مراجعه به شرکت هایی که خدمات شبکه را ارائه می دهند می ‌توان از آنها مشاوره گرفت و نسبت به راه اندازی شبکه اقدام نمود این مشاوره می تواند به صورت تلفنی آنلاین و یا حضوری صورت بگیرد.

نصب و راه اندازی سخت افزاری شبکه

طبیعتاً برای راه‌اندازی یک شبکه کامپیوتری و استفاده از انواع خدمات شبکه علاوه بر وجود منابع نرم افزاری باید تجهیزات سخت افزاری را نیز مورد استفاده قرار داد. نصب و راه اندازی سخت افزاری شبکه به عهده ارائه دهندگان خدمات شبکه می باشد خدمات پسیو شبکه به قسمت سخت افزاری شبکه مربوط می شود و این کار نیز دارای قسمت های مختلفی است.

راه اندازی نرم افزاری شبکه

این قسمت از شبکه را خدمات اکتیو می نامند. که موارد زیر را شامل می شود.

  • راه اندازی و نصب ویندوز سرور که به پیکربندی مربوط است.
  • پیکربندی روی سوییچ و سرور باید اجرا شود.
  • باید حتما سرویس های شبکه روی سرورهایی همانند DHCP و Active Directory  نصب و راه اندازی شوند.
  • برنامه ها و سرویس های شبکه باید روی مانتورینگ و بخش مربوطه مدیریت شبکه نصب شوند.

پشتیبانی

بعد از نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری بدون شک به یک پشتیبان جهت رفع مشکل ها نیاز می شود.

پشتیبانی شبکه

بدون شک این سوال برای کسانی که  قصد داشتن یک شبکه کامپیوتری را برای اداره خود دارند پیش می آید که پشتیبانی شبکه چیست؟ و چرا هر شبکه‌ای به پشتیبانی نیاز دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که پشتیبانی شبکه جهت افزایش امنیت حفظ و نگهداری اطلاعات و همچنین رفع مشکلات شبکه انجام می شود. در واقع می توان گفت یکی از مهمترین قسمت های خدمات شبکه پشتیبانی شبکه است مشکلاتی که ممکن است در یک شبکه پیش بیاید یا در سخت افزار شبکه همانند سرورها ماشین های اداری تجهیزات امنیتی و یا تجهیزات تحت شبکه هستند و ممکن است مشکلاتی در نرم افزار شبکه رخ دهد همانند سرویس های شبکه نرم افزار های کلاینت سرور و سیستم عامل چه می توان با استفاده از پشتیبانی شبکه مشکل ها را به رفع کرده و برطرف نمود‌.

به طور معمول تمامی شرکت هایی که به ارائه خدمات شبکه می‌پردازد پشتیبانی شبکه رانیز به مراجعه کنندگان ارائه خواهند داد، بنابراین جای هیچ گونه نگرانی جهت پشتیبانی شبکه وجود ندارد زیرا ارائه دهندگان سرویس شبکه وظیفه دارند به صورت ۲۴ ساعته و در هفت روز هفته پشتیبانی شبکه های کامپیوتری بپردازند.

نگهداری شبکه

نگهداری شبکه از جمله موارد کاملاً ضروری است اکثر سازمان ها و شرکت ها بدون شک به آن احتیاج خواهید داشت. بعضی از شرکت ها استخدام کردن نیروی تخصصی به خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه و غیره می پردازد و برخی دیگر از سازمان ها نیست توسط برون سپاری مدیریت خدمات شبکه نگهداری شبکه و پشتیبانی شبکه را انجام می دهند.

پشتیبانی و نگهداری شبکه قسمتی از خدمات نوین نت است به صورت ۲۴ ساعته و در هفت روز هر هفته به بهترین نحو ممکن به مراجعه کنندگان ارائه خواهد شد شما می توانید با خیال راحت و با اطمینان کامل تمامی خدمات شبکه از جمله نصب و راه اندازی سخت افزاری و نرم افزاری شبکه و نگهداری آن را به مجموعه نوین نت بسپارید نگهداری شبکه در این مجموعه به صورت کاملا تخصصی و توسط تکنسین های حرفه ای انجام می شود.

نگهداری شبکه در واقع ستون فقرات آی تی و فناوری اطلاعات یک شرکت و یا سازمان است. اتصال بین تمامی دستگاه ها توسط شبکه انجام پذیر می باشد و تمامی داده ها و اطلاعات در این بستر انتقال پیدا میکند نصب شبکه های کامپیوتری و نگهداری آن ها به تمامی قسمت های نرم افزاری و سخت افزاری در یک بستر واحد فراهم می گردد.

خدمات شبکه در تهران

یکی از بهترین ارائه دهنده خدمات شبکه در تهران شرکت نوین نت می باشد. این شرکت به ارائه انواع خدمات شبکه در بخش سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین پشتیبانی و نگهداری شبکه در سراسر نقاط شهر تهران می پردازد. هدف این شرکت این است که در صورت وجود مشکل و معایب ای در شبکه شبکه های کامپیوتری را بهینه سازی کرده و سرعت آنها را افزایش دهد

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *