بهترین تبلت های سال ۲۰۲۱

بهترین تبلت های سال ۲۰۲۱
  • 1400/9/23
  • ملیکا امامی
  • 1

بهترین تبلت‌های سال ۲۰۲۱

بهترین تبلت‌هایی که میتوانید بخرید؟

تبلت‌ها یکی از خرید‌های پر کاربرد فناوری هستند. شما می‌توانید از تبلت‌ها برای تماشای فیلم، ارسال ایمیل، ساخت موسیقی و… استفاده کنید. همچنین اگر برای انجام کارهایتان صفحه موبایل کوپک است و نمی‌خواهید لپتاپ بخرید، تبلت بهترین گزینه برای شماست.

تبلت‌های فوق العاده‌ایی بسته به بودجه، نیازها، سلیقه در طراحی و… برای شما وجود دارد. در این مقاله می‌خواهیم بهترین تبلت‌های سال ۲۰۲۱ را باهم بررسی کنیم.

 

  1. اپل آیپد ایر۲۰۲۰ (Apple iPad Air)

آیپد ایر ۲۰۲۰ یک مورد عالی در بین تبلت‌های شرکت اپل است که برای انجام کارهای صنعتی‌تر و مدرن‌تر، از طراحی قدیمی‌تر آن استفاده شده است.

البته فناوری این تبلت نمی‌تواند کاملا با فناوری صفحه نمایش ۱۲۰هرتزی proMotion یا Face ID ارائه شده از طیف آیپد پرو رقابت کند، اما اگر نیازی به این ویژگی ندارید و می‌توانید بدون این امکانات از تبلت استفاده کنید، تا چندین سال دیگر تبلت اکثر مردم آیپد ایر ۲۰۲۰ می‌باشد.

این تبلت دارای طراحی عالی، Touch ID، گزینه‌های رنگی روشن، صفحه نمایش تمام صفحه فوق العاده با رزولوشن بالا البته با حاشیه‌های کمی بزرگ‌تر از مشابه پرو، سازگاری با صفحه کلید جادویی اپل و اپل پنسل، لوازم جانبی که قبلا منحصر به فرد این شرکت بود، می‌باشد.

تبلت‌های بسیار خوب و رده بالا، با همان چیپست موجود در آیفون ۱۲ یعنی A14 Bionic کار می‌کند که می‌توانید با آن همه چیز کنترل کنید و به خوبی از سیستم خود استفاده کنید، اگر چه M1 یا A15 نیز ساخته شده است اما هنوز هم مشکلاتی زیادی دارد و قدرتمند نیست.

 

  1. اپل آیپد مینی ۲۰۲۱(Apple iPad Mini)

نسل ششم آیپد مینی، فرم قدیمی شبیه به آیپد ایر و پرو، کنار گذاشته است و طراحی زوایه‌ای، بلند گوهای استریو، فناوری سنتر استیج و حاشیه‌های بسیار کوچک‌تر از قبل را به نمایش گذاشته است.

صفحه نمایش ۶۰ هرتز مینی به ۸٫۳ اینچ رسیده است، اما بدون تغییر اندازه فیزیکی تبلت، امکان نمایش املاک بیشتری را بدون تاثیر بر ماهیت قابل حمل آن فراهم می‌کند.

این یک صفحه نمایش فوق العاده با بالاترین تراکم پیکسلی در بین آیپدها در حال حاضر است، حتی اگر برای انجام چند وظیفه‌ی واقعی در صفحه نمایش تقسیم شده کمی کوچک باشد.

Magic keyboard آن، این پتانسیل را دارد که یک جایگزین واقعی برای لپتاپ باشد، اما قیمت بسیار گرانی دارد، حتی از قیمت اولیه مک بوک پرو در بالاترین سطح نیز فراتر می‌رود ولی این بدون شک بهترین تبلت اپل است، اما اگر نمی‌خواهید از نمایشگر بزرگ و قطعات داخلی قدرتمند آن استفاده کامل ببرید، بهتر است از یک آیپد دیگر با قیمت مناسب‌تر استفاده کنید.

این دستگاه از همان سیلیکون A15 bionic مانند آیفون ۱۳ بهره می‌برد که آن را با قیمتی مشابه آیپد ایر را قدرتمندتر می‌کند. حسگر Touch ID به دکمه پاور منقل شده است، مثل آیپد ایر و پشتیبانی از نسل دوم اپل پنسیل برای بوت شدن وجود دارد.

 

  1. اپل آیپد ۱۰٫۲ اینچی ۲۰۲۱ (Apple iPad 10.2in 2021)

ممکن است این آیپد تفاوت‌های زیادی با آیپد قبلی نداشته باشد، اما اپل تبلت‌های مختلفی ساخته است که شکایت از آن غیرممکن شود.

اگر آیپد نسل هفتم یا هشتم دارید، ممکن است شما را به اندازه کافی برای خرید آیپد جدید وسوسه نکند، اما اگر از یک دستگاه قدیمی‌تر استفاده می‌کنید و می‌خواهید آیپدهای جدیدتر را تجربه کنید در این آیپد چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد.

صفحه نمایش ۱۰٫۲ اینچی فناوری TrueTone را ارائه می‌دهد که به طور خودکار تعادل رنگ را بر اساس محیط شما تنظیم می‌کند و دقت رنگ آن نیز بهبود یافته است. همچنین بهبودهایی در iPadOS، ارتقاء به A13 Bionic همان تراشه آیفون ۱۱ رخ داده است.

و مهم‌تر از همه، اپل فضای ذخیره سازی پایه را از ۳۲ گیگابایت به ۶۴ ارتقاء داده است، با این حال مدل ۲۵۶ گیگابایتی را برای کسانی که نیاز دارند ارائه می‌کند.

با توجه به اینکه قیمت این آیپد، نسبت به مدل ۲۰۲۰ تغییر نکرده است، این یک شاهکار قابل توجه برای آیپد  مقرون به صرفه است. مطمئناً، این آیپد با صفحه نمایش چند لایه، فناوری صفحه نمایش ProMotion یا طراحی به روز آیپد گران‌تر ندارد، اما تا زمانی که به چنین چیزهای اضافی اهمیتی نمی‌دهید این یک نقطه ورود عالی است که به ضرر شما نخواهد بود.

 

  1. اپل آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی ۲۰۲۱ (Apple iPad Pro 12.9in 2021)

آی پد پرو ۱۲٫۹ اینچی اپل قدرتمندترین تبلت موجود در بازار است و چیپست M1 مبتنی بر مک تقریبا هر رقیبی را در تست‌های بنچمارک شکست داده است. با این حال، محدودیت‌های iPadOS نیز زیاد است، از جمله: انعکاس صفحه، به جای گسترش صفحه به این معنی است که واقعا نمی‌تواند از تمام قدرت ارائه شده استفاده کند.

صفحه نمایش میکرو ۱۲۰ LED هرتزی (انحصاری مدل ۱۲٫۹ اینچی) برای کارهای طراحی گرافیکی و هنر دیجیتال و همچنین تماشای فیلم و مرور شبکه های اجتماعی عالی است. در همین حال دوربین جلو ارتقد یافته، با فناوری ردیابی خودکار، برای کسانی که از راه دور کار می‌کنند ایده آل است‌.

 

  1. گلکسی تب اس ۷ سامسونگ (Samsung Galaxy Tab S7)

موفق‌ترین تبلت سامسونگ تا به امروز، گلکسی تب اس ۷ پلاس با نمایشگر، عملکرد و طراحی خود اصول اساسی را به تصویر می‌کشد، در حالی که دارای تزئینات هیجان انگیزی در قالب بلندگوهای استریو عالی و یک اسکنر اثر انگشت جامد در صفحه نمایش است. شما همچنین مجموعه مناسبی از دوربین‌ها و قلم چشمگیر S-Pen را در جعبه دریافت می‌کنید، اما در نرم افزارها نقطه ضعف‌هایی وجود دارد، به دلیل عدم تلاش سامسونگ، بسیاری از برنامه‌های موجود در فروشگاه گوگل پلی برای تبلت‌های اندرویدی بهینه سازی نشده‌اند، بنابراین شما فقط کلون‌های بزرگ‌تری دریافت می‌کنید ک صفحه نمایش را هدر می‌دهند و هیچ عملکرد اضافی ندارد.

وقتی در نظر می‌گیرم که برنامه‌های کاربردی در iPadOS چگونه کار می‌کنند در مقایسه، توصیه +Tab S7 کمی سخت‌تر می‌شود.

 

  1. شیائومی پد ۵ (Xiaomi Pad 5)

مدتی است که شیائومی یک لوح در صحنه جهانی ارائه  کرده است، اما بازگشت آن به فضای تبلت در قالب شیائومی پد ۵ به طرز خوشایندی قانع کننده است. این تبلت دارای طراحی نازکی است که در جلوی آن یک صفحه نمایش ۲٫۵k 120 هرتزی، زرق و برق دار قرار دارد و با بلند گوهای استریو عالی  و عملکرد خوب برای راه اندازی پشتیبانی می‌شود.

این برند تبلت، درست مثل گوشی‌هایش تجربه کاربردی MIUI شیائومی که برای تبلت بهینه شده است و برای همه مناسب نیست اما کاملا قابل استفاده است، در حالی  که اتصال اضافه‌ای که در مدل‌های چینی یافت میشود با بیشتر بازارهای بین المللی راه پیدا نمی‌کند. در بین تبلت‌های Android، ما این تبلت را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 

  1. لنوو تب P11 پرو (Lenovo Tab P11 Pro)

تب P11 پرو لنوو یک انتخاب عالی برای علاقه مندان به رسانه است، به لطف صفحه نمایش فوق العاده، تنظیم چهار بلندگوی جامد و عمر باتری قابل توجه آن، انعطاف پذیری اضافی که با پوشش اختصاصی صفحه کلید و قلم دقیق ۲ لنوو در اختیار کاربران قرار می‌دهد، جذابیت تب را نیز افزایش می‌دهد، اما آنها به عنوان استاندارد ارائه نمی‌شوند مگر اینکه برای یک بسته هزینه اضافی پرداخت کنید.

به دلیل همین موضوع، این دستگاه کمی ضعیف‌تر به نظر می‌رسد.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. من لپتاپ لنوو Lenovo Ideapad L3 پردازنده CELERON 6305 از سایت دیجیتامین توی تخفیف خریدم خیلی زود رسید به دستم.
    پیشنهاد میکنم به سایتشون یه سر بزنید.
    https://dgtamin.com/product/lenovo-ideapad-l3-celeron-6305-12gb-1tb-hdd-intel/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *