۵ ویژگی کارت گرافیک ایسوس که آن را محبوب می سازد

۵ ویژگی کارت گرافیک ایسوس که آن را محبوب می سازد
  • 1400/9/23
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

شاید برای شما جالب باشد که چرا خرید کارت گرافیک یکی از مهم‌ترین کارهایی است که برای پیاده‌سازی یک سیستم کامپیوتری باید انجام دهیم. کارت گرافیک به‌عنوان دستگاهی شناخته می‌شود که تصاویر را رندر کرده و می‌تواند خروجی را روی صفحه نمایش شما به نمایش گذارد. بنابراین، صفحه نمایش هم برای نمایش بهتر، به کارت گرافیک عالی نیاز دارد و بدون وجود آن، یک خرید مانیتور ۴K هم به هیچ دردی نخواهد خورد. این ارتباط به‌شکل معکوس هم وجود دارد و اگر کارت گرافیک مدرنی را خریداری کرده‌اید، حتما باید صفحه نمایش مناسب آن را نیز تهیه کنید تا بتواند از پتانسیل‌های آن کارت گرافیک استفاده کند.

یک قطعه وابسته دیگر، پاور کامپیوتر است. شما با خرید کارت گرافیک مدرن امروزی، باید پاوری را خریداری کنید که توان تامین انرژی آن را داشته باشد. همین عوامل بسیار ساده این موضوع را برای ما اثبات می‌کند که چقدر باید در خرید کارت گرافیک دقت نظر بیشتری به خرج دهید. این دقت به شما کمک خواهد کرد که چندین سال بدون مشکل از کارت گرافیک خود بهترین کارایی را دریافت کنید. ارزش خرید شما هم با این کار بالا خواهد رفت و نیازی به ارتقا آن نخواهید داشت. رندر کردن گرافیک در صنایع بسیاری اهمیت بالایی پیدا کرده و هرچه قدر که قدرت بیشتری داشته باشد، سال‌های بیشتری خیال‌مان راحت‌تر خواهد بود.

کاربرد کارت گرافیک ایسوس

یکی از برندهای بسیار خوبی که در حوزه تولید کارت گرافیک فعالیت می‌کند، ایسوس نام دارد. ما نام ایسوس را بیشتر به خاطر لپ تاپ‌های خارق‌العاده‌اش می‌شناسیم. اما جالب است بدانید که در تولید کارت گرافیک هم تبحر خاصی پیدا کرده است و در کنار برندهای بزرگی مانند انویدیا و AMD می‌توانید به آن اعتماد کنید. در زمان‌های قدیم، کامپیوترها برای مقاصد اولیه مورد استفاده قرار می‌گرفتند و واقعا نیازی به استفاده از کارت گرافیک نبود. اما از آن‌جایی که روند توسعه بازی‌های کامپیوتر رو به افزایش بود، کم کم تقاضا برای کارت گرافیک هم ظهور پیدا کرد. بازی‌هایی که امروزه روانه بازار می‌شوند، به حجم بالایی از قدرت کارت گرافیک نیازمند هستند.

دیگر نمی‌توان این نیاز را با گرافیک یکپارچه حل و فصل کرد و یک قطعه جداگانه و بزرگ‌تر است که می‌تواند پاسخ صحیحی به این نیاز بدهد. مطمئنا، مهم‌ترین جزء برای هر گیمر، کارت گرافیک است. یک کاربر گیمر که قصد پیاده‌سازی سیستم گیمینگ خود را دارد، تقریبا هیچ قطعه‌ای از کامپیوتر برایش اهمیتی ندارد و فقط داشتن کارت گرافیک قدر برایش کفایت می‌کند. البته هماهنگ بودن قطعات دیگر مخصوصا سی پی یو و حافظه رم کمک شایانی به تکمیل این سیستم خواهد کرد، اما بار اصلی روی دوش کارت گرافیک بوده و هزینه بالایی هم احتمالا برای کاربر به همراه خواهد داشت. به‌خاطر صنعت ماینینگ، قیمت کارت‌های گرافیک تا حد نجومی بالا رفته است و باید با چشمان باز و مقایسه دقیق انتخاب کنید.

به غیر از مسائل مربوط به بازی، داشتن یک کارت گرافیک در کارهای دیگری هم مزیت به همراه خواهد داشت. شما با کارت گرافیک ایسوس می‌توانید در برنامه‌های ادیت عکس و فیلم استفاده کنید. ویرایش گرافیکی زمینه کاری بسیار مهمی است که نیاز به قدرت کارت گرافیک در آن‌ها احساس می‌شود. حتی جالب است بدانید که یوتیوبرها و استریمر با هر دوی این زمینه‌ها در ارتباط هستند و برای بازی و ادیت فیلم بازی‌های خودشان باید کارت گرافیک مناسبی داشته باشند. البته همه کارت‌های گرافیک تنها دارای مزیت نیستند و ممکن است که معایبی هم در آن وجود داشته باشد. در نصب کارت گرافیک روی سیستم خود، حتما به نکات مثبت و منفی آن‌ها توجه کرده و یک خرید عالی را تجربه کنید.

در مقداد آی تی می‌توانید انواع کارت گرافیک ام اس آی را در کنار برندهای دیگری مانند کارت گرافیک ایسوس مورد بررسی قرار داده و با خواندن نقد و بررسی‌های مختلف، نظرات کارشناسان و هزاران فاکتور دیگر، در نهایت گزینه مدنظر خود را انتخاب کنید. همه چیز کاملا به خود شما بستگی دارد تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید. این سایت به شما کمک می‌کند که گزینه‌های مختلفی روی میز خود داشته باشید تا دقیقا بر حسب نیاز و بودجه خودتان جلو بروید. با عرضه کارت‌های گرافیک جدید به بازار از جانب برندهای مختلف، در کمترین زمان ممکن می‌توانید آن را در مقداد آی تی مشاهده کرده و اقدام به خریداری کنید. همه کارت‌ها با گارانتی معتبر و تحویل فوری در اختیار شما خواهند بود.

در ادامه قصد داریم که ۵ مزایای بسیار مهم کارت گرافیک ایسوس را برای شما لیست کرده و در مورد آن‌ها صحبت کنیم. خیلی از این مزایا در کارت‌های گرافیک رده بالای برندهای دیگری مانند کارت گرافیک ام اس آی هم وجود دارد و دلایل لازم برای خرید را به شما خواهند داد. بنابراین، چه بهتر است که به آن‌ها توجه کرده و همین امروز، به فکر خرید کارت گرافیک مناسب کامپیوتر خود باشید. اگر هم قصد جمع کردن یک سیستم کامل را ندارید، مطمئنا هم‌اکنون کامپیوتری دارید که کارت گرافیک آن کفاف کارهای شما را نمی‌دهد، با یک ارتقا عالی می‌توانید جان تاز‌ه‌ای به سیستم خود داده و از مزایای آن بهره مند شوید. حال در ادامه با ما همراه شوید تا در مورد این مزایا با هم صحبت کنیم.

عملکرد

با خرید کارت گرافیک می‌توانید عملکرد سیستم را تا حد زیادی افزایش دهید. واحد پردازش گرافیکی یا همان GPU می‌تواند پردازش گرافیکی را تماما خودش انجام دهد و حتی بخشی از کارهای سی پی یو را نیز داشته باشد. یکی از مهم‌ترین مثال‌های آن در مورد خروجی گرفتن از ویدیوهای پریمیر است. شما با استفاده از برنامه منحصربه‌فرد Adobe، می‌توانید اکسپورت را به‌طور همزمان به کارت گرافیک و واحد پردازش مرکزی سپرده و مشاهده کنید که این کار با چه سرعت بالایی انجام خواهد شد. بنابراین، عملکرد آن تنها به سی پی یو وابسته نیست و خیلی کارهای قدرتمندی می‌تواند انجام دهد. حتی اگر سی پی یو با قدرت کم داشته باشید، یک واحد پردازش گرافیکی است که می‌تواند عملکرد کل سیستم را تحت تاثیر قرار دهد.

بازی

هدف اصلی خرید کارت گرافیک امکان اجرای بازی‌های گرافیکی AAA است. اگرچه، اکثر کامپیوترهای امروزی همراه با گرافیک یکپارچه روانه بازار می‌شوند، اما دیگر توانایی آن را ندارند که از عهده بازی‌ها بربیایند. آن‌ها حتی اگر قادر به این کار هم باشند، باید روی تنظیمات گرافیکی بسیار پایینی اجرا کنید. از این رو، بهترین گزینه برای شما، استفاده از کارت گرافیک ایسوس جدید است تا بتوانید به‌صورت اختصاصی آن را در کامپیوتر خود تعبیه کرده و از تمامی مشکلات رها شوید. با استفاده از کارت گرافیک ایسوس می‌توانید بازی‌هایی با نرخ فریم مناسب و بدون وجود لگ را داشته باشید. نکته‌ای که به شدت لذت بخش است.

استفاده از حافظه

یک کارت گرافیک داخلی کامپیوتر، بخشی از حافظه سیستم را برای عملکرد خود به اشتراک می‌گذارد. اگر از کارت گرافیک ایسوس یا کارت گرافیک ام اس آی و برندهای دیگر استفاده کنید، می‌توانید از حافظه مخصوص به آن استفاده کرده و بخش زیادی از حافظه رم کامپیوتر را ازاد کنید. این کار سبب می‌شود که کامپیوتر شما سرعت بیشتری دریافت کرده و بسیار سریع‌تر از کامپیوترهایی کار کند که از گرافیک یکپارچه استفاده می‌کنند. این یک پیشرفت اساسی همراه با خرید کارت گرافیک است و یقینا می‌توانید با دید مثبتی به آن نگاه کنید. به علاوه، از این حافظه بیشتر، خود بازی‌ها هم می‌توانند استفاده کنند.

تجربه ویدیویی

علاوه بر بازی، با خرید کارت گرافیک می‌توانید تجربه ویدیویی شیرینی را کسب کنید. به‌خصوص، هنگام تماشای فیلم‌های HD و بلوری، می‌توانید این حس تجربه را داشته باشید. ویرایش ویدوهای شما با کارت گرافیک ایسوس می‌تواند با دقت بیشتری انجام شود. دیگر شاهد لگ و کندی برنامه نخواهید بود و با نرمی بسیاری کار ادیت شما جلو خواهد رفت. می‌توانید منابع خاص خود را برای پردازش و فشرده‌سازی ویدیوها در نظر گرفته و تمامی مشکلات که قبلا با آن روبرو بوده‌اید را برطرف سازید. این نکته بسیار مهمی است و حیف است که از یک کارت گرافیک ایسوس مناسب در کامپیوتر خود برای کارهای گرافیکی و حتی مدل‌سازی استفاده نکنید.

پشتیبانی از درایور

هر زمان که بازی جدیدی در صنعت گیمینگ منتشر می‌شود، شما نیاز به ارتقا سیستم‌عامل خواهید داشت. بیشتر کارت‌های گرافیک بازار اختصاصی دارای پشتیبانی عالی از درایور هستند. سازندگان این کارت‌های گرافیک تمایل دارند که هر از چندگاهی درایورهای جدیدی را منتشر کنند تا کاربران بتوانند آن‌ها را از وب سایت دانلود کرده و برای تجربه بهینه‌تر بازی‌ها از آن استفاده کنند. این روند در مورد کارت گرافیک ایسوس هم برقرار است و مدام می‌توانید از این درایورهای جدید برای حل مشکل استفاده کنید. جالب است بدانید که این درایو اهمیت بسیار بالایی دارد و اگر حس کردید که کارت گرافیک ایسوس شما کفاف بازی مربوطه را نمی‌دهد، درایور آن را آپدیت کنید تا معجزه ببینید.

با خرید کارت گرافیک از مقداد آی تی می‌توانید از گارانتی معتبر بهره‌مند شده و اطمینان داشته باشید که هزینه پرداختی برای آن، کاملا ارزشش را خواهید داشت. تنوع بالایی کارت گرافیک ایسوس و برندهای دیگر در سایت وجود دارد که انتخاب را براساس بودجه و نیاز برای شما ساده‌تر خواهد کرد. بنابراین فرصت را از دست نداده و حتما از این فرصت ویژه برای خرید کارت گرافیک استفاده کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *