ارز دیجیتال چیست؟  ارز دیجیتال چه کاربردی دارد ؟

ارز دیجیتال چیست؟  ارز دیجیتال چه کاربردی دارد ؟
  • 1400/9/23
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

رمز ارز تبدیل به نامی آشنا و پر طرفدار برای همه شده است و همه در پی خرید و فروش و راه های و تکنیک های سرمایه گذاری از طریق رمز ارزها هستند.در این مقاله شما را با ارزهای دیجیتال و نحوه خرید و فروش صحیح و مطمئن آن آشنا خواهیم کرد.

ارز دیجیتال چیست؟

در سال ۲۰۰۸ برای اولین بار فردی به نام ساتوشی ناکاموتو سخن ارزهای دیجیتالی را به میان آورد که ارزهایی برمبنای علم و فناوری و با اعداد باینری  ۰ و ۱ طراحی شده اند و رمز ارز بیت کوین را به بازار عرضه کرد با وجود اینکه پیش بینی میشد که این ارزهای دیجیتال جایی در دنیا پیدا نکنند و این پروژه شکست بخورد به طور حیرت آور و شگفت انگیزی، ارزهای دیجیتال در طول مدت زمان کوتاهی محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کرد و تبدیل به یکی از ارزشمندترین کالاهای دنیا شد.در حقیقت ارزهای دیجیتالی پول های مجازی هستند که قابل رویت و ذخیره به صورت فیزیکی نیستند و توسط هیچ دولت و یا ارگانی کنترل نمی شوند و این خریدارها هستند که در خرید و فروش آنها دخالت دارند.این ارزها را باید از صرافی های معتبر مانند صرافی کوینکس خریداری و یا به فروش برسانید.

جهت ثبت نام در سایت صرافی کوینکس کلیک کنید.

 

کاربرد ارز دیجیتال چیست؟

تقریبا دیگه همه ما می دانیم که آینده متعلق به ارزهای دیجیتالی می باشد.و در آینده نه چندان دور بیشتر معاملات از طریق رمز ارز انجام خواهد شد. یکی از دلایلی که ارزهای دیجیتالی همانند کوینکس ساخته و مورد استفاده قرار گرفتند سهولت در استفاده و امنیت بالای این رمز ارزها بود.از رمز ارزها می توان در خرید های اینترنتی استفاده کرد و به راحتی خرید کرد زیرا امنیت بالایی دارند و فروشگاه های بزرگ در دنیا نیز امکان خرید با استفاده از ارزهای دیجیتال را به منو نحوه پرداخت خود اضافه کرده اند.

چون ارزهای دیجیتالی متعلق به کشور و دولت خاصی نیستند در تمام کشورها قابل استفاده و مورد تایید هستند و همین باعث می شود تا به راحتی در کشورهای مختلف خرید و فروش و معامله انجام داد بدون نگران شدن از ارزش پول کشور مبدا و یا مقصد.

در معامله هایی که نیاز به جابجایی پول به اندازه بالا می باشد نیز ارزهای دیجیتالی می توانند بهترین راه برای انتقال ارز باشند زیرا انتقال پول به صورت فیزیکی در حجم بالا بسیار نا امن می باشد و امکان خرید فروش نیز بین یک خریدار و فروشنده که در کشورهای مختلف هستند نیز سخت و زمانبر است و ارزهای دیجیتالی می توانند بهترین انتخاب باشند.

انواع ارز های دیجیتال

بعد از بیت کوین و توجه زیاد مردم به ارزهای دیجیتال ،رمز ارزهای دیگری هم مانند تتر ،اتریوم،دوج کوین و غیره پدیدار شدند و در بازار رمز ارزها قرار گرفتند.ارزهای دیجیتالی در دو دسته کلی قرار می گیرند.

  • ارزهای دیجیتال ثابت
  • ارزهای دیجیتال امن

ارزهای دیجیتال ثابت

ارزهای دیجیتال ثابت دارای پشتوانه مالی مانند طلا هستند و این ارزهای دیجیتال دچار نوسانات شدیدی قیمتی نمی شوند ارزهای دیجیتالی مانند تتر از نوع ارزهای دیجیتال ثابت هستند.

ارزهای دیجیتال امن

در هنگام معامله با ارزهای دیجیتال امن هویت خریدار و فروشنده به صورت ناشناس باقی می ماند و بر پایه بلاک چین هستند و همین باعث می شود تا مالیات به افراد تعلق نگیرد ارزهای دیجیتالی مکانند مون رو ( XMR ) و فور ( PHR ) جزء ارزهای دیجیتال امن هستند.

معرفی چند نمونه ارز دیجیتال 

برخی از ارزهای دیجیتال که در بازار مورد استفاده قرار می گیرند و خرید و فروش انجام می دهند عبارت اند از :

  • بیت کوین

بیت کوین اولین بار در سال ۲۰۰۸ توسط فردی به نام ساتوشی ناکاموتو طراحی و عرضه شده است و در یک بلاک چین اجرا می شود و یکی از پرطرفدارترین ارز دیجیتال است که در سالهای اخیر بسیار ارزشمند شده است.

  • تتر

تتر یکی از ارزهای دیجیتال ثابت است و همتا و هم ارزش با دلار و یورو می باشد و دچار نوسانات شدید بازار ارز های دیجیتالی نمی شود و برای افرادی که نوسانات کمتری را مد نظر دارند مناسب است.

  • اتریوم

اتریوم نیز یکی از ارزهای دیجیتال بسیار پرطرفدار است که در سالهای اخیر نیز رشد بسیار چشمگیری داشته است و بر مبنای  بلاک چین رمزنگاری شده است.

  • دوج کوین

ارز دیجیتال دوج کوین به دلیل سرمایه گذاری توسط ایلان ماسک شهرت پیدا کرد و ارزش آن نیز به سرعت رو به افزایش است و به دلیل نداشتن محدودیت در دوج کوین مستعد کاهش قیمت به دلیل عرضه زیاد شود.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *