واردات کالا توسط شرکت بازرگانی جی تی جی (GTG)

واردات کالا توسط شرکت بازرگانی جی تی جی (GTG)
  • 1400/9/24
  • محمدرضا مرتضایی
  • 1

واردات کالا در تامین نیازهای جامعه و صادرات کالا جهت افزایش تولید ناخالص ملی و بهبود اقتصاد کشور اهمیت بالایی دارد. توجه به امور بازرگانی و تجارت بین‌الملل، علاوه بر کسب درآمد و سود حاصل از تولید و صادرات، موجب کاهش مشکلات اقتصادی کشور می‌گردد. در این مطلب به بررسی امور مربوط به واردات کالا می‌پردازیم. با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور و نبود امکانات کافی، تولید برخی کالاها امکان پذیر نیست یا برای آن‌ها باید هزینه زیادی پرداخت شود؛ بنابراین واردات کالا بهترین گزینه جهت تامین این دسته از کالاها است.

شرکت بازرگانی جی تی جی به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ نیتاکو، با داشتن چندین شعبه در تهران، اصفهان و سایر نقاط کشور، با هدف تسهیل امور صادرات و واردات کالا، در راستای کمک به بازرگانان و تجار فعالیت می‌کند. شرکت بازرگانی GTG کلیه خدمات مربوط به تجارت بین‌الملل را ارائه می‌دهد.

اگرچه صادرات و واردات کالا در زمره مشاغل پرسود محسوب می‌شود، اما نیازمند اطلاعات تخصصی و تجربه است. واردات کالا مراحل، نکات و چالش‌های خاص خود را دارد؛ و در صورت عدم رعایت اصول آن، احتمال ورود خسارات جبران ناپذیر به تجار و بازرگانان وجود دارد. در ادامه مطلب به بررسی این نکات می‌پردازیم.

 

مراحل واردات کالا

 

  1. اخذ کارت بازرگانی
  2. تعیین حوزه فعالیت
  3. یافتن تامین کننده مناسب
  4. ثبت سفارش کالا
  5. تخصیص ارز
  6. تهیه ارز
  7. تهیه پروفرما
  8. ترخیص کالا

همانطور که مشاهده می‌کنید، واردات کالا دارای مراحل زیادی است. هر کدام از این مراحل به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود و انجام آن نیازمند صرف هزینه و زمان است. شرکت بازرگانی GTG با ارائه خدمات یکپارچه بازرگانی و انجام صفر تا صد امور صادرات و واردات کالا، واردات را به صورت منسجم و تخصصی انجام می‌دهد.

جی تی جی علاوه بر کاهش دغدغه‌های بازرگانان و تجار، کم ریسک‌ترین و سریع‌ترین راه پروسه واردات را انتخاب کرده و موجب کاهش زمان واردات کالا و تسریع در تحویل کالا در انبار مشتری می‌گردد.

به یاد داشته باشید که همواره قوانین گمرکی طبق نیاز و شرایط حاکم در کشور تغییر می‌کند. با توجه به تغییرات قوانین گمرکی، واردات و ترخیص کالا با چالش‌هایی روبرو می‌شود.

 

مشکلات واردات و ترخیص کالا

 

مشکلات عمده ترخیص کالا به شرح زیر است:

  1. بیش بود ارزش
  2. کسر تخلیه
  3. تفاوت تعرفه
  4. انبارداری
  5. ثبت سفارش

مشکلات و چالش‌های موجود در حوزه واردات، همیشگی نیست و احتمال بروز آن‌ها وجود دارد. همچنین به دلیل پیچیدگی و تخصصی شدن واردات کالا به کشور، احتمال بروز برخی مشکلات دیگر در فرآیند واردات وجود دارد. شناسایی مشکلات و پیشگیری از احتمال وقوع آن‌ها، تا حد بسیاری در کاهش هزینه‌ها تاثیر گذار است.

کارشناسان مجرب شرکت بازرگانی جی تی جی با آگاهی از به روزترین بخش‌نامه‌های گمرکی و تخصص در حوزه واردات و صادرات، کلیه چالش‌های پروسه واردات را شناسایی کرده و با ارزیابی آن‌ها، جهت کاهش هزینه‌ها تلاش می‌کنند.

شرکت بازرگانی جی تی جی، به گونه‌ای امور مربوط به واردات را انجام می‌دهد که موجب کاهش مشکلات حتی تا سال‌ها پس از ترخیص کالا از گمرک می‌شود.

ذکر این نکته ضروری است که واردات کالا، علی‌رغم داشتن سود قابل توجه، هزینه‌هایی نیز دارد که پیش از اقدام به واردات، باید آن‌ها را شناسایی کرده و با بهترین روش این هزینه‌ها را کاهش داد.

برخی هزینه‌های واردات به شرح زیر هستند:

  1. تحقیق بازار (تحقیق در بازارهای بین‌المللی جهت یافتن منابع)
  2. بسته بندی محصولات و امور مربوط به آن
  3. بیمه کالا
  4. هزینه­‌های اعتبارسنجی
  5. هزینه خرید کالا
  6. هزینه بیمه‌نامه
  7. مالیاتواردات
  8. پرداخت حقوق و عوارض گمرکی
  9. هزینه حق توقف کانتینر
  10. هزینه وزارت راه
  11. هزینه حمل و نقل (بین المللی و داخلی)
  12. هزینه‌های انبار (یا استفاده از انبارهای کرایه‌­ای)

شرکت بازرگانی GTG با داشتن واحد تحقیقات بازار، ارزی، حمل و نقل، بیمه، واردات و ترخیص کالا، کلیه فرآیند واردات را به صورت تخصصی انجام می‌دهد.

شرکت GTG در راستای افزایش رفاه حال مشتریان، با داشتن انبار «خلیج فارس» و با ایجاد سیستم مکانیزه انبارداری در بزرگترین انبار مجاور بندر شهید باهنر و در منطقه ویژه اقتصادی که در دسترس بازرگانان بین‌المللی نیز قرار دارد، خدمات انبارداری، استریپ و استافینگ را ارائه می‌دهد.

این امر سبب کاهش هزینه‌های انبارداری برای صاحب کالا می‌گردد که به موجب آن، هزینه‌های واردات نیز کاهش می‌یابد.

خدمات جامع و یکپارچه شرکت بازرگانی GTG در حوزه بازرگانی شامل خدمات گمرکی، خدمات حمل داخلی و خارجی، خدمات بازاریابی صادراتی، خدمات ارزی بازرگانی، خدمات انبارداری و استریپ، خدمات بیمه، خدمات مالی، خدمات خرید و تامین کالا، خدمات مشاوره و آموزش، خدمات نمایندگی و امور قرارداد، خدمات صندوق ضمانت صادرات، خدمات استاندارد – بازرسی و ایزو و خدمات بازاریابی بین المللی و مهندسی رشد محصول است.

خدمات شرکت بازرگانی GTG

 

خدمات گمرکی شرکت بازرگانی جی تی جی شامل صادرات، واردات و ترخیص کالا است. با توجه به تجربه سه دهه مدیران و کارشناسان مجرب این شرکت، کلیه امور گمرکی به صورت جامع انجام می‌گردد.

خدمات حمل و نقل در جی تی جی با کمک نمایندگان خارجی همراه با مناسب‌ترین قیمت به مشتریان ارائه می‌شود. باوجود شرایط تحریم، امکان همکاری جی تی جی با تمام لاین‌های خارجی به صورت مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد.

جی تی جی با استفاده از توانایی‌های صرافی مجموعه خود (صرافی پرشیا ارز) که زیر مجموعه‌ای از هلدینگ نیتاکو می‌باشد، کلیه امور ارزی بازرگانی را بدون واسطه انجام می‌دهد.

جی تی جی با داشتن انبار خلیج فارس، پس از ترخیص کالا از گمرک نیازی به واگذاری کالا به انبار غیر نداشته و مسئولیت استریپ کالا و برگرداندن کانتینر به محوطه دپو را نیز بر عهده دارد. این امر در کاهش هزینه‌های صاحب کالا بسیار تاثیر گذار است.

کارشناسان و مشاوران مالی جی تی جی با تسلط بر مسائل روز مالیاتی، مشاور تجار و بازرگانان محترم هستند.

شرکت GTG با ارائه خدمات خرید و تامین کالا، با داشتن یک استراتژی در تامین منابع، محصولات را با قیمت مناسب تهیه کرده و زمان تهیه منابع را کوتاه می‌کند. همچنین GTG با داشتن فهرستی از فروشندگان خوشنام، زنجیره تامین را در داخل و خارج از کشور فراهم می‌کند.

شرکت بازرگانی جی تی جی با هدف افزایش سطح آگاهی و ارتقای سطح تخصص بازرگانان، به آموزش تجار به صورت عملی نیز اقدام کرده است.

عقد قرارداد در حوزه بازرگانی نیازمند تخصص بالا است. بنابراین جی تی جی با داشتن کارشناسان مجرب در این حوزه، کلیه امور قرارداد بین‌المللی را انجام می‌دهد.

صندوق ضمانت صادرات با هدف حمایت از صادرات غیرنفتی تشکیل شده است، اما استفاده از خدمات این صندوق نیازمند ارتباط و دانش در این حوزه است. جی تی جی باتوجه به دانش صادراتی و سابقه همکاری خدمات ویژه‌ای به صادرکنندگان ارائه می‌دهد.

بازرسی کالای وارداتی از اهمیت بالایی برخوردار است. جی تی جی با ارائه خدمات استاندارد – بازرسی و ایزو، موجب آسودگی خیال صاحب کالا از کالای خریداری شده می‌شود.

فروش و صادرات کالا در بازارهای جهانی از حساسیت‌ بالایی برخوردار است. واحد صادرات شرکت بازرگانی GTG با انجام تحقیق بازار، شناخت پتانسیل‌های کالاهای صادراتی و کشورهای هدف، امور صادرات را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.

از مزایای این شرکت بازرگانی، انجام کلیه امور مربوط به بازرگانی بدون واسطه است. کارشناسان جی تی جی در کلیه مراحل واردات و صادرات همراه شما خواهند بود.

برای مشاوره رایگان هم اکنون با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید:

۰۲۱۴۴۶۲۶۵۹۶ – ۰۲۱۴۴۶۲۶۶۰۱

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام . تعرفه هاتون چه جور محاسبه میشه؟ و آیا داشتن کارت بازرگانی تاثیر بر قیمت تعرفه هاتون داره؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *