۵ برنامه ای که باتری موبایل شما را نابود میکند

۵ برنامه ای که باتری موبایل شما را نابود میکند
  • 1400/9/28
  • محمدرضا مرتضایی
  • 1

برخی از اپلیکیشن ها هستند که به دلیل تکنولوژی های مورد استفاده در آن ها و همچنین اقداماتی که در هنگام استفاده از آن ها انجام می دهید، به سرعت باعث خالی شدن شارژ باتری گوشی شما شده و این مسئله می تواند چالش های مختلفی را برای باتری موبایلتان به وجود بیاورد.

در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با پنج مورد از برنامه هایی آشنا کنیم که می توانند تاثیر بسیار زیادی بر روی باتری شما داشته باشند و باتری را با مشکل مواجه کنند. پس با ما همراه باشید تا به بررسی این اپلیکیشن ها بپردازیم و شما را با این برنامه ها آشنا کنیم.

اپلیکیشن های پخش آنلاین مثل یوتیوب، نتفلیکس، آپارات و…

دسته ای از اپلیکیشن ها که استفاده طولانی مدت از آن ها می تواند به سرعت باعث خالی شدن شارژ گوشی شما شوند، اپلیکیشن هایی هستند که در آن ها شاهد پخش آنلاین هستیم.

پخش آنلاین محتوا به چند دلیل می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی میزان شارژ گوشی شما داشته باشد. در وهله اول باید به این نکته اشاره کنیم که در هنگام پخش آنلاین صفحه گوشی کاملا روشن بوده و این مسئله می تواند بخش بسیار زیادی از انرژی باتری را به خود اختصاص دهد.

همچنین دریافت اطلاعات به صورت آنلاین، پخش صدا با ولوم بالا و… از دیگر دلایلی هستند که باعث می شوند تا برنامه های پخش آنلاین تاثیر بسیار زیادی بر روی باتری گوشی شما داشته باشند.

شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، اسنپ چت و…

در ابتدا، زمانی که شبکه های اجتماعی ترجیح می دادند تا اقدام به ایجاد اپلیکیشن های اختصاصی خود کنند، یکی از مهم ترین مشکلاتی که با آن مواجه بودند بحث حجم بالای برنامه و میزان استفاده بیش از اندازه از شارژ گوشی است.

به عنوان مثال نسخه های اولیه اپلیکیشن فیسبوک، اسنپ چت و همچنین توییتر درصد بسیار زیادی از شارژ گوشی را به خود اختصاص می دادند و همین مسئله باعث شد تا پس از مدتی که از این اپلیکیشن استفاده می کردید، شارژ گوشی شما سریعا تمام می شد.

البته در سال های اخیر تلاش شده تا با ساخته نسخه های لایت و یا نسخه تحت وب این مشکل برطرف شده و میزان استفاده شبکه های اجتماعی از بازی های موبایل طرز چشمگیری کاهش پیدا کند. با این حال اگر همچنان از نسخه های اصلی و پرحجم این برنامه ها استفاده کره و مدت زمان طولانی از این شبکه های اجتماعی استفاده می کنید، این مسئله می تواند شما را با مشکل مواجه کند.

برنامه های ویرایش تصویر مثل پیکس آرت

دسته دیگری از برنامه هایی که قاتل شارژ گوشی های شما هستند، برنامه های ویرایش تصویر به حساب می آیند. این برنامه ها به دلیل آن که نیاز بسیار زیادی به قدرت سخت افزاری گوشی دارند، می توانند حجم بسیار زیادی از باتری گوشی شما را به خود اختصاص داده و باعث شود که شارژ گوشی به سرعت کاهش پیدا کند.

انواع بازی های موبایل

بازی های موبایل همواره به عنوان یکی از قاتلین شارژهای گوشی به حساب می آیند. شرایط زمانی سخت تر می شود که به منظور بازی نیاز است تا اتصال دائمی به اینترنت داشته باشید. در چنین شرایطی به دلیل این که وای فای شما به صورت دائم روشن بوده و شاهد نقل و انتقال داده در گوشی هستیم این مسئله می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی باتری شما داشته باشد. همچنین به هر میزانی که بازی از نظر گرافیکی نیاز به پردازش های سنگین داشته باشد، به همان اندازه نیز شارژ گوشی شما کم می شود.

برنامه های پیش فرض سیستم عامل

متاسفانه یکی از مشکلاتی که کاربران اندروید با آن مواجه هستند، داشتن برنامه های پیش فرض بر روی گوشی است. برخی از این برنامه ها به نحوی هستند که حتی امکان پاک کردن و غیر فعال کردن آن نیز وجود نداشته و در هر لحظه اقدام به استفاده از قدرت سخت افزاری گوشی می کنند.

این برنامه های پیش فرض به نحوی هستند که بخشی از باتری را به خود اختصاص داده و همین مسئله باعث می شود تا حتی اگر از گوشی خود استفاده نمی کنید نیز این برنامه ها همچنان باز باقی بمانند و اقدام به استفاده از انرژی باتری کنند.

تاثیر کم شدن سریع شارژ باتری بر روی طول عمر باتری

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که استفاده از برنامه هایی که به سرعت باعث کم شدن شارژ گوشی می شوند، می توانند طول عمر باتری های موبایل را به طرز چشمگیری کاهش دهند.

در این بین گوشی های ال جی نیز با چنین مشکلاتی مواجه هستند و اگر این دسته از برنامه ها را بر روی گوشی های خود نصب کنید، به دلیل کاهش سریع شارژ گوشی طول عمر باتری شما کاهش پیدا کرده و مجبور خواهید شد تا پس از گذشت مدت زمان کوتاهی نسبت به خرید باتری اصلی گوشی الجی اقدام کرده و باتری گوشی الجی خود را تعویض نمایید.

پیشنهاد ما این است که حتماً نسبت به برنامه های موجود در گوشی خود بازنگری جدی داشته باشید تا با مشکل خراب شدن سریع باتری موبایل تان مواجه نشوید. در این بین یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن دقت کنید این است که اگر در کنار استفاده نادرست از گوشی از شارژر های اصل نیز استفاده نکنید این مسئله باعث می شود تا به سرعت باتری شما از بین رفته و مجبور شوید که برای خرید باتری جدید اقدام کنید.

خرید باتری و شارژر اصل از موبوتعمیر

حالا که شما را با برنامه هایی آشنا کردیم که باعث خرابی باتری می شوند، بهتر است تا به این سوال بسیار مهم پاسخ دهیم که در صورت خرابی باتری و یا برای خرید شارژر اصل الجی لازم است تا از کدام وب سایت کمک بگیریم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که وب سایت موبوتعمیر یکی از بهترین وب سایت های موجود در حوزه فروش لوازم جانبی گوشی های موبایل است. در صورتی که با مشکل خرابی باتری موبایل مواجه هستید و قصد دارید تا باطری اصلی برای گوشی خود خریداری کنید، می توانید از سایت موبوتعمیر محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

همچنین اگر شارژر اصلی گوشی خود را گم کرده اید، لازم است تا برای خرید شارژر اصل و اورجینال اقدام کنید. در همین راستا پیشنهاد ما این است که به سراغ  دسته بندی شارژر اصل رفته و از این دسته محصول خود را از موبوتعمیر سفارش دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *