بهترین تفریحات برای ایرانی‌ها در سفر به دبی

بهترین تفریحات برای ایرانی‌ها در سفر به دبی
  • 1400/9/30
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

گاهی اوقات به نظر می‌رسد که دبی تماماً مراکز خرید و تهویه مطبوع است، اما این شهر بیابانی گسترده، پر از مؤسسات فرهنگی، گالری‌ها، و مجتمع‎های خرید است که همگی بر جذب نسل جدیدی از بازدیدکنندگان متمرکز شده است. در شهر دبی می‌توان از طریق پریدن از هواپیما آدرنالین را افزایش داد یا از تماشای فواره‌های بلند لذت برد. در هر حال دبی با جاذبه‌های گردشگری فراوانش و فاصله‌ی کم با کشورمان ایران، می‌تواند مقصد محبوبی برای هموطنان ایرانی باشد و می‌تواند امکان بهترین تفریحات را برای ایرانی‌ها فراهم کند. قبل از اینکه بلیط هواپیما دبی را تهیه کنید، این مطلب را بخوانید تا با بخشی از جذابیت‎های آن آشنا شوید.

دهکده‌ی جهانی دبی

دهکده‌ی عظیم جهانی دبی یک پارک موضوعی برای همه‌ی سنین است که می‌تواند یکی از بهترین تفریحات برای ایرانی‌ها در سفر به دبی باشد. اگرچه سواری‌ها و جاذبه‌های این پارک برای کودکان مناسب است، در بین تمام اعضای خانواده‌ها محبوب است. دهکده‌ی جهانی دبی در ماه‌های خوش‌ آب‌وهوا یعنی از آبان تا اردیبهشت باز است و دارای کنسرت، سواری، غذاخوری و جاذبه‌هایی از سراسر جهان است.

ایکس لاین دبی مارینا

ایکس لاین دبی، یکی از طولانی‌ترین، شیب‌دارترین و سریع‌ترین زیپ‌لاین‌های شهری در سراسر جهان است که شما می‌توانید با آن بر فراز طریق بزرگراه‌ها، آسمان‌خراش‌ها و استخرهای شنا در شهر دبی پرواز کنید. شما با این زیپ‌لاین از اقامتگاه ساحلی جمیرا به مارینای دبی اوج می‌گیرید و در طول مسیر از مناظری که یک بار در طول زندگی می‌گذرد، عبور می‌کنید. به راستی که این یکی از بهترین تفریحات برای ایرانی‌ها در دبی است و آدرنالین فراوانی دارد.

قاب دبی

این یک قاب عکس بزرگ است که برای نشان دادن ارتباط استعاری بین شهر قدیمی و جدید طراحی شده است. گفته می‌شود که قاب دبی بزرگ‌ترین قاب عکس در جهان است. این قاب طلایی غول‌پیکر و درخشان تقریباً  ۱۵۲ متر ارتفاع دارد و دارای آسانسورهای شیشه‌ای برای تماشای مناظر پانورامای اطراف است که گردشگران را تا بالای قاب دبی می‌رساند و آنها می‌توانند روی یک مسیر پیاده‌روی ۹۵ متری شیشه‌ای شفاف راه بروند.

اسکی دبی

سومین پیست بزرگ اسکی سرپوشیده‌ی جهان، درست در وسط یک مرکز خرید در شهر بیابانی دبی، منظره‌ای دیدنی است. درست است که ما در کشورمان و در منطقه‌ی خاورمیانه پیست‌های اسکی فوق‌العاده‌ای داریم اما تجربه‌ی اسکی در شهر گرمسیر دبی می‌تواند یکی از بهترین تفریحات برای ایرانی‌ها در سفر به این شهر باشد. این مکان مملو از خانواده‌هایی با بچه‌هایی است که بیشتر آنها به جای اسکی در سواری‌های مختلف و بازدید از پنگوئن‌ها شرکت می‌کنند.

تفریح در ساحل بادبادک

ساحل بادباک دارای شن‌های وسیع، آب‌های تمیز، صندلی‌های ساحلی و فعالیت‌های تفریحی فراوانی است که در این سوی خلیج همیشگی فارس انجام می‌شود و می‌تواند یکی از بهترین تفریحات برای ایرانی‌ها در دبی باشد. اگر احساس کردید آفتاب گرفتن کافی نیست، درهای ساحل بادباک به روی شما باز است. به یک بازی والیبال بپیوندید، کایت‌سواری را امتحان کنید، یا در پیست دوی ساحل ورزش‌های هوازی انجام دهید.

بازار ادویه‌ی دبی

بدون شک برای ما ایرانی‎ها که غذاهای‌مان پر از ادویه است، بازار ادویه‌جات دبی یکی از بهترین تفریحات در سفر به دبی است زیرا این بازار یکی سرگرم‌کننده‌ترین بازارها در بین بازارهای این شهر است. این بازار شلوغ، با مناظر و عطر و بو مست‌کننده، شبیه به بازارهای سنتی شهرهای ایران است و جالب است که در آن لیموترش خشک ایرانی، زعفران، زرشک، گل رز و مخلوط ادویه‌ی سنتی خاورمیانه یافت می‎شود. در این بازار غرفه‌هایی وجود دارد که همه چیز از ادویه‌جات گرفته تا فانوس‌های دست‌ساز، لباس، سوغاتی‌ و چیزهای دیگر را می‌فروشند.

مسابقه‌ی شترسواری

پیست مسابقه‌ی شتر آل مرموم یک مقصد گردشگری محبوب است که علاقه‌مندان به مسابقات شترسواری را از همه‌ی اقشار جذب می‌کند. شرکت یک روزه در مسابقات شتردوانی تجربه‌ای است که به خوبی نماینده‌ی فرهنگ عربی است. سکوهای این پیست اغلب مملو از صاحبان شتر، مربیان و نگهبانان هستند و بیشتر صندلی‌ها منظره‌ی خوبی از صحنه‌ی نمایش دارند. تماشای مسابقات شترسواری مانند اسب‌سواری جذاب است و می‌تواند یکی از بهترین تفریحات برای ایرانی‌ها باشد.

گشت‌وگذار در محله‌ی تاریخی الفهیدی

این محله‌ی عجیب، نگاهی اجمالی به دبی قبل از شکل‌گیری امارات در سال ۱۹۷۱ دارد و می‌تواند یکی از بهترین تفریحات برای ایرانی‌هایی باشد که به تاریخ کشورهای اطرافشان علاقمند هستند. ساختمان‌های سنتی ساخته شده از سنگ، چوب نخل، گچ و درخت ساج در کوچه‌ها و مسیرهای پرپیچ‌وخم برای دوستداران تاریخ و معماری عالی است. این محله خلوتگاهی آرام از ترافیک و آسمان‌خراش‌های شهر است و هزارتوهای دیدنی این مکان به شما این احساس را می‌دهد که در یک روستای خلوت هستید.

رفتن به بالاترین ساختمان روی زمین

برج خلیفه بلندترین ساختمان جهان است و تقریباً از همه جای دبی قابل مشاهده است. شما می‎توانید با سوار شدن به آسانسورهای هیجان‌انگیز آن، به بالای این غول ۱۶۰ طبقه رفته و با قدم زدن در عرشه‌ی دیده‌بانی آن، منظره‌ی زیبایی از شهر را ببینید. اکثر بازدیدکنندگانی که برای اولین بار از دبی بازدید می‌کنند به بالای برج خلیفه می‌روند.

پارک آبی آکواونچر (Aquaventure)

این پارک آبی را می‌توان بزرگ‌ترین پارک آبی جهان در نظر گرفت زیرا در سال‌های اخیر به اندازه‌ی یک سوم بزرگ‌تر از قبل شده و امکانات آن گسترش یافته است. جدیدترین بخش این پارک دارای بزرگ‌ترین وسایل بازی آبی مختص کودکان در خاورمیانه است و می‌تواند به یکی از بهترین تفریحات برای ایرانی‌ها و به ویژه کودکان در دبی تبدیل شود. اینجا شامل بیش از ۳۰ سرسره و جاذبه است، از جمله طولانی‌ترین رودخانه‌ی امارات، برخی از وسایل سواری هیجان‌انگیز و همچنین سرسره‌های آبی که سبب افزایش آدرنالین خون شما می‌شود. شما در این پارک می‌توانید ارتباط نزدیکی با دلفین‌ها و شیرها داشته باشید.

کمپ استارلایت

این کمپ بیابانی یک مکان جادویی است و یادآور جالبی از شب‌های عربی است و بنابراین می‌تواند یکی از بهترین تفریحات برای ایرانی‌ها در کشور همسایه باشد. استارلایت شبیه به یک کمپ معمولی نیست و دارای چادرهای گنبدی شکلی است که به مهمانان اجازه می‌دهد زیر نور ستاره‌ها به خواب بروند و در وسط بیابان با تپه‌های شنی اطراف بیدار شوند. خوابیدن در چادر حباب‌دار گنبدی با یک تخت‎خواب دونفره‌ی بزرگ، دوش و توالت چوبی به سبک کمپ و همچنین تشک‌های اردویی مناسب برای کودکان و تلسکوپ برای تماشای آسمان صحرا در اواخر شب، لذت بخش است. این یک سفر جذاب دور از شلوغی و چراغ‌های دائمی خود دبی است و تنها ۴۵ دقیقه با شهر فاصله دارد.

خرید بلیط هواپیما

در این مطلب تفریحات سفر به دبی را معرفی کردیم تا زمانی که خواستید به دبی سفر کنید، مکان‌های تفریحی را بشناسید و با اطلاعات کامل از جاهای مختلف بازدید کنید. برای رفتن به کشورهای خارجی نیاز به خرید بلیط هواپیما خارجی دارید که می‌توانید بلیط کشورهای مختلف را از سایت فلایتیو تهیه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *