راهنمای خرید پرفروش ترین دستگاه های DVR و NVR هایک ویژن

راهنمای خرید پرفروش ترین دستگاه های DVR و NVR هایک ویژن
  • 1400/10/4
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

دستگاه NVR و DVR هر دو عملکرد یکسانی دارن فقط دوربین استفاده شده در آن متفاوت است. در کل DVR و NVR وظیفه ضبط فیلم رو دارن. NVR مخفف کلمه Network Video Recorder یا ضبط کننده ویدئویی شبکه است و با نام دستگاه ضبط کننده تحت شبکه نیز شناخته می شود. در مقابل DVR مخفف Digital Video Recorder یا ضبط کننده ویدئویی دیجیتال است. جهت تفاوت جزی DVR و NVR و مطالب زیر آشنا شوید:

راهنمای خرید پرفروش ترین دستگاه های DVR و NVR هایک ویژن

  • مقایسه عملکرد DVR و NVR در یک نگاه
  • کارکرد دستگاه DVR به چه صورت است؟
  • کارکرد دستگاه NVRبه چه صورت؟
  • تفاوت ظاهری DVR و NVR در چیست؟
  • DVR بخرم یا NVR کدام بهتر است؟

مقایسه DVR و NVR در یک نگاه

تفاوت دستگاه دی وی آر و ان وی آر در نحوه پردازش داده های ویدئویی است. دستگاه دی وی آر داده های ویدئویی را در دستگاه ضبط کننده پردازش می کند. در حالی که دستگاه ان وی آر، داده ها را در دوربین رمز گزاری و پردازش می کنند. سپس آن ها را جهت پخش به دستگاه ضبط که وظیفه ذخیره سازی و مشاهده از راه دور را بر عهده دارد، ارسال می کند.

از آنجایی که هر دستگاهی، داده ها را به شیوه های متفاوتی اداره می کند، مشخصا به انواع مختلف دوربین نیاز دارند. دستگاه های ان وی آر از دوربین های تحت شبکه پشتیبانی می کنند. در حالی که دستگاه های دی وی آر از دوربین های آنالوگ و اچ دی پشتیبانی می کند.

دستگاه DVR هایک ویژن

کارکرد دستگاه DVR چیست؟

قبل از توضیحات بیشتر در مورد تفاوت DVR و NVR سعی خواهم کرد کارکرد هریک را جداگانه بررسی و توضیح بدم. دوربین های مورد استفاده در سیستم های دی وی آر، دوربین های آنالوگ و اچ دی است. این دوربین ها از نظر قیمت به صرفه تر از دوربین های تحت شبکه است. اما انعطاف پذیری دستگاه های دی وی آر برای استفاده از انواع مختلف دوربین ها بسیار پایین تر است.
در دستگاه دی ی آر دوربین ها و امواج آنالوگ را به ضبط کننده منتقل می کنند. سپس پروسه پردازش تصویر صورت می گیرد. البته دی وی آر های امروزی توانایی ارسال تصاویر بر بستر اینترنت را نیز دارند. از جمله مزیتی که این DVR جدید دارند، پیچیدگی کمتر آنها نسبت به سیستم ان وی آر است.

در سیستم های DVR، هر دوربین مستقیما به ضبط کننده متصل می شود. همچنین، در سیستم دی وی آر، برق دوربین توسط دستگاه تامین نمی شود. برای اتصال هر دوربین، احتیاج به یک آداپتور است تا بتواند برق دوربین را تامین کرد.

در سیستم DVR، تصاویر از طریق کابل کواکسیال RG59 مستقیما به دستگاه ضبط متصل می شوند. سپس تصاویر ضبط شده، پردازش می شوند.

کارکرد دستگاه ان وی آر چیست؟

سیستم های مبتنی بر ان وی آر، تصاویر در دوربین ها پردازش می شوند. بدین ترتیب دوربین های مورد استفاده در سیستم NVR بسیار مقاوم تر از دوربین های موجود در سیستم های DVR هستند. این سیستم ها از دوربین های IP استفاده می کنند که خود به تنهایی یک دستگاه مستقل برای گرفتن تصویر است.

هر دوربین تحت شبکه، شامل یک چیپ ست می باشد که توانایی پردازش و انتقال داده های ویدئویی را به دستگاه ضبط کننده دارد. بر خلاف دوربین های آنالوگ، دوربین های تحت شبکه معمولا از توانایی ضبط و انتقال صدا نیز برخوردارند. هرچه دوربین های IP از لحاظ سخت افزاری قوی تر باشند، دارای قابلیت های هوشمند و تجزیه تحلیلی بیشتری نیز می باشند.
همانند سیستم DVR، در دستگاه NVR نیز دوربین ها توسط یک کابل به دستگاه ضبط کننده وصل می شوند. هر چند این اتصال به شیوه ای کاملا متفاوت صورت می گیرد. سیستم های NVR برای انتقال داده ها از کابل های شبکه CAT6 و CAT5 استفاده می کنند.

دستگاه NVR هایک ویژن

سیستم های ان وی آر بطور کلی منعطف تر از سیستم های دی وی آر است به این علت که دوربین ها لزوما به صورت فیزیکی به دستگاه ها متصل نمی شوند و تنها باید در یک شبکه قرار بگیرند. ضبط کننده های NVR یک سیگنال دیجیتال را از دوربین ها دریافت می کنند و کیفیت فیلم های ضبط شده به همان وضوح تصاویر دریافتی می باشد. از آنجایی که کابل ها سیگنال های صوتی را نیز دریافت می کنند، تمامی دوربین های IP که دارای میکروفن هستند، می توانند صدا را هم دریافت کنند.

تفاوت ظاهری DVR و NVR

از نظر ظاهری تفاوت DVR و NVR بسیار مشخص است. دستگاه ان وی آر دارای پورت های شبکه RJ45 می باشد. اما دستگاه دی وی ار دارای درگاه کواکسیال است. در شکل زیر می تواند تفاوت ان وی ار و دی وی ار، از نظر ظاهری مشاهده کنید.

حالا دستگاه DVR بخریم یا NVR؟

با توجه به مطالبی که راجع به تفاوت DVR و NVR گفته شد؛ درست است که سیستم تحت شبکه بسیار انعطاف پذیر و هوشمند است. اما سیستم های تحت شبکه گران تر نیز می باشد. بنابراین جهت انتخاب باید به نوع کاربری خود توجه کنید. در صورتی که سیستم مداربسته برای یک محیط کوچک می خواهید سیستم آنالوگ و Dvr نیاز شما را جواب خواهد داد و نیاز به سیستم های گرانتر نیست.
اما چنانچه نیاز به سیتم نظارتی در کارخانه ها یا سازمان های اداری و فروشگاه های بزرگ را دارید. سیستم های تحت شبکه به دلیل قابلیت انعطاف پذیری و ارتقا گزینه صد در صد بهتری است.
لذا توصیه می کنیم قبل از خرید از طریق شماره زیر، مشاوره لازم را در این زمینه انجام دهید تا بعدا دچار ضرر مالی نشوید.

خرید پرفروش ترین دستگاه دی وی آر هایک ویژن

همانطور که در قسمت بالای این مقاله به دستگاه دی وی آر آشنا شدید، در این قسمت به مدل های DVR که پرفروش هستن در بازار ایران اشنا خواهید شد.

اولین مدل به سری HQHI دستگاه DVR هایک ویژن می توان اشاره کرد که ۲ مگاپیکسل است و از ۴ کانال تا ۳۲ کانال موجود می باشد. این مدل پارت نامبر: ۷۲۰۴HQHI-k1 ,7208HQHI-k1 و……

دومین مدل به سری HUHI دستگاه DVR هایک ویژن میتوان اشاره کرد که ۵ مگاپیکسل است و از ۴ کانال تا ۳۲ کانال موجود می باشد. این مدل پارت نامبر: ۷۲۰۴HUHI-k1 ,7208HUHI-k1 و……

سومین مدل به سری AcuSense دستگاه DVR هایک ویژن میتوان اشاره کرد که ۲ و ۵ و ۸  مگاپیکسل است و از ۴ کانال تا ۳۲ کانال موجود می باشد. دستگاه دی وی آر سری AcuSense هایک ویژن تشخیص حرکت، تشخیص عبور از خط فرضی، تشخیص نفوذ و موارد دیگر را تشخیص می دهد اما مشکل بزرگ، اعلام آلارم های اشتباه توسط این سیستم هاست. تشخیص اشتباهی که می تواند بخاطر حرکت حیوانات، افتادن برگ درخت و… رخ بدهدمی تواند آلارم های کاذب متعددی را برای کاربران ایجاد کند که این مهم در دراز مدت باعث کاهش میزان اعتماد کاربر نسبت به این اعلان ها خواهد شد. با استفاده از تکنولوژی Acusense هایک ویژن، کاربران می توانند تهدیدات واقعی مانند وجود انسان یا وسیله نقلیه را در تصاویر تشخیصو با دقت بسیار بالایی هر گونه تهدیدی را در مراحل ابتدایی تشخیص بدهند. افزایش دقت هشدار هوشمند تجهیزات هایک ویژن باعث صرفه جویی در وقت و نگرانی مدیران امنیت سیستم می شود. این مدل پارت نامبر: ۷۲۰۴HUHI-M1/S ,7204HQHI-M1/S و……

خرید پرفروش ترین دستگاه ان وی آر هایک ویژن

همانطور که در قسمت بالای این مقاله به دستگاه ان وی آر آشنا شدید، در این قسمت به مدل های NVR که پرفروش هستن در بازار ایران اشنا خواهید شد.

پرفروش ترین دستگاه NVR هایک ویژن به سری ۷۷ می توان اشاره کرد این مدل تا ۸ مگاپیکسل و از ۴ کانال تا ۳۲ کانال موجود است و مدل Q پهنای باند کمتری نسبت به K دارد این مدل پارت نامبر: ۷۷۳۲ni-q4، ۷۷۳۲ni-K4 و……

سخن پایانی

در این مقاله با دستگاه دی وی آر و ان وی آر آشنا شدید و سپس پرفروش ترین مدل ها را معرفی کردیم تا شما مشتری ها گرامی بتوانید با دید باز نسبت به خرید دستگاه dvr و nvr خود اقدام کنید. در ضمن همیشه سعی کنید محصولات هایک ویژن را از نمایندگی های معتبر هایک پلاس در ایران خریداری کنید تا از نظر خدمات ۵ ساله و گارانتی ۲ ساله و کمک به مشکلی برنخورید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *