دانلود کتاب نیمه تاریک وجود از دبی فورد

دانلود کتاب نیمه تاریک وجود از دبی فورد
  • 1400/10/6
  • محمدرضا مرتضایی
  • 1

نویسنده:دبی فورد

ترجمه :فاطمه غلامی

تایپ شده با کیفیت بالا

۱۴۲ صفحه

فرمت :PDF

دانلود کتاب

 

 دانلود کتاب نیمه تاریک وجود از دبی فورد

 

 

 

 

مقدمه کتاب:

بیش از دوازده سال پیش بود که برای نوشتن اولین کتابم  “نیمه تاریک وجود” اقدام کردم. در آن زمان هیچ تصوری از نحوه پذیرش یا حتی انتشار آن نداشتم. اما به دلیل تحول شخصی­ام، که اساسی و برانگیزاننده احساسات بود و اصرار خواهرم آریل، اشتیاق عمیقی پیدا کردم که حکمت و روندی را که سبک زندگی من را تغییر داده است را به زبان بیاورم. من برای تلاش برای تبدیل شدن به یک فرد بهتر سال­ها رنج کشیده بودم. می­خواستم با اعتماد به نفس باشم، به خودم ایمان داشته باشم، جرات درخواست آن­چه را که می­خواهم و نیاز دارم را داشته باشم و زندگی داشته باشم که برایم مهم باشد. می­خواستم هر روز صبح با لبخندی بر لب از خواب بیدار شوم و بدانم که محبوب هستم و متعلق به آن هستم. از داشتن احساس ناامیدی آزرده شده بودم و تشنه این فرصت بودم که بتوانم کامل­ترین پتانسیل خود را داشته باشم. درد درونم بیش از آن چیزی بود که توان تحمل آن را داشته باشم و این درد تا روزی که با خود واقعیم، با تمام خود واقعیم آشنا شدم، با من بود. من در آن زمان شوکه شده بودم زیرا فکر می­کردم شخصی که هر آن­چه را که می­خواهم به من هدیه می­دهد کاملاً شخصیت جدید من خواهد بود، تصویری از من که نیمه شب می­آید و جایگزین من الانم که آن تصویر را می­­شناختم و از آن نفرت داشتم، می­شود. در مورد منی که می­خواستم باشم خیال پردازی کردم اما هیچ وقت واقعاً باور نداشتم که به او تبدیل شوم. هنوز هم، تمایل من برای دوست داشتن هر کدام از افراد در هر سطحی باعث شد تا به جستجوی هر نوع کمک به خود و روانشناسی که در آن زمان می­توانستم پیدا کنم، بپردازم.

 

 دانلود کتاب نیمه تاریک وجود

 دانلود کتاب نیمه تاریک وجود

مهم نیست که چند روز گذشت یا این­که چه­قدر اشک ریختم، من هرگز دست از رویای خودم برای تبدیل شدن به کسی بهتر از آن­چه خودم می­دانستم نکشیدم، حتی اگر واقعاً تصوری از چگونگی یافتن خود فوق­العاده­ام نداشتم. سپس یک روز، کورسوی امیدی از خود را که به دنبال آن بودم دیدم و متوجه شدم که آن­چه در جستجوی آن هستم از قبل در درون من وجود داشته است. روزی که شکوه واقعی خود را یافتم گیج و غافلگیر شدم، زیرا در واقع ناشی از خلاص شدن از خودی نبود که می­شناختم. این از بین بردن قسمت­هایی از خودم یا دفن آن­ها در عمق آگاهیم بود که تاکنون حاصل نشده است. در واقع، آن در غیر منتظره ترین مکان قابل تصور بود. خود رویاهایم روزی فرا رسید که فهمیدم در تاریکی من، طلایی پنهان شده است، در رفتار بد من نوری پنهان شده است و در ترومای گذشته من نیرویی پنهان است. این یک روز بسیار مبارک برای من بود، روزی که هرگز فراموش نخواهم کرد- وقتی فهمیدم که کار من خلاص شدن از شر همه چیزهایی نیست که در مورد خودم اشتباه یا بد می­دانم و در واقع عکس این قضیه بود. این شغل من بود که انسانی­ترین خودم را بگیرم و او را به فوق العاده­ترین خود تبدیل کنم. لحظه عاشق شدن به شدت با خود من که دارای عیب­هایی است، بود که به یک زن کامل، شاد، ساده، دوست داشتنی، پرشور و به صورت غیر قابل باور شایسته بازگشتم.

 

دانلود رایگان کتاب نیمه تاریک وجود

 

فقط در این­جا بود که در یک دست، خود انسانیم و در دست دیگر خود مقدسم را نگه داشتم و زندگی فراتر از آن­­چه که تصور می­کردم را تجربه کردم. در این­جا بود که سرانجام فهمیدم واقعاً عاشق بودن چه احساسی دارد، اما نه عشقی که به انسان دیگری احتیاج دارد بلکه درعوض عشقی است که تنها با رفتار دوست داشتنی، قابل اعتماد و محرمانه با خود می­توان یافت. این یک عشق بدون تعهدات و شرایط است، عشقی که هیچ حسرت و رنجشی ندارد. این یک عشق بدون قضاوت است که به جای تفکر انتقادی از خود و سوء استفاده درونی، و ترحم و مراقبت، دلسوزی ارائه می­دهد. مسیر دستیابی به عشقی که کشف کردم، روندی است که طی کردم، همان چیزی است که در این کتاب به شما پیشنهاد می­دهم. با نوشتن روند کار و انجام دوباره کار خودم، یک واقعیت جایگزین را تجربه کردم. فهمیدم که در هر لحظه ناراحتی، من به جای این­که به دنبال آن­چه درست بود، باشم، به دنبال آن بودم که چه چیزی اشتباه است. من بیش­تر از عشق و مهربانی به دنبال ترس و قضاوت بودم. من به جای دلسوزی به دنبال برنامه تنبیهی برای خودم بودم. در حین نوشتن، شهامت پیدا کردم که نقطه ضعف، موهبت­های بی­نظیر و تمایل عمیقم برای کمک به بهبود بشریت را در خودم احیا کنم. از زمان اولین انتشار ” نیمه تاریک وجود “، که پایه و اساس تمام کارهایی است که من به این دنیا آوردم، افتخار و هیجان فوق العاده­ای برای راهنمایی ده­ها هزار نفر از سراسر جهان از طریق این سیاحت داشته­ام، و فقط بعد از یک دهه تدریس این کار، می­توانم به شما بگویم که هیچ بُعد منفی برای کسانی که این راه را انتخاب می­کنند وجود ندارد. وقتی بفهمید که آن­چه از آن ساخته­اید عشق خالص است، دریچه قلب شما گشوده می­شود و با خود و دیگران صلح خواهید کرد. وقتی ارزش تک تک جنبه­های شخصیت خود را می­بینید، هرگز خود و دیگران را به همان شکل نمی­بینید و از این که در این زندگی فرصت انجام آن را داشته باشید،

 

دانلود رایگان کتاب نیمه تاریک وجود نوشته دبی فورد

 

هیجان زده خواهید شد. این­که این اثر در دانشگاه­ها و سایر موسسات آموزشی سراسر دنیا مورد استفاده قرار می­گیرد، توسط درمانگران، مربیان و سایر متخصصان بهداشت روان ارائه می­شود و توسط افرادی که این کتاب را می­خوانند، منتقل می­شود، تصدیقی بر قدرت این کار است. این کتاب صدها هزار نسخه فروش داشته و به نوزده زبان ترجمه شده است زیرا روند کار مفید بوده است. این سیاحت برای من مفید بوده و برای شما نیز مفید خواهد بود. می­توانید به این روند اعتماد کنید. در این راه نباید ترسید، بلکه باید در آن آسوده، مشعوف و هیجان­زده شوید. وقتی همه کسانی که هستید را می­فهمید و در آغوش می­گیرید، همه اطرافیان سود می­برند. این یک هدیه­ای است که با بخشیدنش سودی حاصل می­شود، زیرا افرادی که در حضور شما هستند احساس بهتری نسبت به خود خواهند داشت. فرزندان، خواهران، برادران و دوستانتان کنجکاو خواهند شد و می­خواهند بدانند که شما چه می­دانید. اگر چه آن­ها هنوز این موضوع را تصدیق نکرده باشند ولی همه به دنبال بازگشت به تکامل هستند. همه به دنبال این هستند که از این که چه کسی هستند خوشحال باشند. همه می­خواهند احساس کنند که ارزش واقعی دارند. این چیزی است که در این کتاب در دسترس شما قرار می­گیرد و این همان چیزی است که شما می­توانید با انجام تمرینات هر فصل آن را انتظار داشته باشید.

 

کتاب نیمه تاریک وجود

 

این راه آسان نیست که دوست داشته باشیم آن­چه را که از آن متنفر بوده­ایم، دوست داشته باشیم، آن­چه را که از آن ترسیده­ایم، دوست داشته باشیم، آن­چه را که ما را آزار داده یا آسیب دیده است، دوست داشته باشیم. به راحتی به نظر می­رسد که دردهای گذشته را بیش از بهبود این لحظه تحمل کنید. اما من به شما قول می­دهم که این کار آسان نیست. آینده­ای که عمیقاً آرزو می­کنیم تنها در صورتی می­تواند باشد که ما بخواهیم درد گذشته خود را کامل کنیم. ما فقط با پذیرش و پذیرفتن گذشته نیست که آینده­ای بر خلاف گذشته­ای که زندگی کرده­ایم تحویل ما داده می­شود. ما با یادگیری همه چیزهایی که هستیم و همه آن­چه را که تجربه کرده­ایم، به خودی تبدیل می­شویم که آرزو می کنیم باشیم، هرچه­قدر هم که سخت بوده باشد. زمانی که ما درک کنیم که هر یک از جنبه­های انسانیت برای احساس کامل بودن ضروری است، ما جهش تکاملی را به سمت عشق به خود و زیستن واقعی­ترین شکل زندگی خود را تجربه می­کنیم. در این مکان آسیب پذیر است که اصالت یک چیز طبیعی است.

 

کتاب نیمه تاریک وجود

 

در این مسیر حقیقت الهی است که اطمینان داریم که آن­چه را که بخواهیم، خواهیم داشت و آن­چه را که داریم همان خواست ماست. در این مکان حقیقی است که ما از هر تاریکی به عنوان یک بیان بزرگ­تر و پرشورتر از خود بیرون می­آییم. پیروزی بر تاریک­ترین احساسات و خودداوری، به ما یک قدرت درونی می­بخشد که بی ارزش است. قابل خرید یا به ارث رسیدن نیست. به هیچ وجه نمی­توان به آن دسترسی داشت. هیچ میانبری وجود ندارد. این جایزه­ای است که ما به خاطر سیاحت در تاریکی تعصب درونی خود با نور عشق به خود و بدون شرط برنده می­شویم. این جایزه طلایی است که به کسانی اهدا می­شود که به اندازه کافی شجاع هستند تا هم انسانیت و هم جایگاه خدای خود را حفظ کنند. این جایزه ای است که شما لیاقت برنده شدن آن را دارید. بنابراین نفس عمیق بکشید و به خود اجازه دهید تا به بزرگ­ترین شکل خودتان تبدیل شود.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *