چرا پسر بچه ها از بازی های دزد و پلیسی لذت می برند؟

چرا پسر بچه ها از بازی های دزد و پلیسی لذت می برند؟
  • 1400/10/13
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

تفنگ اسباب بازی یکی از وسایل مورد علاقه اکثر پسربچه‌ها برای انجام بازی دزد و پلیس است. تفنگ‌های اسباب بازی شباهت بسیار زیادی به تفنگ‌های واقعی دارند و به همین دلیل پسربچه‌ها هنگام استفاده از این اسباب‌بازی احساس قدرت کرده و به تقلید از فیلم‌های پلیسی به همبازی‌های خود امر و نهی می‌کنند‌.‌ در این بازی وقتی کودک با تفنگ خود یک انسان خلافکار را می‌کشد به عنوان قهرمان بازی معرفی می‌شود‌‌ و با کشتن همبازی‌های خود احساس نیرو‌مندی و قدرت بیشتری دارد.‌ تفنگ‌های اسباب بازی انواع مختلفی دارند و هر فرد می‌تواند با توجه به نظر کودک و سلیقه او اسلحه اسباب بازی ، مسلسل اسباب ‌بازی ، تفنگ آبپاش، تفنگ‌های ترقه‌ای، باتری خور، ژله‌ای، تفنگ دارای تیر فومی و غیره را خریداری کند. البته یکی از اسباب‌هایی که در زمان تهیه سیسمونی نیز خریداری می‌شود، تفنگ است. در این مقاله قصد داریم درباره نکات مهم هنگام خرید تفنگ اسباب بازی صحبت کنیم.

تفنگ اسباب بازی چیست؟‌

تفنگ اسباب بازی جزء اسباب بازی‌هایی است که از لحاظ شکل و ساختار ظاهری شباهت بسیار زیادی به تفنگ واقعی دارد. برخی از این تفنگ‌ها دارای قابلیت انفجار ترقه و تولید صدایی شبیه به سلاح واقعی می‌باشند. این وسیله به عنوان یکی از اسباب بازی‌های ارزان‌‌قیمت به شمار می‌رود و اکثر افراد توانایی مالی خرید آن را برای کودکان دختر و پسر خود دارند. البته پسر بچه‌ها با توجه به روحیه قدرت‌طلبی خود نسبت به دخترها علاقه بیشتری به اسلحه اسباب بازی دارند. این اسباب‌بازی‌ها انواع و قیمت‌های متفاتی دارند.

معرفی انواع مختلف تفنگ اسباب بازی

  • تفنگ اسباب بازی نرف

این نوع تفنگ یکی از اسباب‌ بازی‌های بسیار سرگرم‌کننده و پرطرفدار در بین بچه‌هاست و مکانیسم آن به گونه‌ای است که به طور رگباری در حال شلیک می‌باشد. این تفنگ‌ها قیمت مناسبی دارند و همه افراد توانایی خرید این اسباب بازی جذاب و سرگرم‌کننده را دارند.

  • تفنگ‌های اسباب بازی آبپاش

این اسباب بازی در فصل تابستان طرفداران بسیار زیادی دارد و با پر کردن آب در داخل مخزن تفنگ می‌توان به طرف اطرافیان آبپاشی کرد. بهترین مکان استفاده از تفنگ‌های اسباب بازی آبپاش در فضای بیرون از آپارتمان، داخل حیاط یا پارک‌ها می‌باشد. اگر کودک در محیط داخل خانه با تفنگ آبپاش بازی کند، فرش‌ها، دیوارها و لوازم خانگی خیس شده و آسیب می‌بینند.

  • تفنگ اسباب بازی ترقه‌ای

تفنگ‌های ترقه‌ای نیز همانند تفنگ‌های آبپاش برای بازی بچه‌ها در محیط خارج از منزل مناسب هستند. این تفنگ‌ها از سال‌ها پیش تولید می‌شوند و همچنان طرفداران خاص خود را دارند. در این اسلحه اسباب بازی امکان پرتاب ساچمه یا تیر وجود ندارد و صدای شلیک از انفجار ترقه‌ تعبیه شده در داخل تفنگ به گوش می‌رسد. به دلیل صدای خیلی زیاد ترکیدن ترقه و احتمال آسیب به گوش کودک استفاده از این اسباب بازی برای کودکان زیر شش سال ممنوع است.

  • تفنگ‌های اسباب بازی باتری‌خور

یکی از جدیدترین انواع اسلحه اسباب بازی این نوع تفنگ است که در آن‌ها امکان تیراندازی وجود ندارد و فقط صداهای جالبی که از قبل در تفنگ ضبط شده با استفاده از باتری به گوش می‌رسد. البته بعضی از این تفنگ‌ها تیر ژله‌ای دارند و همزمان با ایجاد صدا به صورت رگباری تیر هم پرتاب می‌کنند‌. استفاده این اسباب بازی جذاب برای کودکان زیر شش سال ممنوع نیست و در داخل منزل به راحتی می‌توان آن را استفاده کرد.

  • تفنگ اسباب بازی ژله‌ای

این اسباب‌ بازی‌ها جزء جدیدترین نوع تفنگ‌های اسباب بازی به شمار می‌روند و استفاده از آن‌ها محدودیت سنی ندارد. همانطور که از نام این تفنگ مشخص است، تیرها از ماده‌ ژله‌ای و نرم ساخته شده‌اند و در همه اسباب بازی فروشی‌ها با قیمت ارزان به فروش می‌رسند‌. ویژگی بارز این اسباب بازی بی‌خطر بودن آن است.

  • تفنگ‌های اسباب بازی ساچمه‌ای

تفنگ‌های ساچمه‌ای زیر مجموعه‌ای از تفنگ‌های بادی محسوب می‌شوند و تیر آن‌ها ساچمه‌هایی از جنس پلاستیک می‌باشد. سرعت پرتاپ تیر در این تفنگ‌ها بسیار بالاست. بنابراین برخورد تیرهای ساچمه‌ای با چشم‌های کودک آسیب‌های جدی به چشم او وارد می‌کند. این اسباب بازی بیشتر برای  گروه سنی نوجوان خریداری می‌شود و ساچمه‌های آن در اسباب بازی فروشی موجود است.

  • تفنگ‌های اسباب بازی با تیر فومی

کسانی که به دنبال خرید تفنگ اسباب بازی کاملا بی‌خطر برای کودک خود هستند، می‌توانند تفنگی بخرند که تیرهای فومی دارد. تیرهای این تفنگ دارای جنس فوم است و هنگام برخورد با کودک هیچ آسیبی به اعضای مختلف بدن او وارد نمی‌کنند. این تیرها نیز مانند تیرهای ژله‌ای در اسباب بازی فروشی‌ها به فروش می‌رسند.

در زمان خرید تفنگ اسباب بازی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اولین نکته‌ای که هنگام خرید این اسباب بازی پرطرفدار مورد توجه قرار می‌گیرد، قیمت آن است. قبل از انتخاب تفنگ و مسلسل اسباب بازی بودجه‌ای را که برای خرید این اسباب بازی در نظر گرفته‌اید، مشخص کنید.‌ نکته دیگری که اکثر خریداران به آن توجه ویژه‌ای دارند، نوع تفنگ است. در انتخاب نوع تفنگ به سلیقه کودک خود را نیز احترام بگذارید. یک اسباب بازی مناسب همواره با سن کودک متناسب است. تفنگی بخرید که به کودک خردسال شما آسیب وارد نکند. جنس بدنه تفنگ اسباب بازی، وزن تفنگ و اندازه و ابعاد تفنگ نکات مهم دیگری هستند که در زمان خرید از اهمیت بالایی برخوردارند.

برای نگهداری از تفنگ‌های اسباب بازی چه باید کرد؟

 تفنگ‌های اسباب بازی اغلب از جنس پلاستیک مقاوم ساخته شده‌اند. بنابراین برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از اشعه ماورابنفش خورشید به تفنگ هرگز نباید آن‌ها را در زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید‌.‌ از شستشوی تفنگ‌های اسباب بازی بپرهیزید زیرا آب و رطوبت به فنرهای داخلی به کار رفته در تفنگ آسیب زده و باعث زنگ زدن آن‌ها می‌شود. از قرار دادن تفنگ در کنار وسایل گرمایشی مانند بخاری یا شوفاژ خودداری کنید.

خرید تفنگ اسباب بازی از فروشگاه اینترنتی رنگ به رنگ

اگر قصد دارید یکی از انواع تفنگ‌های اسباب بازی را با قیمتی مناسب و کیفیتی مطلوب خریداری کنید، به سایت فروشگاه اسباب بازی رنگ به رنگ با آدرس اینترنتی https://rangberang.co مراجعه کنید. این فروشگاه انواع مختلف اسباب بازی مناسب برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان را با قیمت مناسب و کیفیت بسیار بالا به مشتریان خود عرضه می‌کند.‌ در این سایت علاوه بر امکان خرید آنلاین اسباب بازی‌های متنوع، مقالات آموزشی زیادی در رابطه با مسائل مربوط به رشد، تغذیه، بهداشت، بازی و تربیت کودکان و نوجوانان ارائه شده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *