بررسی دلایل و عوامل تاثیرگذار بر کند شدن گوشی سامسونگ

بررسی دلایل و عوامل تاثیرگذار بر کند شدن گوشی سامسونگ
  • 1400/10/19
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

یکی از بیشترین سوالاتی که کاربران موبایل‌های اندرویدی خصوصاً طرفداران گوشی سامسونگ می‌پرسند اینست که علت کند شدن گوشی سامسونگ چیست و یا چه دلیلی دارد که بعد از مدتی گوشی‌های اندرویدی دیگر کارایی روزهای اولیه را ندارند؟ ۱۹کالا به عنوان یک سایت فروشگاهی معتبر و مرجع موبایل ایران در ادامه به چند مورد در رابطه با این موضوع می‌پردازد.

همچنین می توانید برای مشاهده قیمت انواع گوشی های سامسونگ موجود در بازار بر روی لینک زیر کلیک کنید .

https://www.19kala.com/گوشی-موبایل-سامسونگ-samsung

کند شدن گوشی اندروید سامسونگ نیز همانند بسیاری از گوشی های اندرویدی، چندین دلیل مختلف دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد و اگر آگاهی کافی داشته باشید، می‌توانید این اتفاق تلخ را به تعویق بیندازید و یا مانع از کندشدن گوشی خودتان شوید.

علت کند شدن گوشی سامسونگ

در ادامه به مواردی اشاره خواهیم کرد که می‌توانند در افزایش سرعت گوشی سامسونگ و عملکرد بهتر آن به شما کمک کنند.

 

پر شدن بیش از حد حافظه میتواند باعث کند شدن گوشی سامسونگ شود.

یکی از علت های کند شدن گوشی سامسونگ به مرور زمان، پر شدن بیش از حد حافظه است. اگر حافظه گوشی سامسونگ شما تا ۹۰ درصد پر شود، شکی نداشته باشید که در عملکردهای روتین و متداول خود دچار مشکل خواهید شد و گوشی به مرور بازدهی روزهای اول خود را نخواهد داشت و کند شدن سرعت گوشی سامسونگ رخ می‌دهد.

برخی مواقع علت کند شدن گوشی های سامسونگ مورد دیگریست که دیگر خالی کردن حافظه گوشی هم کمکی به افزایش سرعت گوشی سامسونگ نخواهد کرد، اما در صورتی که حافظه موبایلتان پرست و گوشی شما کند شده، جای نگرانی نیست. می‌توانید با خالی کردن بخشی از حافظه جانبی دوباره به موبایل خود دهید.

 

برنامههای مخرب و بلااستفاده را حذف کنید

بسته به مدل گوشی سامسونگی که در اختیار دارید می‌توانید از قسمت Apps یا Application Manager  برنامه‌هایی که مدت زمان طولانی از آن‌ها استفاده نکرده‌اید را پیدا کرده و به سادگی حذف کنید، حتی می‌توانید اپلیکیشنی را که همزمان با کند شدن گوشی دانلود یا آپدیت کردید را بیابید و با حذف آن برای همیشه، به گوشی سامسونگ خود سرعت ببخشید.

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از دیدن یک تبلیغ خاص، وسوسه شده باشید که بازی و یا اپلیکیشنی را نصب کنید و بعد از اجرای آن متوجه شوید این برنامه هیچ شباهتی به تبلیغاتش ندارد، اما به جای حذف آن، بی‌تفاوت از کنارش رد شده باشید!

پس اگر فکر می‌کنید گوشی شما دیگر مثل روزهای نخست کار نمی‌کند، دلیل کند شدن گوشی سامسونگ خود را از بین همین برنامه‌های بی‌مصرف بیابید و آن‌ها را یکی پس از دیگری برای همیشه حذف کنید.

بد نیست بدانید که حتی کند شدن تاچ گوشی سامسونگ نیز گاهی در پی نصب بیش از حد برنامه و اپلیکیشن‌های مختلف صورت می‌گیرد. البته در نظر داشته باشید که برنامه‌های سیستمی نمی‌توانند باعث کند شدن گوشی شوند، پس بهترست کاری به برنامه‌های پیش‌فرض خود گوشی نداشته باشید.

 

از آپدیت گوشی و بروز ماندن برنامهها و سیستمعامل غافل نشوید.

برای اینکه نرم‌افزار گوشی شما همواره روان بوده و هیچ لگی نداشته باشد، سعی کنید که آن را بروزرسانی کنید؛ با این کار، گوشی شما هم از نظر امنیتی آپدیت بوده و هم اینکه  بسیاری از مشکلات سیستمی برطرف می‌شوند.

یکی دیگر از دلایل کند شدن گوشی سامسونگ، قدیمی بودن نرم افزار گوشیست.

 

دلیل کند شدن گوشی سامسونگ بعد از آپدیت چیست؟

بروزسانی‌ها به خصوص آپدیت‌های مربوط به تغییر اندروید و رابط کاربری، به فضای زیادی نیاز دارند و اگر بعد از آپدیت متوجه کند شدن گوشی شدید، حتماً میزان حافظه داخلی در دسترس را بررسی کنید و با پاک کردن موارد اضافی، به افزایش حافظه داخلی کمک کنید.

 

 

«راهاندازی مجدد خودکار» میتواند به افزایش سرعت گوشی کمک کند

راه اندازی مجدد گوشی یک راه ساده برای پاک کردن هر برنامه استفاده نشده‌ایست که در پس‌زمینه اجرا می‌شود و سرعت کار را افزایش می‌دهد. با «راه‌اندازی مجدد خودکار»، به‌طور دوره‌ای گوشی خود را مجدداً راه‌اندازی کنید. نحوه تنظیم آن را در زیر ببینید.

➊  به «تنظیمات» بروید و روی «مراقبت از باتری و دستگاه» ضربه بزنید.

➋  روی منوی سه نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید و روی “Automation” کلیک کنید.

➌  روی «راه اندازی مجدد خودکار در زمان های تعیین شده» ضربه بزنید.

➍  راه اندازی مجدد را در قسمت “Schedule” انتخاب کنید و به “Time” بروید تا زمان راه اندازی مجدد خودکار را برای تکمیل تنظیمات، تنظیم کنید.

با انجام این فرآیند به حل مشکل کند شدن گوشی سامسونگ کمک شایانی خواهید کرد.

 

بازگشت به تنظیمات کارخانه راهحل کند شدن گوشی سامسونگ 

جالب است بدانید رفع مشکل کند شدن گوشی سامسونگ گاهی با یک ریست فکتوری چند دقیقه‌ای امکانپذیرست. بازگشت به تنظیمات کارخانه بعد از مدت‌ها استفاده از گوشی می‌تواند نفسی تازه به آن ببخشد و با پاک کردن فایل‌های اضافی که ما روحمان هم از آن‌ها بی‌خبرست، باعث برطرف شدن مشکل کند شدن گوشی سامسونگ شما شود.

اگر به دنبال علت کند شدن کیبورد گوشی سامسونگ و علت کند شدن صفحه گوشی سامسونگ هستید، به شما توصیه می‌کنیم حتماً از ریست فکتوری کمک بگیرید.

اگر سیستم شارژ به درستی کار نکند، ممکن است گوشی شما کند شود

کند شارژ شدن گوشی سامسونگ که نتیجه‌ی استفاده از شارژرهای نامناسب، غیراستاندارد و معیوب است، می‌تواند در درازمدت به گوشی آسیب بزند و باعث کند شدن آن شود. پس اگر پیام کند شارژ شدن گوشی سامسونگ را دریافت کردید، ساده از کنار آن نگذرید، کابل و سیم‌شارژ را بررسی کنید و در اسرع وقت با شناسایی دلیل کند شارژ شدن گوشی سامسونگ ، مشکل را برطرف سازید.

مراقب داغ شدن گوشی باشید

گاهی اوقات، بدون توجه به حرارت و غافل از اینکه در حال وارد کردن چه ضرر جبران ناپذیری به گوشی خودمان هستیم، همچنان به بازی کردن با گوشی ادامه می‌دهیم؛ اما بدانید که گرما و حرارت دشمن قسم خورده گوشی‌هاست و دلیل کند شدن گوشی های سامسونگ می‌تواند به همین داغ شدن‌ها مربوط باشد، چرا که CPU به عنوان اصلی‌ترین جزء سخت‌افزار، حتی در بهترین گوشی سامسونگ هم شدیداً نسبت به حرارت حساس است و اگر داغ شود، کند شدن را در پی دارد. به منظور جلوگیری از کند شدن گوشی سامسونگ به هیچ وجه اجازه ندهید که گوشی شما داغ شود.

 

علت کند شدن اینترنت گوشی سامسونگ چیست؟ 

کند شدن اینترنت گوشی سامسونگ یکی دیگر از مواردیست که گاهی توسط کاربران گزارش می‌شود، در وهله اول، اگر از VPN استفاده می‌کنید، شک نکنید که مقصر اصلی همان VPN است، اما در موارد دیگر ممکنست یک اختلال در شبکه وجود داشته باشد که تنها با یک بار خاموش و روشن کردن اینترنت و یا حتی ری‌استارت کردن گوشی به سرعت برطرف خواهد شد.

 

 

۱۹ کالا به شما پیشنهاد می‌کند برای جلوگیری از داغ شدن و رفع کند شدن گوشی سامسونگ،  بی وقفه بازی نکنید و به هنگام شارژ بک‌کاور را خارج کرده و از کارکردن با آن اجتناب کنید. امیدست توانسته باشیم علت کند شدن گوشی اندروید سامسونگ را به خوبی توضیح دهیم. فراموش نکنید که به طور کلی تمامی گوشی‌ها بعد از مدت زمانی کند خواهند شد، اما اگر مواردی که ۱۹کالا در این مقاله به آن‌ها اشاره کرد را رعایت کنید، این کند شدن‌ها دیرتر اتفاق خواهند افتاد.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *