۳ محصول مهم در مراقبت از پوست که باید آن‌ها را داشته باشید!

۳ محصول مهم در مراقبت از پوست که باید آن‌ها را داشته باشید!
  • 1400/11/3
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

به عنوان یک فرد به خوبی می‌دانید که پوست تاثیر قابل توجهی روی زیبایی دارد به همین علت احتمالاً برای شما هم مانند بقیه افراد این دغدغه وجود دارد که از پوست خود به بهترین شکل ممکن، مراقبت کنید. همان‌طور که می‌دانید، زیبایی و سلامت پوست را با هیچ آرایشی نمی‌توان جایگزین کرد؛ اما مهم‌ترین و خاص‌ترین محصولاتی که باید برای مراقبت از پوست استفاده کرد، کدام‌اند؟

احتمالاً شنیده‌اید، روتین و مراحل مراقبت از پوست شامل چند اصل ابتدایی است. به همین جهت خرید و داشتن چند محصول آرایشی و بهداشتی کاملاً ضروری به نظر می‌رسد. البته اگر می‌خواهید از محصولات آرایشی و بهداشتی، بهترین نتیجه را بگیرید، بهتر است که عادت‌های ناسالم خود را هم تغییر دهید.

شاید باورش سخت باشد؛ اما برخی از عادت‌هایی که به صورت روزانه آن‌ها را تکرار می‌کنید به مرور زمان به پوست شما آسیب می‌زند، پس اگر می‌خواهید زیبایی و شادابی پوست خودتان را حفظ کنید، حتماً علاوه بر استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی باکیفیت، سعی کنید به مطالبی که راجع به تغییر عادت‌ها هم در این مقاله اشاره می‌کنیم، توجه داشته باشید. برای داشتن پوستی جذاب‌، شاداب‌ و زیباتر با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

پاک کننده صورت یا فیس واش، اولین محصول مورد نیاز برای یک پوست سالم

بدون شک، یکی از خاص‌ترین و مهم‌ترین محصولاتی که می‌توان برای مراقبت از پوست استفاده کرد، پاک کننده صورت یا فیس واش است. محققان ثابت کرده‌اند که شستن صورت به خصوص در هنگام شب با کمک این محصولات، می‌تواند چه تاثیرات زیادی روی سلامتی پوست شما بگذارد.

دقت داشته باشید که اگر در طول روز آرایش می‌کنید، حتماً قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید. اگر می‌خواهید با آرایش استراحت کرده و بخوابید، باید منتظر مسدود شدن منافذ صورت خود باشید که می‌تواند موجب پیری زودرس و بروز انواع جوش شود.

برای گرفتن بهترین نتیجه از فیس واش‌ها و پاک کننده‌های صورت، شما ملزم هستید که با استفاده از شوینده صورت مناسب نوع پوست خود، آرایش و آلودگی‌هایی که در طول روز جذب پوست شما شده است را پاک کنید. در واقع با این کار با یک تیر دو نشان می‌زنید، هم صورت خود را از آلودگی‌ها پاک می‌کنید و هم آماده سازی لازم برای انجام مرحله بعدی روتین مراقبت از پوست را انجام می‌دهید.

فیس واش با پاک کننده آرایش چه تفاوتی دارد؟

احتمالاً شما هم زیاد این دو اصطلاح را در کنار هم شنیده‌اید و یا حتی بعضی اوقات به‌جای گفتن فیس واش گفته‌اید پاک کننده آرایش یا بالعکس! هر یک از این موارد دارای مزیت خاص خود بوده و با یکدیگر از این جهت کاملاً متفاوت‌اند. شما نباید آرایش پاک‌کن را با پاک کننده صورت اشتباه بگیرید. برای حل این مشکل برای همیشه، می‌خواهیم به شما یک تعریف در این رابطه ارائه کنیم:

  • آرایش پاک‌کن: محصولی که برای پاک کردن آرایش پایه، انواع کردم پودر، رژ گونه، کرم پوشش دهنده دور چشم یا کانسیلر، سایه چشم، رژ و کرم پودر می‌تواند بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد. این نوع از محصولات دارای تنوع زیادی هستند و قادرند بدون از بین بردن چربی طبیعی صورت شما، آرایشتان را پاکسازی کنند!
  • پاک کننده صورت یا فیس واش: محصولی که برای پاک کردن عرق، ناخالصی‌ها و آلودگی‌هایی که منافذ پوستی را مسدود می‌کنند، کاربرد دارد. اگر از پاک کننده صورت استفاده می‌کنید، می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که قبل از تبدیل آلودگی‌ به باکتری‌ها، می‌توانید جلوی آن‌ها را بگیرید و از وارد شدن یک آسیب جدی به پوست خود، جلوگیری کنید.

انواع پاک کننده‌های صورت موجود در بازار

دقت داشته باشید که شما با مراجعه به بازار متوجه می‌شوید که انواع پاک کننده‌ها در شکل، اندازه و انواع مختلفی می‌توانند موجود باشند. به عنوان مثال شما می‌توانید پاک کننده صورت به شکل فوم، ژل، روغن، کرم، بالم و لایه بردار را مشاهده کنید. بهترین فیس واش برای شما، محصولی است که متناسب با پوست شما تهیه و عرضه شده باشد.

به صورت کلی‌تر، پاک کننده‌های استاندارد صورت، بر اساس انواع پوست طراحی می‌شوند. شما می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که پاک کننده صورت، تنها زمانی بهترین نتیجه را به شما ارائه می‌کند که متناسب با پوست شما طراحی و تولید شده باشد.

اگر تا اینجا متوجه شده باشید که شستشوی صورت تنها برای پاک کردن آرایش نیست، بلکه برای باز کردن منافذ پوستی و آماده سازی برای استفاده از کرم مرطوب کننده، آبرسان و ضد آفتاب هم می‌توان این کار را انجام داد، آماده هستید که در مرحله بعد در رابطه با محصول مراقبت از پوست بعدی، اطلاعات لازم و کافی را کسب کنید.

کرم مرطوب کننده، محصولی لازم و الزامی برای همه افراد

مهم نیست که در کجای این کره خاکی زندگی می‌کنید، چه جنسیتی دارید و یا حتی چه نوع پوستی دارید! شما برای داشتن یک پوست شاداب، جذاب و زیبا که می‌تواند شما را درخشان کند، باید همیشه پوست خود را مرطوب و هیدراته نگه دارید. کرم مرطوب کننده محصولی است که می‌تواند این کار  را برای شما به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

استفاده از مرطوب کننده، می‌تواند جلوی خشکی پوست شما را بگیرد و به شما ظاهری جوان هدیه دهد. مرطوب کننده‌ها می‌توانند در انواع زیر باشند:

کرم ضد آفتاب، روتین و مرحله سوم مراقبت از پوست

همان‌طور که می‌دانید که ضد آفتاب مهم‌ترین و اصلی‌ترین محصولی است که می‌توانید برای مراقبت از پوست استفاده کنید. بر اساس نظرات متخصصین سلامت و پوست، برای کسانی که می‌خواهند از پوست خود به بهترین شکل مراقبت کنند، همیشه باید ضد آفتاب در سبد محصولاتشان باشد.

شما صبح‌ها می‌توانید بعد از شستن و مرطوب کردن پوست خود با کمک مرطوب کننده‌ها، از ضد آفتاب استفاده کنید. کرم ضد آفتاب می‌تواند به شما کمک کند که جلوی پیری زودرس پوست، ایجاد لکه‌های قهوه‌ای، چرمی شدن پوست و … را بگیرید.

خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از یک فروشگاه معتبر

شما با کمک سه روتین بالا به خوبی می‌توانید از پوست صورت و دست خود مراقبت کنید. حالا نوبت آن رسید که برای خرید این محصولات از یک فروشگاه معتبر کمک بگیرید. فروشگاهی که می‌توانید مطمئن باشید محصولات آن اورجینال بوده و به شما بهترین خدمات را ارائه می‌کند.

فروشگاه اینترنتی خانومی، یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی ارائه دهنده انواع محصولات آرایشی و بهداشتی است که می‌توانید با خیال راحت از آن خرید کنید. نظر شما در مورد مهم‌ترین محصولات در مراقبت از پوست چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *