دوربین آیفون ۱۳ پرو چه جایگاهی میان رقبا دارد؟

دوربین آیفون ۱۳ پرو چه جایگاهی میان رقبا دارد؟
  • 1400/11/3
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

 دوربین یکی از مهم ترین و هیجان انگیزترین قطعات یک گوشی موبایل است. به خصوص با شکل گیری شغل های اینستاگرامی و فریلنسری این موضوع اهمیت صد چندان پیدا کرده است . البته گوشی های آیفون در این زمینه همیشه خوش درخشیدند. آیفون ۱۳ پرو دومین محصول موفق شرکت اپل در سال ۲۰۲۱ است اما آیا دوربین آیفون ۱۳ پرو نیز از آزمون دوربین، سرافراز بیرون می آید؟ اگر شما جزو طرفداران سرسخت آیفون هستید و دوست دارید قبل از خرید آیفون ۱۳ پرو، اطلاعات بیشتری در مورد دوربین عکاسی بدانید این مقاله مناسب شماست. در ادامه به تست های انجام شده بر روی دوربین آیفون ۱۳ پرو می پردازیم.

ویژگی های کلی دوربین

  • دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسل
  • دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسل
  • دوربین تله فوتو، سنسور ۱۲ مگاپیکسلی
  • سه دوربین پشتی ۱۲ مگاپیکسلی
  • حالت سینمایی با عمق میدان کم برای ضبط ویدیو ( ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه)
  • سنسوری سه بعدی
  • سرعت فیلمبرداری ۲۵/۳۰/۶۰ فریم برثانیه به صورت دالبی با قابلیت HDR
  • ۴K با سرعت ۲۴/۲۵/۳۰/۶۰ فریم در ثانیه

 

بررسی کیفیت گرفتن عکس

طبق بررسی های انجام شده به طور کلی دوربین گوشی آیفون ۱۳ پرو، بهترین جایگاه را کسب کرده است. این دوربین شباهت هایی با ۱۲ پرو دارد اما تفاوت هایی هم  بین این دو گوشی دیده شده است. به این معنی که در این نسخه نقاط ضعف دوربین ۱۲ پرو بهبود یافته است. رنگ و کنتراست در پرتره با نور پس زمینه تغییر پیدا کرده است و تصاویر عکس با جزییات بیشتری چاپ می شود. نکته دیگر در مورد زوم است که نسبت به آیفون ۱۲ پرو تغییراتی پیدا کرده اما هنوز عالی نیست. آیفون ۱۳ پرو مجموعه متنوعی از سبک های عکاسی مختلف را دارد با استفاده از لغزنده Tone و Warmth می توانید بین سبک های موجود انتخاب کنید. این سبک رنگ و نور را تغییر می دهد.

 

نوردهی و کنتراست

نوردهی و کنتراست در آزمایش دوربین آیفون ۱۳ پرو موفقیت آمیز بود.  بعد از بررسی دوربین در طیف وسیعی از نورهای پس زمینه و نور کم، دوربین آیفون ۱۳ پرو نوردهی دقیق و بی تکراری را ایجاد کرد. وجود پردازشگر A15 این قابلیت را در دوربین به وجود می آورد که برای قسمت های مختلف عکس، سطوح نوردهی متفاوتی ایجاد کند و نکته قابل توجه دیگر این است که دوربین اصلی و اولتراواید بزرگ تر و به لطف آن نور بیشتری به داخل شاتر نفوذ می کند. البته دوربین در محیط های تاریک نیز عملکرد خوبی داشته است به این صورت که حالت night mode امکان نوردهی دوثانیه ای ایجاد می کند.

رنگ در عکس ها

قابلیت photographic stylesدرگوشی های آیفون ۱۳ معرفی شده است. این قابلیت دست کاربر را در انتخاب روشنی رنگ ((Tone و گرمی رنگ ها   (Warmth)  باز می گذارد. رنگ ها در آیفون ۱۳ پرو نه تنها پرجنب و جوش تر هستند بلکه طبیعی تر به نظر می رسند. به طورکلی رندر رنگ و تعادل رنگ سفید، تصویر را بهتر نمایش می دهد. با تست رنگ در کنتراست بالا، آیفون ۱۳ پرو نسبت به رقبا امتیاز بالاتری کسب می کند. به طور کلی دوربین از رندر رنگی تطبیقی بهره می برد که قابل تنظیم با رنگ پوست و شرایط نوری محیط است. موبایل iphone 13pro 256 gb  یکی از گزینه های مناسب می تواند باشد.

اتوفوکوس

اتوفوکوس در دوربین آیفون ۱۳ پرو عملکرد سریع و دقیقی داشت. و از هیچ گونه پردازش تصویری برای افزایش وضوح عکس های پس زمینه استفاده نمی کند. اگر قابلیت آیفون ۱۳ پرو شما را به وجد آورده است می توانید به فروشگاه اینترنتی لیپک وارد شوید و ویژگی های آیفون ۱۳ پرو را بررسی کنید. خرید اینترنتی گوشی اپل راحت ترین و سریع ترین روش خرید است.

نویز

با وجود تغییراتی که در بسیاری از زمینه پیدا کرده است مانند ۱۲ پرو هنوز نویز روشنایی قابل مشاهده است. نویز در اکثر شرایط دیده می شد البته بیشتر با نویزهای ریز مواجه می شوید که گاهی به دقیق تر شدن جزییات عکس نیز کمک می کند. و ردپایی از نویزهای بزرگتری در آن دیده نمی شود.

 

 

 

حالت سینمایی دوربین آیفون ۱۳ پرو

اپل یک قابلیت فوق العاده جذابی برای طرفدارانش در آیفون ۱۳ پرو رونمایی می کند. این قابلیت بسیاری از عاشقان آیفون را به وجد آورده است. معجزه حالت سینمایی کاملا به دستان تراشه قدرتمند A15 است. زیرا با این قابلیت می توانید پیش بینی کنید که سوژه جدید به کادر وارد می شود. و فوکوس را در زمان ورود اعمال کنید. جذابیتی این ویژگی، تغییر انتخاب افراد در فوکوس و تغییر زمان فوکوس است. به این صورت می توانید حین عکس روی نقاط فوکوس ضربه بزنید و به صورت دستی آن ها را تغییر دهید. ویژگی سینماتیک از قابلیت Dolby Vision HDR پشتیبانی می کند.

 

 

نتیجه گیری

بعد از بررسی های انجام شده حقیقتا دوربین آیفون ۱۳ پرو بسیار سربلند بیرون آمده است و بسیاری از عاشقان آیفون را رو سفید کرده است. اگر چه نواقصی در دوربین گوشی مشاهده می شود اما به طور کلی  می توانید به  دوربین عکاسی و فیلم برداری ۱۳ پرو اعتماد کنید. اگر به تازگی به عکاس علاقه مند شده اید قبل از خرید گوشی حتما با ترفند عکاسی با گوشی آشنا شوید و اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید و بعد به خرید گوشی با دوربین حرفه ای اقدام کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *