تاثیر نور آبی ساطع شده از نمایشگرهای دیجیتال بر چشم

تاثیر نور آبی ساطع شده از نمایشگرهای دیجیتال بر چشم
  • 1400/11/6
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

چشم ها از جمله باارزش ترین نعمت هایی هستند که انسان ها و دیگر موجودات زنده، به وسیله آن می توانند با دنیای بیرون، ارتباط برقرار کنند. بنابراین، محافظ از آنها در برابر نمایشگر ها امری ضروری است.

در دنیای امروز، زمان زیادی از زندگی انسان ها در مقابل نمایشگرهای مختلف می گذرد. نتیجه آن معضل فشار چشم دیجیتال می باشد که به عنوان یک امر مهم، باید توجه ویژه ای به آن داشت. زیرا نتیجه این امر، تاری دید و احساس سوزش در چشم ها می باشد.

سه رنگ قرمز، سبز و آبی از جمله رنگ هایی است که چشم انسان ها به آن حساس می باشد. سلول های مخصوصی در پشت چشم انسان وجود دارد که به نام گیرنده های مخروطی، معروف‌ هستند و هر رنگ توسط همین سلول های مخصوص، دریافت می شود. از بین سه رنگ قرمز، سبز و آبی، کوتاه ترین طول موج به رنگ آبی تعلق دارد که به معنی انرژی بیشتر آن می باشد. البته این به عنوان یک ویژگی منفی برای نور آبی تلقی نمی شود. برعکس نقش این نور در حفظ سلامت انسان ها، نقشی کلیدی می باشد. زیرا ریتم شبانه روزی بدن ما (چرخه خواب و بیداری) توسط نور آبی تنظیم می شود. همچنین، در بهبود خلق و خو و عملکرد شناختی و حافظه نیز نور آبی نقش مهمی را ایفا می کند.

اما با این حال از نظر تئوری نور پر انرژی آبی، این پتانسیل را دارد که موجب ایجاد آسیب در برخی بافت های چشم شود. به همین دلیل به منظور محافظت از چشم ها، استفاده از عینک محافظ چشم کار با کامپیوتر و گوشی از جمله نکات مهمی است که به منظور جلوگیری از این تاثیرات منفی بر چشم باید آن را در نظر گرفت.

معرفی عینک مخصوص کار با موبایل و کامپیوتر

خستگی چشم، تاری دید، قرمزی چشم و دیگر نشانه‎های سندرم بینایی کامپیوتر، از جمله علائمی است که اگر فرد برای ساعات طولانی از کامپیوتر و گوشی و دیگر ابزارهای دیجیتال استفاده کند، ممکن است به آن دچار شود. به همین دلیل انواع عینک برای کار با کامپیوتر و گوشی در بازار موجود می باشد، که در میان این محصولات، انواع عینک های محافظ چشم کامپیوتر ارزان بلو بای بای، اما در عین حال با کیفیت نیز به چشم می خورد. در ادامه به معرفی انواع این عینک ها و انتخاب بهترین برند برای خرید عینک کار با سیستم می پردازیم.

تفاوت عینک مخصوص کار با کامپیوتر و گوشی بلوکات و بلوکنترل چیست؟

عینک های محافظ چشم کار با کامپیوتر بلوکنترل و بلوکات شیائومی، برای محافظت از چشم در برابر اشعه های مضر می باشند. با این حال تفاوت هایی بین این دو وجود دارد.

یکی از معایب عینک‌های بلوکات این می باشد که بیش از ۹۰ درصد نور آبی، توسط این عینک ها فیلتر می شود. این بدان معنی است که این عینک ها هم نورهای مفید و هم نورهای مضر؛ در حالی که فقط بخشی از طیف نور آبی برای بدن مضر است، را فیلتر می کنند. حال آنکه عدسی بلوکنترل، فقط فرکانس های مخرب نور آبی را فیلتر کرده و نه همه نور آبی را. به عبارت دیگر، عدسی بلوکنترل نورهای مفیدی که برای سلامتی چشم و بدن لازم است را عبور داده و فقط بخش مضر را حذف می کند. در واقع این عینک ها عملکرد هوشمندانه تری نسبت عینک های بلوکات دارند و از آن جایی که ما برای دیدن بهتر اجسام به بخشی از نور آبی هم نیاز داریم، می توان عینک بلوکنترل را به عنوان گزینه بهتر معرفی کرد.

بهترین شرکت های تولید کننده عدسی های عینک کار با سیستم کدام اند؟

-عدسی های شرکت هویا

از جمله پرفروش‌ترین محصولات موجود در سطح بازار، عینک های محافظ کار با کامپیوتر بلوکنترل شرکت هویا ژاپن می باشد که دارای ویژگی‌های قابل توجه مانند ضریب شکست متنوع، مقاومت بالا در برابر خط و خش، آبگریز بودن یا همان هیدروفوبیک و همچنین کیفیت دید فوق العاده می باشد.

از ویژگی های قابل ذکر دیگر این محصولات، می توان به گارانتی سه ساله خرید عینک کار با سیستم اشاره کرد. همچنین استفاده از سه لایه پوشش بلوکنترل که جز بهترین پوشش بلوکنترل جهان شناخته شده اند از دیگر ویژگی های قابل توجه این عدسی ها می باشد.

-عدسی های شرکت هوتا

اولین اصلی که شرکت هوتا به آن توجه دارد، توجه به کیفیت و رضایتمندی مشتریان می باشد. این شرکت با جذب ایده‌ها و نظرات مصرف کنندگان، درصدد آن است که کیفیت محصولات خود را روز به روز، ارتقا دهد. شرکت هوتا با مجهز بودن به کارگاه‌های استاندارد بین‌المللی، پرسنل فنی عالی، بکارگیری تجهیزات تولیدی اپتیکال پیشرفته و دستگاه های بازرسی و کنترل کیفی، به تولید عینک های باکیفیت مخصوص گوشی و کامپیوتر می پردازد.

امروزه این شرکت با بکارگیری مواد اولیه آلی، به تولید تمامی عدسی های CR-39 با ایندکس های ۱.۴۹۹، ۱.۵۶، ۱.۶۱ و ۱.۶۷ در مدل های متنوع از جمله کنترل کننده نورآبی، تدریجی، دودید، آنتی رفلکس، HMC، فتوکرومیک، فتوکرومیک با کنترل نورآبی و … می پردازد. و پس از سال ها، هوتا به یکی از بزرگ‌ترین برندهای تولید کننده لنز در آسیا و سراسر جهان تبدیل شده است، و تمامی مدل‌های ذکر شده در حال حاضر، تولید شده و توسط کارمندان و پرسنل فنی به بازارهای بین‌المللی ارائه می شوند.

-عدسی های شرکت مکسی

برند مکسی در تولید انواع عدسی، هم از تجربه بالا و هم از مهارت خوبی برخوردار می باشد. از ویژگی اصلی این عدسی ها، بلوکات بودن آنها می باشد. به همین دلیل برای افرادی که بیشتر ساعت‌های روز را مشغول نگاه کردن به صفحه کامپیوتر یا موبایل می باشند، یک گزینه مناسب محسوب می شود. در واقع این عدسی ها با حذف نورهای مضر، اجازه نمی دهند این نورها به چشم آسیب وارد کنند. همچنین، عینک های مخصوص کامپیوتر آنتی رفلکس، غیر از زمان استفاده با کامپیوتر نیز یک گزینه عالی با عملکرد مناسب هم در زیر نور خورشید و هم در حین رانندگی می باشد.

از دیگر ویژگی‌های مهم این عدسی ها که می توان به ضد گرد و غبار، ضد بخار و آبگریز بودن آنها اشاره کرد. همچنین عینک های مخصوص کامپیوتر آنتی رفلکس مکسی، از گارانتی‌ معتبری برخوردار بوده که در صورت نیاز می‌توانید از آن استفاده کنید.

چرا باید به فکر خرید عینک کار با سیستم باشیم؟

مشکلات نزدیک بینی و بینایی از جمله مسائل نگران کننده ای است که پیش بینی شده تا سال ۲۰۵۰،  نیمی از جمعیت زمین به دلیل استفاده روزافزون از کامپیوتر، به آن دچار شوند. حال با توجه به کامپیوتری شدن زندگی انسان ها، راه حل این معضل چیست؟

بهترین راه حل برای رفع این مشکل، خرید عینک مخصوص کامپیوتر بلوکات شیائومی یا بلوکنترل است. زیرا استفاده از عینک بلوکات یا بلوکنترل هنگام کار با کامپیوتر یا لپتاپ‌، از ورود نور پر انرژی آبی به چشم ها که نتیجه آن خستگی، خشکی و در نهایت ضعیف شدن چشم ها می باشد، جلوگیری می کند.

فروشگاه بلو بای بای و خدمات آن

فروشگاه بلو بای بای ارائه دهنده سه مورد از بهترین برندهای عینک از جمله عینک بلوکنترل هویا ژاپن، هوتا هنگ کنگ و مکسی هلند است. این برند ها از جمله بهترین عدسی های موجود در بازار جهانی می باشند. این عدسی ها در شرایط آزمایشگاهی نوری با فرآیند کنترل کیفیت ساخته شده اند. همچنین در ساخت فریم ها، از مرغوب ترین مواد استفاده شده است. از دیگر ویژگی های قابل توجه این عینک ها می توان به لنزهای استفاده شده با درجه اپتیکال درجه یک اشاره کرد که به معنی وضوح دید عالی می باشند.

این فروشگاه با فراهم ساختن امکانات خرید آسان و مطمئن، تحویل سریع و راحت و مهم تر از آن اصالت کالا و اصل بودن عدسی‌ها، جزء فروشگاه های مطرح و معتبر برای خرید عینک های مخصوص گوشی و کامپیوتر می باشد.

خدمات بلوبای بای یک ماه ضمانت برگشت دارد و خریدار تا یک ماه بعد از خرید می تواند در صورت نارضایتی کالا را پس داده و وجه پرداختی را پس بگیرد. همچنین، خدمات ۲۴ ساعته فروشگاه بلو بای بای، از دیگر نکات قابل توجه است که می توان به آن اشاره کرد. در واقع تیم پشتیبانی در طول شبانه روز بدون وقفه پاسخگوی سوالات مشتریان هستند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *