چگونه عمر باتری آیفون ایکس را افزایش دهیم؟

چگونه عمر باتری آیفون ایکس را افزایش دهیم؟
  • 1400/11/6
  • محمدرضا مرتضایی
  • 1

امروزه با پیشرفت تکنولوژی استفاده روزمره از گوشی‌های هوشمند زیادتر شده است. اما این استفاده مداوم، کاربران را با چالش اتمام زودهنگام باتری تلفن خود مواجه کرده است. شرکت اپل از پیشتازان تولید در گوشی‌های هوشمند، با قرار دادن چند قابلیت در دستگاه‌های خود، این امکان را به کاربر داده که به مدت طولانی‌تری از گوشی خود استفاده کنند.

راهکارهای افزایش عمر باتری آیفون ایکس

بسیاری از کاربران گوشی‌های iPhoneX به دنبال پیدا کردن راهکارهایی هستند که  عملکرد باتری دستگاه خود را بهبود بخشند، ما در این مقاله چند نکته برای کاهش مصرف انرژی باتری گوشی اپل مدل آیفون ایکس ارائه خواهیم کرد.

آیفون X خود را به طور مرتب ریستارت کنید

برخی از اشکالات گوشی به دلیل استفاده طولانی مدت از سیستم رخ می‌دهد در این زمان باتری به دلیل استفاده بیش از حد با خطای عملکرد مواجه می‌شود. برای جلوگیری از ادامه این مشکل، می‌توانید به سادگی سیستم را راه‌اندازی مجدد کنید. با این کار شما به سیستم زمان بازیابی می‌دهید و اجازه می‌دهید برنامه‌های مزاحم بسته شده، دوباره شروع به کار کند. در محاسبات تلفن همراه، حتی یک ثانیه عدم استفاده می‌تواند تفاوتی در عملکرد باتری گوشی ایجاد کند. پیشنهاد می‌کنیم اگر هرروز نمی‌توانید آیفون X خود را راه‌اندازی مجدد کنید، هر چند روز یکبار اینکار را انجام دهید.

برنامه‌ها را به حداقل برسانید

شما با نصب تعداد زیادی برنامه در گوشی خود، این امکان را فراهم می‌آورید که یک یا چند مورد از آنها به طور مکرر در پس‌زمینه اجرا شوند. برخی از این برنامه‌ها مصرف‌کننده شدید باتری هستند. اگر قصد دارید عمر باتری گوشی آیفون خود را نه تنها در طول استفاده روزمره، بلکه در درازمدت افزایش دهید، باید فقط برنامه‌های ضروری را نصب کنید.

شبکه های اجتماعی و برنامه‌های تجارت الکترونیک معمولاً عامل اصلی تخلیه باتری برای بسیاری از تلفن‌های هوشمند هستند، بنابراین حذف آنها از سیستم می‌تواند فشار روی باتری را تا حد زیادی کاهش دهد. قانون کلی این است که فقط برنامه‌هایی را نصب کنید که هر روز به آنها وابسته هستید. سعی کنید برنامه‌های غیرضروری که مرتباً همگام‌سازی می‌شوند یا برای دریافت بروزرسانی به سرورهای اصلی متصل می‌شوند را حذف کنید.

خود را کنترل کنید!

اعتراف کنید که وقتی دستگاهتان جدید است یا به نسخه جدید به روز می‌شود، به آن اجازه استراحت نمی‌دهید. با باز کردن مداوم قفل صفحه به طور مؤثر باتری را سریع‌تر تخلیه می‌کنید. اگر در طول روز دائماً به گوشی خود نیاز دارید، باید برای حفظ باتری کارهایی را انجام دهید: کاهش سطح روشنایی صفحه، کم کردن اعلان‌های صدا، اجتناب از قرار دادن دستگاه در حالت لرزش، قرار دادن تنظیمات همگام‌سازی برنامه به حالت دستی و… . فقط به خاطر داشته باشید انجام هرکاری با گوشی به برق نیاز دارد، بنابراین هرچه بیشتر از دستگاه خود استفاده کنید، احتمال هدررفت انرژی در آن بیشتر می‌شود، پس انتظار نداشته باشید باتری طولانی‌تر دوام بیاورد.

از پیشنهادات حالت بهینه باتری استفاده کنید (در قسمت تنظیمات)

iOS به طور مرتب الگوهای استفاده شما را بررسی می‌کند تا پیشنهادهایی در مورد نحوه صرفه‌جویی در مصرف باتری ارائه دهد. با ظهور نسخه iOS 10، اپل ویژگی Battery Life Suggestions را معرفی کرد، این قابلیت به کاربر توصیه می‌کند چه راهکارهای خاصی برای کاهش مصرف انرژی انجام دهد. به عنوان مثال، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تمایل به استفاده از صفحه نمایش با روشنایی کامل دارید، پیشنهادات عمر باتری ممکن است توصیه کند که روشنایی صفحه را کاهش دهید تا مصرف باتری کاهش یابد.

برای دسترسی به پیشنهادات عمر باتری به ترتیب این مراحل را طی کنید: Settings > Battery > Battery Life Suggestions

اگر نمی‌خواهید این تغییر را ایجاد کنید، حداقل می‌دانید که چه بخش‌هایی باعث تخلیه باتری شما می‌شوند.

تازه‌سازی برنامه پس‌زمینه را غیرفعال کنید

Background App Refresh قابلیتی است که به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا محتواهای جدید را از سرورهای اصلی دریافت کنند. اگر این برنامه فعال باشد، عامل مؤثری در کاهش سریع باتری آیفون شماست. ویژگی تازه‌سازی برنامه پس‌زمینه در صورت آنلاین بودن شما، به طور پیش‌فرض روشن می‌شود. این ویژگی برای برخی برنامه‌ها که دائماً به بروزرسانی نیاز دارند ضروری است، برنامه‌هایی مانند: ناوبری، هواشناسی یا برنامه‌های پیام‌رسانی.

توصیه می‌کنیم از این ویژگی فقط برای برنامه‌های منتخبی استفاده کنید که نیاز به بروزرسانی دارند. در غیر این صورت، آن را خاموش کنید و بروزرسانی برنامه‌های غیرضروری را به صورت دستی انجام دهید. برای دسترسی به Background App Refresh:

Settings > General > Background App Refresh

ویژگی تازه‌سازی برنامه پس‌زمینه ممکن است پس از نصب به‌روزرسانی‌ها فعال شود، بنابراین حتماً هر از چند گاهی آن را بررسی کنید.

خدمات موقعیت مکانی را خاموش کنید

خدمات مکان، مانند Background App Refresh، می‌تواند یک ویژگی مفید باشد، اما باز هم، دلیلی برای از دست دادن سریع باتری دستگاه شما است. «خدمات موقعیت مکانی» فقط برای برخی از برنامه‌ها مفید است، بنابراین اگر در طول روز استفاده زیادی از گوشی دارید، بهتر است آن را خاموش کنید. «خدمات موقعیت مکانی» از GPS و بلوتوث استفاده می‌کنند. اگر در مکان شلوغی باشید، از Wi-Fi و نقاط اتصال تلفن همراه را برای تعیین مکان تقریبی دستگاه شما استفاده می‌کنند. برای روشن یا خاموش کردن خدمات موقعیت مکانی برای برنامه‌های خاص، این مراحل را دنبال کنید:

Settings > Privacy > Location Services

مطمئن شوید که خدمات موقعیت مکانی روشن است. برای پیدا کردن برنامه به پایین بروید. روی برنامه ضربه بزنید و یک گزینه را انتخاب کنید:

Never: از دسترسی به اطلاعات خدمات موقعیت مکانی جلوگیری می‌کند.

While Using the App: فقط زمانی که برنامه یا یکی از ویژگی‌های آن روی صفحه قابل مشاهده باشد، به خدمات موقعیت مکانی اجازه دسترسی می‌دهد. اگر برنامه‌ای روی «While Using the App» تنظیم شده باشد، نوار اعلان بالای صفحه پیام آبی رنگی مبنی بر اینکه یک برنامه به طور فعال از موقعیت مکانی شما استفاده می‌کند نشان می‌دهد.

Always: همیشه امکان دسترسی به موقعیت مکانی شما را به برنامه می‌دهد.

به خاطر داشته باشید که برخی از برنامه‌ها ممکن است برای کار کردن به ویژگی سرویس موقعیت مکانی نیاز داشته باشند، بنابراین ممکن است فقط دو گزینه به شما نشان دهد.

 

از حالت کم‌مصرف استفاده کنید

اگر در طول روز کار زیادی با گوشی خود دارید و می‌دانید که امکان شارژ کردن آن را ندارید، یک راه‌حل مناسب برای حفظ باتری دستگاه، استفاده از حالت کم‌مصرف است. این قابلیت با تنظیم قدرت پردازش تلفن شما کار می‌کند. کاهش سرعت در سیستم داخلی دستگاه شما صورت می‌گیرد و شما متوجه آن نمی‌شوید مگر اینکه تست‌های عملکرد پیشرفته را انجام دهید. حالت کم مصرف سرعت سیستم را تا حدود ۴۰٪ کاهش می‌دهد و همچنین برخی برنامه‌ها را غیرفعال می‌کند، مانند:

بروزرسانی ایمیل

بروزرسانی برنامه پس زمینه

دانلودهای خودکار

برخی از جلوه‌های بصری

قفل خودکار (به طور پیش فرض تا ۳۰ ثانیه)

کتابخانه عکس iCloud (به طور موقت)

برای فعال کردن حالت کم مصرف، مراحل زیر را دنبال کنید:

Settings > Battery > Low Power Mode

نکات دیگری که می توانید برای دوام بیشتر باتری آیفون X خود انجام دهید

به غیر از توصیه های بالا، کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای بهبود عملکرد باتری انجام دهید:

برنامه‌ها و نسخه iOS را بروزرسانی کنید.

ویجت‌ها را در صفحه قفل به حداقل برسانید.

Reduce Motion را روشن کنید.

برنامه‌های تخلیه باتری را غیرفعال یا حذف کنید.

نکته مهم در این است که برای شارژ سریع‌تر دستگاه خود بهتر است از کابل شارژ اصلی گوشی آیفون استفاده کنید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *