تاب بازی و تاریخچه تاب ویلایی

تاب بازی و تاریخچه تاب ویلایی
  • 1400/11/10
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

تاب ویلایی  ، از جمله محصولاتی می باشد که در گذشته‌ های دور در تمام دنیا مورد استفاده قرار می‌ گرفت. تاب پارکی ،تاب باغی یا تاب ویلایی ، به عنوان یک تفریح سنتی در تمام دنیا رایج بوده  و یک وسیله بازی هیجان انگیز و مفرح به شمار می‌ رود که با استفاده از‌ وسایل های ساده مانند طناب و چوب ساخته می شد. از ساده ترین  روش ها برای ساخت تاب‌ ها می‌ توان به بستن یک طناب بر روی چوب و  آویزان کردن آن بر یک تکیه گاه محکم اشاره کرد. تکیه گاه برای تاب های سنتی می‌ تواند چهارچوب فلزی یا حتی شاخه درخت باشد. البته اگر به درخت یا پایه ی فلزی دسترسی ندارید می توانید با استفاده از وسایل های ابتدایی یک پایه برای خود بسازید و  می توانید به جای طناب از زنجیر های کلفت استفاده کنید.  همچنین برای راحت تر کردن تاب ها  می‌ توانید از تشک های نرم بر روی آن ها استفاده کنید.

اما امروزه تاب ها با ظاهری متفاوت از گذشته تولید می‌ شوند.  پیشرفت تکنولوژی باعث شده است تا تاب ها در مدل های جدید و با استفاده از متریال گوناگون تولید شوند. امروزه تاب های ویلایی یا تاب های فضای باز با طراحی های جدید ساخته می‌ شوند و این محصولات  به صورت تاب ویلایی دو نفره یا سه نفره طراحی شده است. تاب یک وسیله بازی محبوب در تمام دنیا است و رشد تکنولوژی و وجود آمدن تجهیزات ویلای گوناگون باعث شده است تا در تولید انواع تاب ها تحولی بزرگ ایجاد شود. حتی امروزه تاب های مکانیکی برای پارک ها  و شهربازی طراحی و تولید شده است. علاوه بر این،  تاب ها برای مصارف خانگی نیز طراحی و ساخته شده‌ اند و برای  ساخت آن ها از مواد اولیه متنوع استفاده می‌ کنند‌. امروزه تاب ها به صورت ویلایی و فضای باز با استفاده از فلز و پارچه تولید می‌ شوند‌.

تاب باغی

خصوصیات تاب های ریلکسی

تاب ویلایی ، دارای خصوصیاتی می باشد که در ادامه ی مطلب به آن ها اشاره می کنیم. از جمله خصوصیات تاب های  ریلکسی می توان به جنس مناسب آنها اشاره کرد. توجه داشته باشید در هنگام خرید تاب ها باید به جنس آنها توجه ویژه‌ای داشته باشید. جنس تاپ باید مقاوم باشد. بهتر است، برای این منظور تاب های با جنس فلز را خریداری کنید که ابعاد و قطر مناسب داشته باشند. تاب خریداری شده باید مقاومت بالایی در تحمل وزن و فشار داشته باشد و با فشار زیاد تغییر فرم ندهد. از طرف دیگر ظرافت تاب بسیار مهم است و تاب  باید از لحاظ ظاهری  ظرافت خوبی داشته باشد. محل اتصال فلز باید مقاومت خوبی داشته  و جوشکاری به صورت اصولی انجام گرفته باشد. اگر تاپ با نس چوب را خریداری می کنید،  از مقاوم‌ بودن چوب اطمینان خاطر حاصل کنید. مورد دیگر ابعاد و رنگ تاب ویلایی  است.

از جمله نکاتی که در هنگام خرید تاب ویلایی  ، باید به آن توجه داشته باشید که ابعاد تاب است. تاب باید بر اساس مکان و فضای مورد استفاده انتخاب شده باشد یعنی باید ابعاد و نوع مناسبی داشته باشد‌. چرا تاب‌ ها به صورت دو نفره و سه نفره ۴ نفره ساخته می‌ شوند وبه همین دلیل افراد با توجه به نوع و اندازه فضای مورد نظر می توانند تاب ها را انتخاب کنند. همچنین شما می توانید رنگ تاب را با توجه به سلیقه خود خریداری کنید یا می‌ توانید رنگ تاب را متناسب با فضا و دکوراسیون محل مورد نظر را انتخاب کنید. مورد سوم نوع رنگ تاب ریلکسی است. توجه داشته باشید برای اینکه تاب های فلزی مقاومت خوبی در برابر رطوبت و عوامل دیگر داشته باشند بر روی آنها لایه از رنگ می پوشانند تا زنگ نزنند. نوع رنگی که در تاب استفاده می‌ شود باید در برابر رطوبت است مقاومت خوبی داشته باشد و بر اساس عوامل گوناگون پوسته پوسته نشود. رنگ پلی استر کوره ای از جمله رنگ های عالی برای رنگ آمیزی تاب ها به شمار می رود.

انواع تاب فلزی

تاب ویلایی مرغوب، دارای انواع گوناگونی می باشد. از جمله انواع تاب ویلایی مرغوب، می توان به تاب فلزی حیاطی اشاره کرد. اگر حیاط خانه شما بزرگ است یا دارای ویلا با حیاط بزرگ هستید می‌ توانید از تاب فلزی حیاطی برای طراحی و دکوراسیون حیاط منزل خود استفاده کنید. تاب فلزی حیاطی با استفاده از فلز تولید می شود و دارای چارچوب فلزی است و به همین دلیل باعث شده است تا ظاهر زیبا داشته باشد. بر روی این تاب ها  سایبان تعبیه شده است که مناسب برای فصول بارانی یا فصل های آفتابی است. بر روی نشیمن اینگونه تاب ها از بالشتک های نرم استفاده کرده اند که مصرف کننده می تواند به راحتی بر روی آن نشسته و ریلکس کند.  دومین نوع تاب ویلایی مرغوب تاب فلزی باغی است. این تاب فلزی با استفاده از فلز مرغوب تولید شده و برای باغ ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای تولید این گونه تا به حال از فلز فرفوژه استفاده کرده‌اند به همین دلیل چهارچوب آن دارای طرح و نقش گوناگون و زیبا است.

این مدل تاب ها  در ابعاد دو نفره یا  سه نفره ساخته می شوند. مدل دیگر تاب ها  صندلی آویز فلزی است. این صندلی ها طرفداران بسیار زیادی داشته و قابلیت استفاده در باغ ویلا یا خانه ها را دارند. ساختار صندلی به صورت استاندارد بوده و دارای طراحی زیبا است. مصرف کنندگان می توانند برای گرفتن آرامش و ریلکس کردن از این تاب ها استفاده کنند. از آنجایی که این صندلی فضای زیادی را اشغال می کنند بهتر است آنها را در فضای باز قرار دهید تا بتوانید به راحتی از آنها استفاده کنید. نوع دیگر تاب،  تاب پارکی است.  تاب پارکی متناسب با سنین گوناگون ساخته شده است و کودکان و بزرگسالان در هر سنی می توانند از آن استفاده کنند چرا که ساخت آن کاملاً استاندارد است و دارای پایه های محکم می باشد. بر روی اسکله ی های این تاب ها  که از فلز ساخته می شود تعدادی تاپ قرار می دهند. این تاب ها  تحمل وزن بالایی داشته و در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت و نور خورشید مقاومت بسیار بالایی دارند.

 

کاربرد انواع تاب ویلایی

تاب ویلایی مرغوب، از انواع تاپ می باشد که در گذشته نیز مورد استفاده قرار می گرفته است و به همین دلیل بیشتر افراد با دیدن آن یاد دوران کودکی خود می افتند. بازی کردن کودکان در فضای باز موجب می شود تا توانایی یادگیری کودکان افزایش پیدا کند.  از طرف دیگر تجهیزات آموزنده‌ ای که در انواع پارک ها وجود دارد، باعث افزایش یادگیری کودک می شود و کودکان علاوه بر بازی در پارک با استفاده از این وسیله ها می توانند آموزش ببینند. کودکان از حواس پنجگانه خود در طبیعت استفاده می‌ کنند و با استفاده از همین حواس پنجگانه با طبیعت ارتباط برقرار می‌ کنند‌. وجود چنین وسیله‌ ای در پارک باعث شادی کودک می‌ شود و علاوه بر آن مهارت های جدید را در کودک به دنبال دارد. از آنجایی که کودکان در سنین گوناگون علاقه به شرکت در بازی های گروهی یا در فضای باز را دارند این موضوع باعث افزایش مهارت برقراری ارتباط کودکان می شود و می توانند با استفاده از وسایلی که در پارک وجود دارند.

علاوه بر بازی کردن با دوستان دیگر ارتباط برقرار کنند یا دوست جدیدی بگیرند. همچنین کودک می توانند با با استفاده از وسایل موجود در پارک مانند تاب ویلایی مرغوب، بازی های گروهی را یاد بگیرد و مهارت‌ های اجتماعی خود را افزایش دهد. استفاده از تاب ویلایی مرغوب تاثیرات بسیار زیادی را بر روی سلامتی و حس شادی کودکان می گذارد،  چرا که تفریح با استفاده از تا باعث افزایش آرامش و شادی در کودکان شده  و از طرف دیگر موجب بهبود حافظه و رفع نفخ می شود‌. از جمله فوایدی که تاب بازی می‌ تواند برای کودکان داشته باشد می‌ توان به افزایش  هوش طبیعت کودک اشاره کرد علاوه بر این وجود چنین وسیله ای در پارک موجب سلامتی کودک شده و شادی و نشاط را به کودک هدیه  می‌ دهد. از دیگر فواید تاب بازی می توان به هماهنگی چشم و دست کودک و توجه کودک اشاره کرد.

 

راهنمای خرید تاب ویلایی

تاب ویلایی ، یک نشیمنگاه می باشد که با استفاده از زنجیر بر روی یک تکیه گاه متصل می شود و افراد می‌ توانند با نشستن بر روی آن آرامش بگیرند.  در هنگام خرید تاب ویلایی ، توجه داشته باشید که تاپ ها بسته به جنس آن ها انواع گوناگونی دارند و از جمله انواع تاپ ها می توان به تاب های حصیری و تاب های چوبی و تاب های فلزی و غیره اشاره کرد. تاب ویلایی  ، باید متناسب با مکانی که آن را قرار می دهید خریداری شود،  چرا که تاب ها دارای ابعاد مختلفی هستند. در هنگام خرید تاپ توجه داشته باشید که ایمنی بالایی داشته باشد چرا که تمام گروه سنی مانند کودکان و بزرگسالان از آن استفاده می‌ کنند و به همین دلیل، تاب باید تحمل وزن های گوناگونی داشته باشد و در هنگام نشستن افراد با وزن های مختلف بر روی آن تغییر فرم ندهد.

 

منبع:https://villasaze.ir

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *