تاثیر چشم گیر دیوار سبز در زندگی روزمره

تاثیر چشم گیر دیوار سبز در زندگی روزمره
  • 1400/11/18
  • محمدرضا مرتضایی
  • 1

امروزه با افزایش ساخت و ساز و کاهش فضاهای سبز در محیط بیرون، میتوان به راحتی سبزینگی را به خانه و یا محیط کار برد. دیوار سبز یا همان گرین وال به دلیل نیاز به فضای کمی از محیط، می تواند یکی از بهترین گزینه ها در این امر باشد. شما با داشتن یک دیوار سبز در اتاقتان از سرسبزی کافی برخوردار خواهید بود. در واقع دیوار سبز، همان فضای سبز عمودی بر روی دیوار است که می توان هم در محیط داخلی ساختمان و هم محیط خارجی از آن استفاده نمود.

 

مزایای داشتن دیوار سبز:

 

  • داشتن دیوار سبز در کمترین فضای ممکن: شما می توانید با اختصاص دادن یک فضای کوچکی از اتاقتان ، یک فضای سبز عمودی داشته باشید. فضایی که می تواند با گیاهان همیشه سبز پوشیده شود و یا با گیاهان فصلی زیبایی چشمگیری بگیرد.

 

  • ایجاد تنوع رنگ در محیط: انتخاب گیاهان برای دیوار سبز امری مهم و حساس می باشد. شما با توجه به شرایط محیطی مانند میزان نور اتاق می توانید گیاهانی انتخاب کنید که همیشه سبز یاشند و یا از گیاهانی استفاده کنید که دارای گل های زیبایی باشند و این انتخاب سبب تنوع رنگ در اتاق شما می شود.

 

 

 

  • کاهش آلودگی صدا و هوا: دیوار سبز می تواند به عنوان عایق صدا عمل کند و از ورود و خروج صدا از محیط جلوگیری کند. از طرفی وجود دیوار سبزمانند یک تهویه ی طبیعی عمل کرده و تنفس را راحت ترمیکند.
  • تاثیر در متعادل سازی هوای محیط: این دیوار ها سبب متعادل نمودن رطوبت داخلی ساختمان می شوند.وجود این پوشش های گیاهی از تابش مستقیم آفتاب بر روی دیوارهای ساختمان جلوگیری کرده و سبب کاهش دمای ساختمان می شود.
  • ایجاد زیبایی بصری: به دلیل تنوع رنگ و نوع گیاهان، می تواند با داشتن یک گرین وال سبز و زنده، جذابیت فضا را دو چندان کنید.
  • تاثیرات مثبت روانشناختی: گیاهان در ایجاد آرامش و کاهش خستگی ، سردرد ، خشکی پوست و سوزش تاثیر بسزایی دارند.

 

انواع دیوار سبز:

امروزه روش های مختلفی برای اجرای دیوار سبز وجود دارد. یکی از شرکت های مجری دیوار سبز ، شرکت چکادبام می باشد که به طور تخصصی در این زمینه فعالیت دارد. این شرکت به دو روش آسان و پرطرفدار مدولار و کابلی دیوارهای خانه شما را در کمترین زمان ممکن سبز می کند.

دیوار سبز مدولار: این روش به خودی خود دارای دیتیل های مختلفی است اما شرکت چکادبام با اجرای شاسی کشی به روی دیوار شما و با نصب فلاور باکس های مخصوص دیوار سبز از جنس ورق گالوانیزه که پیشتر در کارخانه این شرکت ساخته شده و رنگ پودری کوره ای خورده، بر روی این شاسی کشی ها دیوار سبز شما را اجرا می کنند.

لازم به ذکر است در این روش سینی های تخلیه ای در نظر گرفته شده است تا آب اضافه از آبیاری درون سینی ها ریخته شود و وارد محیط نگردد. همین امر سبب اجرای دیوار سبز در فضاهای داخلی بدون نگرانی از خروج آب شده است.

دیوار سبز کابلی: در این روش کابلی کشی بر روی دیوار انجام می گیرد سپس فلاور باکس و یا فلاورباکس های مخصوص دیوار سبز به عنوان بستر کاشت در نظر گرفته می شود. در این روش گیاهان رونده ای همچون پتوس، پاپیتال، امین الدوله و …. که حالت رونده دارند پیشنهاد می گردد.

این شرکت به دلیل تمرکز بر روی تولید اقلام به صورت پرتابل و مدلار، استند هایی از دیوار سبز مدولار و یا کابلی برای شما پیشنهاد دارد تا بدون اجرا و در کمترین زمان ممکن بتوانید دیوار سبز زیبایتان را داشته باید و براحتی آنها را در فضاهای مختلف اتاقتان جابه جا کنید.

برای دیدن پروژه های بیشتر و دریافت اطلاعات تکمیلی به سایت شرکت چکادبام مراجعه فرمایید.

www.chekadbam.com

www.chekadeno.com

و یا برای دریافت مشاوره رایگان با شماره های زیر با تماس بگیرید.

۰۲۱-۴۴۴۸۴۸۰۱

۰۹۱۲-۱۳۰۶۵۲۲

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *