بالابر ساختمانی یک بکسل انتخاب پیمانکاران + راهنمای خرید

بالابر ساختمانی یک بکسل انتخاب پیمانکاران + راهنمای خرید
  • 1400/11/21
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اگر تا به حال از کنار یک ساختمان در حال ساخت رد شده باشید، احتمالا دیده اید که کارگران مشغول کار با بالابر ساختمانی هستند. خرید بالابر ساختمانی یکی از مهم ترین ابزار ها و تجهیزات در ساختمان سازی می باشد. این دستگاه برای جابجایی مصالح ساختمانی مختلف در طبقات ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. بالا بردن برخی از مصالح و وسایل در ساختمان های نیمه کاره از پله ها کار سخت و گاها غیر ممکنی است. اما بالابر ها به کمک موتوری که دارند خیلی راحت تا مقدار معینی از بار را بالا میارند و این باعث می شود که کار ساختمان سازی در ساختمان های چند طبقه راحت تر شود.

در ادامه این مقاله تلاش داریم که به صورت کوتاه شما را به طور کامل با اجزای اصلی بالابر های ساختمانی، مشخصات فنی آنها و کاربرد های اصلی آن آشنا شویم.

بالابر ساختمانی و انواع آن

به طور کلی دو نوع بالابر ساختمانی داریم. بالابر های ساختمانی تکفاز و سه فاز. بالابر های ساختمانی تکفاز همان بالابر های معمولی هستند که یک موتور دارند و معمولا ظرفیت بالا بردن ۲۰۰ تا ۳۵۰ کیلوگرم را دارند. سرعت این بالابر ها نیز خیلی زیاد نیست. این نوع از بالابر ها معمولا برای ساختمان های دو تا ۵ طبقه مورد استفاده قرار می گیرند.

اما بالابر های ساختمانی سه فاز، نوعی از بالابر ها هستند که سه موتور جداگانه دارند و کمی بزرگ تر از بالابر های معمولی می باشند. این بالابر ها به دلیل سه موتوره بودن می توانند از ۵۰۰ تا ۷۵۰ کیلوگرم را برای شما بالا بیارند. نکته این است که این بالابر ها می توانند این کار را با سرعت بیشتری نسبت به بالابر های تکفاز دارند.

بالابر ساختمانی

اجزای اصلی بالابر های ساختمانی

  1. پایه های بالابر: یکی از مهم ترین اجزای بالابر ساختمان، بدنه و پایه های بالابر می باشد که وزن مصالح که بالا می آیند را تحمل می کنند.
  2. الکتروموتور: الکتروموتور ها از دیگر اجزای اصلی بالابر می باشد که با کار کردن باعث می شود که بار های مختلفی که در دستگاه قرار داده شده است بالا بیایند.
  3. گیربکس: گیربکس نیز یکی از مهم ترین اجزای دستگاه بالابر ساختمانی است که جهت تبدیل دور الکتروموتور مورد استفاده قرار می گیرد.
  4. وینچ (قرقره): یکی دیگر از مهم ترین اجزای اصلی بالابرقرقره آن است که جهت هدایت کردن و جمع کردن سیم بکسل و ممانعت از پیچش و تاب خوردن آن می شود.
  5. سیم بکسل: از دیگر مهم ترین اجزای اصلی بالابر سیم بکسل آن است که بار را به آن وصل می کنند تا به طبقات بالاتر بروند. استاندارد سیم بکسل بالابر ها معمولا ۲۰ متر می باشد.
  6. جعبه بالابر: تمامی تجهیزات مهم بالابر مثل الکتروموتور، گیربکس یا وینچ در این بخش بالابر سوار شده اند که به آن جعبه بالابر گفته می شود.
  7. باکت یا سطل بالابر: از این سطل برای بالا بردن مصالحی مانند شن و ماسه استفاده می شود.

مشخصات فنی مهم در بالابر های ساختمانی

مشخصات فنی مختلفی وجود دارند که در زمان خرید یا انتخاب بالابر به آنها دقت داشته باشید. از مهم ترین مشخصات فنی مهم برای بالابر های ساختمانی این است که تا چقدر مصالح را می تواند بالا بکشد. شما باید دقت کنید که برای ساختمانی که می سازید چقدر مصالح را می تواند بالا بکشد. انواع مختلفی مثل ۲۰۰، ۳۵۰، ۵۰۰، ۷۵۰ یا ۱۰۰۰ کیلوگرم از بالابر ساختمانی وجود دارند که می توانید از آن برای ساختمان های مختلف استفاده کنید.

کاربرد های اصلی بالابر ساختمانی

  • بالا بردن مصالح ساختمانی در مقیاس های کوچک و صنعتی
  • حمل بار در کارخانه ها، معادن، اسکله ها، انبار ها و جهت بلند کردن مواد مختلف
  • تخلیه و بارگیری کامیون ها و نصب ماشین آلات مختلف

خرید انواع بالابر ساختمانی + معرفی سایت یک بکسل

از دسته مهم ترین کار هایی که باید برای ساخت ساختمان ها و سازه های چند طبقه انجام دهید خرید بالابر ساختمانی می باشد. اگر قصد خرید یک بالابر ساختمانی را دارید، می توانید به سایت یک بکسل مراجعه کنید. شما می توانید در سایت یک بکسل انواع مختلف بالابر های ساختمانی را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت اینترنتی خریداری فرمایید و در هزینه و زمان زیادی نیز صرفه جویی کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *