معرفی بهترین اتاق فرارهای شهر کرج

معرفی بهترین اتاق فرارهای شهر کرج
  • 1400/11/21
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اتاق فرار یا همان اسکیپ روم سرگرمی محبوب این روزهای جوانان کشور ماست. در این بازی گروهی، بازیکنان وارد محیط فیزیکی و دکور شده‌ی یک سناریو میشوند و باید در مدت زمان مشخصی با حل کردن معماها و پرده برداشتن از رازی در سناریو، موفق به خروج از آن محیط شوند.

این بازیها که هنوز در کشور ما جوان محسوب میشوند و سابقه چندانی ندارند، موفق شده اند در همین مدت کوتاه هم پیشرفت مناسبی از لحاظ کیفی به دست بیاورند، و هم اقبال مخاطبین از آنها باعث شده گستردگی مناسبی در شهرهای مختلف پیدا کنند. یکی از شهرهای پیشرو در این زمنیه کرج است که ما در این مقاله میخواهیم بهترین آنها را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 

بهترین اتاق فرار کرج کدام است؟

به صورت کلی برای تعیین بهترین مورد در هر زمینه هنری، باید به اصول و قواعد ساخت آن اثر رجوع کرد و سنجید که در خلق آن اثر چه مقدار از آنها و تا چه حد رعایت شده اند.

بازیها هم آثار هنری به حساب میروند، چرا که از تلفیق چند هنر به وجود می آیند. هنر نوشتن (سناریو)، هنر معماری (دکور)، هنر موسیقی (موزیک) و گاهی هنر نمایش (اکت) و… قسمت سخت و متفاوت ماجرا در گیم دیزاین، قرارگیری این آثار هنری در کنار هم با یک هارمونی مناسب است تا در نهایت خروجی کار، اثر با کیفیتی برای مخاطب به شمار رود.

کرج از جمله شهرهاییست که از ابتدا دوشادوش تهران در گسترش تعداد و کیفیت اتاق فرارها حرکت میکرد و میکند. اسکیپ رومهای خوبی از مجموعه های شناخته شده که هرکدام امروزه یک برند معتبر به شمار میروند، چیزیست که بین اتاق فرارهای کرج به کثرت شاهد آن هستیم.

در ادامه چند اتاق فرار با کیفیت در شهر کرج که به زعم ما به خوبی از پس این کار سخت برآمده اند، خدمت شما عزیزان معرفی میشوند.

 

اتاق فرار شرودا

در بازی شرودا از مجموعه پارادوکس، شما و تیمتان راهی منطقه بلوار طالقانی کرج میشوید تا از خانه ای که صاحبش درون آن حضور دارد، گنجی به نام گنج شرودا را به سرقت ببرید.

این بازی مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفته و جزو اتاق فرارهای محبوب این روزهای کرج است.

 

اتاق فرار غریبه

شما و دوستانتان به منطقه چهارراه هفت تیر کرج میروید تا وارد خانه ی عبدالله تابش، معمار نامدار کرج شوید. شما که از بستگان همسر آقای تابش هستید، متوجه میشوید که همسر ایشان، مرضیه، دو سال پیش به رحمت خدا رفته است.

حال شما باید پرده از اتفاقات این خانه و خانواده بردارید. اتاق فرار غریبه که اولین تجربه وایاروم در ساخت اتاق فرار به شمار میرود، توانسته رضایت بخش زیادی از مخاطبان را جلب کند و باعث شده جامعه اسکیپ روم منتظر اثر دوم این مجموعه باشند.

 

اتاق فرار هلاکستان

شاید متفاوت ترین اتاق فرار این لیست همین بازی هلاکستان باشد. این تفاوت از سناریو اولیه بازی نیز مشهود است. شما و تیمتان به منطقه چهارراه گلزار کرج میروید تا وارد خانه امن داعش شوید! در این خانه امن چند داعشی و مقدار قابل توجهی بمب و نارنجک و دینامیت انتظار شما را میکشند.

اسکیپ تیم در اولین تجربه بازیسازی خود دست روی موضوع حساس و حماسی ای گذاشته. شما با پیش رفتن در جریان بازی نمیتوانید حس غرور و غیرتی که در وجودتان فوران میکند را کنترل کنید. شاید همین باعث شده که هلاکستان یکی از بازیهای محبوب کرج شده باشد و به لیست ما نیز راه پیدا کند.

 

اتاق فرار شایعه

مجموعه آرک اسکیپ روم در دومین تجربه بازیسازی خود، به سراغ یک داستان بومی و سنتی رفته. تخلیه شهر پس از شایعه زلزله، و بعد دیده شدن اشباح! در منطقه بلوار هفت تیر کرج، اسکیپ رومی وجود دارد که موفق شده به خوبی نامش را بر سر زبانهای مخاطبان اتاق فرار بیندازد.

موفقیت شایعه در کسب این محبوبیت، متکی به ساخت یک بازی و تجربه خوب برای بازیکنان، از طریق ترسها و تعاملات منطقی و به جا است.

 

اتاق فرار کولی

دومین اتاق فرار مجموعه فونیکس که در منطقه گلشهر کرج قرار گرفته، روایتگر داستان یک زوج کولی است. شما و تیمتان که شنیده اید این زن و شوهر از طریق رمالی موفق شده اند مال و منالی به دست بیاورند، با طمع به سرقت بردن اموال آنها وارد یک روستا میشوید.

نکته تمایز و شاید موفقیت کولی در جلب نظر بازیکنان اتاق فرار، گیم پلی متفاوت آن است. موردی که بعد از گذشت چند سال از فعالیت اسکیپ رومها در ایران، امروزه به شدت مورد توجه و اقبال مخاطبان این سرگرمی قرار میگیرد و کولی گواه خوبی بر این مدعاست.

 

اتاق فرار مهمان نامرئی

حضور اسکیپ روم مهمان نامرئی، دومین اثر مجموعه دوراهی در این لیست بی دلیل نیست. این اتاق فرار که در منطقه شاهین ویلای کرج قرار گرفته یک سناریو سورئال را روایت میکند.

در مقدمه سناریو بازی آمده که: “همه چی از اون خواب لعنتی شروع شد.چرا هرشب باید این خواب و ببینم.چرا یه نفر هرشب باید تو خواب من بیاد و ازم کمک بخاد؟ خارج از باوره… ولی ایندفه فرق داره،دنبالش میکنم…”. همین توضیح اولیه برای طرفداران ماوراء الطبیعه کافیست تا کنجکاو شوند و سری به این اتاق فرار بزنند.

 

در پایان

طبق آنچه در مقدمه گفتیم، هنر بازیسازی زمانی میتواند روی مخاطبانش اثر مناسب و مورد نظر سازنده را بگذارد که از اصول اولیه بازیسازی پیروی کرده باشد. بازیهایی که در لیست فوق ذکر شدند، همه تا حدی موفق شده اند که طبق این اصول ساخته شده و داستان خود را پیش ببرند. همین سبب هم باعث میشود تا مخاطبان آنها درجه رضایت بالایی از تجربه کردن این اتاق فرارها در شهر کرج داشته باشند.

شما میتوانید با مراجعه به سایت تایم فور فان و مشاهده تمام اتاق فرارهای کرج به صورت یکجا، امتیازی که مخاطبین به این اتاق فرارها داده اند را مشاهده کنید و نظرات آنها را در مورد این اسکیپ رومها بخوانید. علاوه بر آن میتوانید هر کدام از اتاق فرارهایی که ذکر شده را از صفحه همان بازی به صورت آنلاین رزرو کنید تا شما هم برای خود و دوستانتان یک تجربه به یاد ماندنی بسازید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *