تحصیل پزشکی در کدام کشور راحت تر است؟

تحصیل پزشکی در کدام کشور راحت تر است؟
  • 1400/11/30
  • محمدرضا مرتضایی
  • 2

همان طور که می‌دانید، تحصیل در رشته پزشکی از دیرباز رویای تعداد زیادی از دانش آموزان بوده و هست. اما می توان گفت که تحقق آن تا حدودی دشوار و پیچیده است؛ چرا که در اکثر کشورهای دنیا و همچنین کشور خودمان ایران، رویارویی و گذر از سدی دشوار به نام کنکور، راه رسیدن به پزشکی بوده است. برای اینکه دریابید تحصیل پزشکی در کدام کشور راحت‌تر است، باید از شرایط تحصیل در هر کدام از کشور‌های مختلف  در رشته‌های پزشکی و زیرشاخه‌های آن اطلاعات جامعی کسب نمود و در نهایت با تطابق ضوابط کشورهای مختلف به منظور تحصیل در رشته پزشکی با شرایطی که دارید به نتیجه مطلوب رسید. پس اگر با سوالاتی مثل تحصیل پزشکی در کشور آلمان به چه صورت است؟،  آینده تحصیل پزشکی در چین ؟،  هزینه تحصیل در کشور‌های مختلف چگونه است؟، شرایط تحصیل پزشکی در استرالیا ۲۰۲۲ و نمونه‌هایی از این قبیل روبرو هستید، قطعا باید پاسخ مناسبی برای این سوالات یافت؛ پس این مقاله را از دست ندهید. چراکه در این مطلب  سعی بر آن بوده که شما علاقمندان به مهاجرت و تحصیل در رشته پزشکی را یاری کنیم و با مقایسه کشور‌های مختلف، بهترین و راحت‌ترین گزینه را به شما نشان دهیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

تحصیل پزشکی در خارج

شرایط عمومی بهترین کشور برای تحصیل در رشته پزشکی

معمولا تحصیل در رشته پزشکی در کشورهای پیشرفته و مطرح، امری بسیار رویایی و مورد توجه است و بدون استثناء اکثر دانش آموزانی که در رشته تجربی مشغول به تحصیل هستند، به دنبال شناسایی پاسخ این سوال هستند که تحصیل پزشکی در کدام کشور راحت‌تر است؟!

برای تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه‌های معتبر دولتی در اکثر کشورها نیاز به قبول شدن در آزمون سراسری کنکور پزشکی در کشور مقصد است که این آزمون به زبان رسمی آن کشور گرفته می‌شود؛ البته  تعداد کشورهای معدودی وجود دارند که دانش آموزان می‌توانند با یادگیری زبان آن کشور و گذراندن یک سری از دوره‌های کوتاه مدت فاندیشن، بدون کنکور وارد دانشگاه‌های معتبر دولتی آن کشور شوند.

اما اگر تمایل به تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه‌های خصوصی برخی از کشورهای مطرح داشتید، این مطلب برایتان آسان‌تر است و حتی می‌توانید فقط از طریق زبان انگلیسی به تحصیل بپردازید که البته هزینه‌های تحصیلی و به عبارتی شهریه‌های سالیانه قابل توجهی را می‌طلبد؛ چرا که به صورت کلی تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های خصوصی تمامی کشور‌ها قطعا از هزینه‌های بالاتری نسبت به دانشگاه‌های دولتی برخوردار می‌باشد.

به طور کلی می‌توان گفت که از جمله کشور‌های مناسب برای تحصیل در رشته پزشکی، چین، آلمان، ترکیه، روسیه و استرالیا هستند که به واسطه داشتن شرایط ویژه تحصیل رایگان می‌توانند راحت‌تر و معتبرتر باشند. لازم به ذکر است که در رابطه با ادامه تحصیل پزشکان و یا کار متقاضیانی که از دانشگاه‌های مختلف ایران فارغ‌التحصیل شده‌اند، باید گفت که مدرک تحصیلی پزشکان در ایران معمولا مورد تایید کشورهای دیگر نیست و در ابتدا باید پروسه سنگین معادل‌سازی را طی نمود؛ چرا که نظام پزشکی کشور ایران برای آن‌ها مورد قبول نیست و هر کشوری از قوانین نظام پزشکی خاصی برخوردار است.

 

تحصیل دندانپزشکی در خارج

همان طور که در جریان هستید، قصد داریم به ادامه تحصیل در رشته پزشکی در بهترین و راحت‌ترین کشور‌ها در دنیا بپردازیم.

یکی از مناسب‌ترین کشور‌ها جهت تحصیل در رشته پزشکی و دیگر زیر شاخه‌های آن، کشور آلمان است. در واقع اگر بتوانید به طور کاملی با شرایط تحصیل پزشکی در آلمان آشنا شوید، قطع به یقین به یکی از محکم‌ترین گزینه‌های پیش رویتان تبدیل می‌شود. در واقع باید گفت که با توجه به مزایای تحصیلی بسیار زیادی که در این کشور وجود دارد، ادامه تحصیلات بخصوص در رشته پزشکی در آن بسیار مورد تقاضا است. تقاضای تحصیل در کشور آلمان به دلیل رایگان بودن آن و همچنین کیفیت مطلوب آموزشی از سراسر نقاط جهان وجود دارد. در این کشور پهناور و پر‌طرفدار، دانشگاه‌های پزشکی بسیار معتبری وجود دارند که تقریباً مورد تایید تمام دنیا می‌باشند. نکته مهم اینکه افرادی که تحصیل پزشکی در آلمان را انتخاب می‌کنند، قطعا شانس اقامت و یا به عبارتی مهاجرت از طریق تحصیل در این کشور را خواهند داشت.

یکی دیگر از کشور‌هایی که برای تحصیل در رشته پزشکی مناسب است، چین می‌باشد. توجه داشته باشید که چین کشوری بسیار موفق در آسیا است که در سال‌های اخیر توانسته در حوزه آموزش، برنامه‌های موثری داشته باشد؛ به طوری که در سیستم تحصیلات ابتدایی این کشور، تحصیل به مدت ۹ سال یعنی از ۶ تا ۱۵ سالگی کاملا اجباری است و والدینی که مانع از تحصیل فرزندانشان شوند، مجازات خواهند شد و این روند آموزشی توانسته سطح آموزش را در این کشور بسیار بالا ببرد. تحصیل پزشکی در چین یکی از قوی‌ترین بخش‌های آموزشی است که با سطح آموزشی بسیارمطلوب که هرساله دانشجویان بسیاری را از کشورهای گوناگون برای تحصیل در رشته پزشکی و زیرشاخه‌های آن به سمت خود جذب می‌کند. مخارج زندگی و تحصیل در این کشور بسیار اقتصادی است و به راحتی می‌توان از پس پرداخت شهریه‌های آن برآمد.

یکی دیگر از کشور‌هایی که لازم دانستیم نامش را در فهرست مقاصد راحت برای تحصیل در رشته پزشکی نام ببریم استرالیا است. این کشور با داشتن برترین دانشگاه‌ها در سطح جهانی هرساله پذیرای تعداد مشخصی از دانشجویان بین‌المللی در رشته‌های مختلف از جمله پزشکی است. همچنین به دلیل آب و هوای مناسب این کشور، درآمد‌های کاری بالا و سطح برتر رفاه اجتماعی برای مهاجرت بسیار مناسب است. پس اگر قصد مهاجرت و تحصیل در رشته پزشکی را دارید از بررسی موضوع تحصیل پزشکی در استرالیا ۲۰۲۲ غافل نشوید و به طور جدی درمورد آن فکر کنید. لازم به ذکر است که تحصیل در رشته پزشکی در سال ۲۰۲۲ در کشور استرالیا به دو‌صورت مستقیم و غیر مستقیم صورت می‌گیرد:

  • روش مستقیم: در این روش دانشجو ابتدا به گذراندن دوره کارشناسی پزشکی و یا کارشناسی جراحی می‌پردازد که حدودا ۶ سال طول می‌کشد.
  • روش غیر مستقیم: در این روش دانشجو ابتدا یک رشته غیر پزشکی از علوم پایه را انتخاب می‌کند و در طول ۴ سال کارشناسی آن را می‌گیرد و سپس به رشته پزشکی روی می‌آورد.

تحصیل در دانشگاه های معتبر

مدارک لازم برای تحصیل در رشته‌ پزشکی کشور‌های معتبر خارجی

دانش آموزانی که راحت‌ترین کشور‌ها را برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی و تحقق رویاهای خود انتخاب نموده‌اند، باید به این مطلب مهم توجه داشته باشند که هر دانشگاه بسته به شرایط خاص خود در ابتدا برای پذیرش دانشجو، اسناد و مدارک مشخصی را از متقاضیان دریافت می‌کند. برخی از این مدارک به صورت واحد در تمامی دانشگاه‌های جهان از دانشجویان بین‌المللی اخذ می‌شود ولی در برخی از دانشگاه‌ها، میزان مدارکی که از متقاضیان دریافت می‌کنند بسیار سختگیرانه‌تر و بیشتر است و همه و همه این عوامل فقط به سیاست دانشگاه ارتباط خواهد داشت. لازم به ذکر است که برای تحصیل پزشکی در چین و تمامی کشورهای جهان، سن متقاضی در گرفتن پذیرش تحصیلی بسیار تاثیرگذار است. در ادامه این مطلب به معرفی برخی مدارک مورد نیاز جهت تحصیل پزشکی در دانشگاههای خارج از کشور خواهیم پرداخت:

۱.عکس

۲.پاسپورت

۳.تمامی مدارک تحصیلی اعم از دیپلم ۱۲ ساله همراه با ریز نمرات با ترجمه رسمی و قانونی

۴.مدرک زبان که بسته به نوع تحصیل در دانشگاه دولتی و یا دانشگاه‌های خصوصی متفاوت است

۵.گواهی سلامت

۶.انگیزه نامه دانش آموز

۷.توصیه نامه

مهاجرت تحصیلی موسسه آوام

تا اینجا سعی کردیم شما را با مزایای مهاجرت به برخی از کشور‌های خارجی و تحصیل در رشته پزشکی آشنا کنیم و هرچه بیشتر شما را در رسیدن به رویا‌هایتان ترغیب نماییم. همچنین با ذکر شرایط تحصیل در کشور‌های برتری همچون استرالیا، چین و آلمان تا حدودی توانستیم شما را در رسیدن به پاسخ سوال تحصیل پزشکی در کدام کشور راحت‌تر است یاری دهیم.

موسسه اعزام دانشجوی آوام با تاسیس چندین شعبه فعال در سراسر کشور، به اعزام دانشجو جهت تحصیل در رشته پزشکی به کشور‌های مختلف  به صورتی کاملا قانونی و به کمک وکیل مهاجرت می‌پردازد. در صورتی که مقاله بالا را به طور کامل مطالعه کرده باشید می‌توان گفت که تا حدودی به پرسش‌ها و ابهامات ذهنتان پاسخ داده شده است. اما چنانچه باز هم سوالاتی داشتید، می توانید با موسسه معتبر و شناخته شده آوام تماس حاصل فرمایید و از مشاوره‌های رایگان تلفنی آن بهره‌مند شوید. اعتماد شما، اعتبار ماست.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام بنده ۳۷ سالمه میخواستم بدونم درکدام کشور بدون محدویت سنی میشه رشته پزشکی را ادامه داد و همین طور مدرک دانشگاه هاش معتبر هست همچنین هزینه تحصیل و زندگی مناسب هست و حق کار کردن هم داشته باشیم .؟

    1. من هم همین سوال رو داشتم لطفا پاسخ بدید من عاشق پزشکی هستم ولی سی ساله هستم چیکار کنم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *