راهنمای خرید کوادکوپتر کنترلی

راهنمای خرید کوادکوپتر کنترلی
  • 1400/12/2
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

هنگام خرید یک کوادکوپتر به یاد داشته باشید که هیچ دو کوادکوپتری دقیقاً شبیه به هم نیستند. کوادکوپترها دارای دنیای بسیار گسترده‌ای هستند. تصمیم‌گیری در مورد این که کدام یک بهتر است، کدام یک با بودجه و نیازهای شما مطابقت دارد، دشوار است. در این مقاله ما سعی می‌کنیم چندین نکته تحت عنوان راهنمای خرید کوادکوپتر کنترلی برای شما مطرح کنیم.

سایما آرسی مرجعی کامل عالی برای خرید و دریافت لیست قیمت بروز کوادکوپتر کنترلی ، کوادکوپتر دوربین دار (کوادکوپتر هایی که دارای دوربین و مخصوص عکس برداری و فیلم برداری هستند) و کوادکوپتر بدون دوربین (که مخصوص تفریح و برای تمرین برای پرواز مورد استفاده قرار می گیرند) در ایران است.

پیش‌ازاین که اقدام به خرید کوادکوپتر کنید، به این نکات دقت نمایید.

وضوح دوربین‌ها و نوع لنزهای به‌کاررفته در آنها

اصلی‌ترین عامل در انتخاب یک کوادکوپتر، دوربین‌های آن است. اگر دوربین‌های کوادکوپتر بتوانند از کیفیت‌های بالا پشتیبانی کنند، طبیعتاً نتایج شما هم بهتر خواهد بود. لنزهای دوربین بخش حساسی از این‌هاست که خیلی زود هم می‌توانند آسیب ببینند. زاویه دیدی که دوربین و لنزها از طریق چرخش، در اختیار شما قرار می‌دهند، بسیار مهم است؛ بنابراین سعی کنید از دوربین‌هایی استفاده کنید که لنزهای آنها توانایی پشتیبانی از رزولوشن ۴K و بیشتر از آن را داشته باشد.

زمان و برد پرواز

هر چه یک کوادکوپتر بتواند زمان بیشتری در هوا پرواز کند، فرصت بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید عکس‌ها و فیلم‌های خود را ضبط کنید. برای این کار باتری‌های قوی‌تری لازم است. سعی کنید از باتری‌هایی با ظرفیت بیشتر و ولتاژ بالا استفاده کنید تا بتوانید بیشتر از ۲۰ دقیقه از کوادکوپتر استفاده کنید. اگر برد کوادکوپتر بالا باشد، می‌توانید آن را در فواصل بسیار دورتری از خود به پرواز درآورید و به مناطق می‌توانید پرواز کنید که دسترسی به آن‌ها از توانایی یک انسان، خارج است. برد بیشتر، سیگنال‌دهی بهتر و کنترل راحت‌تر کوادکوپتر را به ارمغان می‌آورد. فرکانس بیشتر ریموت کنترل، به معنای برد بیشتر آن است. به فرکانس در حین خرید دقت کنید.

سنسورهای برخورد به مانع

دیگر موردی که در مورد یک کوادکوپتر لازم است در حین خرید بررسی شود، این است که آیا در صورت وجود مانع می‌تواند از خود محافظت کند؟

این سنسورها در همه ی انواع کوادکوپتر وجود ندارد. این سنسور برای افرادی که تازه‌کار هستند، بسیار ضروری است. چراکه این اجازه را به فرد می‌دهد که بدون نگرانی بابت برخورد به موانع، به کار خود ادامه دهد.

سنسور اجتناب از موانع می‌تواند هزینه و قیمت نهایی کوادکوپتر را افزایش دهد؛ بنابراین اگر به آن احتیاج ندارید، سعی کنید این مورد را در هنگام خرید از فروشنده بپرسید.

مجهز بودن به ویژگی‌های هوشمند

برخی کوادکوپترها می‌توانند از طریق حالت‌های دست شروع به فیلم‌برداری و عکاسی کنند. برخی دیگر هم می‌توانند درزمان رخداد شرایط اضطراری به مبدأ و محل شروع پرواز بازمی‌گردند. برخی دیگر از انواع حالت‌های پرواز مثلاً حرکت در مسیر از پیش تعیین شده و پرواز ۳۶۰ درجه، پشتیبانی می‌کنند.

قبل از این که کوادکوپتر را خریداری کنید این موارد را از فروشنده بپرسید و یا اینکه خودتان ازروی برچسب مشخصات، آنها را بررسی کنید.

کوادکوپتر شما از نوع اورجینال است یا رفرش

کوادکوپترهایی که رفرش هستند، به دلیل یک نقص فنی به کارخانه برگشته و دوباره تعمیر می‌شوند. این دسته معمولاً قیمت کمتری از نوع اورجینال دارند اما همان خدمات و پشتیبانی را دریافت می‌کنند. برای آن که متوجه شوید کوادکوپتر شما جزو کدام دسته است به برچسب مشخصات مراجعه کرده و به دنبال حرف S و یا R  بگردید. اگر وجود نداشت، کوادکوپتر شما اورجینال است. معمولاً انواع رفرش آن قیمت پایین‌تری نسبت به نوع اورجینال دارند.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *