محله السطوه دبی

محله السطوه دبی
  • 1400/12/4
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

همان طور که قیمت بلیط هواپیما تهران به دبی به عواملی از جمله نوع ایرلاین بستگی دارد، قیمت هتل های دبی نیز تا حدودی به محله‌ای که هتل در آن قرار دارد وابسته است. به همین خاطر برای آنکه بدانید در کدام هتل اقامت داشته باشید، بهتر است ابتدا محله‌های مختلف دبی را بشناسید.

علاوه‌بر یافتن محل مناسب برای اقامت، با شناخت محله‌های مختلف دبی می‌توانید به‌راحتی برای هر روز سفر خود برنامه‌ریزی کنید. امروز قصد داریم تا محله السطوه، یکی از معروف‌ترین محله‌های دبی را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید تا این محله را به‌خوبی بشناسید.

معرفی کامل محله السطوه دبی

منطقه السطوه دبی |

وقتی که به قیمت هتل های دبی نگاه کنید، متوجه می‌شوید که قیمت هتل‌ها در مناطق مختلف با هم متفاوت هستند. محله السطوه نیز جزو مناطق مناسب برای اقامت به حساب می‌آید. این منطقه شامل فروشگاه‌ها و ساختمان‌های بلند با تراکم بسیار بالا است. السطوه در بخش جنوب‌غربی دبی واقع شده است.

السطوه درست در کنار خیابان معروف شیخ زائد قرار دارد. ساکنین اصلی این منطقه، قبال بلوشی بودند. السطوه جزو قدیمی‌ترین محله‌های دبی به شمار می‌آید. در گذشته این محله دارای خانه‌های چوبی و کلبه‌های قدیمی بود. در آن دوران، ماهگیران بیشتر در این منطقه زندگی می‌کردند. به‌تدریج زندگی ماشینی و مدرن روی منطقه السطوه نیز تأثیر گذاشت. به همین خاطر دستور خرید خانه‌ها را از مردم محلی صادر کردند و اقدام به تخریب آن‌ها نمودند. پس از چند سال، السطوه به محله‌ای که امروز شاهد آن هستیم تبدیل شد.

در حال حاضر السطوه جزو بهترین محله‌های دبی به حساب می‌آید. با اقامت در این منطقه، انگار که اقدام به خرید بلیط هواپیما تهران به دبی از ایرلاین امارت کرده‌اید. در این محله می‌توانید شاهد حضور آسمان‌خراش‌های مرتفع، ساختمان‌های شیک، هتل‌های لوکس و مراکز خرید متعدد باشید. دسترسی به شیخ زاید از جمله مهم‌ترین مزایای محله السطوه به حساب می‌آید.

تبلیغات مثبت منفی السطوه

محله السطوه دبی

درباره السطوه تبلیغات مثبت و منفی بسیاری وجود دارد. پس وقتی که درباره این محله به‌دنبال فیلم و مستندات مختلف هستید، فایل‌های متعدد با تبلیغات مثبت و منفی مختلف را مشاهده خواهید کرد. در خصوص این محله، برنامه‌های متعددی از جمله برنامه قصه‌های سطوه ساخته شده است.

در این برنامه می‌توانید محله السطوه را به‌صورت کامل بشناسید. این برنامه از طریق موسیقی، عکس و شعر، محله السطوه دبی را به‌صورت کامل به شما معرفی می‌کند. البته در نوامبر سال ۲۰۱۳ میلادی، یک ویدئو تمسخرآمیز با نام السطوه مرگبار GS ساخته شد. پلیس عاملان ساخت این فیلم را دستگیر کرد. در حقیقت تصاویری که در این ویدئو مشاهده می‌کنید، جنبه طنز دارند و اصلاً مرتبط با السطوه دبی نیستند.

تخریب السطوه

جالب است بدانید با وجود تمامی برج‌های مرتفع و ساختمان‌های لوکس، شاید در آینده نزدیک، شاهد تخریب السطوه باشیم. در حقیقت پروژه‌ای داغ با نام باغ شهر جمیرا مطرح شده است. عملی بودن این پروژه هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در صورتی که این پروژه به حالت نهایی برسد و عملی شود، این منطقه به‌صورت کامل برای احداث باغ شهر جمیرا تخریب خواهد شد. در حال حاضر به‌صورت آزمایشی، بخش‌هایی از این منطقه را مورد آزمایش قرار داده‌اند تا عملی بودن این پروژه را بررسی کنند.

تفاوت فرهنگی السطوه با سایر بخش‌های دبی

جالب است بدانید که بسیاری از مهاجران هندی و فیلیپینی دبی در این محله زندگی می‌کنند. این محله را می‌توان از نظر فرهنگی به دو بخش مختلف تقسیم کرد. بخش اول شامل آسمان‌خراش‌های بزرگ و مراکز تجاری متعدد می‌شود و در بخش دیگر زندگی به‌صورت معمولی جریان دارد. بخش معمولی و ساده السطوه، شامل ساختمان‌های مسکونی می‌شود که هندی‌ها و مردم فیلیپین بیشتر در آن زندگی می‌کنند. در این محله می‌توانید از خانه‌های قدیمی و جاهای دیدنی مختلف نیز بازدید کنید.

مزیت اقامت در السطوه

در لیست قیمت هتل های دبی قطعاً متوجه می‌شوید که هتل‌هایی که در محله السطوه نه خیلی گران و نه ارزان هستند. در حقیقت با اقامت در السطوه می‌توانید هم از خدمات عالی و دسترسی مناسب بهره‌مند شوید و هم قیمت بسیار گرانی را بابت اقامت خود پرداخت نکنید.

این محله دارای جاذبه‌های دیدنی منحصر‌به‌فردی است. البته معمولاً برای تفریح و گردش در دبی، باید خودتان را به محله شیخ زاید برسانید. خوشبختانه السطوه نیز در نزدیکی شیخ زاید قرار دارد. به همین خاطر می‌توانید در کمترین زمان ممکن، به اکثر جاهای دیدنی مهم دبی دسترسی داشته باشید. در صورتی که اقدام به خرید بلیط هواپیما تهران به دبی کرده‌اید هم باید بدانید که این محله فاصله چندانی با فرودگاه ندارد. پس برای دسترسی به هتل خود نیز مشکلی نخواهید داشت. همه این‌ها جزو مزایای اقامت در محله السطوه هستند.

به‌صورت کلی می‌توان گفت که السطوه محله متوسط به‌سمت بالا به حساب می‌آید. امنیت در این محله به‌صورت کامل برقرار است و هتل‌ها نیز کیفیت بسیاری دارند. همچنین می‌توانید از انواع فروشگاه‌های برند خرید کنید و دسترسی بسیار ساده‌ای داشته باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *