لیست مهمترین کارها که قبل از شروع سال جدید باید انجام داد

لیست مهمترین کارها که قبل از شروع سال جدید باید انجام داد
  • 1400/12/12
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

روزهای زیادی تا پایان سال ۱۴۰۰ باقی نمانده است و اغلب افراد در تلاش هستند تا در این روزهای پایانی سال، کارهایی را که ناتمام مانده است به پایان برسانند. این روزهای آخر سال پر از هیجان و در عین حال جذاب است. بخشی از این کارها در سنت و فرهنگ ما است مانند خانه تکانی و خرید عید و غیره. اما بد نیست در این روزهای آخر سال مهم‌ترین کارهایی را که باید انجام دهیم مرور کنیم.  پس در ادامه همراه ما باشید.

  1. خانه تکانی

پیش از رسیدن عید نوروز ۱۴۰۱، بهتر است همه خانه برای رسیدن نوروز تمیز شده و بدرخشد. خانه تکانی درواقع یکی از سنت‌های قدیمی ما است و همه خانواده‌های پیش از رسیدن سال نو، همه جای خانه را و زیر و بم آن را تمیز می‌کنند. از تمیز کردن شیشه و در و پنجره گرفته تا مرتب و تمیز کردن کمد لباس و کابینت‌ها و قسمت‌هایی که در طول سال کمتر تمیز می‌کنیم؛ نیاز است تا تمیز شوند. زمانی که خانه ما تمیز می‌شود و در محیط زندگی تمیز زندگی می‌کنیم؛ تمرکزمان بر زندگی و کارها بیشتر می‌شود.

  1. وقت گذاشتن بیشتر با خانواده

قبل از شروع سال جدید بهتر است  تصیمیم بگیرید که در سال جدید بیشتر به علاقمندی‌های خود رسیدگی کنید. برای مثال وقت گذاشتن با خانواده می‌تواند کیفیت زندگی شما را بهتر کند. برای این کار می‌توانید مناسبت‌ها را جدی بگیرید و به آنها احترام بگذارید. برای این کار استفاده از ایده‌های ساده هم گزینه خوبی است. ایده‌های ساده و غیر تکراری می‌تواند خانواده و اعضای آن را خوشحال کرده و شما را خوشحال‌تر و راضی‌تر نگه دارد.

  1. مرور کردن سال گذشته

 

بهتر است در سالی که گذشت رویدادهای خوب و برجسته را برای خود یادداشت کنید و از اینکه این اتفاق‌ها را داشتید شکرگزاری کنید. شما می‌توانید تمام دستاوردها را یادداشت کرده و تصمیم بگیرید که در سال جدید چه کارهایی را انجام دهید. برای مثال از یک تقویم برای سال جدید استفاده کنید و در این تقویم ۱۴۰۱ به خودتان قول بدهید که بیشتر ورزش کنید، بیشتر کتاب بخوانید و غیره. داشتن یک تقویم روز و یا تقویم آنلاین کمک می‌کند که اگر شما کسب و کاری دارید یا هدفی را در سال جدید دنبال می‌کنید؛ سریعتر و بهتر به آن دست پیدا کنید.

  1. تغییر دکور با هزینه کم

برای تغییر دکوراسیون نیازی به صرف هزینه‌های زیاد نیست. برای تغییر دکوراسیون شما می‌توانید جای مبل، آیینه یا بوفه را عوض کنید و حتی در چیدمان وسایل کمد خود تغییراتی ایجاد کنید که با آنها احساس لذت کنید. استفاده از گل و گیاه در تغییر دکوراسیون نیز ایده بسیار خوبی است. برای مثال اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید؛ می‌توانید از گل‌های شمعدانی و حسن یوسف استفاده کنید که بسیار زیبا هم هستند.

  1. خرید لباس

یکی از کارهایی که همیشه قبل از رسیدن سال نو انجام می‌دهیم؛ خرید لباس برای سال جدید است. شما باید بودجه خود برای خرید لباس را تعیین کنید تا از آن بیشتر خرید نکنید و قبل از خرید هم بهتر است به کمد خود نگاهی بیاندازید تا شاید لباسی را در آن دارید و فراموش کرده‌اید.

  1. تمام کردن پروژه‌های نیمه کاره

همه ما در طول سال کارهایی را شروع کرده‌ایم که باید آنها را به پایان برسانیم. در شروع سال برای شروع کردن کارها هیجان زیادی داریم اما بعد از گذشت مدتی هیجان ما کمتر شده و روزهای پایانی سال بهترین زمان برای تمام کردن آنها است. بعضی از کارهای نیمه تمام بار روانی و استرس زیادی را به ما تحمیل می‌کند و اگر آنها را تمام کنیم با خیالی راحت و سبک بال به سال جدید وارد می‌شویم.

  1. انجام کار جدید و متفاوت

شما می‌توانید قبل از پایان سال کاری را انجام دهید که تا به امروز انجام نداده‌اید. برای مثال به شهری بروید که تا به حال نرفته‌اید یا فکری و کاری را بکنید که تا به حال آن را تجربه نکرده‌اید. شما می‌توانید بودن در یک رستوران جدید را تجربه کنید یا کاری انجام دهید که طراوت و شادابی را به زندگی شما وارد می‌کند. این کار حتما باید جدید باشد و آن را تا به امروز تجربه نکرده‌ باشید.

  1. مشخص کردن اهداف کوتاه مدت

بهتر است پیش از شروع سال اهدافی را برای خود تعیین کنید تا در سال جدید به آنها دست پیدا کنید. این اهداف باید دست یافتنی و معمول باشند. زیرا اهداف بلند پروازانه و دست نیافتنی می‌توانند شما را ناامید کنند. پس اهدافتان را کوتاه مدت و واقع بینانه در نظر بگیرید. با این کار به موفقیت‌های کوچکتر اما بیشتر دست پیدا می‌کنید. می‌توانید اهداف خود را بر روی کاغذ یادداشت کنید و آنها را پیگیری کنید.

  1. مراجعه به پزشک و دندانپزشک

روزهای آخر سال زمان خوبی برای چکاپ سالانه است تا مشکلات جسمی خود را زودتر حل کرده و به سال جدید نبریم. برای دندان‌ها هم بهتر است هر از گاهی به دندانپزشک مراجعه کنید تا دندان‌هایی سالم داشته باشید و از خراب شدن بیشتر آنها جلوگیری کنید و هزینه کمتری هم بدهید.

نویسنده: وحیده امینی

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *