شیوه‌های آسان ساخت رزومه رایگان ( استخدام بدون هزینه)

شیوه‌های آسان ساخت رزومه رایگان ( استخدام بدون هزینه)
  • 1400/12/12
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اگر درحال کاریابی و یافتن شغل ایده‌آل خود هستید، احتمالا با چالش‌های مختلفی نیز مواجه شده‌اید. دسترسی به جدیدترین آگهی استخدامی در شغل دلخواه، یادگیری مهارت‌ های لازم برای استخدام در یک شرکت معتبر، کسب شرایط استخدامی مانند اخذ گواهینامه رانندگی یا کارت پایان خدمت و شرکت در آزمون استخدامی، تنها برخی از چالش‌های افراد جویای کار در مسیر کاریابی هستند. اما یکی از مهم‌ترین مراحل کاریابی که کمتر موردتوجه کارجویان قرار می‌گیرد، ساخت و نگارش رزومه است. بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که دارای تخصصی هستند، صرفاً در چند صفحه اطلاعاتی درباره خود نوشته و آن را به‌عنوان رزومه برای کارفرما ارسال می‌کنند. اما ازآنجایی‌که نوشتن رزومه کاری حساس، وقت‌گیر و برای بسیاری از افراد نیز تا اندازه‌ای دشوار است، در این مطلب شیوه‌های آسان ساخت رزومه رایگان (استخدام بدون هزینه) را به شما معرفی خواهیم کرد.

چرا نوشتن رزومه کاری اهمیت دارد؟

اگر تاکنون برای کار در شرکت‌های معتبر اقدام کرده باشید، احتمالاً یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که ذهن شما را به خود مشغول کرده است نوشتن رزومه کاری است. چراکه رزومه کاری اولین و تنها فرصت شما برای معرفی درست توانایی‌ها و مهارت‌های شما به کارفرمایان است.

ازطرف دیگر و در بسیاری از مواقع، تعداد درخواست‌های استخدامی برای تصدی یک فرصت شغلی در شرکت‌های معتبر بسیار زیاد است. معمولاً کارفرما نیز زمان کمی برای خواندن رزومه‌های ارسال‌شده ازطرف کارجویان دارد. این بدان معنا است که نگارش رزومه باید به اندازه کافی جذاب باشد تا بتواند کارفرما را به خواندن تمام آن تشویق نماید.

درنتیجه برای ایجاد تمایز بین شما و سایر داوطلبان استخدامی و نیز معرفی بهتر و حرفه‌ای شما، چاره‌ای جز نگارش رزومه بر اساس اصولی مشخص نخواهید داشت. اما بسیاری از افراد جویای کار با شیوه نوشتن رزومه کاری آشنایی لازم را ندارند. همچنین این موضوع که کدام مهارت های شما باید در هنگام نوشتن رزومه کاری در نظر گرفته شوند، یکی از مهم‌ترین موضوعات در هنگام نگارش رزومه است.

بنابراین اگر به دنبال کار می‌گردید و می‌خواهید به بهترین شکل ممکن خود را با نوشتن رزومه کاری به کارفرمایان معرفی کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از یکی از شیوه‌های آسان ساخت رزومه رایگان (استخدام بدون هزینه) که در ادامه این مطلب به معرفی آنها خواهیم پرداخت استفاده کنید. در این صورت ضمن صرفه‌جویی در وقت و هزینه خود، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که هرآنچه در متن رزومه کاری بیان کرده‌اید نیز تأثیر مثبتی بر روند استخدامی شما خواهد گذاشت. اما شیوه‌های آسان ساخت رزومه رایگان کدام‌اند؟ در بخش بعدی به ارائه پاسخ این سؤال خواهیم پرداخت.

شیوه‌های آسان ساخت رزومه رایگان کدام‌اند؟

با پیشرفت فناوری و دسترسی همگانی به اینترنت، دریافت بسیاری از خدمات نیز از طریق وسایل الکترونیکی مانند کامپیوتر و موبایل به‌راحتی امکان‌پذیر شده است. به شکلی که با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف یا با مراجعه به برخی از سایتها، می‌توان به‌راحتی برای ساخت یک رزومه حرفه‌ای نیز اقدام کرد.

اگرچه برای دریافت برخی از سرویس های ارائه‌شده باید هزینه پرداخت کنید، اما می‌توانید برای نگارش رزومه خود از سرویس های رایگان ساخت رزومه نیز استفاده کنید. در ادامه به معرفی شیوه‌های آسان ساخت رزومه رایگان (استخدام بدون هزینه) خواهیم پرداخت.

نرم‌افزارهای خارجی برای ساخت رزومه‌

باتوجه‌به اینکه امروزه بسیاری از افراد دارای گوشی‌های هوشمند هستند، استفاده از اپلیکیشن موبایل برای کاریابی و ساخت رزومه می‌تواند بسیار راحت، سریع و کاربردی باشد. اگر قصد دارید برای ساخت رزومه خود از نرم‌افزارهای خارجی موجود در بازار استفاده کنید، می‌توانید یکی از نرم‌افزارهایی را که در ادامه معرفی شده است از اپلیکیشن Google Play دانلود کنید. تمام این نرم‌افزارها به‌راحتی در محیط اندروید نصب و اجرا می‌شوند.

بنابراین شما با نصب هر یک از این نرم‌افزارها در گوشی موبایل خود، می‌توانید به‌راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن یک رزومه حرفه‌ای برای خود تهیه کنید. تنها موضوعی که ممکن است در هنگام استفاده از نرم‌افزارهای اندرویدی موجب ناراحتی شما شود، وجود تبلیغات در نرم افزار است که البته با توجه به‌رایگان بودن خدمات ارائه‌شده، می‌توان وجود این تبلیغات را برای کسب درآمد سازندگان آن منصفانه دانست!

نرم افزار CV Engineer

نرم افزار Resume Builder- CV Engineer یکی از نرم‌افزارهای اندرویدی است که امکان ساخت رزومه رایگان را برای کارجویان فراهم کرده است. این اپلیکیشن که یکی از نرم‌افزارهای محبوب برای نگارش رزومه کاری است، امکان دریافت رزومه به شکل فایل pdf را نیز به کاربران می‌دهد.

ساخت رزومه با این نرم افزار بسیار راحت است و فقط با تکمیل قسمت‌های نمایش‌داده‌شده می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن یک رزومه حرفه‌ای داشته باشید. در حال حاضر این برنامه امکان نگارش رزومه به ۴ زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و اسپانیایی را برای کاربران فراهم کرده است.

نرم افزار Resume Builder- Professional CV Maker

یکی دیگر از شیوه‌های آسان ساخت رزومه رایگان (استخدام بدون هزینه)، نصب و استفاده از نرم افزار Resume Builder- Professional CV Maker است. با استفاده از این رزومه‌ساز می‌توانید بخش‌های مختلف رزومه خود را به‌راحتی شخصی‌سازی کرده و متناسب با سلیقه خود یک رزومه حرفه‌ای ایجاد کنید. برای ساخت رزومه ازطریق این نرم افزار می‌توانید یکی از قالب‌های پیشنهادی را انتخاب کنید.

همچنین این رزومه‌ساز امکان ایجاد یک فایل pdf از رزومه را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به‌علاوه، کاربران این نرم افزار می‌توانند با پرداخت مبلغی، نمایش تبلیغات را در محیط اپلیکیشن غیرفعال کنند. همچنین امکان قراردادن عکس در رزومه نیز وجود دارد.

نرم افزار Professional Resume Builder

نرم افزار CV Resume Templates -Professional Resume Builder یکی دیگر از نرم‌افزارهایی است که امکان ساخت رزومه حرفه‌ای را برای کارجویان فراهم کرده است. استفاده از این نرم افزار نیز کاملاً رایگان است. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید عکس، علاقه‌مندی‌ها و امضای خود را نیز به رزومه اضافه کنید.

همچنین بعد از ساخت رزومه از طریق این اپلیکیشن، امکان دریافت رزومه به شکل فایل pdf نیز وجود دارد. کارکردن با این نرم افزار بسیار ساده است و تنها مشکلی که در ارتباط با این اپلیکیشن ساخت رزومه وجود دارد، نمایش آگهی‌های تبلیغاتی در محیط برنامه است.

نرم‌افزارهای داخلی برای ساخت رزومه‌

درست است که نرم‌افزارهای خارجی بسیار خوبی برای ساخت رزومه به زبان انگلیسی وجود دارند، اما اغلب کارجویان در ایران رزومه‌های خود را به زبان فارسی برای شرکت‌ها ارسال می‌کنند. به همین دلیل در ادامه نرم‌افزارهایی را معرفی می‌کنیم که ساخت شرکت‌های داخلی بوده و به شما در ساخت رزومه حرفه‌ای به زبان فارسی نیز بسیار کمک می‌کنند.

نرم افزار جاب‌ویژن

اپلیکیشن جاب‌ویژن یکی از نرم‌افزارهایی است که امکان ساخت رزومه فارسی و انگلیسی را برای کاربران فراهم کرده است. هم‌اکنون نرم افزار جاب‌ویژن با بیش از ۱۰ هزار نصب فعال، به‌راحتی از اپلیکیشن بازار قابل دانلود و نصب است.

این نرم افزار تنها به ۳ مگابایت فضا در گوشی موبایل شما نیاز دارد و می‌تواند علاوه بر کاریابی و نمایش آگهی‌های استخدام آنلاین، در ساخت و نگارش رزومه کاری نیز به شما کمک کند. توسعه‌دهنده این نرم افزار سایت کاریابی جاب‌ویژن است که امکان ساخت رزومه آنلاین را نیز در اختیار کاربران قرار داده است.

با این نرم افزار می‌توانید به‌راحتی رزومه شخصی خود را بسازید. ساخت رزومه سریع و استاندارد، حرفه‌ای و زیبا و دسترسی آنلاین به رزومه، از مزیت‌های ساخت رزومه با این اپلیکیشن رزومه‌ساز است. همچنین امکان دانلود رزومه و به ‌اشتراک‌گذاری آن نیز برای کاربران وجود دارد. با دانلود رایگان این اپلیکیشن می‌توانید ضمن ساخت و نگارش رزومه کاری، در زمان و هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنید.

نرم افزار ای‌استخدام

یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که امکان ساخت رزومه فارسی را برای کاربران ایرانی فراهم می‌کند، نرم افزار ای‌استخدام است. با استفاده از این اپلیکیشن که به‌راحتی از برنامه بازار دانلود می‌شود، می‌توانید ضمن مشاهده فرصت‌های استخدامی در شهرهای مختلف ایران، رزومه خود را نیز ویرایش کنید. هم‌اکنون این اپلیکیشن با بیش از ۵۰ هزار نصب فعال، یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای کاریابی موجود در ایران است.

این اپلیکیشن به حجمی در حدود ۱۱ مگابایت برای نصب روی موبایل شما نیاز دارد. یکی از مزیت‌های جالب این رزومه‌ساز، امکان انتخاب رنگ دلخواه برای قالب های رزومه است. همچنین امکان دانلود رزومه به شکل فایل pdf نیز از دیگر ویژگی‌های ارائه‌شده در این اپلیکیشن رزومه‌ساز و کاریابی است.

رزومه ساز آنلاین

یکی دیگر از شیوه‌های آسان ساخت رزومه رایگان، استفاده از رزومه ساز آنلاین است. سایت‌های مختلفی امکان ساخت رزومه آنلاین را برای کارجویان فراهم کرده‌اند. در ایران یکی از بهترین شیوه‌های آسان ساخت رزومه رایگان (استخدام بدون هزینه)، مراجعه به سایت‌های کاریابی است.

بسیاری از سایت‌های کاریابی در ایران با استفاده از رزومه ساز آنلاین خود، امکان ساخت رزومه آنلاین بسیار حرفه‌ای و ارزان را برای کارجویان فراهم می‌کنند. در ادامه برخی از این سایت‌های کاریابی را معرفی می‌کنیم.

ایران تلنت

یکی از سایت‌های کاریابی که در زمینه انتشار آگهی استخدامی کسب و کارهای مختلف فعالیت می‌کند، سایت ایران تلنت است. اگر قصد دارید رزومه خود را به زبان فارسی و انگلیسی تهیه کنید، می‌توانید از رزومه ساز آنلاین سایت ایران تلنت استفاده کنید.

برای استفاده از رزومه ساز آنلاین ایران تلنت، ابتدا باید در این سایت ثبت‌نام کنید. سپس با مراجعه به بخش ساخت رزومه، می‌توانید اطلاعاتی مانند مشخصات فردی، سوابق کاری، سوابق تحصیلی و مهارت‌هایی خود را وارد کنید. همچنین امکان ضمیمه‌کردن فایل به رزومه ایجاد شده نیز وجود خواهد داشت. از دیگر مزایای ساخت رزومه آنلاین با رزومه‌ساز ایران تلنت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارسال رزومه به کارفرمایان خارج از ‌ایران‌تلنت
  • امکان استفاده از قالب های رزومه فارسی در دو نسخه به‌شکل فایل pdf
  • استفاده از قالب های رزومه انگلیسی به‌شکل فایل pdf و در دو نسخه
  • پیش‌نمایش رزومه در دو نسخه فارسی و انگلیسی

جابینجا

یکی از سایت‌های کاریابی که در زمینه نوشتن رزومه کاری به کمک کارجویان آمده است، سایت جابینجا است. استفاده از رزومه ساز آنلاین جابینجا رایگان است و می‌تواند یک رزومه حرفه‌ای را در اختیار کارجویان قرار دهد. برای ساخت رزومه خود کافی است به بخش رزومه‌ساز آنلاین در این سایت مراجعه کنید.

اگرچه ممکن است رزومه ساخته‌شده با رزومه ساز آنلاین جابینجا ازنظر گرافیکی ساده به نظر برسد، اما این سایت کاریابی با ارائه مزایای مختلف توانسته است نظر بسیاری از کارجویان را به خود جلب نماید. در ادامه برخی از مزایای استفاده از رزومه ساز آنلاین جابینجا آورده شده است:

  • امکان دریافت آدرس رزومه و اشتراک‌گذاری رزومه در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند لینکدین، تلگرام و توییتر
  • دریافت فایل pdf رزومه
  • امکان آپلود عکس
  • اختصاص کد QR برای رزومه
  • امکان قراردادن معرفی نامه یا «متن درباره من»، سوابق شغلی، مهارت های کارجویان و سوابق تحصیلی در هنگام ساخت رزومه آنلاین
  • ساخت سریع رزومه
  • امکان ضمیمه‌کردن فایل جداگانه به رزومه
  • امکان به‌روزرسانی دائمی فقط با یک‌بار ساخت رزومه آنلاین

ساخت رزومه آنلاین با رزومه‌ساز ایران‌استخدام

اگرچه سایت ایران‌استخدام نرم‌افزاری را برای کاریابی ارائه کرده است، اما ازآنجایی که برای ساخت رزومه ازطریق این نرم‌افزار باید به نشانی اینترنتی سایت مراجعه کنید، در این مطلب فقط به معرفی رزومه ساز آنلاین این سایت استخدامی می‌پردازیم.

برای ساخت رزومه آنلاین ازطریق سایت ایران‌استخدام، باید به بخش رزومه‌ساز سایت مراجعه کنید. در این قسمت می‌توانید اطلاعات شخصی مانند نام خانوادگی و شهر محل زندگی، گواهینامه‌ها و مهارت‌های خود را وارد کنید. یکی از مزایای استفاده از رزومه ساز آنلاین ایران‌استخدام، امکان نمایش رزومه در یک صفحه A4 است. برخی دیگر از مزایای ساخت رزومه آنلاین ازطریق رزومه‌ساز آنلاین ایران‌استخدام عبارت‌اند از:

  • ایجاد یک رزومه مرتب و مناسب به‌صورت کاملاً رایگان
  • امکان درج تصویر کارجو در رزومه
  • استفاده از قالب‌های مختلف برای ساخت رزومه. در حال حاضر در سایت ایران‌استخدام، ۱۰ قالب مختلف برای ساخت رزومه آنلاین وجود دارد.
  • امکان دانلود رزومه به شکل فایل pdf

جمع‌بندی

باتوجه‌به دلایلی مانند کمبود فرصت‌های استخدامی در برخی از مشاغل و نیز کمبود فرصت‌های استخدامی ایده‌آل در بازار کار، نوشتن رزومه کاری دارای اهمیت بسیار ویژه‌ای در فرایند کاریابی است. این در حالی است که تعداد زیاد متقاضیان استخدامی در بسیاری از فرصت‌های شغلی نیز، باعث شده که فرصت‌های محدودی برای اشتغال به کار در اختیار جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی قرار داشته باشد.؛ بنابراین نگارش رزومه به شیوه‌ای حرفه‌ای، سریع و البته ارزان، می‌تواند در کاریابی سریع‌تر به کارجویان کمک فراوانی کند. در این مطلب با معرفی شیوه‌های آسان ساخت رزومه رایگان (استخدام بدون هزینه)، کوشیدیم در تهیه یک رزومه حرفه‌ای و بدون هزینه به شما کمک کنیم. قطعاً با استفاده از این روش‌ها می‌توانید سریع‌تر در شغل رویایی خود استخدام شوید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *