خرید لاستیک دانلوپ

خرید لاستیک دانلوپ
  • 1400/12/14
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

سال ۱۸۸۷ میلادی، جان بوید دانلوپ، دامپزشکی اهل بلفاست با شکایت پسرش از درد کف پایش مواجه شد. دانلوپ به دنبال علت درد گشت و فهمید که سه‌چرخه سواری پسرش بر روی خیابان‌های سنگ‌فرش شده تا مدرسه و تلاشی که وی برای به حرکت در آوردن چرخ‌ها می‌کند؛ دلیل درد او است.دانلوپ چندلایه لاستیک نازک را به هم متصل کرد و آنها را با چسب به چرخ‌های دوچرخه چسباند. سپس با تلمبه آن را باد کرد و این تبدیل به اولین لاستیک دانلوپ جهان شد. پسر دانلوپ بعدازاین تغییر در مسابقات دوچرخه‌سواری پیروز می‌شد و دیگر دردی را احساس نمی‌کرد.

اما حقیقت این است که تایرهای بادی قبل از دانلوپ اختراع شده بودند (سال ۱۸۴۵ توسط جان ویلیام تامسون) اما چون هنوز صنعت دوچرخه، خودرو و جاده‌ها پیشرفت نکرده بودند و در واقع مشتری برای آن وجود نداشت، با اقبال مواجه نشد. دانلوپ از این اختراع خبر نداشت و به‌صورت اتفاقی آن را کشف کرد و آینده صنعت لاستیک‌‌سازی را به نفع خود تغییر داد.

امروز دانلوپ یک برند شناخته شده و محبوب در جهان است. در ادامه انواع لاستیک‌های دانلوپ را معرفی و بررسی می‌نماییم.

لاستیک دانلوپ

ویژگی‌های منحصربه‌فرد لاستیک‌های دانلوپ:

  • چسبندگی مناسب به زمین
  • فرمان‌پذیری بالا و امنیت
  • حداکثر میزان ترمزگیری
  • صدای کم
  • فرسایش مناسب و عمر طولانی

 

انواع لاستیک دانلوپ:

  • تابستانی
  • زمستانی
  • چهارفصل
  • بزرگراهی
  • خودروهای لوکس
  • وانت و SUV
  • روزمره

لاستیک دانلوپ

چرا لاستیک دانلوپ نسبت به بقیه برتری دارد؟

لاستیک‌های دانلوپ یکپارچه ساخته می‌شوند. این فناوری باعث می‌شود تا عمر طولانی‌تر و عملکرد بهتری در سرعت بالای خودرو داشته باشند. در ساخت تایرهای دانلوپ از پلیمرهایی استفاده می‌شود که حرکت خودرو را بسیار نرم کرده و فرما‌‌ن‌پذیری با وجود آن بسیار آسان است.

در خصوصیات اصلی لاستیک‌های دانلوپ به این اشاره شد که از چسبندگی بالایی برخوردارند. این قابلیت به دلیل وجود سیلیس در ساخت آن است. نتیجه وجود مواد مرغوب و تکنولوژی پیشرفته، عمر طولانی‌تر لاستیک است.

برند دانلوپ رتبه پنجم در تعداد لاستیک تولید شده در دنیا را دارد. دانلوپ اولین کارخانه خود را در ایرلند افتتاح کرده بود، اما با گسترش کارش، در تمام دنیا شعب زده و کارخانه ساخته است. امروز شرکت سومیتومو در ژاپن صاحب اصلی برند دانلوپ و می‌توان آن را در دسته لاستیک‌های ژاپنی قرار داد.

کدام لاستیک دانلوپ مناسب است؟

در پاسخ به این سؤال شما باید نوع آب‌وهوا، خودرو و کاربری آن را در نظر بگیرید و از گروه مناسب انتخاب نمایید. به محل زندگی خود دقت کنید. آیا زمین‌های اطراف شما و جاده‌ای که در آن رانندگی می‌کنید خشک و خاکی است؟ یا یخ‌زده و برفی است؟ خودروی شما چگونه است؟ آیا شما با خودروی خود بار حمل می‌کنید؟

اگر باتوجه‌به پاسخ این سؤالات لاستیک خود را انتخاب کنید؛ بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را خواهید داشت.

لاستیک‌های محبوب دانلوپ

لاستیک تابستانه

این تایرها برای آب‌وهوای خشک طراحی شده‌اند و به‌صورت عمومی می‌توان کل سال و در مناطق مختلف از آن‌ها استفاده کرد. برای استفاده از لاستیک تابستانه دانلوپ نباید دمای محل استفاده از آن‌ها به طور معمول زیر ۷ درجه سانتی‌گراد باشد.

لاستیک زمستانه

اگر شما در مناطق سردسیر سکونت دارید باید از لاستیک زمستانه دانلوپ استفاده کنید. این تایرها دارای آج‌های مخصوص هستند که در برف و یخ‌بندان ترمزگیری را به حداکثر رسانده و رانندگی در این شرایط را مطلوب می‌کنند.

درصورتی‌که زمستان‌های سخت و تابستان‌های گرم را تجربه می‌کنید بهتر است در آغاز هر فصل لاستیک مخصوص به آن را استفاده نمایید.

لاستیک چهارفصل دانلوپ

همان‌طور که از اسم آن پیداست، این تایرها برای تمام فصول مناسب هستند. شهرهایی مثل تهران که تابستان و زمستان سختی را تجربه نمی‌کنند برای استفاده از این لاستیک‌ها بسیار مناسب هستند.

معایب لاستیک دانلوپ چیست؟

بزرگ‌ترین ایراد لاستیک‌های دانلوپ آن است که تایرهای زمستانه آن با آب‌وهوای اروپا و نه زمستان سخت روسیه، مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

قیمت لاستیک دانلوپ

باتوجه‌به کیفیت و ویژگی‌های لاستیک دانلوپ قیمت آن مناسب است و مشتریان از آن رضایت دارند. در ایران نمایندگی دانلوپ وجود ندارد و بهتر است برای خرید این لاستیک در انتخاب محل خرید دقت کنید تا با قیمتی منصفانه مواجه شوید.

از کجا لاستیک دانلوپ بخریم؟

امروز دیگر لازم نیست خیابان‌‎ها را به دنبال خرید یک لاستیک مناسب بگردید و بعد حداقل چهار حلقه لاستیک را با خود تا منزل ببرید. کافی است سری به رینگو بزنید تا با چند کلیک ساده لاستیک خود را درب منزل تحویل بگیرید. رینگو سایت فروش آنلاین انواع لاستیک است. در این سایت شما می‌توانید قیمت و ویژگی لاستیک‌ها و برندهای مختلف را بررسی کرده و گزینه مناسب خود را سفارش دهید.

توجه داشته باشید که تنها نکته مهم در خرید لاستیک به‌صورت آنلاین، انتخاب سایز درست است. اما حتی اگر این را نمی‌دانید هم نگران نباشید در رینگو پشتیبانی ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سؤالات شما جهت راهنمایی در خرید لاستیک است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *