۶ مورد از کاربردی ترین مشاغل برنامه نویسی پایتون در سال ۲۰۲۲

۶ مورد از کاربردی ترین مشاغل برنامه نویسی پایتون در سال ۲۰۲۲
  • 1400/12/14
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

بدون شک پایتون یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی است. حتی کسانی که با کدنویسی آشنا نیستند احتمالاً نام پایتون را شنیده‌اند. در این دنیای پویا که همه چیز با سرعت زیادی تغییر می‌کند، بسیاری از زبان‌های برنامه نویسی آمده‌اند و بعد از مدتی کمرنگ شده‌اند. اما به نظر می‌رسد محبوبیت پایتون هرگز متوقف نمی‌شود.

طبق نظرسنجی، پایتون به عنوان محبوب‌ترین زبان برنامه‌ نویسی در دنیا در سال ٢٠٢٢ انتخاب شده است. علاوه بر این پیش بینی شده است مشاغلی که از زبان برنامه نویسی پایتون استفاده می‌کنند، بین سال‌های ٢٠٢٠ تا  ٢٠٣٠ رشد ٢٢ درصدی داشته باشند.

 

اما چرا برنامه نویسی پایتون امروزه اینقدر محبوب شده است؟

پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و همه منظوره است. این بدان معناست که می‌توان از آن در بسیاری از حوزه‌ها استفاده کرد. زبان برنامه نویسی پایتون، به عنوان یکی از زبان‌های کدنویسی کاربرپسند و همه کاره در صنایع مختلف در نظر گرفته می‌شود. اگر می‌خواهید مهارت تخصصی در حوزه فناوری و تکنولوژی را فرا گیرید، آموزش پایتون ایده بسیار خوبی است.

ما در دنیای تکنولوژی محور زندگی می‌کنیم. برنامه نویسی پایتون در بخش‌های مهمی ‌از زندگی روزمره ما استفاده می‌شود و در نتیجه مهارت برنامه نویسی پایتون، یکی از مهارت‌های مورد نیاز در کل حوزه برنامه نویسی است. این دلیل اصلی محبوبیت زبان پایتون است. به همین دلیل است که تقاضای بازار کار به شدت در حال افزایش است. علاوه بر این،  درآمد یک متخصص پایتون در مشاغل مختلف بسیار عالی است.

در این مقاله، در مورد کاربردهای برنامه نویسی پایتون در مشاغل صحبت خواهد شد. ما گزینه‌های شغلی مختلفی را که پس از آموزش برنامه نویسی پایتون پیش روی شما قرار خواهد گرفت را بررسی خواهیم کرد.

 

انواع مشاغل پایتون

امروزه پیدا کردن مشاغلی که از پایتون در آن‌ها استفاده می‌شود کار سختی نیست. با یک جستجوی ساده در وب سایت‌های کاریابی برای مشاغلی که از پایتون استفاده می‌کنند، به هزاران فرصت شغلی دست پیدا خواهید کرد.

 

توسعه دهنده نرم افزار (Software developer)

وظایف یک توسعه ‌دهنده نرم‌افزار شامل شناسایی، طراحی، نصب و آزمایش یک سیستم نرم‌افزاری است که از ابتدا برای یک شرکت ساخته شده است. هنگامی‌که توسعه‌دهندگان نرم‌افزار یک سیستم نرم‌افزاری را تحویل می‌دهند، برنامه را نیز حفظ و به‌روزرسانی می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که تمام مشکلات امنیتی برطرف شده‌اند، و با پایگاه‌های داده جدید کار می‌کند. پایتون زبان رایجی است که در فرآیند توسعه نرم‌افزار استفاده می‌شود. توسعه دهندگان نرم افزارها با کسب دانش گسترده در برنامه نویسی پایتون می‌توانند در سایر زبان‌های برنامه نویسی نیز با تسلط بیشتری عمل کنند.

 

توسعه دهنده پایتون (Python Developer)

توسعه دهنده پایتون از زبان پایتون برای توسعه سمت کلاینت (کاربر) و سرور استفاده می‌کند. طراحی وب سایت، کدنویسی، نگهداری و اشکال زدایی نرم افزار روی سرورها و بهینه سازی الگوریتم‌های داده بخشی از وظایف یک توسعه دهنده پایتون است. آن‌ها همچنین مشکلات تجزیه و تحلیل داده‌ها را حل می‌کنند و امنیت و حفاظت از داده‌ها را مدیریت می‌کنند.

مهندس یادگیری ماشین (Machine learning Engineer)

آینده ما به سمت هوش مصنوعی پیش می‌رود. مردم مایلند به سمت فناوری‌هایی حرکت کنند که ماشین‌ها بتوانند رفتارهای انسان را تقلید کنند و بیشتر کار انسان را خودکا‌ر کنند. طبق آمار، پایتون محبوب‌ترین زبان برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است. وظیفه مهندس یادگیری ماشین ساخت برنامه‌هایی است که داده‌ها را تجزیه و تحلیل و پردازش کنند و با استفاده از این داده‌ها سیستم‌های مبتنی بر کامپیوتر را آموزش دهند تا بتوانند طیف وسیعی از کارها را انجام دهند.

 

تحلیل گر داده (Data analyst)

این شغل، برای کسانی است که علاقه دارند با حجم عظیمی‌از داده‌ها کار کنند و در آن داده‌ها معنا پیدا کنند. شرکت‌های زیادی وجود دارند که به دنبال افرادی هستند که بتوانند با مجموعه‌های بزرگی از داده‌هایی که به آن‌ها دسترسی دارند کار کنند. این شرکت‌ها به دنبال افراد ماهر در پایتون هستند، زیرا پایتون دارای کتابخانه‌های کاربردی است که می‌تواند در آنالیز داده کمک کند.

 

مدیر محصول (Product manager)

مدیران محصول نقش بسیار مهمی ‌برای کمک به کسب ‌وکارها برای درک بازار و اینکه چرا ساخت یک محصول بهتر از ساخت محصول دیگر است، دارند. آن‌ها در بخش تحقیق و توسعه، بازار را مطالعه می‌کنند، برای ویژگی‌های جدید مرتبط با یک محصول یا دسته بندی خاص تحقیق می‌کنند و برای ساخت محصولی خاص دلایل منطقی ارائه می‌کنند. داده‌ها بخش بسیار مهمی‌از کاری است که آن‌ها انجام می‌دهند. به همین دلیل است که امروزه اکثر شرکت‌ها به دنبال مدیران محصولی هستند که در پایتون مهارت داشته باشند.

 

دانشمند داده (Data scientist)

دانشمندان داده بر روی تجزیه و تحلیل داده‌های ساختاریافته و بدون ساختار کار می‌کنند. داده ها د علوم مختلف مانند آمار، علوم کامپیوتر، و ریاضیات و… به همراه به یک آنالیز و تحلیل اصولی است که با ارزش می شود. وظیفه دانشمندان داده در سازمان‌ها شامل استخراج، تجزیه و تحلیل و پردازش داده‌ها برای طراحی مدل‌های ساختاریافته برای دستیابی به برنامه‌های عملی است. آن‌ها همچنین به تنظیم داده‌ها برای برنامه‌های یادگیری ماشین کمک می‌کنند.

 

جمع بندی

اگر برای اولین بار است که می‌خواهید یک زبان برنامه نویسی را برای یادگیری انتخاب کنید، یا می‌خواهید بر یک زبان برنامه نویسی به عنوان زبان دوم مسلط شوید، باید بدانید که کدام یک از آن‌ها بیشتر مورد تقاضا هستند و چه کاری می‌توانید با آن‌ها انجام دهید. زبان‌های برنامه نویسی بسیار زیادی وجود دارد، اما برای هر کسی که می‌خواهد وارد دنیای برنامه نویسی شود، زبان برنامه نویسی پایتون می‌تواند درهای زیادی را به روی او باز کند. زیبایی برنامه نویسی پایتون این است که همه کاره‌ترین زبان در دنیای برنامه نویسی است و در حوزه‌های مختلف کاربرد دارد، در نتیجه بازار کار بسیار گسترده و رو به رشدی نیز خواهد داشت.

با شرکت در دوره آموزش پایتون آکادمی‌آمانج می‌توانید آینده شغلی خود را با درآمد ایده آل تضمین کنید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *