چگونه وبسایت خود را به صدر نتایج گوگل برسانیم

چگونه وبسایت خود را به صدر نتایج گوگل برسانیم
  • 1401/1/15
  • گویا آی تی
  • 0

رسیدن وبسایت به نتایج اول گوگل و حتی و صدر آن، باعث می‌شود تا یک کسب و کار توسط افراد بسیار بیشتری دیده شود. تقریباً تمام افراد تنها نتایج صفحه اول گوگل را نگاه می‌کنند و در صورتی که سایتتان در این صفحه نباشد، نمی‌توانید به بازگشت سرمایه‌تان‌امیدوار باشید. روش‌ها و راهکار‌هایی برای بهبود رتبه سایت و بهینه سازی آن وجود دارد. در این مقاله به معرفی و بررسی روش‌هایی برای بهبود رتبه سایت و سئو سایت پرداخته شده است.

برای بالا بردن ترافیک سایت چه کار‌هایی باید انجام داد

راه‌های مختلفی برای بهینه سازی وب سایت وجود دارد.

استفاده از کلمات کلیدی

استفاده کردن از کلمات کلیدی یکی از اصلی‌ترین راه‌های بهبود رتبه سایت و بالا آوردن آن است. این کلمات باید به گونه‌ای انتخاب شوند که حتماً توسط کاربر سرچ می‌شوند. تحقیق کلمات کلیدی نیز از مهم‌ترین موارد در سئو سایت است.

محتوای مناسب

میزان زمانی که کاربر داخل سایت سپری می‌کند، به الگوریتم گوگل نشان می‌دهد که سایت محتوای مناسبی داشته و ارزش بالا آمدن را دارد. نگه داشتن کاربر در سایت با محتوای مناسب اتفاق می‌افتد. در نتیجه باید از محتوای کاربرپسندی استفاده کنید تا ارزش وقت کاربر را داشته باشد.

ویدیو و عکس

یکی از بهترین راه‌های بهبود رتبه سایت و بالا آوردن آن، استفاده از عکس‌ها و ویدیو‌هایی است که مخاطب را درگیر کند. با قرار دادن ویدیو‌ها و تصاویر مناسب در سایتتان می‌توانید از کاربر واکنش مثبتی دریافت کنید.

لینک‌سازی

لینک‌سازی در کنار تولید محتوا یکی از مهم‌ترین کار‌ها برای بالا بردن ترافیک سایت و بهینه سازی وب سایت است. لینک‌های داخلی و خارجی سایت اهمیت زیادی دارند.

لینک‌سازی مناسب باعث می‌شود تا الگوریتم گوگل علاوه بر دسترسی به تمام صفحات سایت، به آن اعتبار دهد. با لینک دادن از سایت‌های معتبر به سایتتان می‌توانید اعتبار آن را بالاتر ببرید و در نهایت به رتبه‌های اول گوگل برسید.

سرعت سایت

سرعت سایت باید بالا باشد تا کاربر از آن خارج نشود. هیچ کاربری چند ثانیه برای مشاهده یک مطلب یا محصول در سایت منتظر نمی‌ماند و به سایت دیگری مراجعه می‌کند. در نتیجه باید با کدنویسی مناسب و بهینه سرعت سایت خود را افزایش دهید. این موضوع روی الگوریتم گوگل نیز تاثیر مثبتی دارد.

طراحی مناسب سایت

طراحی سایت نیز باید کاربر پسند باشد تا کاربر بتواند به راحتی به تمام صفحات سایت دسترسی داشته و زمان زیادی را برای گشتن دنبال یک صفحه خاص صرف نکند. در این صورت ممکن است از سایت خارج شده و به سایت دیگری مراجعه کند که تاثیر بدی روی ترافیک سایت دارد.

توجه به کاربران موبایلی

بسیاری از افراد سایت‌ها را با موبایل خود مشاهده می‌کنند. در نتیجه باید سایت خود را واکنش‌گرا کنید تا تمام افراد با هر دستگاهی بتوانند به آسانی از سایت استفاده کنند.

آیا می توانیم بهینه‌ سازی سایت را خودمان انجام دهیم

این کار کاملا امکان‌پذیر هست و هر کسی که سایت دارد می‌تواند با یادگیری سئو، سئو سایت خود را انجام دهد و آن را به رتبه‌های بالاتر برساند. در این صورت هزینه کم‌تری نیز پرداخت می‌شود و دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای تیم سئوکار نیست. با این حال ممکن است سایت دیرتر به رتبه‌های بالاتر برسد، زیرا یک سئوکار حرفه‌ای دارای تجربه بالاتری است.

برون سپاری سئو بهتر است یا درون سازمانی؟

هر یک از این روش‌ها دارای مزایا و معایبی است و نمی‌توان گفت یکی از آن‌ها برتری زیادی نسبت به دیگری دارد.

مزایای سئو درون سازمانی

از مزایای سئو درون سازمانی می‌توان به ذخیره کردن مقدار قابل توجهی هزینه اشاره کرد. همچنین به دلیل این که صاحب هر کسب و کار بیش‌ترین آشنایی را نسبت به کسب و کار و مشتریان خود دارد، بهتر می‌تواند سئو را انجام دهد. همچنین انجام سئو درون سازمانی باعث می‌شود تا دانش بیش‌تری به دست‌آورید و علم خود را به روز کنید.

معایب سئو درون سازمانی

سئوی درون سازمانی معایبی نیز دارد و اگر برای بهبود رتبه سایت خود از این روش استفاده می‌کنید، ممکن است به نتیجه دلخواهتان در زمان مورد نظرتان نرسید. از معایب سئوی درون سازمانی می‌توان به کمبود علم و دانش سئو در بین اعضا اشاره کرد. ممکن است وقت کافی برای سئو سایت خود و بروزرسانی دانشتان راجع به سئو را نداشته باشید. در این صورت به نتیجه مناسبی نخواهید رسید.

مزایای برون سپاری سئو

با برون سپاری سئو از دانش تخصصی افراد سئوکار بهره‌مند می‌شوید و قطعاً به نتیجه دلخواهتان خواهید رسید. همچنین این کار در طولانی مدت بسیار به صرفه است و با درآمدزایی از سایت، تمام هزینه‌ها جبران می‌شود. سرعت کار با برون سپاری بسیار بیش‌تر است و در زمان کم‌تری به رتبه‌های اول دست پیدا می‌کنید.

معایب برون سپاری سئو

از معایب این روش می‌توان به هزینه زیاد اشاره کرد که ممکن است برای بسیاری از شرکت‌ها امکان‌پذیر نباشد. همچنین ممکن است برخی از افراد سئوکاران مناسبی نباشند و باعث به هدر رفتن هزینه‌هایتان شوند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *