دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر

دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر
  • 1401/1/18
  • گویا آی تی
  • 0

کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر ترجمه فارسی ویرایش جدید

تایپ شده و رنگی با قابلیت جستجو

فرمت :PDF

ویرایش جدید

انتشارات نگاره

دانلود کتاب

 

 

درباره کتاب:

موضوع اصلی این کتاب این است که فعالیت‌های مدیریت منابع انسانی مانند استخدام، انتخاب، آموزش و پاداش دادن به کارکنان فقط وظیفه یک گروه مرکزی منابع انسانی نیست، بلکه شغلی است که هر مدیری باید در آن مشارکت داشته باشد. شاید هیچ جا به اندازه کسب و کار خدمات کوچک معمولی این امر آشکار نباشد. با این حال، دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر شرکت او (بدون ذکر آرامش خاطر خانواده او) اغلب به میزان اثربخشی بستگی دارد که از طریق آن کارگران استخدام، استخدام، آموزش، ارزیابی و پاداش می‌شوند. بنابراین، برای کمک به نشان دادن و تأکید بر نقش منابع انسانی مدیر خط مقدم، در سراسر این کتاب از یک مورد ادامه‌دار مبتنی بر یک تجارت کوچک واقعی در مدیریت منابع انسانی استفاده خواهیم کرد. با این حال، موفقیت شرکت او (بدون ذکر آرامش خاطر خانواده او) اغلب به میزان اثربخشی بستگی دارد که از طریق آن کارگران استخدام، استخدام، آموزش، ارزیابی و پاداش می‌شوند. بنابراین، برای کمک به نشان دادن و تأکید بر نقش منابع انسانی مدیر خط مقدم، در سراسر این کتاب از یک مورد ادامه‌دار مبتنی بر یک تجارت کوچک واقعی در مدیریت منابع انسانی استفاده خواهیم کرد. بخش هر فصل از پرونده نشان خواهد داد که چگونه بازیگر اصلی پرونده – مالک/مدیر جنیفر کارتر – با به کارگیری مفاهیم و تکنیک‌های آن فصل خاص، هر روز در محل کار با مشکلات پرسنلی مقابله می‌کند و آنها را حل می‌کند. در اینجا اطلاعات پس زمینه ای وجود دارد که برای پاسخ به سؤالاتی که در فصل های بعدی مطرح می شوند، نیاز مدیریت منابع انسانی. (ما همچنین در هر فصل یک مورد دوم و نامرتبط را ارائه می‌کنیم.

 

دانلود رایگان کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر

مرکز نظافت کارتر

جنیفر کارتر در ژوئن ۲۰۰۸ از دانشگاه ایالتی فارغ التحصیل شد و پس از بررسی چندین پیشنهاد شغلی، تصمیم گرفت کاری را که همیشه برنامه ریزی می کرد انجام دهد – با پدرش جک کارتر وارد تجارت شود.

جک کارتر اولین خشکشویی خود را در سال ۱۹۹۸ و دومین خشکشویی خود را در سال ۲۰۰۱ افتتاح کرد. جذابیت اصلی این مشاغل خشکشویی سکه برای او این بود که آنها به جای نیروی کار، سرمایه داشتند. بنابراین، هنگامی که سرمایه‌گذاری در ماشین‌آلات انجام شد، فروشگاه‌ها می‌توانند تنها با یک متصدی غیر ماهر اداره شوند و هیچ یک از مشکلات کاری که معمولاً از حضور در تجارت خدمات خرده‌فروشی انتظار می‌رود، وجود ندارد.

جک تا سال ۲۰۰۴ با توجه به جذابیت کار بدون نیروی کار ماهر تصمیم گرفت خدمات را در هر یک از فروشگاه های خود گسترش دهد تا خشکشویی و پرس کردن لباس ها را نیز شامل شود. به عبارت دیگر، او با افزودن خدمات جدیدی که مرتبط با فعالیت‌های خشک‌شویی فعلی‌اش بود، استراتژی «تنوع‌سازی مرتبط» را آغاز کرد. او این موارد را به چند دلیل اضافه کرد. او می خواست از فضای استفاده نشده در فروشگاه های نسبتاً بزرگی که در حال حاضر تحت اجاره داشت، بهتر استفاده کند. علاوه بر این، همانطور که خودش می‌گفت، «از فرستادن کار خشک‌شویی و پرس کاری که از مشتریان سکه‌شویی ما می‌آمد به خشک‌شویی ۵ مایلی دورتر دانلود کتاب شده بود، که پس از آن بیشتر سود ما را گرفت.» برای منعکس کردن خط جدید و توسعه یافته خدمات، او نام هر یک از دو فروشگاه خود را به مرکز نظافت کارتر تغییر داد و به اندازه کافی از عملکرد آنها راضی بود تا در طی ۵ سال آینده چهار فروشگاه دیگر از مدیریت منابع انسانی نوع باز کند. هر فروشگاه مدیر سایت خود را داشت و به طور متوسط حدود هفت کارمند داشت و درآمد سالانه حدود ۵۰۰۰۰۰ دلار داشت. این شش فروشگاه زنجیره ای بود که جنیفر پس از فارغ التحصیلی به آن پیوست.

درک او با پدرش این بود که او به عنوان یک عیب یاب/مشاور برای کارتر بزرگ خدمت می کرد تا هم کسب و کار را بیاموزد و هم مفاهیم و تکنیک های مدیریتی مدرن را برای حل مشکلات کسب و کار و تسهیل رشد آن به آن بیاورد.

 

 

اهداف آموزشی

  1. اهمیت عنوان هفتم قانون حقوق مدنی ۱۹۶۴ و حداقل پنج قانون کار برابر دیگر را توضیح دهید و ویژگی های اساسی آن را فهرست کنید.
  2. قوانین استخدامی پس از سال ۱۹۹۰ از جمله قانون آمریکایی های دارای معلولیت و نحوه اجتناب از اتهامات آزار جنسی در محل کار را شرح دهید.
  3. دو دفاعی را که می توانید در صورت ادعاهای اعمال تبعیض آمیز استفاده کنید، نشان دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر و به شیوه های خاص مدیریت پرسنل تبعیض آمیز در استخدام، انتخاب، ارتقاء، انتقال، اخراج، و مزایا اشاره کنید.
  4. مراحل فرآیند اجرای EEOC را فهرست کنید.
  5. بحث کنید که چرا مدیریت تنوع مهم است و چگونه یک برنامه مدیریت تنوع را نصب کنید.

 

  • اهداف استراتژیک شرکت
  • شایستگی و رفتار کارکنان برای رسیدن به این اهداف استراتژیک لازم است .
  • محیط استراتژیک و قانونی
  • استخدام و تعیین جایگاه
  • آموزش و توسعه
  • جبران خسارت
  • روابط کارکنان
  • سیاست‌ها و رویه‌های منابع انسانی لازم است تا مهارت‌های کارکنان و رفتارها را تولید کند .

الان کجا هستیم . . .

هر اقدامی که به‌عنوان مدیر انجام می‌دهید، از مصاحبه با متقاضیان گرفته تا آموزش، تمجید از آنها و پاداش دادن به آنها، پیامدهای شغلی یکسانی دارد. بنابراین، هدف این فصل ارائه دانش به شما برای برخورد موثرتر با سوالات شغلی برابر در محل کار است. موضوعات اصلی که ما پوشش می دهیم قوانین فرصت های برابر مصوب از ۱۹۶۴ تا ۱۹۹۱، قوانین وضع شده از ۱۹۹۱ تا کنون، دفاع در برابر اتهامات تبعیض، شیوه های استخدامی تبعیض آمیز گویا، فرآیند اجرای EEOC، و مدیریت تنوع است.

یک دانشگاه اخیراً پس از سال ها دانلود کتاب خوب، مدیر خدمات شغلی خود را اخراج کرد. این اتفاق حدود یک سال پس از آن افتاد که رئیس جدیدش اولین ارزیابی ضعیف خود را به او داد و در حالی که او را با سوالاتی مانند “چه زمانی بازنشسته می‌شوید؟” کارمند اخراج شده به زودی به دلیل تبعیض سنی شکایت کرد. ما خواهیم دید که چگونه از چنین مشکلاتی جلوگیری کنیم.

قوانین فرصت های برابر که از سال ۱۹۶۴ تا ۱۹۹۱ تصویب شد.

روزی به سختی می گذرد که دعوای فرصت های برابر در محل کار نباشد. یک نظرسنجی از مشاوران شرکت نشان داد که چنین دعاویی بزرگترین ترس آنها از دادخواهی است. انجام وظایف نظارتی روزانه مانند استخدام کارمندان بدون درک این قوانین مملو از خطر است.

 

در واقع، قوانین منع تبعیض علیه اقلیت ها در چیز جدیدی نیست. پنجمین متمم قانون اساسی مدیریت منابع انسانی (تصویب در سال ۱۷۹۱) بیان می کند که “هیچ شخصی را نمی توان از زندگی، آزادی یا مال بدون روند قانونی محروم کرد.” متمم سیزدهم (۱۸۶۵) برده داری را غیرقانونی اعلام کرد و دادگاه ها بر این باورند که تبعیض نژادی را ممنوع می کند. قانون حقوق مدنی ۱۸۶۶ به همه افراد حق یکسانی برای بستن و اجرای قراردادها و بهره مندی از قوانین مدیریت منابع انسانی می دهد. اما به عنوان یک موضوع عملی، کنگره و روسای جمهور تا اوایل دهه ۱۹۶۰ از اقدام چشمگیر در اجرای دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر برابر اجتناب کردند. در آن مقطع، ناآرامی‌های مدنی در میان اقلیت‌ها و زنان و تغییر سنت‌ها، آنها را به اقدام واداشت. کنگره چندین قانون جدید حقوق مدنی را تصویب کرد.

 

کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر pdf

 

مدیریت تنوع

به حداکثر رساندن مزایای بالقوه تنوع و در عین حال به حداقل رساندن موانع بالقوه آن.

مدیریت تنوع

کلید کسب چنین منافعی، مدیریت صحیح مشکلات بالقوه تنوع است. مدیریت تنوع به معنای به حداکثر رساندن مزایای بالقوه تنوع در عین به حداقل رساندن مشکلات بالقوه (مانند تعصب) است که می تواند همکاری را تضعیف کند. در عمل، مدیریت تنوع شامل اقدامات اجباری و داوطلبانه است. با این حال، اقدامات اجباری (به ویژه دانلود کتاب با قانون EEO) نمی تواند همکاری را تضمین کند.  بنابراین، مدیریت تنوع معمولاً متکی به برداشتن گام‌های داوطلبانه برای تشویق کارکنان به همکاری سازنده است.

کارفرما یک برنامه مدیریت تنوع را ایجاد می کند. هدف اصلی این است که کارکنان نسبت به تفاوت‌های فرهنگی فردی حساس‌تر شوند و بهتر بتوانند با آن‌ها سازگار شوند.

در اینجا یکی از نویسندگان از فرآیند آموزش تنوع چهار مرحله ای “AGEM” حمایت می کند: رویکرد، اهداف، تعهد اجرایی و حضور اجباری. ابتدا، تعیین کنید که آیا آموزش تنوع راه حل است یا رویکرد دیگری قابل توصیه است. اگر آموزش راه حل است، پس اهداف برنامه قابل اندازه گیری را تعیین کنید، به عنوان مثال، از شرکت کنندگان آموزش بخواهید که تلاش های تنوع واحدهای خود را ارزیابی کنند. در مرحله بعد، مطمئن شوید که یک مدیر اجرایی با دید بالا به برنامه متعهد است. در نهایت آموزش را اجباری کنید.

 

 

تغییر فرهنگ و سیستم های مدیریتی برنامه های آموزشی را با سایر مراحل مشخص با هدف تغییر دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر و سیستم های مدیریتی سازمان ترکیب کنید. به عنوان مثال، رویه ارزیابی عملکرد را به ارزیابی سرپرستان بر اساس موفقیت آنها در کاهش تعارضات بین گروهی تغییر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *