کدام برند مادربرد برای کامپیوتر شما مناسب‌تر است؟

کدام برند مادربرد برای کامپیوتر شما مناسب‌تر است؟
  • 1401/1/18
  • گویا آی تی
  • 0

کدام برند مادربرد برای کامپیوتر شما مناسب است؟ مادربرد گیگابایت – مادربرد ایسوس یا مادربرد ایسونیک کدام بهتر است؟ در این مقاله همراه ما باشید

یکی از قطعات مهم هر رایانه‌ای، مادربرد آن است که ارتباط میان بخش‌های مختلف سیستم را ممکن می‌سازد و به کارایی آن‌ها نظم می‌دهد. مادربردها برندهای مختلفی دارند که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های گوناگونی را برای محصولاتشان برآورد کرده‌اند.

نکات مهم در انتخاب مادربرد

در هنگام خریداری مادربرد، همواره این نکته را در نظر بگیرید که ویژگی‌ و سطح انتظار شما از این محصول چیست. انتخاب درست یک مادربرد در کوتاه‌مدت نیازهای دیجیتالی ما را رفع می‌کند و حتی این قابلیت را هم دارد که آن را ارتقا بدهیم. پروفایل حافظه مادربرد، نوع پردازنده‌های پشتیبانی‌کننده، چیپ ست، ویژگی‌های فیزیکی و سوکت پردازنده از جمله نکاتی هستند که خرید مادربرد را تحت تأثیر قرار می‌دهند. ویژگی فیزیکی یک مادربرد شامل این است که این قطعه چه مقدار از فضا را اشغال می‌کند. برای تطابق مادربرد با فضایی که در اختیار داریم باید قبل از خرید به این امر توجه کنیم. سوکت پردازنده نیز یکی از قسمت‌هایی است که پردازنده را روی آن قرار می‌دهند. سوکت‌های پردازنده در انواع مختلفی ساخته شده‌اند و در هنگام خرید مادربرد باید به این نکته توجه کنید که لازم است سوکت پردازنده با نوع پردازنده‌ای که در سیستم به‌کاررفته، تناسب داشته باشد؛ در غیر این صورت نمی‌توان پردازنده را بر روی مادربرد نصب نمود.

در ادامه به بررسی سه برند برتر و پرفروش مادربرد در سایت جالبو می‌پردازیم.

مادربرد ایسوس

کارت گرافیک پردازنده، رم و سایر قطعاتی که تسک رایانه را انجام می‌دهند باید بر روی قطعه مستقلی به نام مادربرد نصب شوند. ارتباطی که میان این اجزا وجود دارد توسط مادربرد تأمین شده است. نظارت بر پردازنده و ایجاد ارتباط میان آن با سایر قطعات، سبب شده است تا مادربرد بر سرعت و کارایی سیستم تأثیر بالایی داشته باشد. خرید و انتخاب هر مادربردی باید متناسب با نیازهای مشتری انجام شود و بتواند در آینده با آپدیت‌های مختلفی که به بازار می‌آیند، ارتقا یابد. یکی از برندهای فعال و محبوب درزمینه ساخت مادربرد، ایسوس (asus) است که محصولات خود را با ویژگی‌های مهمی طراحی کرده است. برای مثال می‌توان گفت که مادربرد ایسوس از فناوری چند هسته‌ای استفاده می‌کند. استفاده از چنین فناوری مهمی در ساخت مادربرد سبب شده تا اور کلاکینگ به نحو مطلوبی انجام شود و سیستم بتواند با صرف کمترین انرژی، بیشترین کارایی را از خود ارائه کند. این مورد نکته‌ای است که قطعاً خرید مادربرد ایسوس را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

مادربرد گیگابایت

مادربردهای گیگابایت از انواع مادربردهای خوش‌نام موجود در بازار بوده که کیفیت خوبی را نیز از خود نشان داده‌اند. این مادربردها تنوع زیادی دارند و شماری از آنان به مادربردهای گیمینگ نیز معروف خواهند بود.

مادربرد ایسونیک

یکی از محصولاتی که درزمینه مادربرد و در رتبه میان‌رده به فروش می‌رسد، مادربردهای برند ایسونیک است. این محصول برای کاربرانی با سطوح متوسط، انتخاب مناسبی خواهد بود. استاندارد ظاهری این مادربرد ATX بوده و سوکت پردازشگر آن LGA 1151 است. خصوصیت‌های این محصول بر اساس ویژگی‌های پردازنده اینتل، تعیین شده است. ۲۵۰ B چیپ ستی است که بر روی این مادربرد نصب شده است. اسلات‌های حافظه این مادربرد از نوع DDR4 هستند که پیکربندی دوکاناله دارند. وجود این اسلات سبب می‌شود که بتوان حافظه موجود در رم را تا ۳۲ گیگ افزایش داد. DDR4_2444 استاندارد حافظه مادربرد ایسونیک بوده و توانایی استفاده از رم با فرکانس‌های بالاتر را برای مصرف‌کننده فراهم می‌کند.

 

معرفی محصولات پربازدید و محبوب سایت جالبو

  • مادربرد ایسونیک BTC:

برند ایسونیک مادربرد خود را به نام مدل BTC روانه بازار نموده که از استاندارد ظاهری ATX استفاده می‌کند و یک سوکت پردازنده دارد. نوع این پردازنده ۱۱۵۱ Intel LGA انتخاب شده است. حافظه این مادر ۳۲ گیگ بوده و کارت گرافیک آن PCI E xpress x1 است. یازده عدد اسلات داخلی اکسپرس به همراه ۴ عدد کانکتور ساتا و یک کانکتور فن اجرای داخلی این مادربرد را تشکیل می‌دهند.

  • مادربرد گیگابایت مدل (rev 10):

فرم ظاهری این مادربرد در سایز میکرو ساخته شده و چیپ ست به‌کاررفته در آن H410 اینتل است. سوکت LGA1200 برای این مادربرد کافی است و تا نمونه دهم پردازنده اینتل را می‌توان بر روی آن نصب کرد. برای حافظه رم، استفاده از ماژول DDR4 توصیه می‌شود. اسلات حافظه DDR4 در این مادربرد تا ۶۴ گیگابایت حافظه خواهد داشت. اسلات کارت گرافیکی این مادربرد اکسپرس ۱۶ است که در حالت ۱۶ X فعال می‌شود.

  • مادربرد ایسوس مدل prime:

سوکت پردازنده برند ایسوس مانند ایسونیک LGA1151 است که موجب شده این محصول بر اساس پردازنده اینتل تولید شود. فرم فاکتور این مادربرد از نوع میکرو بوده و می‌تواند توسط کیس‌های مختلف پشتیبانی شود. مدل پرایم از اسلات حافظه DDR4 استفاده کرده است. فرکانس مورداستفاده در این مادربرد ۲۶۶۶، ۲۴۰۰ و ۲۱۳۳ است که برای گیمینگ مقدار مناسبی محسوب می‌شود.

 

شرکت رایانه گستر شیراز که هم‌اکنون با نام تجاری جالبو در فضای اینترنتی فعالیت می‌کند با دو هدف توسعه پایدار و کمک به محیط‌زیست، فعالیت و محیط مجازی خود را طراحی کرده است. در جالبو https://jalbo.net می‌توان مانند هر فروشگاه آنلاین دیگری از محصولات جدید و کاتالوگ قیمت آن‌ها مطلع شد. البته مزیت رقابتی و شرط اساسی در محصولات جالبو، گارانتی کالاهای آن است که همگی آن‌ها معتبر بوده و حتی کالاهایی که خود ضمانت ندارند با گارانتی اصلی فروشگاه به مشتری تحویل داده می‌شوند.

قیمت محصولات جالبو نسبت به رقبای دیگر تضمین شده است؛ چراکه این شرکت در شیراز واقع شده و این شهر منبع لوازم دیجیتالی به شمار می‌رود. جالبو نمایندگی محصولات دیجیتالی را برعهده دارد و واسطه‌های فروش را از چرخه کار خود حذف کرده است؛ همین امر سبب شده تا کالا با قیمتی کاملاً به‌صرفه به دست مشتریان برسد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *