بست اسپیس فریم چیست و چه کاربری دارد؟

بست اسپیس فریم چیست و چه کاربری دارد؟
  • 1401/1/23
  • گویا آی تی
  • 0

تمام سازه‌ها و تجهیزاتی که مدام با آن‌ها سر و کار دارید، ساختار یکپارچه‌ای ندارند و با استفاده از اتصالات ریز و درشت به یکدیگر متصل شده و قابلیت استفاده پیدا می‌کنند. گاهی حتی بزرگ‌ترین سازه‌ها به یک اتصال کوچک وابسته خواهند بود و در صورتی که از اتصال مناسبی استفاده نشود، سازه‌ها و تجهیزات کارایی و عملکرد بهینه خود را از دست خواهند داد. چه بسا گاهی به دلیل عدم برخورداری از استانداردهای لازم، خطرساز نیز می‌شوند. آیا تاکنون در مورد اسپیس فریم‌ها و بست اسپیس چیزی شنیده‌اید؟ به احتمال زیاد بارها سازه‌های اسپیس فریم را از نزدیک دیده‌اید اما ممکن است این سازه‌ها را با نام اسپیس فریم نشناسید. برای این که با بست اسپیس که با نام‌های مختلف اتصال اسپیس، قفل پروانه ای و قفل اسپیس نیز شناخته می‌شود و به عنوان اصلی‌ترین اتصالات اسپیس فریم‌ها کاربرد دارد، آشنا شوید، لازم است که ابتدا این سازه‌ها را بشناسید.

 

 

 

اسپیس فریم چیست؟

اسپیس فریم‌ها که با نام عمومی داربست نمایشگاهی نیز شناخته می‌شوند، در واقع سازه‌های فضایی با شکل‌های هندسی منظمی هستند که با اتصال به یکدیگر سازه‌های زیبا، شکیل و بسیار کاربردی را تشکیل می‌دهند. این سازه‌ها در عین سبک بودن از استحکام بسیار بالایی برخوردارند؛ از این‌رو کاربردهای بسیار گسترده‌ای در مهندسی سازه دارند. اسپیس فریم‌ها انواع مختلفی دارند و برای کاربردهای متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سازه‌ها به صورت پیش ساخته با قسمت‌های مجزا از هم ارائه می‌شوند و متقاضیان پس از خرید باید با استفاده از اتصالات مخصوصی تحت عنوان بست اسپیس سازه فضایی را سر هم کرده و پیاده‌سازی کنند. اسپیس فریم‌ها کاربردهای بسیار گسترده در ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، بیمارستان‌های صحرایی، سن و استیج و انواع داربست‌های نمایشگاهی دارند. این سازه‌ها با تمام شرایط آب و هوایی سازگاری دارند و می‌توان از آن‌ها در موقعیت‌های مختلف استفاده کرد.

بست اسپیس

حال با سازه اسپیس فریم آشنا شدید می‌توانید اهمیت استفاده از بست اسپیس فریم را درک کنید. اسپیس فریم‌ها ساختار شبکه‌ای و شاخه‌ای دارند. این سازه‌ها در واقع ساختاری شبیه به لانه زنبور دارند. در تعریف بست داربست نمایشگاهی می‌توان گفت قطعه‌ خاصی است که قطعات و شاخه‌های مختلف اسپیس فریم را به یکدیگر متصل کرده و سر پا نگه می‌دارد. بنابراین اسپیس فریم‌ها بدون بست عملا هیچ کاربری ندارند. این بست‌ها و اتصالات اسپیس دارای پوشش آبکاری شده از جنس گالوانیزه هستند، به همین خاطر مقاومت بالایی در برابر اکسید شدن دارند. این بست‌ها به عنوان اصلی‌ترین عنصر در مقاوم‌سازی اسپیس فریم‌ها شناخته می‌شوند و نقش بسیار مهمی در ایجاد و ارتقاء استحکام سازه‌های پیش ساخته اسپیس دارند. آنچه در استفاده از بست و اتصال اسپیس جالب توجه است، کاربرد ساده آن است. از آنجا که این بست‌ها شکل پروانه ای دارند، به راحتی نصب می‌شوند؛ به همین خاطر با نام قفل پروانه ای نیز شناخته می‌شوند. برای اتصال اسپیس فریم‌ها در هر مکانی وجود حداقل دو بست ضروری است.

 

مزایای بست اسپیس

از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده ازاتصالات اسپیس  می‌توان به قابلیت جا به جایی آن اشاره کرد. با توجه به این که اسپیس فریم‌ها بیشتر به عنوان سازه‌های موقت مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توان در نهایت پس از استفاده مشخص از آن با باز کردن قفل اسپیس، سازه را جمع کرده و به جای دیگر انتقال داد. علاوه بر آن تصور کنید که این سازه‌ها با استفاده از جوش به یکدیگر متصل شوند. با توجه به این که اسپیس فریم‌ها با ویژگی سبک و قابل حمل بودن شناخته می‌شوند، استفاده از جوش جهت اتصال وزن آن‌ها را افزایش داده و این عدم هماهنگی در کاربری سازه‌ها تداخل ایجاد می‌کند. گذشته از این که استفاده از بست امکان جا به جایی راحت‌تر سازه‌ها را فراهم می‌سازد، نصب و راه اندازی آن‌ها نیز در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود. برای این که بتوانید سرعت عمل بیشتری در بستن قفل‌های اسپیس داشته باشید، باید از آچار مخصوص اسپیس استفاده کنید. در این صورت قدرت بست‌ها در نگهداری سازه افزایش می‌یاید.

کاربردهای بست اسپیس

این نوع قفل‌ها برای اتصال اسپیس فریم‌ها به سبک دیگر، اتصال چادر به سازه اسپیس فریم، نصب ام دی ام و نئوپان به سازه اسپیس، نصب کابل و هولدر چراغ به اسپیس فریم و نصب اسپیس به دیوارکاربرد دارند.

قیمت بست اسپیس

در مورد قفل‌های اسپیس این نکته را در نظر داشته باشید که ساخت این قطعات بر اساس استانداردهای تعریف شده، لازمه تأمین مقاومت در سازه‌های اسپیس است. با توجه به نقش این بست‌ها در اسپیس فریم‌ها، تولید و ساخت آن‌ها با استفاده از استانداردهای بین المللی و زیر نظر کارشناسان بسیاری باکیفیت و دقت بالا انجام می‌شود. بست‌های اسپیس کاربردهای بسیار متنوعی دارند. قیمت این بست‌های پروانه ای با توجه به کاربری گسترده آن‌ها و کیفیت ساخت‌ بست‌ها متغیر است. طبیعتا بست‌های اسپیس باکیفیت بالا که پروسه استاندارد ساخت را طی کرده‌اند، از قیمت بالاتری برخوردارند. این نکته را در نظر داشته باشید که گاهی ممکن است نوسان قیمت قفل اسپیس به دلیل میزان عرضه و تقاضای آن در بازار باشد. همان طور که گفتیم این قفل‌ها کاربردهای بسیار زیادی دارند و همین مسئله سبب کمبود این قطعات در بازار می‌شود‌.

از عواملی که مستقیما در قیمت بست اسپیس تأثیرگذار هستند، می‌توان به مواردی از جمله: جنس ورق به کار رفته در قفل اسپیس، ابعاد بست و وزن آن، نوع پوشش و آبکاری قفل پروانه ای اشاره کرد. خرید و فروش این قفل‌ها به صورت عمده و جزئی انجام می‌شود. برای این که این تجهیزات نصب اسپیس فریم را با قیمت مناسب خرید کنید، بهتر است فروشگاهی را انتخاب کنید که محصولات خود را با قیمت مناسب‌تری عرضه می‌کند.

 

بست اسپیس را از کجا بخریم؟

اگر به دنبال خرید قفل اسپیس با سطح کیفی بالا و قسمت مناسب هستید، خرید از اسپیس گستران بهترین انتخاب است. اسپیس گستران به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده اسپیس فریم و قفل‌های اسپیس در کشور از باکیفیت‌ترین مواد اولیه در ساخت این محصولات استفاده می‌کند. علاوه بر آن این مجموعه تولیدی بزرگ با بهره‌مندی از نیروهای متخصص و مجرب محصولات خود را با کیفیت بسیار بالا و مزیت‌های رقابتی با سایر تولید کنندگان عرضه می‌کند. جهت خرید قفل پروانه ای سازه اسپیس از طریق لینک زیر وارد سایت اسپیس گستران شوید.

http://spacegostaran.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *