کمپرسور اسکرو از کجا خریداری کنیم : فروشگاه مکانیکا

کمپرسور اسکرو از کجا خریداری کنیم : فروشگاه مکانیکا
  • 1401/1/23
  • گویا آی تی
  • 0

کمپرسور اسکرو از جمله دستگاه های رایج در حوزۀ تولید هوای فشرده درون سیستم های مختلف مورد استفاده قرار گرفته می شوند. کمپرسور اسکرو به منظور تأمین هوای متراکم بیش از هزار لیتر در دقیقه جهت ساخت تجهیزات و سیستم های متعددی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفته می شوند. از ویژگی های بارز کمپرسور اسکرو می توان به صدای کم و قابلیت کارکرد بدون وقفۀ آن اشاره نمود. داشتن سیستم کنترل plc از دیگر مزایای دستگاه های کمپرسور به شمار می رود. از دیگر ویژگی های بارز دستگاه های کمپرسور اسکرو می توان به تولید هوای متراکم به صورت متوالی و مداوم اشاره نمود. همانطور که پیش از این بدان اشاره نمودیم، کمپرسور اسکرو نسبت به کمپرسور پیستونی صدای کمی را تولید می کند. خرید کمپرسور اسکرو بر اساس مشخصات فنی دستگاه ها بر حسب میزان هوای متراکم تحت فشار ۸ و ۱۰ بار صورت می گیرد. البته جهت کسب اطلاعات جامع در خصوص انتخاب و خرید کمپرسور اسکرو مناسب با کارشناسان فروش مکانیکا تماس حاصل فرمائید.

 

نحوۀ عملکرد کمپرسور اسکرو

دستگاه کمپرسور در دو مدل اصلی از جمله کمپرسور اسکرو روغنی و بدون روغن طراحی، تولید و عرضه می شوند. در نتیجه صاحبان صنایع می توانند متناسب با سیستم های مختلف، مناسب ترین دستگاه های کمپرسور اسکرو را با ظرفیت های مختلف تهیه نمائید. کمپرسور اسکرو روغنی حین فرآیند متراکم سازی هوا، در قسمت هایی اقدام به تزریق روغن می نمایند که عاملی مؤثر برای خنک کاری هوا می باشد. در ابتدا هوا از طریق فیلترهای هوا عبور داده می شود و سپس روغن موجود در هوای فشرده توسط فیلتر به صورت جداگانه تفکیک می شود و درون مخزن سپراتور ذخیره سازی می شود. در این حین هوای رادیاتور کمپرسور کاهش پیدا می کند. اجزای کمپرسور اسکرو شامل روتورهای مارپیچی و رادیاتور است که در کنار یکدیگر فرآیند متراکم سازی هوا آغاز می گردد. هوا از داخل فیلتر هوا به داخل مخزن متراکم ساز مکش می شود و به نوعی میان روتورهای مارپیچی نری و مادگی به دام می افتد. استفاده از فیلتر در قسمت ورودی دستگاه کمپرسور اسکرو به نوعی مانع از ورود گرد و غبار به داخل مخزن هوای فشرده می شود.

از دیگر اجزای اصلی کمپرسور اسکرو می توان به آنلودر یا همان کنترل کنندۀ هوا به هواساز اسکرو اشاره نمود. این شیر کنترل کنندۀ ورودی دستگاه کمپرسور اسکرو است. هنگامی که میزان فشار داخل مخزن به حد نرمال نرسیده است، همواره شیر مسیر ورودی هوا به داخل دستگاه باز می ماند تا فرایند متراکم سازی هوا همچنان ادامه پیدا کند. هنگامی که فشار هوای وارده به دستگاه به میزان معینی رسید، شیر بسته می شود. فرآیند مکش هوا به داخل دستگاه کمپرسور متوقف می گردد ولی همچنان بقطعات الکتروموتور و روتورهای هواساز به چرخش خود ادامه می دهند و در عین حال هیچ گونه هوای فشرده ای تولید نمی شود. هنگام خرید کمپرسور اسکرو باید به توان و ظرفیت ورودی سیستم های اصلی توجه گردد. به طور کلی زمانی که شیر ورودی هوا باز باشد، دستگاه در حالت تحت بار یا همان لود شدن Load می باشد و همچنان شاهد ورود هوا به داخل فضای مارپیچی سیستم هواساز می باشیم. وضعیت مارپیچی کمپرسور فرآیند مکش و فشرده سازی را اجرا می کند. اگر کمپرسور اسکرو از نوع روغنی باشد، در این بخش به قسمت های مختلف دستگاه روغن تزریق می شود و این عمل به طور مستقیم دارای وظیفۀ خنک کاری و روان کاری می باشد. ضمن آنکه جهت آب بندی و پر کردن فضای خالی میان روتورها مورد استفاده قرار گرفته می شوند.

خرید کمپرسور اسکرو با برندهای معتبر و شناخته شده

کمپرسور اسکرو به عنوان یکی از دستگاه های پر کاربرد در صنایع هواپیمایی، نظامی، امور دندانپزشکی، صنایع مواد غذایی و … به شمار می رود. در همین راستا صاحبان صنایع متناسب با پروژه های مختلف می توانند اقدام به خرید کمپرسور اسکرو نمایند. از جمله برندهای معروف و شناخته شدۀ کمپرسور اسکرو می توان به وی ام سی کشور ایتالیا، ترمومکانیکال ایتالیا، اِرزن آلمان، روتور کمپ کشور آلمان و … اشاره نمود. بدین ترتیب امکان خرید کمپرسور اسکرو با ظرفیت های و قدرت الکتروموتور متفاوت در سطح بازار فراهم است. پیش از اقدام برای خرید این دستگاه، توصیه می کنیم جدول مشخصات فنی کمپرسورهای اسکرو را بر اساس فشار و بار هوای فشرده معین نمائید.

موارد تعیین کنندۀ قیمت کمپرسور اسکرو

قیمت کمپرسور اسکرو بر پایه برند، مدل و ظرفیت آنها تعیین می گردد. در نتیجه پیش از اقدام به تهیۀ کمپرسور، می توانید از طریق فروشگاه مکانیکا استعلام نمائید. این مجموعۀ معتبر به عنوان یکی از مراکز عرضه کنندۀ دستگاه های هوای متراکم در حال فعالیت می باشد. بدین وسیله صاحبان صنایع می توانند متناسب با تجهیزات و ماشین آلات صنعتی که قصد ساخت آنها را دارند، از مزایای کمپرسورهای اسکرو استفاده نمایند. کسب اطلاعات جامع در خصوص نحوۀ عملکرد دستگاه های کمپرسور توسط مهندسین مجرب صورت می گیرد. با توجه به وارداتی بودن اکثر دستگاه های کمپرسور، جهت اطلاع از قیمت روز کمپرسور اسکرو می توانید با کارشناسان فروش مکانیکا تماس حاصل فرمائید.

اطمینان از اصل بودن کمپرسور اسکرو

هنگام خرید کمپرسور اسکرو، در نظر گرفتن یک سری نکات مهم از جمله اصل بودن دستگاه و مشخصات فنی آن حائز اهمیت است. در واقع قیمت کمپرسور اسکرو متناسب با نرخ روز ارز می توان در سطح بازار بی ثبات باشد. به طور خلاصه در این جا به این موضوع مهم اشاره داریم که خرید کمپرسور اسکرو به منظور تأمین هوای فشرده در سیستم های مختلف مورد استفاده قرار گرفته می شود چون تولید هوای متراکم می تواند صرفه جویی انرژی و مالی را برای سیستم های مختلف به ارمغان آورد. کمپرسور اسکرو جایگزین مناسبی برای واحدهای رفت و برگشتی می باشد و متناسب با سیستم های مختلف با ظرفیت های متفاوت ساخته و مورد استفاده قرار گرفته می شوند. از ویژگی های مهم این دستگاه می توان امکان اتصال به دستگاه خشک کن یا همان درایر هوا و انواع فیلتر در یک پکیج منسجم اشاره نمود. چنین دستگاه هایی جهت تولید هوای خشک و با کیفیت بر اساس استاندارد ایزو ۸۵۷۳ به کار برده می شوند که می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص استانداردهای کیفی هوا با کارشناسان فروش مکانیکا تماس حاصل فرمائید. لازم به ذکر است که خرید کمپرسور اسکرو جهت پکیج های کوچک نیز مورد استفاده قرار گرفته می شوند و مخزن هوا در قسمت بالای کمپرسور نصب می گردد و به نوعی امکان ذخیره سازی اضافی را فراهم می سازد.

 

نکات مهم در انتخاب کمپرسور اسکرو

متناسب با پروژه های مختلف که در صنایع هواپیمایی، تولید لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی، ماشین  آلات صنایع مواد غذایی و … مورد استفاده قرار گرفته می شوند می توان اقدام به خرید کمپرسور اسکرو روغنی و یا بدون روغن نمود. به طور کلی کاربرد گستردۀ دستگاه های کمپرسور اسکرو روغنی در صنایعی است که رعایت موارد بهداشتی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. هنگام خرید کمپرسور اسکرو نیاز است که میزان مصرف هوای فشرده در سیستم مد نظر قرار گرفته شود و در نهایت بتوان مناسب ترین دستگاه را جهت صرفه جویی در مصرف انرژی تهیه نمود. جهت مشاوره در خصوص انتخاب کمپرسور اسکرو مناسب می توانید با مهندسین مجرب مجموعۀ مکانیکا مشورت نمائید. این مجموعۀ مجرب اطلاعات جامعی در خصوص نحوۀ عملکرد و استانداردهای به کارگیری دستگاه های کمپرسور اسکرو در سیستم های مختلف دارد.

https://mekaniikka.com/

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *