شرکت ما به پشتیبانی شبکه نیاز دارد؟

شرکت ما به پشتیبانی شبکه نیاز دارد؟
  • 1401/1/25
  • گویا آی تی
  • 0

اکثر مجموعه ها و شرکت ها بین ۵ تا ۱۵ تا کامپیوتر، چند تا دستگاه پرینتر، یک وای فای و یه سری نرم افزار که با آن ها کار می کنند دارند. حالا سوال اینجاست که پشتیبانی شبکه چقدر به کار ما میاد؟ ما که داریم کارمان را با یه سری مشکلات کوچک یا حتی بزرگ انجام می دهیم! آیا با همین روال کار کردن برای ما مشکلی به وجود میاره؟ در ادامه به همه ی این سوالات جواب می دهیم

دندان من تا درد نگیرد پیش دندان پزشک نمیرم!

حتما این اصطلاح شنیدید و آدم های به اصطلاح در لحظه را دیده اید که دید آینده نگری ندارند و باید حتما یک اتفاق برای آن ها بیفتد تا راه کاری پیاده سازی کنند! تازه اگر بتوانند این کار را در شرایط بحران انجام دهند و نتیجه را بگیرند!

داستان کامیپوتر های ما و تجهیزات دیگری که در آن ها اطلاعات مهمی ذخیره شده است و چند ساعت در نبودشان مشکلات بسیاری می تواند به وجود بیاورد مثل داستان دندان درد و دندان پزشکی است.

بذارید مثال دیگری بزنیم، زمان که چند بار شما وسیله ی سنگینی را بلند می کنید و دیسک کمر می گیرید تقریبا دیگر درمانی ندارید! پس به این نتیجه میرسیم در بسیاری از موارد باید دید آینده نگری داشت حتی در مراقبت از سیستم های کامپیوتری

پشتیبانی شبکه پزشک سیستم های کامپیوتری

تجهیزات شبکه مثل سیستم های کامپیوتری، سرور ها و پرینتر ها نیاز به یک پزشک دارند که هر چند وقت یک بار آن ها را معاینه کند و با راه کار های علمی که وابسته به تجربه نیز هست جلو بروز بسیاری از مشکلات را بگیرد. پشتیبان شبکه پزشک تجهیزات شبکه شما است و باید وظیفه خود که رفع مشکلات شبکه و کامپیوتر است را به درستی انجام دهد

اما هیچ دکتری همیشه نمی تواند همه بیماری ها را پیش بینی و جلوی بیمار شدن را بگیرد، پس در برخی موارد نیاز به معالجه وجود دارد! معالجه سیستم های کامپیوتری روش های مختلفی دارد که زیر تقسیم بندی شده است

پشتیبانی شبکه به صورت ریموت

پشتیبانی شبکه باید همیشه آماده رفع مشکلات شبکه در کوتاه ترین زمان ممکن باشد و مانند یک پزشک سریعا اقدامات لازم را انجام دهد. این کار به واسطه خدمات پشتیبانی شبکه و تکنولوژی ریموت از راه دور ممکن است و نیاز به جا به جایی کارشناسان پشتیبانی شبکه را تا حد امکان کاهش می دهد.

پشتیبانی شبکه به صورت حضوری

ذکر این موضوع ضروری است که تمام مشکلات شبکه از طریق ریموت قابلیت رفع شدن ندارند و در برخی موارد نیاز هست تا متخصصین پشتیبانی شبکه به صورت حضوری مشکلات شبکه را بر طرف سازند، به عنوان نمونه زمانی که اینترنت مجموعه شما قطع می شود و این موضوع از سمت سرویس دهنده اینترنت نمی باشد و ایراد از شبکه ی کامپیوتری می باشد، کارشناس پشتیبانی شبکه نمی تواند به علت قطع ارتباط، از طریق اینترنت مشکل را برطرف کند. در نتیجه می بایستی طبق موضوع قرارداد پشتیبانی شبکه به مجموعه مورد نظر مراجعه کند و مشکل را در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف کند.

انتخاب درست متخصص پشتیبانی شبکه

از آنجایی که شما برای پیدا کردن یک پزشک جستجوی زیادی می کنید تا بتوانید یک پزشک خوب پیدا کنید، برای پیدا کردن پشتیبانی شبکه خوب که کار بلد باشد هم همین توقع را دارید، دلیل این موضوع اهمیت شغل شما و اطلاعاتی است که در همیشه در حال کار کردن با آن ها هستید و همیشه ترس از دست دادنشان را دارید.

همچنین به دنبال آینده نگری و پیش برد کارها از راه های ساده تر و سریع تر هستید، پشتیبانی شبکه باید این کار را هم انجام دهد تا شما برای انجام کار ها مراحل کمتری را طی کنید و پروسه کار ها روز به روز سریع تر و ساده تر شود. برای مثال پشتیبانی شبکه باید بتواند بستری را پیاده سازی کند تا افراد بتوانند تمام کار ها را به صورت از راه دور انجام دهند تا در برخی شرایط که دور کاری اهمیت پیدا می کند مشکلی در روند انجام کار ها ایجاد نشود.

ویژگی های یک شرکت خدمات پشتیبانی شبکه

سرعت: همانطور که گفته شد مشکلات شبکه باید در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف شوند و این موضوع مزیت رقابتی شرکت های پشتیبانی شبکه است که اکثرا در آن مقلوب می شوند، دلایل این موضوع تعداد مشتریان زیاد، عدم رعایت اصول درست در اجرای شبکه و همچنین عدم تجربه کارشناسان پشتیبانی شبکه است.

دقت: رفع مشکلات شبکه نیازمند دقت و تحلیل دیتاهایی است که کارشناس پشتیبانی شبکه با بررسی ایرادات به دست می آورد که این موضوع درک درست از مفاهیم شبکه را نیاز دارد و کارشناسانی که صرف تجربه و بدون دانش علمی دست به این کار می زند دچار این موضوع هستند و در برخی موارد نمی توانند مشکلات را درست بررسی کنند و که درنهایت منجر به پاک کردن صورت مسئله و راه اندازی مجدد نظیر تعویض ویندوز می شود.

هزینه: منابع مالی از جمله مواردی که در تماس به شرکت های پشتیبانی شبکه در ابتدا سوال می شود و بیشتر تنها به هزینه توجه می شود. درست است که هزینه موضوع با اهمیتی است اما به تنهایی ملاک نمی شود. پس هزینه در کنار شرایط دیگر مثل تعداد تجهیزات، تعداد سرویس های راه اندازی شده، نوع قرارداد معنی پیدا می کند و یک شرکت باید با توجه به تمامی این موارد نسبت به انتخاب یک شرکت پشتیبانی شبکه اقدام کند.

سخن پایانی

با خواند مطلب بالا تمامی افرادی که دچار شک و تردید در استفاده از خدمات پشتیبانی شبکه بودند، جواب منطقی به نیازشان داده شد تا بتوانند به درستی نسبت به استفاده از پشتیبانی شبکه اقدام کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *