تنظیم درجه یخچال قدیمی

تنظیم درجه یخچال قدیمی
  • 1401/1/29
  • گویا آی تی
  • 2

یکی از مهمترین اقداماتی که می تواند در بهینه سازی عملکرد یخچال و راندمان بالای کار آن تاثیر بسیار زیادی داشته باشد، تنظیم درجه یخچال قدیمی است. به طور کلی تنظیم دمای یخچال ها با توجه به نوع و مدل دستگاه دارای تفاوت هایی می باشد. درجه یخچال های قدیمی نیز معمولا به صورت ترموستاتی و چرخان است که بسیاری از کاربران نحوه تنظیم دما در این یخچال ها را نمی دانند. دقت داشته باشید که در صورت عدم تنظیم دمای یخچال قدیمی به صورت صحیح، به یخچال آسیب هایی وارد خواهد شد. در ادامه به بررسی نحوه تغییر درجه دمای یخچال قدیمی خواهیم پرداخت.

حتما بخوانید: چگونه یخچال قدیمی مجیک را تعمیر کنیم؟

فهرست

  • نحوه تنظیم دمای یخچال قدیمی با ترموستات
  • روش تنظیم درجه یخچال قدیمی با شاسی اهرمی
  • شیوه تغییر دمای یخچال قدیمی با صفحه دیجیتالی
  • نتیجه گیری از تنظیم درجه یخچال قدیمی

 

دمای یخچال قدیمی را چگونه تنظیم کنیم؟

 

یکی از مهمترین مسائلی که مصرف کنندگان باید نسبت به آن اطلاعات کافی داشته باشند، آموزش تنظیمات دمای یخچال قدیمی است. ممکن است یخچال شما از مدل های قدیمی باشد و قصد ایجاد تغییراتی در دمای کابین یخچال خود را داشته باشید. با دانستن روش انجام این کار می توانید از خراب شدن مواد غذایی جلوگیری نمایید. در ادامه به بررسی انواع روش های تنظیم یا تغییر دمای یخچال های قدیمی برای شما پرداخته ایم.

حتما بخوانید: چگونه یخچال قدیمی پارس را تعمیر کنیم؟

 

آموزش تنظیم درجه دمای یخچال قدیمی با ترموستات

 

بسیاری از مدل ها برای تنظیم دمای یخچال قدیمی از یک ولوم ترموستاتی برخوردار هستند که باید آن را تغییر دهید. این ترموستات درون یخچال تعبیه شده است که افراد می توانند این درجه را بر روی سمت چپ یا دیواره بالای یخچال مشاهده نمایند که به صورت یک ولوم چرخان است. شماره گذاری این درجه از صفر تا ۵ یا ۹ است که درجه صفر به معنای کمترین درجه یا خاموش بودن یخچال است و درجه ۵ حداکثر میزان سرمای یخچال به حساب می آید.

  • به هر اندازه که ولوم به سمت عدد ۵ یا ۹ نزدیک تر شود، سرمای یخچال بیشتر می شود.
  • در صورتی که این درجه به سمت عدد ۱ برود، سرما کمتر خواهد شد.
  • در صورتی که این درجه را روی صفر قرار دهید، یخچال خاموش شده و فعالیت نخواهد داشت.
  • چنانچه می خواهید دمای درون یخچال نه سرد باشد و نه گرم، بهتر است درجه را بر روی حالت میانی و وسط قرار دهید.
  • اگر درجه دمای یخچال شما ۵ حالت داشت، آن را بر روی ۳ قرار دهید و چنانچه ۹ عدد بر روی آن درج شده باشد، دمای یخچال باید روی ۴ قرار داده شود.
  • جهت خنک تر شدن فضای یخچال باید درجه ولوم چرخان را به سمت عقربه های ساعت بچرخانید.

تنظیم درجه یخچال قدیمی با ترموستات

حتما بخوانید: یخچال قدیمی کنوود را چگونه تعمیر کنیم؟

نحوه تنظیمات درجه یخچال قدیمی با شاسی اهرمی

 

در برخی از انواع مدل های یخچال های قدیمی برای اینکه بتوانید دمای مناسب برای نگهداری از مواد غذایی مختلف را تعیین کنید، باید از شاسی اهرمی شکلی که درون یخچال تعبیه شده است، استفاده نمایید. نحوه عملکرد این تنظیم کننده های کشویی برای تغییر درجه یخچال قدیمی نیز با مدل ولومی یکی است. با این تفاوت که در این حالت شما با حرکت کشو می توانید دمای را تنظیم کنید. این تنظیم کننده معمولا در بخش بالایی یخچال و کنار لولای درب دستگاه تعبیه شده است.

  • در اینگونه مدل ها معمولا علامت گذاری با درجه های دیگر متفاوت است.
  • علامت گذاری این درجه ها به گونه ای است که بر روی آنها درجه min یا cold و یا max تا colder قرار داده شده است.
  • در صورتی که قصد دارید درجه دمای یخچال خود را در حالت متوسط قرار داده و سرمای مطلوبی را در یخچال ایجاد کنید، باید این درجه ها در بخش میانه یا وسط اهرم قرار دهید.
  • به هر اندازه که دما به سمت colder نزدیک تر گردد، دمای یخچال بالاتر رفته و فضای یخچال سردتر خواهد شد.
تنظیم درجه یخچال قدیمی با شاسی اهرمی
تنظیم درجه یخچال قدیمی با شاسی اهرمی

راهنمای تغییر درجه دمای یخچال قدیمی با صفحه دیجیتالی

 

چنانچه کنترل درجه دمای یخچال قدیمی شما با استفاده از یک نمایشگر دیجیتال کوچک در قسمت بالای بدنه یخچال انجام می گردد، باید به دنبال دکمه ای باشید که تغییر دما با استفاده از آن صورت بگیرد. در برخی مدل های نمایشگر این یخچال ها دکمه های + و –  یا up و down تعبیه شده است که می توان با استفاده از دکمه + دمای یخچال را افزایش داده و به کمک کلید – دما را کاهش داد.

البته برخی از قدیمی ترین مدل های یخچال فریزرها از نمایشگرهای دیجیتالی برخوردار هستند که تنها به صورت یک دماسنج عمل کرده و دمای فعلی یخچال را نشان خواهند داد. در اینگونه نمایشگرها نمی توان دمایی را تنظیم یا تغییر داد. از این رو اگر دمای یخچال پایین تر از میزان نرمال باشد، باید به دنبال یک درجه یا ولوم درون یخچال برای تغییر دما باشید.

تغییر درجه دمای یخچال قدیمی با صفحه دیجیتالی
تغییر درجه دمای یخچال قدیمی با صفحه دیجیتالی

نتیجه گیری از تنظیم درجه یخچال قدیمی

 

به طور کلی برای جلوگیری از فاسد و خراب شدن مواد غذایی درون یخچال، باید اقدام به تنظیم دمای مناسب برای یخچال خود نمایید که این امر تنها با اطلاع پیدا کردن از نحوه انجام این کار امکان پذیر خواهد بود. از این رو در این مقاله نحوه تنظیم درجه یخچال قدیمی در مدل های مختلف آن را با یکدیگر مورد بررسی قرار دادیم تا در صورت نیاز بتوانید دمای مناسب را بر روی یخچال خود اعمال کنید. چنانچه به هنگام تنظیم این دما به کمک نیاز دارید و یا با تغییر درجه نیز دمای یخچال شما تغییر نمی کند، باید از متخصصین در این زمینه کمک بگیرید.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام. همه مطالب نسبت به تیتر ان درست نپرداخته
    ده تا سایت مطالب همه کپی از روی هم
    تیتر زده هرانچه باید در مورد ترمستات دانست
    ولی
    یک نفر ننوشته تنظیم این ترموستات اگه یک تکه لاک نوشته درجه روی اون نبود به کدوم جهت میشه کم کرد وکدوم طرف زیاد
    🙏🙏

  2. سلام درموردصفحه دیجیتالی یخچال آزمایش به کدام طرف کم وبیشتر، میشه .ممنون از شما دانستنی های یخچال فریزر ،دوقلو،غیر …..هست .درهد پیشنهاد تبلیغات، تعویض یخچال قدیمی به جدید یایک چیز تو همون مایه باتشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *