هرآنچه را که باید در مورد لپ تاپ بدانید در اینجا بخوانید

هرآنچه را که باید در مورد لپ تاپ بدانید در اینجا بخوانید
  • 1401/2/13
  • گویا آی تی
  • 0

هنگام خرید یک لپ تاپ جدید، مهم است که بدانید در حال انجام چه کاری هستید. شما باید بدانید که به چه ویژگی هایی نیاز دارید، بودجه خود و بسیاری از حقایق دیگر در مورد بهترین لپ تاپ را باید در نظر بگیرید. از نکات زیر برای پیدا کردن یک لپ تاپ عالی که تمام نیازهای شما را برآورده می کند، استفاده کنید.

 

وزن لپ تاپ

هنگام خرید لپ تاپ، وزن هر کامپیوتر را در نظر بگیرید. اگر در حال حرکت از رایانه خود استفاده کنید، مهم است که وزن کلی لپ‌تاپ‌ را کمتر از یک کیلوگرم انتخاب کنید. اگرچه برخی از لپ‌تاپ‌ها بر مسائل حرکتی تمرکز می‌کنند، اما این رایانه‌ها اغلب گران‌تر هستند. خرید کامپیوتری با صفحه نمایش کوچکتر را در نظر بگیرید.

جنس بدنه لپ تاپ

اگر زیاد سفر می کنید، یک لپ تاپ با پوسته بیرونی بادوام بخرید. برخی از لپ‌تاپ‌های تجاری با هدف سفر ساخته می‌شوند، و این می‌تواند به آنها کمک کند تا در برابر ضربه‌ها و کبودی‌هایی که اغلب همراه با مایل‌های مسافرتی مکرر ممکن است به‌وجود می‌آیند، مقاومت کنند. همیشه قبل از خرید نهایی خود در مورد این ویژگی سوال کنید.

تهیه موس با لپ تاپ

اگر دوست ندارید از تاچ پد لپ تاپ خود استفاده کنید، ممکن است بخواهید یک ماوس USB تهیه کنید. لپ تاپ به طور کلی با ماوس همراه نیست. به همین دلیل این به شما بستگی دارد که برای لپ‌تاپ یک موس بخرید. معمولا موس های قابل حمل را در اندازه های کوچکتر  و بی سیم می سازند که اگر بخواهید آن نوع را تهیه کنید.

انتخاب بسته به نیاز

وقتی به دنبال لپ‌تاپ می‌گردید، بیشتر از آنچه نیاز دارید انتخاب نکنید. ممکن است گفتن اینکه حافظه زیادی در دستگاه خود دارید قابل توجه به نظر برسد، اما اگر به این مقدار حافظه نیاز ندارید، پول خود را هدر می دهید. با لپ‌تاپ‌ای که برای سبک زندگی‌تان کار می‌کند بچسبید و هزینه کمتری خواهید پرداخت.

انتخاب برند معتبر لپ تاپ

هنگام خرید لپ تاپ، برندها اهمیت دارند. برخی خدمات بهتری نسبت به سایرین دارند، در حالی که برخی دیگر به دلیل ناهمواری خود مورد توجه قرار می گیرند. شهرت برخی شرکت ها در طول زمان تغییر می کند. معمولاً ایده خوبی است که از یک برند نسبتاً شناخته شده مثل لپ تاپ های لنوو استفاده کنید و قبل از تصمیم گیری نهایی، نظرات آنلاین خریداران را بررسی کنید.

 

صفحه کلید لپ تاپ

گاهی اوقات افراد هنگام خرید یک لپ تاپ جدید فراموش می کنند که به صفحه کلید نگاه کنند. برای بررسی دقیق نحوه تنظیم کلیدها وقت بگذارید. آنها بسته به برند لپ تاپ در مکان های مختلفی قرار خواهند گرفت. اطمینان حاصل کنید که صفحه کلید همه کلیدهای مورد نیاز شما را دارد و آنها در مکان های دسترسی آسان هستند.

بودجه خرید لپ تاپ

اولین قدم در خرید لپ تاپ همیشه تنظیم بودجه است. شما باید دقیقا بدانید چقدر پول می توانید خرج کنید بدون اینکه نتوانید قبض های ماه آینده را پرداخت کنید. اگر محدودیت دقیقی تعیین کنید، مطمئن باشید که در این راه با مشکلات مالی مواجه نخواهید شد.

خرید مدل های قدیمی تر در صرفه جویی هزینه ها به شما کمک می کند

برای دست یافتن به خرید بهترین لپ تاپ، از قبل شروع به بررسی چرخه های عرضه کنید. با خرید مدل سال گذشته می توانید پول زیادی را پس انداز کنید. حتی رایانه ای که تنها چند ماه از عمر آن می گذرد می تواند به شما در صرفه جویی کمک کند. ممکن است تمام سخت افزارهای جدید را دریافت نکنید، اما یک لپ تاپ قدیمی ممکن است با نیازهای شما مطابقت داشته باشد.

محل خرید لپ تاپ

مکان های مختلفی را که می توانید لپ تاپ بخرید را در نظر بگیرید. می توانید مستقیماً از یک تولید کننده خرید کنید. می توانید از فروشگاه های کامپیوتری گران قیمت خرید کنید. مکان های زیادی در اینترنت وجود دارد که می توانید از آنها لپ تاپ بخرید. حتی می توانید آنها را در سوپرمارکت ها تهیه کنید. بودجه خود را در نظر بگیرید، اینکه آیا باید قبل از خرید آن را امتحان کنید یا خیر، هر گونه هزینه اضافی و نوع کمکی که ممکن است هنگام تصمیم گیری برای خرید لپ تاپ خود به آن نیاز داشته باشید.

امکان ارتقا لپ تاپ

اگر قصد دارید این رایانه را برای مدتی طولانی نگه دارید، مطمئن شوید که می توان آن را ارتقا داد. ممکن است لازم باشد هارد دیسک را تعویض کنید یا رم بیشتری اضافه کنید. این تغییرات در برخی از رایانه ها نسبت به سایرین آسان تر است. سعی کنید جدیدترین گزینه ها را دریافت کنید، اما برای این ارتقاها که ممکن است سال آینده منسوخ شوند، بیش از حد هزینه نکنید.

نکات نگهداری از لپ تاپ

وقتی صحبت از داشتن یک لپ تاپ به میان می آید، باید به هر قیمتی از نوشیدن آب در کنار آن خودداری کنید. هر گونه اسپری از نوشیدنی شما یا ریختن تصادفی به احتمال زیاد باعث ایجاد یک لکه چسبنده دائمی روی لپ تاپ شما می شود، اگر بدتر نباشد. بنابراین قبل یا بعد از استفاده از لپ تاپ خود نوشیدنی خودرا بنوشید.

نکته استفاده از صفحه کلید لپ تاپ

برای اینکه کلیدهای صفحه‌کلید لپ‌تاپ خود را راحت‌تر ببینید، از یکی از آن صفحه‌کلیدهای layover  استفاده کنید که در رنگ‌های روشن با کاراکترهای بزرگ‌تر عرضه می‌شوند. خستگی چشم ناشی از گذراندن ساعت‌های طولانی در رایانه می‌تواند تشخیص شخصیت‌های کوچک‌تر را دشوار کند، بنابراین با یکی از این صفحه‌کلیدهای تخصصی کار را برای چشمان خود آسان‌تر کنید.

حذف درایو نوری منجر به وزن پایین تر خواهد شد

اگر به دنبال کاهش وزن لپ تاپ خود هستید، از درایو نوری خودداری کنید. شما نیازی به درایو DVD یا Blu-Ray ندارید زیرا بیشتر محتواها از جمله فیلم، بازی و نرم افزار را می توان از اینترنت دانلود کرد. با از دست دادن درایو نوری می توانید حدود نیم پوند وزن خود را کاهش دهید.

امکانات شبکه لپ تاپ

دانستن نیازهای شبکه خود هنگام خرید لپ تاپ بسیار مهم است. اگرچه اکثر اتصالات استاندارد شما در اکثر لپ تاپ ها تعبیه شده است، ممکن است به چیز دیگری مانند قابلیت Wi-Fi نیاز داشته باشید. مطمئن شوید که متوجه شده اید که لپ تاپ مورد نظر شما باید چه چیزی داشته باشد و لپ تاپ مورد نظرتان را پیدا کنید که شما را در حال حرکت متصل نگه دارد.

مشخص کردن نیاز قبل از ورود به فروشگاه

همیشه باید قبل از ورود به فروشگاه لوازم الکترونیکی نیازهای خود را در نظر بگیرید. زمانی که به دنبال بهترین لپ تاپ برای نیازهای شخصی خود هستید، کمی تحقیق به شما کمک می کند. هنگام ورود به فروشگاه لپ تاپ این نکات را به خاطر بسپارید. مسئولیت تصمیم خود را حفظ کنید تا مطمئن شوید که یک لپ تاپ عالی به خانه می آورید.

 

البته فروشگاه های معتبر فروش لپ تاپ از جمله فروشگاه اینترنتی کامینال با ارائه بهترین برندها با معتبرترین گارانتی ها بهترین گزینه ها را در خرید لپ تاپ به شما ارایه میکند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *