بهترین زبان‌ های برنامه ‌نویسی فرانت ‌اند کدامند؟

بهترین زبان‌ های برنامه ‌نویسی فرانت ‌اند کدامند؟
  • 1401/2/15
  • گویا آی تی
  • 0

بهترین زبان‌ های برنامه ‌نویسی فرانت ‌اند کدامند؟ | آکادمی آموزش برنامه ‌نویسی سبزلرن

 حوزه برنامه‌نویسی فرانت اند برای افرادی که علاوه بر کد نویسی، به طراحی و دیزاین صفحات وب و اپلیکیشن نیز علاقه زیادی دارند بسیار جذاب است. اگر شما هم به این حوزه علاقه دارید، ابتدا باید با زبان‌های فرانت اند آشنا شوید و پس از یادگیری آن‌ها فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کنید. در این مطلب به بررسی بهترین زبان‌ های برنامه ‌نویسی فرانت ‌اند می‌پردازیم و هر یک از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. در صورت تمایل به یادگیری زبان‌های فرانت اند می‌توانید به صورت رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در دوره‌های فرانت اند آکادمی آموزش برنامه ‌نویسی سبزلرن شرکت کنید و به صورت حرفه‌ای یاد این زبان­ها را یاد بگیرید و بر آن‌ها مسلط شوید.

زبان html:

‌ Html زبان پایه حوزه فرانت اند است که در دسته زبان‌های نشانه‌گذاری طبقه‌بندی می‌شود. این زبان برنامه‌نویسی از زمان انتشار خود تا به امروز همچنان در حال آپدیت است و در هر نسخه ویژگی‌ها و امکانات جدیدی به آن اضافه می‌شود. همانطور که گفتیم html زبان نشانه‌گذاری است و در واقع شما با استفاده از تگ‌های جزئی و کلی آن، موارد مختلف را بر روی پروژه­­های خود پیاده‌سازی می‌کنید. شما میتوانید از آموزش HTML مقدماتی تا پیشرفته + پروژه های کاربردی در وب سایت سبزلرن استفاده کنید .

باید بدانید که یادگیری زبان Html کار بسیار سختی نیست و اکثر افرادی که هیچ آشنایی با حوزه برنامه‌نویسی ندارند هم می‌توانند به راحتی در یک مدت زمان کوتاه آن را به طور کامل یاد بگیرند. در نتیجه یکی از مهمترین ویژگی‌های زبان html سهولت در یادگیری و همچنین ساختار ساده آن است. این زبان برنامه‌نویسی از سیستم عامل‌های مک، لینوکس و ویندوز پشتیبانی می‌کند و به راحتی می‌توانید با هر نوع سیستم عاملی از آن استفاده کنید.

 

ویژگی ‌های زبان html :

زبان html در اکثر مرورگر‌های رایج پشتیبانی می‌شود. همچنین شما می‌توانید به صورت کاملآ رایگان از تمام خدمات و امکانات این زبان نهایت استفاده را ببرید. سینتکس انعطاف‌پذیر و ساختار ساده، امکان استفاده در قالب‌های مختلف و امکان یادگیری آسان و سریع همگی از ویژگی‌های یکی از بهترین زبان ‌های برنامه ‌نویسی فرانت اند یعنی html هستند.

البته باید توجه داشته باشید که زبان html تنها پایه و اساس حوزه فرانت را تشکیل می‌دهد و شما برای استفاده از آن باید بر زبان css که تکمیل‌کننده آن است نیز تسلط داشته باشید.

 

زبان Css:

همانطور که در بخش قبل گفتیم زبان css مکمل زبان html است و شما به عنوان یک برنامه‌نویس فعال در حوزه فرانت اند باید هر دوی آن‌ها را به طور کامل یاد بگیرید. در واقع شما با استفاده از زبان html می‌توانید اسکلت اصلی یک پروژه را بسازید؛ اما برای زیبا کردن ظاهر آن باید از زبان css استفاده کنید. در واقع css این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید استایل‌های مختلف را بسته به سلیقه و سطح نیاز خود بر روی پروژه­ها اعمال کنید.

 

 

ویژگی ‌های زبان css :

با استفاده از css می‌توانید تا حد زیادی در زمان اجرای پروژه‌های خود صرفه‌جویی کنید و به سرعت کار‌های مورد نظر خود را پیش ببرید. در واقع شما می‌توانید استایل‌های مورد نظر خود را با استفاده از زبان css تعریف کنید و هر یک از آن‌ها را در چندین پروژه مورد استفاده قرار دهید. همچنین باید توجه داشته باشید که در سال‌های اخیر دیگر زبان html به صورت گسترده مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و به همین دلیل اکثر برنامه نویسان ترجیح می‌دهند تا در کنار زبان html با استفاده بیشتر از css پروژه‌های خود را به صورت کاملاً سازگار با مرورگر‌های مختلف انجام دهند. چرا که ممکن است با آپدیت مرورگر‌های فعلی رایج در آینده، میزان سازگاری آن‌ها با زبان html کمتر از الان شود. در انتها شما میتوانید از آموزش CSS از مقدماتی تا پیشرفته همراه با پروژه های مختلف استفاده کنید .

همچنین باید بدانید که شما می‌توانید هر چند وقت یکبار بر اساس خواسته‌ها و سطح نیاز خود استایل‌های تعریف شده css را آپدیت کرده و به این صورت صفحات وب یا اپلیکیشن‌های خود را به روز‌رسانی کنید.

 

به طور کلی بعد از یادگیری زبان html، یادگیری css برایتان آسان خواهد بود ودر مدت زمان کوتاهی می‌توانید بر آن مسلط شوید. در حال حاضر css یکی از بهترین زبان ‌های برنامه ‌نویسی فرانت ‌اند است که با استفاده از آن و همچنین تکیه بر تجارب و خلاقیت‌های خود می­توانید بهترین عملکرد را داشته باشید.

جاوا اسکریپت:  

بعد از اینکه زبان html و css را یاد گرفتید، حالا باید به سراغ یادگیری جاوا اسکریپت که مهم‌ترین زبان برنامه‌نویسی فرانت‌اند است بروید. در واقع زبان جاوا اسکریپت برای هوشمند‌سازی المان‌های موجود در یک صفحه وب یا اپلیکیشن و پیاده‌سازی ویژگی‌ها و امکانات پیچیده در آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به بیان دیگر با استفاده از زبان جاوا اسکریپت می‌توانید وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های تعامل‌پذیری را طراحی کنید. در حال حاضر جاوا اسکریپت مهمترین و بهترین زبان برنامه‌نویسی فرانت‌اند است که با استفاده آن و همچنین فریم ورک‌های مربوط به این زبان، می­توانید انواع پروژه برنامه‌نویسی را به بهترین شکل پیش ببرید.

 

 

ویژگی ‌های زبان جاوا اسکریپت:

با زبان جاوا اسکریپت می‌توان به صورت تخصصی و ویژه بر روی رابط کاربری و تجربه کاربری وب سایت­ها و اپلیکیشن‌ها کار کنید. همانطور که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم زبان جاوا اسکریپت فریم ورک‌های کاربردی و مهمی نیز دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به صورت تخصصی در حوزه‌های توسعه وب و اپلیکیشن فعالیت کنید. از جمله مهم‌ترین فریم ورک‌های جاوا اسکریپت باید به انگولار، جی کوئری، ویو جی اس و همچنین کتابخانه ری اکت اشاره کنیم.

 

به طور کلی جاوا اسکریپت نیز در دسته بهترین زبان‌ های برنامه ‌نویسی فرانت ‌اند قرار می‌گیرد و در این بین از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. باید بدانید که برای فعالیت حرفه‌ای و تخصصی در حوزه فرانت‌اند تنها یادگیری زبان html و css کافی نیست؛ بلکه شما باید بعد از یادگیری این دو زبان حتماً زبان جاوا اسکریپت و حداقل یکی از فریم ورک‌های آن را نیز یاد بگیرید تا سطح دانش و مهارت شما در حدی باشد که توانایی پذیرش و انجام انواع پروژه‌های حوزه فرانت‌اند را داشته باشید.

 

ثبت نام در دوره فرانت ‌اند آکادمی برنامه ‌نویسی سبزلرن:

در در این مطلب به طور کامل بهترین زبان ‌های برنامه ‌نویسی فرانت ‌اند را از لحاظ کاربرد و ویژگی مورد بررسی قرار دادیم. اگر به حوزه فرانت اند علاقه‌مندید و قصد دارید به عنوان یک برنامه‌نویس به صورت حرفه‌ای در آن مشغول به فعالیت و درآمدزایی شوید، می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای و به صورت کاملاً رایگان در دوره‌های صفر تا صد html، css و جاوا اسکریپت آکادمی برنامه‌نویسی سبزلرن شرکت کنید.

تمام دوره‌های فرانت‌اند www.sabzlearn.ir/product-category/front-end موجود در وب سایت به صورت مبتدی تا پیشرفته و جامع آماده سازی شده‌اند تا با وجود آن‌ها از شرکت در هر دوره یا استفاده از هر پکیج دیگری بی‌نیاز شوید. همچنین محتوا‌های آموزشی دوره‌های فرانت‌اند آکادمی سبزلرن با بیانی ساده و به صورت پروژه محور تهیه شدند تا افراد علاقه‌مند با هر سطح مهارتی بتوانند از آن‌ها نهایت استفاده را ببرند. در آخر باید به پشتیبانی دوره‌های فرانت اند اشاره کنیم که رایگان و دائمی است. پس در صورت بروز مشکل یا وجود ابهام در حین دوره آموزشی می‌توانید با پشتیبانی و در شرایطی با استاد دوره آموزشی به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *