آشنایی با بهترین میکروفون‌ها برای تولید محتوا

آشنایی با بهترین میکروفون‌ها برای تولید محتوا
  • 1401/2/17
  • گویا آی تی
  • 0

تولید محتوا یکی از مهمترین ابزارها برای بازاریابی و فروش دیجیتال است. محتواهای صوتی و ویدیویی یکی از فرمت‌های مهم در محتواسازی هستند که می‌توانند یک کاربر را مجاب به انجام یک اقدام کنند. برای اینکه بتوان محتوایی کاربرپسند را تولید کرد باید ابزارهای لازم را در اختیار داشت. با خرید انواع میکروفون یقه‌ای یا استودیویی از کیفیت ضبط صدا مطمئن خواهید بود.

چرا کیفیت صدا در تولید محتوا مهم است؟

اگر قصد دارید در بازاریابی آنلاین موفق شوید، مهمترین ابزاری که به شما کمک می‌کند، تولید محتوای دیجیتال است. یک محتوای قدرتمند به مخاطب آگاهی لازم را خواهد داد و  و توجه او را به سمت یک کسب و کار یا محصول جذب می‌کند.

کیفیت صدا در پادکست و ویدیو اهمیت زیادی دارد. زیرا محتواهایی که صدای مناسبی دارند  اثرگذاری بیشتری دارند. برای داشتن یک محتوای صوتی یا ویدئوکست باید به دنبال میکروفون حرفه‌ای (میکروفون یقه‌ای یا استودیویی) باشیم.

ویژگی‌های یک میکروفون برای تولید محتوا

هنگام خرید یک میکروفون برای تولید محتوا، باید به ویژگی‌هایی زیر توجه کنیم تا تا بتواند کارایی لازم را ایجاد کند:

  • صدای با کیفیت تولید کند؛
  • در مدل‌های میکروفون یقه‌ای، امکان نصب مخفی آن‌ها بر روی لباس وجود داشته باشد؛
  • راه‌اندازی آن با سرعت امکان‌پذیر باشد؛
  • باتری آن سریع شارژ شود و دوام زیادی داشته باشد؛
  • کمترین مقدار نویز را ضبط کند؛
  • قابل هم باشد؛
  • امکان اتصال به انواع دستگاه‌های ضبط صدا را داشته باشد؛
  • قیمت میکروفون برای تولید محتوا مناسب باشد.

نکات مهم در خرید یک میکروفون برای تولید محتوا

قبل از خرید میکروفون باید یک سری اطلاعات در مورد میکروفون‌ها و کاربری آن‌ها داشته باشیم. این اطلاعات به ما کمک می‌کند تا بتوانیم در هنگام خرید بهترین گزینه را انتخاب کنیم. توجه به نکات زیر در هنگام خرید میکروفون یقه‌ای یا استودیویی ضروری است:

۱- نوع تکنولوژی به کار رفته در میکروفون

تکنولوژی به کار رفته در میکروفون یقه‌ای یا میکروفون استودیویی در کیفیت تولید محتوا تاثیرگذار است. بنابراین هنگام تهیه میکروفون باید به نوع تکنولوژی آن توجه داشته باشیم. انواع تکنولوژی‌های مورد استفاده در میکروفون‌ها:

  • داینامیک: میکروفون‌های قدرتمندی هستند که با دیافراگم حساسی که دارند برای ضبط صدا در استودیو مناسب هستند؛
  • کاندنسر: در تولید محتوای صوتی امکان ضبط صدا به همراه جزئیات را فراهم می‌آورند؛
  • ریبون: با استفاده از الگوی جهت‌دار امکان ضبط صدای طبیعی را فراهم می‌کنند؛
  • شاتگان: در این تکنولوژی که در میکروفون یقه‌ای و استودیویی به کار گرفته می‌شود به خوبی نویز از صدا حذف می‌شود.

۲-کاربری میکروفون

برای در اختیار داشتن بهترین میکروفون برای ضبط پادکست و تولید محتوا باید به کاربرد مدنظر توجه داشته باشیم. یک میکروفون یقه‌ای یا استودیویی زمانی می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد که در کاربرد درستی مورد استفاده قرار گیرد. کاربردهای مختلف در تولید محتوای صوتی:

  • تولید پادکست تک نفره: در این نوع پادکست یک نفر به ضبط صدا می‌پردازد. موضوعات چنین پادکست‌هایی می‌تواند توسعه فردی، کارآفرینی، انگیزشی، کتاب صوتی و… باشد. میکروفون یقه‌ای برای تولید چنین پادکست‌هایی بسیار مناسب است.
  • پادکست چند نفره: پادکست‌ها همیشه تک نفری نیستند. در مواردی که پادکست حالت مصاحبه یا گفتگوی چند نفره دارد باید از چندین میکروفون یقه‌ای استفاده کرد. البته استفاده از میکروفون‌های استودیویی و رومیزی نیز می‌تواند کارگشا باشد.
  • ضبط ویدیو یا تهیه ویدئوکست: اهمیت صدا در ویدیوها بسیار زیاد است. زیرا کیفیت صدا بر روی میزان جذب مخاطب تاثیر می‌گذارد. ولاگرها که در یوتیوب یا آپارات به تولید محتواهای ویدیویی می‌پردازند، بیشتر از میکروفون یقه‌ای بیسیم برای ضبط فیلم استفاده می‌کنند. میکروفون یقه‌ای مناسب برای تولید محتوا آموزشی، مدل‌های باسیم هستند. زیرا امکان اتصال این نوع مدل‌ها به دوربین فیلمبرداری وجود دارد.
  • ضبط صدای سازهای موسیقی: از میکروفون یقه‌ای برای ضبط صدای آواز و سازها استفاده می‌شود. در این نوع کاربری باید به الگوی قطبی میکروفون و همچنین نویز پایین توجه داشت.

۳- درگاه اتصال میکروفون

در هنگام خرید میکروفون یقه‌ای برای تولید محتوا باید به درگاه اتصال آن توجه داشت. تکنولوژی‌های بی‌سیم طرفداران بیشتری دارند زیرا دیگر برای اتصال میکروفون نیازی به اتصال سیم بلند به دستگاه ذخیره‌سازی وجود ندارد.

استفاده از انواع میکروفون یقه‌ای بلوتوثی برای تولید محتوا مناسب است. اما اگر قصد دارید میکروفون را به دوربین فیلمبرداری متصل کنید، استفاده از میکروفون یقه‌ای برای ضبط فیلم کار ساده‌ای نخواهد بود. در چنین مواقعی بهتر است به سراغ میکروفون‌های باسیم بروید.

در میکروفون‌های سیمی بیشتر از جک ۳٫۵ میلی‌متر استفاده می‌شود. البته انواع تبدیل برای اتصال جک ۳٫۵ میلی‌متر به رکوردرها یا دوربین‌های فیلمبرداری وجود دارد.

۴- الگوی قطبی میکروفون

برای تهیه بهترین میکروفون برای ضبط پادکست و تولید محتوا باید به الگوی قطبی توجه داشت. در الگوی چند جهته، امکان ضبط صدا در همه جهت‌ها وجود دارد. این نوع از میکروفون‌ها ممکن است نویز بیشتری داشته باشند. اما در الگوی تک جهته که فقط صدای مقابل ضبط می‌شود، میزان نویز کاهش می‌یابد‌.

۵-محل استقرار میکروفون

برای تولید محتوای صوتی در کنار کاربری باید به محلی که میکروفون را در آن قرار می‌دهیم هم توجه کرد. سایز کوچک میکروفون یقه‌ای ایده‌آل برای محتواسازی در فضاهای خانگی یا بیرون از استودیوهای ضبط صدا است. خوشبختانه انواع مختلفی از میکروفون یقه‌ای مناسب برای تولید محتوا در بازار موجود است. میکروفن یقه‌ای بی‌سیم امکان تحرک کافی را در هنگام تولید محتوای ویدیویی فراهم می‌آورد.

میکروفن‌های رومیزی یا استودیوی که با کمک پایه بر روی میز قرار می‌گیرند، می‌توانند در مصاحبه‌های خبری یا تولید پادکست در استودیوهای ضبط صدا مورد استفاده قرار گیرند.

قیمت میکروفون برای تولید محتوا

یکی از معیارهای مهم برای خرید میکروفون قیمت آن است. اگر تازه فعالیت خود را برای تولید محتوا شروع کرده‌اید، بهتر است بدانید که ارزان‌ترین میکروفون برای تولید محتوا هم می‌تواند نیاز شما را برآورده کند. البته با پیشرفت کار بهتر است به سراغ مدل‌های پیشرفته‌تری بروید.

معرفی بهترین میکروفون یقه‌ای برای ضبط پادکست و تولید محتوا

اگر قصد دارید که به تولید محتوای حرفه‌ای بپردازید یا اینکه پادکست تولید کنید باید یک میکروفون مناسب در اختیار داشته باشید. در اینجا به معرفی چند مورد از میکروفون‌های حرفه‌ای در تولید محتوا می‌پردازیم:

میکروفون یقه ای بویا m1

اگر شما به قیمت میکروفون برای تولید محتوا اهمیت می‌دهید و هم‌زمان به دنبال یک میکروفون یقه‌ای حرفه‌ای هستید، میکروفون بویا m1 می‌تواند نیاز شما را برآورده کند. این میکروفون یقه‌ای بر روی لباس نصب می‌شود و با سیم بلندی که دارد امکان اتصال به دوربین یا رکوردر را در فاصله دور فراهم می‌آورد.

میکروفون یقه ای بویا m1 pro

میکروفون بویا M1 Pro از نوع خازنی است. از این مدل برای تولید محتوای آموزشی و همچنین ضبط پادکست و تولید محتوا استفاده می‌شود زیرا صداهای محیطی را حذف می‌کند. وجود ورودی هدفون این امکان را می‌دهد که در هنگام ضبط صدا، امکان گوش کردن زنده به صدای در حال ضبط را داشته باشیم.

میکروفون بی‌سیم مدل Rode wireless Goli

یک ست میکروفون یقه‌ای بی‌سیم کامل است. این میکروفون بی‌سیم برای تولید محتوا تمامی امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد. از این میکروفون یقه‌ای برای کاربردهای ولاگری و خبرنگاری می‌توان استفاده کرد.

میکروفون یقه‌ای بی‌سیم مدل   Boya By WM4 Pro k1

این میکروفون دارای گیرنده دو کاناله است که امکان ضبط صدای با کیفیت را فراهم می‌آورد. وزن سبک و برد طولانی این میکروفون یقه‌ای بلوتوثی آن را تبدیل به یکی از بهترین میکروفون‌ها برای ضبط پادکست و تولید محتوای صوتی کرده است. راه‌اندازی و جفت‌سازی میکروفون با گیرنده در این مدل بسیار ساده است. به همین دلیل می‌توان آن را خیلی سریع آماده استفاده و ضبط صدا کرد.

سخن پایانی

داشتن میکروفون یقه‌ای یا رومیزی یکی از ملزومات ضروری در تولید محتوای صوتی است. برای خرید بهترین میکروفون برای تولید محتوا باید ابتدا نیاز خود را بشناسید و سپس بر اساس این نیاز به تهیه میکروفون حرفه‌ای از فروشگاه‌های معتبر بپردازید. فروشگاه فلاشیران با ارائه انواع تجهیزات صوتی، به شما کمک می‌کند تا کالایی با برند اصلی و قیمت مناسب را تهیه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *