آشنایی با چند سبک عکاسی

آشنایی با چند سبک عکاسی
  • 1401/2/24
  • فاطمه مرادخانی
  • 0

امروزه تعداد فراوانی سبک عکاسی وجود دارد که تقسیم‌بندی آن‎‌ها براساس انتخاب سوژه، میزان تجهیزات و امکانات و تکنیک‌های شخصی عکاسان با یکدیگر تفاوت دارند که در این میان برخی از عکاس‌ها یک نوع سبک را به صورت تخصصی و برخی دیگر چندین سبک را با هم پیش می‌برند.

۴ سبک عکاسی کاربردی:

عکاسی تجاری

عکاسی تجاری (Commercial Photography): عکاسان در این سبک با هدف تجاری عکاسی می‌کنند تا با به اشتراک گذاشتن آن‌ها در بروشورها، منوها و شبکه‌های اجتماعی یا هرصفحه دیگری، فروش و عرضه آن محصول افزایش پیدا کند.

عکاسی از محصول

عکاسی از محصول (Product Photography): این سبک عکاسی غالبا بر روی سو‌ژه‌ها تمرکز دارد تا بتواند از آن‌ها برای اهداف تبلیغاتی خود استفاده کند.

عکاسان برای نمایش کالاهایی که از آن‌ها عکس گرفته‌اند از کاتالوگ‌ها، بروشورها و وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند زیرا با رشد و توسعه کسب‌و‌کار اینترنتی از طریق هر نوع پلتفرم عام‌پسندی موجب افزایش فروش کالاها می‌شود.

عکاسی از املاک

عکاسی از املاک (RealEstate Photography): همانطور که از نام این سبک مشخص است عکاسان در این سبک اهداف کاملا تجاری را دنبال می‌کنند به عنوان مثال: فروش ملک، خانه، زمین و … .

نورپردازی، تنظیمات دوربین و تجهیزات از مهم‌ترین و اساسی‌ترین تکنیک‌های عکاسی از املاک است.

عکاسی کسب‌‌و‌کار

عکاسی کسب‌و‌کار (Business Photography): عکاسی مربوط به کسب‌و‌کار در دنیای امروز بسیار کاربرد دارد که به رشد و ارتقای آن کمک می‌کند و تنها هدف آن‌ها بازاریابی است.

شرکت‌ها، دفاتر و … از طریق عکاسی کسب‌و‌کار تصاویر مدیران، خدمات، اطلاعاتی را درباره‌ی کسب‌وکارشان به اشتراک می‌گذارند.

از تصاویر عکاسی کسب‌وکار می‌توان برای بازاریابی در وب‌سایت‌ها، بروشورها و دیگر رسانه‌های یک مجموعه استفاده کرد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *