انواع روش های مراقبت و نگهداری از بیمار در منزل

انواع روش های مراقبت و نگهداری از بیمار در منزل
  • 1401/2/25
  • فاطمه مرادخانی
  • 0

ممکن است به دلایل و بیماری‌های گوناگونی مجبور به بستری شدن در مراکز درمانی شوید. اما آیا می‌توانید دوره‌ای از زندگی خود را در این مکان‌ها بگذرانید؟ بسیاری از بیماران به علت بیماری خود مجبور به ماندن و گذراندن دورانی خود در بیمارستان هستند. ولی ممکن است برخی از آن‌ها دوست نداشته باشند که مدتی را در بیمارستان سپری کنند. به این دلیل خدمتی به نام مراقبت و نگهداری از بیمار در منزل به وجود آمده است. اینگونه بیماران می‌توانند با استفاده از این خدمت، از بیمارستان مرخص شده و در منزل خود استراحت کنند.

مراقبت و نگهداری در منزل شامل انواع و اقسام خدمات مراقبتی و پرستاری از بیماران در منزل است. البته استفاده از این خدمت، بستگی به نوع بیماری فرد دارد. در ادامه شما را با مطالب بیشتر در مورد مراقبت و نگهداری در منزل آشنا خواهیم کرد؛ پس با ما همراه باشید.

لزوم استفاده از خدمات مراقبتی در منزل برای بیماران چیست؟

بیماران برای اینکه پس از مرخص شدن از بیمارستان بتوانند در منزل به صورت صحیحی درمان شوند، ممکن است به مراقبت و نگهداری در منزل نیازمند باشند. بسیاری از افراد نیز به علت داشتن بیماری‌های گوناگونی نیازمند مراقبت در منزل هستند. در این صورت شما می‌توانید برای کمک به بیماران خود، از خدمات مراقبت و نگهداری در منزل استفاده کنید.

مراقبت و نگهداری در منزل این قابلیت را به شما می‌دهد تا بیمار خود را بدون نگرانی به دست ما بسپارید. حال زمان این است که بدانید چرا باید از خدمات مراقبتی در منزل استفاده کنید. در ادامه به لزوم استفاده از این خدمات می‌پردازیم:

  • کاهش یافتن میزان هزینه
  • رسیدگی بهتر و بیشتر یک پرستار در منزل
  • داشتن نیاز بیشتر به مراقبت
  • حضور داشتن بیمار در جمع خانواده
  • ناتوانی بیمار برای حرکت و انجام امور خود
  • دور بودن از استرس و نگرانی بیمارستان
  • کاهش یافتن رفت و آمد به بیمارستان

شما به دلایل بیان شده، موظف هستید تا از مراقبت و نگهداری در منزل استفاده کنید.

خدمات مراقبت و نگهداری بیمار در منزل

نگهداری و مراقبت در منزل توسط یک پرستار بسیار با تجربه و کاربلد انجام خواهد شد. این پرستار قادر است تا با رسیدگی هر چه بیشتر به بیمار، او را به بهبودی برساند. پس نیازی نیست نگران بیمار خود باشید، چرا که او را دست یک فرد درستکار خواهید سپرد. فرد بیمار با کمک این خدمت قادر خواهد شد تا در منزل خود با آرامش هر چه بیشتری روند درمانی خود را طی کرده و بهبود یابد.

خدمت مراقبت و نگهداری در منزل دارای انواع و اقسام گوناگونی است. شما می‌توانید با داشتن کمی اطلاعات در این زمینه، پرستار مناسبی را برای مراقبت از بیمار خود برگزینید. بیماران با نگهداری در منزل می‌توانند روند درمانی کم‌تری را تجربه کرده و به زودی به بهبودی کامل برسند.

نگهداری بیمار در منزل و پیشگیری عوارض بستری شدن

بستری شدن در بیمارستان، می‌تواند تاثیر زیادی در روحیه فرد بیمار بگذارد که این موضوع بسیار ناراحت کننده خواهد بود. در این حال ممکن است بیمار افکار زیادی را به ذهن خود راه دهد و به همین علت دوره درمان او بیشتر طول خواهد کشید؛ در حالی که ماندن در منزل می‌تواند به او احساس آرامش و امنیت دهد. افرادی که در منزل تحت مراقبت قرار می‌گیرند، معمولا افراد شاد و سرحال‌تری نسبت به سایر بیماران هستند.

بستری شدن در بیمارستان می‌تواند عوارض زیادی داشته باشد که شما نیز ممکن است با آن مواجه شوید. این عوارض عبارتند از:

  • مبتلا شدن به سایر بیماری‌ها
  • افزایش یافتن میزان قند و فشار خون
  • برخورداری از استرس و نگرانی
  • افسردگی و ناراحتی
  • و…

کاهش هزینه در خدمات مراقبت در منزل

هزینه یکی از مهم‌ترین معضلات و دردسرهای موجود در زندگی هر فردی است. برخی از افراد در انجام هر کاری، در ابتدا میزان هزینه را مورد سنجش قرار می‌دهند و سپس تصمیم به انجام کار می‌گیرد. امروزه میزان هزینه‌ها بسیار افزایش یافته است و هر کسی نمی‌تواند از عهده آن بر بیاید. در این صورت می‌توانید از مراقبت و نگهداری در منزل برای بیمار خود استفاده کنید. هزینه این نوع مراقبت در منزل نسبت به هزینه مراکز درمانی بسیار کم و منصفانه‌تر تعیین شده است.

البته لازم به ذکر است که میزان هزینه بر اساس خواسته‌های شما از پرستار مورد نظر تعیین خواهد شد. هر چقدر درخواست و خواسته‌های شما بالاتر باشد، هزینه نیز بالاتر خواهد رفت و در واقع روند افزایشی خواهد داشت. ولی در صورتی که خواسته‌هایتان کم باشد، هزینه آن نیز کم بوده و روند کاهشی خواهد داشت.

امیدواریم از مطالب لذت برده باشید و توانسته باشیم مطالب مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *