آموزش افزایش امنیت حساب جیمیل

آموزش افزایش امنیت حساب جیمیل
  • 1401/3/2
  • فاطمه مرادخانی
  • 3

عدم رعایت اقدامات اولیه و ضروری برای حفظ امنیت حساب‌های جیمیل، تعداد زیادی از آن مورد آسیب قرار می‌گیرد و اطلاعات شخصی افراد فاش می‌شود اما برای جلوگیری از این اتفاق باید اقداماتی انجام دهیم که در مطلب زیر به آن می‌پردازیم.

افزایش امنیت حساب کاربری جیمیل

فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای

با فعال کردن احراز هویت حساب جیمیل خود، هروقت به حساب خود ورود داشته باشید باید کد امنیتی از طریق شماره تلفن یا برنامه مخصوصی دریافت کنید

عدم اشتراک‌‌گذاری رمز عبور

از آن جایی که تعدادی از گروه‌ها برای کار تیمی خود از یک آدرس ایمیل استفاده می‌کنند پس رمزعبور در اختیار افراد زیادی قرار دارد که این کار امنیت جیمیل را بسیار کاهش می‌دهد پس بهترین راه، این است که مدیریت ایمیل‌ها را به هر کدام از اعضای گروه به صورت مستقل بدهید.

بررسی دسترسی برنامه‌ها و سرویس‌ها

اگر برای دسترسی راحت از وب‌سایت‌ها و ابزارهای آنلاین استفاده می‌کنید، برای جلوگیری از آسیب به جیمیلتان، بهتر است بعد از این که کار شما با آن تمام شد، امکان دسترسی به آن را ببندید.

برای بستن دسترسی باید به حساب گوگل خود بروید و گزینه «دسترسی بدون استفاده»، را غیرفعال کنید.

بررسی فیلترها برای فوروارد ایمیل‌ها

به دلیل آن که فیلترها به صورت خودکار امکان فوروارد مستقیم ایمیل‌ها را دارد، بنابراین باید از عدم وجود چنین فیلترهایی مطمئن باشید و برای ککسب اطمینان باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • در ابتدا باید وارد تنظیمات جیمیل خود شوید.
  • و بعد روی Filters بزنید.
  • در این مرحله فهرستی از تمام فیلترهای فعال نمایش داده می‌شود که باید فیلترهای ناشناس را حذف کنید.
دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. استفاده از برنامه های دیگه که ایمیل‌ها وحسابهارا درینجا جمع میکند،ازلحاظ امنیتی خوب هستند یا نه؟مانند outlook یا جیمیل سامسونگ،

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *