نکات کاربردی بازاریابی در شبکه های اجتماعی | ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی

نکات کاربردی بازاریابی در شبکه های اجتماعی | ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی
  • 1401/3/18
  • گویا آی تی
  • 0

در دنیای امروز شبکه های اجتماعی و حضور در آن یک نقش پر رنگ و برجسته در زندگی روزمره افراد ایفا می‌کند. یکی از دلایل اصلی که سبب می‌شود افراد در این فضا حضور پیدا کنند راه اندازی کسب و کار در آن است. اگر شما نیز با این هدف وارد این بستر شدید، در قدم بعدی نیاز به بازاریابی، طراحی هدف، چیدن استراتژی، تاکتیک، اقدام و در نهایت به کنترل و آنالیز مجموعه فعالیت‌های خود نیاز دارید.

یکی از زیرمجموعه‌های بازاریابی در بستر دیجیتال، بازاریابی محتوایی است یعنی شما برای تولید محتوا در این فضا باید یک استراتژی قوی برای آن داشته باشید تا بتوانید با استفاده از آن مخاطبان جدید را به سمت خود جذب کنید. هیچ استراتژی بازاریابی محتوایی، بدون استراتژی قوی شبکه های اجتماعی کامل نیست به قول جی بائر شبکه های اجتماعی سوختی برای شعله ور کردن محتوایند.

شاید به دلیل تنوع و وسعت شبکه های اجتماعی در ابتدا برای اینکه بدانید در کدام فضا فعالیت کنید و حضور قوی‌تری داشته باشید گیج شده باشید. در این مورد توصیه می‌کنیم شبکه اجتماعی را انتخاب کنید که بزرگترین طیف مخاطبان هدف شما در آن شبکه اجتماعی حضور دارند، از سوی دیگر نوع فعالیت و تولید محتوا در هر شبکه اجتماعی متفاوت است و شما می‌بایست متناسب با بستر آن شبکه اجتماعی، اقدام به تولید محتوا کنید.

در حال حاضر اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی برجسته است که مخاطبین آن را اقشار مختلفی از افراد در هر سطح و طبق اجتماعی تشکیل می‌دهد و بسیاری از افراد بسته به نوع محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهند این شبکه اجتماعی را برای فعالیت انتخاب می‌کنند.

اما شما چه به عنوان یک بازاریاب در اینستاگرام کار کنید، چه به عنوان یک کارآفرین، برای توسعه برند خود نیاز به رشد مخاطب دارید در این بین شاید به این فکر افتاده باشید که برای افزایش تعامل با مخاطبان خود، از ربات اینستاگرام استفاده کنید. ربات اینستاگرام نوعی نرم افزار هستند که تعاملات شما را در اینستاگرام به صورت خودکار انجام می‌دهند. اما با توجه به محدودیت‌هایی که اینستاگرام در این مورد قائل است ما به شما توصیه می‌کنیم از ربات‌ها استفاده نکنید چرا که ربات‌ها قوانین اینستاگرام را زیرپا می‌گذارند، و با توجه به رفتار ربات گونه‌ای که پیج شما از خود نشان می‌دهد اینستاگرام شما را شادوبن کند و در نهایت اکانت شما را مسدود و حذف کند.

در حال حاضر از نظر آماری میانگین توجه کاربران اینترنت به یک مطلب ۸ ثانیه است. پس سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه بازاریابان اینستاگرام، می‌توانند محتوای با کیفیتی ایجاد کنند که مخاطبان هدف خود را با آن درگیر کنند؟ راز این موضوع در درک مخاطبان هدف، شناخت نیاز آن‌ها، سنجش نوع رفتار و بازخوردی است که از مخاطبان دریافت می‌کنید، علاوه بر این یافتن راه‌های جدید برای برطرف کردن ترجیحات و نیاز آن‌ها با ایجاد محتوای منحصر به فرد و متنوع است.

در حقیقت شما اگر درکی از خواسته‌ها و نیازهای مخاطبان نداشته باشید، امکان ندارد بتوانید با محتوا بر روی مخاطبان تاثیر بگذارید. شاید از خود بپرسید محتوای با کیفیتی که از آن صحبت می‌کنیم چه نوع محتوایی است؟ نیاز مخاطبان من چیست؟

۱٫     درک مخاطبان هدف

قطعا شما بعد از یک بازه زمانی فعالیت در شبکه های اجتماعی و معرفی محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید و در عین حال تعامل عمیق‌تر با مخاطبان خود، می‌توانید نیاز کاربران را درک کنید.

در این مورد به شما توصیه می‌کنیم در کنار محتواهای تبلیغاتی خود حتما از محتواهای آموزشی در حوزه کاری و تخصص خود نیز استفاده کنید در واقع سعی کنید در حوزه کاری خود متخصص پیشتاز ارائه اطلاعات به مخاطبان باشید.

بدون شناخت واقعی مخاطبان خود، امید کمی وجود دارد که بتوانید محتوای اینستاگرام جذاب و باکیفیت ایجاد کنید. برای شروع، با مصاحبه با اعضای مخاطب هدف خود شروع کنید. درک کنید که آنها چگونه از اینستاگرام استفاده می کنند، چه پیچ‌هایی را اغلب دنبال می کنند.

۲٫     یک کپشن جذاب بنویسید

از کپشن‌ها به جای استفاده از هشتگ‌های بیش از حد، باید برای بیان یک داستان متقاعد کننده استفاده کنید که در راستای هدف نهایی برند شما باشد. ایجاد یک کپشن متقاعد کننده به آزمون و خطا نیاز دارد.

۳٫     از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC ) زمانی اتفاق می افتد که مشتری به صورت ارگانیک محتوایی را ایجاد می کند که به برند، محصول یا خدمات شما اشاره دارد.

محتوای تولید شده توسط کاربر به عنوان یک مهر تایید قدرتمند بر روی برند شماست که می تواند مشتریان بالقوه را تشویق کند که برند شما را جدی تر در نظر بگیرند. علاوه بر این، محتوای تولید شده توسط کاربر، محتوای جدید خلاقانه ای را در اختیار بازاریابان اینستاگرام قرار می دهد تا آنها را مجددا از طریق پروفایل شما به اشتراک بگذارند.

۴٫     در زمان مناسب در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید

یکی دیگر از استراتژی‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی این است که محتواهای خود را به طور منظم و در بازه‌های زمانی که کاربران بیشتر فعالیت را در شبکه‌های اجتماعی دارند، منتشر کنید. برای این کار حتی اگر در زمان‌های توصیه شده کارمندان و تیم شما حضور ندارند می‌توانید با استفاده از ابزارهای مدیریت شبکه ‌های اجتماعی پست‌های خود را برای انتشار زمانبندی کنید.

بعد از این مورد میزان تعامل با کاربر و تولید محتوایی که در ذهن ماندگار باشد از دیدگاه مخاطبان از اهمیت بالایی برخوردار است. در نتیجه میزان برقراری ارتباط با مشتریان برای برندهایی که قصد دارند میزان آگاهی کاربران را افزایش دهند بسیار مهم است.

۵٫     تبلیغات پولی را در کنار محتوای ارگانیک در نظر بگیرید

تبلیغات پولی بخش مهمی از استراتژی شبکه ‌های اجتماعی هستند، و حتما باید روی این بخش تمرکز داشته باشید چرا که پس از مدتی ممکن است محتوای ارگانیک شما بازخورد و فیدبک قبلی را از سوی کاربران نداشته باشد، به همین دلیل تبلیغات پولی به موازات محتوای ارگانیک بسیار کمک کننده است.

۶٫     نقاط ضعف و قوت خودتان را با استفاده از آنالیز تجزیه و تحلیل کنید

ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی نوین هاب، به شما این امکان را می‌دهد، نتایج عملکرد خود را در یک بازه زمانی دلخواه، برای تمام شبکه های اجتماعی، بررسی کنید. آنالیز پیج اینستاگرام یکی از پر طرفدارترین ویژگی ابزار نوین هاب است که در آن، بسیاری از فاکتورها مانند نمودار رشد فالوورها، میزان اینگیجمنت، ایمپرشن پست‌ها، ساعت آنلاین بودن فالوورها، هشتگ‌های پربازدید و…را در اختیار شما قرار می‌دهد.

علاوه بر این امکان زمانبندی انتشار محتوا یکی از ویژگی‌های برجسته و شاخص در این ابزار می‌باشد که شما با استفاده از آن می‌توانید یک فعالیت مستمر و به موقع در شبکه های اجتماعی داشته باشید و مخاطبان بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.

شما می‌توانید محتوای خود را از قبل آماده و در داشبورد نوین هاب بازگذاری کنید تا بر اساس روز و ساعت مد نظرتان به صورت خودکار منتشر شود.

برای یک کسب و کار اینستاگرامی، مدیریت دایرکت اینستاگرام و پاسخ دهی به موقع به دایرکت‌های مخاطبین از اهمیت بسیاری برخوردار است داشبورد نوین هاب علاوه بر اینکه تمام پیام‌های دایرکت را به صورت یکجا به شما نمایش می‌دهد به شما این امکان را می‌دهد که از دایرکت‌ها خروجی اکسل داشته باشید و اگر ورودی پیام‌های شما بالاست، پیام‌ها را با استفاده از تگ دلخواه دسته بندی کنید.

مدیریت کامنت نیز یکی دیگر از امکانات قابل توجه ابزار نوین هاب می‌باشد که شما با استفاده از آن می‌توانید، یک تعامل موثر و سازنده با مخاطبان خود داشته باشید در این بخش از داشبورد نوین هاب شما می‌توانید کامنت تمامی شبکه های اجتماعی خود را به صورت یکجا ببینید، از آن خروجی اکسل داشته باشید، با استفاده از تگ دلخواه آن‌ها را دسته بندی کنید و میانگین زمان پاسخگویی و وضعیت کامنت را مشاهده کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تولید محتوا، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و انواع اشتراک ابزار نوین هاب به آدرس سایت نوین هاب مراجعه نمایید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *